W 1976 roku Countach był najpopularniejszym modelem Lamborghini, jednak firma miała już innego właściciela, ponieważ Ferrucio Lamborghini sprzedał swoje udziały w 1974 roku.
Lamborghini znalazło się w trudnej sytuacji z nowym kryzysem na horyzoncie oraz nie zbyt wieloma klientami gotowymi zapłacić za superauto. Pomysł stworzenia modelu podstawowego, Uracco, był dobry, ale wciąż był zbyt drogi dla Europejczyków. W Stanach Zjednoczonych wielu klientów było skłonnych zapłacić dużą sumę za superauto, inne niż Ferrari, ale producent z Sant’Agata Bolognese nie miał żadnego modelu z homologacją w Ameryce. Zarząd podjął odważną decyzję o budowie nowego modelu, który mógłby spełniać rygorystyczne amerykańskie przepisy, a tak powstał Silhouette.
Wszystko zaczęło się od samochodu koncepcyjnego zaprojektowanego przez Carrozeria Bertone, który zaprezentowano na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 1976 roku. Lamborghini podjęło wyzwanie i zbudowało go na bazie platformy Urraco. Jego targa-top był główną atrakcją dla klientów. Dzięki zamontowaniu nowych zderzaków, które spełniały normy 5 mph, oraz dostosowaniu pojazdu do amerykańskich zasad, samochód był gotowy do przeprawy przez Atlantyk.