LAMBORGHINI Reventon 2008-2009

LAMBORGHINI Reventon 2008-2009

Przejdź do galerii zdjęćLAMBORGHINI Reventon 2008-2009

Lamborghini zawsze tworzyło specjalne pojazdy, które przyciągały uwagę i rozwijały markę, takie jak Lamborghini Reventon, samochód wart dwa miliony dolarów.

Kiedy zespół projektowy zebrał się, aby zaprojektować nowy super-specjalny pojazd, inspirowali się słynnym myśliwcem F-22. To właśnie tam znaleźli swoje źródło inspiracji. Dlatego samochód zaprojektowano z ogromnymi, kwadratowymi wlotami powietrza oraz różnymi kształtami, które mogły zakłócać radary lotnicze.

Samochód oparty był na Lamborghini Murcielago, ale miał inny, wykonany z materiału CFC, który jest kompozytem węglowym. Farbę nadano mu nietypową, nazywała się po prostu Grigio (Szary) Reventon. Nawet koła miały specjalną powłokę malarską.

Wnętrze pojazdu przypominało kokpit myśliwca, z fotelami w stylu kubełkowym. Karoseria składała się z płaskich paneli połączonych w różne kształty. Nawet nadkola nie były zaokrąglone, lecz zbudowane z prostych i kątowych linii. W tapicerce dominowały odcienie szarości i khaki. Na desce rozdzielczej znajdowały się trzy wyświetlacze TFT. Kierowca mógł wybierać spośród dwóch trybów wyświetlania informacji o pojeździe. Instrumenty zamknięto w konstrukcji frezowanej z jednego bloku aluminium, chronionej obudową z włókna węglowego.

Silnik pochodził z Murcielago i miał 6.5 litra pojemności, oferując moc 650 KM oraz był połączony z automatyczną (robotyzowaną) skrzynią biegów. Reventon wyposażony był w elektronicznie kontrolowany system napędu na wszystkie koła, który mógł przenieść aż 100% momentu obrotowego na tylne koła i do 30% na przednie.

Istota marki: tylko 20 egzemplarzy arcydzieła designu

To zdecydowanie Lamborghini, ale nic innego nie jest tak wyjątkowe. Super samochód bez konkurencji: Lamborghini Reventón to pojazd drogowy o ekstremalnych parametrach, jednocześnie będący limitowaną edycją arcydzieła – spójny styl, kanciaste kształty i ostre linie, inspirowane najnowszą aeronautyką.

Zaledwie 20 egzemplarzy, każdy po 1 milionie euro (bez podatków), Lamborghini Reventón to symbol ekstremalnej ekskluzywności, jednocześnie oferujący niezwykłe osiągi, które sprawiają, że Reventón jest bezkonkurencyjny: pod całkowicie autonomicznym designem, Reventón posiada wszelkie techniczne i dynamiczne kompetencje dwunastocylindrowego Lamborghini.

Lamborghini szczyci się byciem niezwykłym producentem ekstremalnych supersamochodów bez kompromisów. Zmysłowość i prowokacja charakteryzują każde Lamborghini, wyróżniając się agresywnie innowacyjnym stylem. „Jednak Reventón jest najbardziej ekstremalnym ze wszystkich, prawdziwym motoryzacyjnym superlatywem. Nasi projektanci w Lamborghini Style Centre wzięli techniczną bazę Murciélago LP640 i skondensowali oraz wzmocnili jego DNA, jego kod genetyczny,” twierdzi Stephan Winkelmann, Prezydent i CEO Automobili Lamborghini S.p.A.

Urodzony w Sant’Agata Bolognese

Lamborghini Reventón został całkowicie zaprojektowany w Sant’Agata Bolognese, oryginalnym miejscu narodzin Lamborghini i rodzinnym domu każdego supersamochodu urodzonego pod znakiem byka. Projekt stworzony w Centro Stile Lamborghini jest dopracowywany w bliskiej współpracy z Działem Badań i Rozwoju Lamborghini. W ten sposób Reventón to nie tylko „haute couture”, ale także wyróżnia się podwyższoną dynamiką, będąc jednocześnie w pełni odpowiednim do codziennego użytku.

