Produkcja Lamborghini Miura miała miejsce w latach 1966-1973, a był to najszybszy samochód sportowy na ulicach w tamtym okresie.
Uważany za pierwszy super samochód, z silnikiem umieszczonym centralnie, Miura została zaprojektowana przez inżynierów Lamborghini, mimo że założyciel firmy, Ferruccio Lamborghini, miał inne zdanie, preferując Gran Turismo.
Pierwszy prototyp, P400, został zaprezentowany pod koniec 1965 roku, a pierwsza Miura zadebiutowała w marcu 1966 roku.
Być może jeden z najpiękniejszych samochodów, jakie kiedykolwiek stworzono, Miura początkowo była limitowana do 30 sztuk, jednak Ferruccio musiał zmienić swoją decyzję z powodu wysokiego popytu.
Wnętrze było proste, typowe dla lat 60., z niską pozycją siedzącą i kierownicą z trzema ramionami.
Konsola środkowa była wysoka i szeroka, co w tamtych czasach było dość nietypowe.
Kabina była wyposażona w 6 wskaźników, które pokazywały temperaturę silnika, poziom paliwa, ciśnienie oleju i inne parametry.
Panele drzwiowe, deska rozdzielcza i fotele były pokryte skórą, a podłoga miała miękką wykładzinę.
Miura była napędzana silnikiem V12 o pojemności 3,9 litra, który był również używany w modelach 350GT i 400GT. Silnik generował 350 koni mechanicznych i 300 funtów na stopę momentu obrotowego, współpracując z 5-biegową manualną skrzynią biegów. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmowało około 6,3 sekundy.