Lamborghini zaprezentowało model Jarama w 1970 roku, jako ostatni samochód z silnikiem z przodu aż do LM002 w 1985 roku. Bob Wallace uważał, że włoski supersamochód może być idealnym autem rajdowym, więc stworzył Jarama Rallye.
Bob Wallace był kierowcą wyścigowym z Nowej Zelandii, a jego talent dostrzegła włoska marka samochodowa. Został zatrudniony po 1963 roku jako specjalista ds. rozwiązywania problemów w Lamborghini. Na początku jego rolą była pomoc w produkcji modelu 350 GT, a później stał się inżynierem zajmującym się rozwojem pojazdów. W tamtych latach europejska scena sportów motorowych była zdominowana przez rajdy, a Wallace wpadł na pomysł stworzenia wersji rajdowej Jarama. W końcu był to wystarczająco krótki pojazd, mający wystarczającą moc, aby dominować nad większością konkurentów.
W 1972 roku Lamborghini było gotowe na wprowadzenie ulepszonej wersji Jarama, czyli Jarama S. Wallace wziął ostatnią ramę z wersji bez S i rozpoczął nad nią prace. Dodał więcej punktów spawania do gołej karoserii, wzmacniając ją. Następnie wymienił niektóre stalowe panele nadwozia na aluminiowe, które były lżejsze, a także zainstalował aluminiowe drzwi. Dodatkowo wymienił boczne szyby na plastikowe i stworzył korek wlewu paliwa, który przechodził przez tylną prawą szybę. Dzięki temu oszczędził kilka setek funtów w porównaniu do podstawowej wersji pojazdu.
Przechodząc do wnętrza, Wallace zainstalował obowiązkową klatkę bezpieczeństwa, która zapewniała ochronę w przypadku wypadku. Usunął wszystkie zbędne elementy i zainstalował niskie fotele z modelu Miura. Ponadto deska rozdzielcza była bardzo prosta, z tylko obowiązkowymi wskaźnikami i przyrządami zamontowanymi na niej.