Lamborghini Reventón nie jest przeznaczony na jednorazowy egzemplarz. Łącznie 20 przyjaciół Lamborghini i kolekcjonerów będzie mogło posiadać ten niezwykły samochód i oczywiście cieszyć się niezrównaną przyjemnością z jazdy.

Nazwa Reventón została wybrana zgodnie z tradycją Lamborghini. Reventón był bykiem walecznym, który należał do rodziny Don Rodriguez. Znajduje się na liście najsłynniejszych byków w historii i znany jest z zabicia znanego torreadora Feliksa Guzmana w 1943 roku.

Zainspirowany najszybszymi samolotami

Współczesne modele Lamborghini wyróżniają się wyraźną formą. Spójne proporcje Murciélago i Gallardo podkreślają ich moc i dynamikę. Ostro zarysowane krawędzie, precyzyjne linie i czyste powierzchnie: to składniki stylu zredukowanego do esencji. Każdy element jest tworzony dokładnie według swojej funkcji; ozdoby i dekoracje są całkowicie obce Lamborghini.

Dzięki Reventón projektanci Centro Stile spójnie rozwijają tę filozofię, inspirowani inną sferą, gdzie królują prędkość i dynamika: nowoczesną aeronautyką, odpowiedzialną za najszybsze i najbardziej zwinne samoloty na świecie. Stworzyło to niezwykle precyzyjny, technicznie uderzający styl o nowej witalności: przerywane linie i wygięte powierzchnie tworzą fascynujący grę światła, nadając samochodowi niesamowity ruch.

Wykonany z włókna węglowego i precyzji

Mimo że oparty jest na niezwykle udanym modelu Murciélago LP640, zewnętrzny design Reventón jest całkowicie nowy. Tak jak model bazowy, zewnętrze wykonane jest z CFC, kompozytowego włókna węglowego, które jest stabilne i lekkie. Zewnętrzne komponenty są klejone i mocowane do nadwozia złożonego z CFC i stali.

Przód charakteryzuje się ostrym kątem centralnej „strzały” oraz mocnymi wlotami powietrza skierowanymi do przodu. Chociaż nie dostarczają powietrza bezpośrednio do turbiny jak samolot, biorąc pod uwagę 650 KM, obfita ilość powietrza jest konieczna do schłodzenia węglowych tarcz hamulcowych i sześciocylindrowych zacisków.

Charakteryzujący się spójnymi funkcjami

Oczywiście, obie drzwi Reventón otwierają się ku górze – od legendarnych Countach to także symbol linii produktów V12 Lamborghini. Ich asymetryczna konfiguracja, duże wloty powietrza pod drzwiami, stanowią przykład ekstremalnej spójności, z jaką Lamborghini spełnia swoją funkcję: po stronie kierowcy jest duży, aby zwiększyć przepływ oleju do chłodnicy. Po stronie pasażera, wlot powietrza jest płaski, ponieważ w tym przypadku ma tylko zapewnić przepływ pod podłogą. Aerodynamicznie zoptymalizowana struktura płaskiego podłogu kończy się z tyłu dyfuzorem o wyraźnym kształcie. Gwarantuje to doskonałą przyczepność na drodze i stabilność nawet przy 340 km/h.

Mimo ekstremalnego i innowacyjnego języka formy, Reventón nie tylko zachowuje wszystkie mocne cechy Murciélago LP640, ale oferuje także dalsze usprawnienia w zakresie aerodynamiki, ważnego systemu chłodzenia silnika, systemu dolotowego i hamulców. Przepływ powietrza oraz sekcja wlotów powietrza o zmiennej geometrii silnika i tylnego spojlera (również regulowanego) zostały zmodyfikowane.

Właściciele 20 egzemplarzy będą mogli osobiście przetestować osiągi swojego Lamborghini.

Perfekcyjnie dopracowany w najdrobniejszych szczegółach

Klapa silnika wykonana z laminatu szklanego z otwartymi szczelinami wentylacyjnymi odsłania bijące serce dwunastu cylindrów supersamochodu. Szkło posiada również wyraźny kąt strzały, który charakteryzuje design od przodu do tylnego spojlera. Miłość projektantów Lamborghini do detali doskonale ilustruje klapka wlewu paliwa: małe dzieło sztuki mechanicznej, uzyskane przez frezowanie solidnego bloku aluminium.

