Miura Roadster to koncept samochodu stworzony przez firmę Bertone, który został zaprezentowany przez Lamborghini na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Brukseli w 1968 roku.
Uważany za pierwszy supersamochód z silnikiem umieszczonym centralnie, Miura została zaprojektowana przez inżynierów Lamborghini wbrew zasadom założyciela firmy, Ferruccio Lamborghini. Ferruccio był raczej fanem Gran Turismo. Pierwszy prototyp, model P400, został zaprezentowany pod koniec 1965 roku, natomiast pierwsza Miura ujrzała światło dzienne w marcu 1966 roku i została pokazana na Salonie Samochodowym w Genewie bez silnika, ponieważ ten nie mieścił się w nadwoziu. To był błąd w ocenie, ale ostatecznie wszystko skończyło się dobrze, a producentowi udało się zainstalować silnik w układzie poprzecznym.
Bertone uznał, że Miura powinna być również oferowana jako roadster i zbudował prototyp, który Lamborghini zaprezentowało. Choć bardziej przypominała targę niż typowy roadster, przyciągnęła uwagę mediów i klientów. Jednak Ferruccio nie chciał budować wersji bez dachu.
Wnętrze było proste, typowe dla lat 60., z niskim ustawieniem foteli i trójramienną kierownicą. Konsola środkowa była wysoka i szeroka, mimo że nie była wykorzystywana jako tunel do skrzyni biegów. Jak w większości samochodów koncepcyjnych, Miura Roadster miała wnętrze pokryte skórą oraz fotele z wysokimi bokami. Te same drogie materiały zostały wykorzystane do paneli drzwi, a podłoga była pokryta grubym materiałem.
Bertone zainstalował w Miurze tę samą deskę rozdzielczą, co w wersji coupe, ale z szczególną uwagą na detale.