Lamborghini ściął dach z modelu Murcielago LP640, przekształcając go w jeden z najszybszych roadsterów na świecie w 2007 roku.
Włoski producent samochodów zaprezentował odświeżoną wersję Murcielago z 2001 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2006 roku. W grudniu, na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Los Angeles, zaprezentowano wersję kabriolet z nowym silnikiem, która stała się drugim najlepszym wyborem na rynku supersamochodów, zaraz po wersji coupe.
Pod krótkim przednim zwisem znalazł się nowy zderzak, a z tyłu producent zamontował rzeźbioną pokrywę silnika z kilkoma wlotami powietrza. Samochód był duży i potężny. Jego status jednego z największych supersamochodów wszech czasów został zakwestionowany przez innych producentów samochodów, w tym Porsche, a także przez tradycyjnego rywala – Ferrari. Z tyłu, po dolnej stronie, znajdował się wydech o ogromnych wymiarach, który można by łatwo pomylić z odwodnieniem ulicy.
W luksusowym wnętrzu znalazły się skórzane fotele, skórzana deska rozdzielcza i konsola centralna, a także aluminiowe pedały. Dźwignia zmiany biegów została umieszczona bezpośrednio w konsoli centralnej. Lamborghini zainstalowało zdejmowany dach z płótna, który był wzmocniony kilkoma wspornikami, umożliwiając właścicielowi jego demontaż i przechowywanie w przednim bagażniku. Był tak lekki i delikatny, że producent zalecał, aby kierowca nie przekraczał prędkości 100 mph (160 km/h) przy zamontowanym dachu.