Lampy kombinowane przekształcają ostrość designu w światło: przód wyposażony jest w nowoczesne diody LED obok reflektorów Bi-Xenon. Siedem diod LED zapewnia ciągłe światło dzienne, a kolejne dziewięć diod służy do kierunkowskazów i świateł awaryjnych. Innowacją techniczną są tylne diody LED. Z powodu wysokiej temperatury w dolnej części tylnej samochodu, do świateł kierunkowskazów, świateł awaryjnych, świateł stopu i tylnych świateł użyto specjalnych diod LED odpornych na wysoką temperaturę, z potrójnym efektem optycznym strzały.

Nowy kolor nadwozia

Oczywiście, tak wyrafinowany język formy wymaga również niezwykłego koloru. Dla 20 egzemplarzy Reventón, projektanci z Sant’Agata Bolognese stworzyli całkowicie nowy odcień: Reventón, średnio matowy zieleń/szarość bez typowego blasku. Jednak dzięki metalicznym cząstkom, w świetle dziennym ten odcień ma zaskakującą głębię.

Matowe i błyszczące kolory felg

Ta gra matowych i błyszczących efektów znajduje się również na felgach, specjalnie stworzonych dla Reventón. Matowe węglowe łopatki są przykręcane do czarnych aluminiowych szprych, tworząc nie tylko wizualny efekt z precyzją skalpela chirurga, ale także efekt turbiny zapewnia optymalne chłodzenie dla potężnych ceramicznych tarcz hamulcowych.

Wyświetlacz TFT podobny do samolotu

Ta sama innowacyjna siła zastosowana w zewnętrznym designie charakteryzuje kokpit Reventón. Zaprojektowane i stworzone z Alcantary, włókna węglowego, aluminium i skóry zgodnych z najwyższymi standardami jakości, wnętrze inspirowane jest kokpitami nowej generacji: podobnie jak w nowoczesnych samolotach, instrumenty składają się z trzech wyświetlaczy TFT LCD z innowacyjnymi trybami wyświetlania. Za naciśnięciem przycisku kierowca może wybierać spośród dwóch trybów wyświetlania informacji o pojeździe. Instrumenty osadzone są w strukturze frezowanej z jednego bloku aluminium, chronionej przez casing z włókna węglowego.

G-Force-Meter jest również całkowicie nowy: ten wyświetlacz pokazuje dynamiczne siły napędowe, przyspieszenie wzdłużne podczas przyspieszania i hamowania, a także przyspieszenie poprzeczne podczas zakrętów. Te siły są przedstawiane przez ruch wskaźnika na skalowanej siatce 3D w zależności od kierunku i intensywności przyspieszenia. Podobny instrument można znaleźć w samolotach. Zespoły Formuły 1 również korzystają z podobnego urządzenia do analizy dynamicznych sił.

Konfigurowalne instrumenty

Instrument po lewej stronie prędkościomierza łączy liczbę obrotów w formie świetlnej kolumny z wyświetlaniem wybranego biegu. Na koniec, każdy Reventón wyposażony jest w zrobotyzowane e.gear sterowane przez dwa małe dźwignie pod kierownicą.

Naciskając przycisk, kierowca może przełączyć się na drugi, quasi-analogowy wyświetlacz, gdzie klasyczne okrągłe instrumenty, prędkościomierz i wskaźnik obrotów silnika są skonfigurowane w równie innowacyjny sposób i przekształcone w świetlne lampki sygnalizacyjne o zmieniających się kolorach. G-Force-Meter oczywiście pozostaje w centrum w tym trybie wyświetlania.

System elektroniczny opracowany w całości przez Lamborghini

To wszystko możliwe dzięki temu, że cała platforma elektroniczna Reventón, wraz ze wszystkimi urządzeniami sterującymi, została autonomicznie opracowana przez ekspertów z Lamborghini.

Ten sam proces integracji wyświetlaczy elektronicznych w samochodzie zastosowano w Działe Inżynierii Lamborghini.

