Lamborghini wprowadziło wersję roadster dla swojego flagowego modelu, Murcielago, w 2004 roku, starając się, aby wyglądał bardziej jak coupe.
Spójrzmy prawdzie w oczy! Roadster został stworzony do jazdy bez dachu, a superauto może ujawniać swoje atuty tylko w sprzyjających warunkach pogodowych. To dotyczy nawet superauta z napędem na wszystkie koła, jak Murcielago. Prawda jest taka, że to wersja coupe mogła przyciągnąć klientów, ale to roadster był tym modelem, który mógł przyciągnąć uwagę na promenadzie.
Projektantom Murcielago Roadster udało się sprawić, że pojazd wygląda jak statek kosmiczny. Jego boczne okna miały opadającą linię i łączyły się z czarnymi panelami bocznymi za kokpitem. Jednym z najciekawszych rozwiązań była pokrywa silnika, która otwierała się do tyłu, w taki sam sposób, jak w Lamborghini Miura w latach 60.
Wnętrze pozostało luksusowe, ale jednocześnie sportowe, z skórzanymi fotelami sportowymi i wysoką konsolą środkową. Lamborghini upierało się przy wbudowaniu prostej dźwigni zmiany biegów, która wyrastała z metalowej obudowy i kończyła się metalową kulką jako gałką. Deska rozdzielcza znajdowała się na tym samym poziomie co drzwi. Mogła wyglądać nisko z zewnątrz, ale była wysoka, gdy patrzyło się na nią zza kierownicy.