Od początkowego pomysłu, cały Reventón został rozwinięty w Sant’Agata Bolognese dzięki zespołom wyjątkowo kreatywnych ekspertów. Zastosowano niezwykle wyrafinowany i efektywny proces: projekt CAD i rozwój, tworzenie prototypu w Działe Prototypów, wszystko prowadzone pod stałym nadzorem techników i testerów Działu Badań i Rozwoju.

Atelier kreatywności i wysokiej efektywności

Inauguracja w 2004 roku, Centro Stile poświęcone jest projektowaniu i charakteryzuje się wysokim stopniem efektywności: „atelier” twórców, projektantów i konstruktorów prototypów, którzy uchwycają kulturę i ducha Lamborghini wykorzystując swoje wyjątkowe umiejętności do tworzenia innowacji estetycznych.

Centro Stile mieści się w dwupiętrowym budynku o powierzchni 2900 metrów kwadratowych. Duży pawilon pomieścił dwa piętra testowe oraz związany z nimi sprzęt produkcyjny i analityczny, a inne pomieszczenia są przeznaczone dla najbardziej zaawansowanych komputerowych stanowisk roboczych dla projektantów oraz warsztatu budowy modeli stylowych. Centro Stile jest również ściśle związane z pobliskim Działem Inżynierii: bezpośrednia linia między działami rozwoju Lamborghini zapewnia, że pomysły szybko stają się rzeczywistością.

Kreatywność i produkcja pod jednym dachem

Lamborghini Reventón jest praktycznym przykładem uproszczonej funkcjonalności i efektywności charakteryzującej Centro Stile: od pierwszych pomysłów do gotowego samochodu minęło mniej niż rok. Cały proces projektowania, od pierwszych szkiców na papierze, po trójwymiarowe modele komputerowe w skali 1:10 lub 1:4, aż do prototypu w rzeczywistej wielkości, zorganizowany jest wokół wydajnych grup roboczych. Dzięki Centro Stile, po raz pierwszy w swojej historii, Lamborghini może teraz tworzyć swoją filozofię stylu wewnętrznie, nie polegając na żadnej zewnętrznej współpracy.

20 egzemplarzy zostanie wyprodukowanych w Sant’Agata, korzystając z procesu produkcji charakteryzującego się rzemieślniczą doskonałością i rygorystycznymi standardami jakości.

Arcydzieło z przetestowaną technologią

Technologia użyta w Murciélago LP640 nie została zmodyfikowana. Silnik w LP640 to klasyczny dwunastocylindrowy silnik o pojemności 6,5 litra. Tylko w tym samochodzie Lamborghini gwarantuje oszałamiające 650 KM (478 kW) przy 8000 obrotach na minutę. Ogromny moment obrotowy, wynoszący maksymalnie 660 Nm, zapewnia mocne przejście z dowolnej liczby obrotów: nawet najmniejsze naciśnięcie na pedał gazu natychmiast przekształca się w przyspieszenie. Zrobotyzowane e.gear zmienia bieg szybciej niż nawet najbardziej doświadczeni kierowcy. Dodatkowo stały napęd na cztery koła Viscous Traction zapewnia, że każda siła jest nieustannie przekształcana w ruch.

Tak jak w oryginalnym Murciélago LP640, Reventón przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,4 sekundy, osiągając maksymalną prędkość ponad 340 km/h.

Urodzony, aby stać się legendą

Od momentu swojego powstania Lamborghini było twórcą trendów w świecie supersamochodów i zawsze produkowało samochody o absolutnie niepowtarzalnym charakterze. Modele takie jak Miura czy Countach na przykład, były prawdziwymi prekursorami i szybko zyskały status ponadczasowych klasyków. Od momentu wprowadzenia na rynek, każdy nowy Lamborghini obiecuje stać się legendą, przeznaczoną do stania się poszukiwanym i cennym nabytkiem.

Dzięki Lamborghini Reventón, Lamborghini po raz kolejny pokazało, że stworzyło niezrównany supersamochód; idealną syntezę między ekskluzywnością a atrakcyjnością limitowanej edycji arcydzieła designu, a dynamiką i prowadzeniem standardowego samochodu sportowego. W ten sposób legenda Lamborghini będzie jeszcze bardziej wzbogacona o kolejny stylowy klasyk.

Lamborghini Reventón – Dane techniczne

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.