LAMBORGHINI Urus 2018-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

LAMBORGHINI Urus 2018-Present

Przejdź do galerii zdjęćLAMBORGHINI Urus 2018-Present

Po długich wahaniach, czy Lamborghini powinno wypuścić SUV-a, włoska firma wprowadziła na rynek swojego kandydata w segmencie Sport-SUV: Urusa.

W latach 80-tych Lamborghini zaprezentowało bardzo specjalny samochód: LM002. Był to niezwykły projekt stworzony przez włoską firmę, a wszystkie 328 egzemplarzy sprzedano po wysokiej cenie. Napędzany był silnikiem V12 z Lamborghini Countach. Jego prędkość maksymalna została ograniczona do 200 km/h (124 mph). Przechodząc do grudnia 2017 roku, kiedy to zaprezentowano Urusa.

Kanciasty wygląd samochodu przypominał inne supersamochody z gamy Lamborghini. Duży przedni zderzak z ogromnym dolnym grillem i wlotami powietrza nadawał mu groźny wygląd. Z boku, opływowy kształt i skośna tylna część były zaprojektowane w klasycznym stylu Lamborghini. Czarne nadkola na architekturze kół sugerowały pewne zdolności terenowe.

Wewnątrz Urus zdecydowanie był członkiem swojej rodziny. Prostokątne kształty oraz połączenie elementów z włókna węglowego i aluminium przypominały kokpit myśliwca. Na desce rozdzielczej zamontowano duży wyświetlacz cyfrowy. Najważniejszym kształtem, który konturował samochód, był sześciokąt, co było widoczne w większości detali we wnętrzu.

Urus korzystał z tej samej platformy co Audi Q7/Q8, Bentley Bentayga i Porsche Cayenne. Pod maską znajdował się silnik V8 z turbodoładowaniem, który przekazywał moc na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów, a moment obrotowy był przesunięty w kierunku tylnych kół.

Automobili Lamborghini wprowadza na rynek swój trzeci model, Lamborghini Urus, pierwszy Super Sport Utility Vehicle, tworząc nową niszę w segmencie luksusowych pojazdów, wyróżniający się mocą, osiągami i dynamiką jazdy, niespotykanym designem, luksusem i codzienną użytecznością.

„Lamborghini Urus to wizjonerskie podejście, które wprowadza DNA Lamborghini do najbardziej wszechstronnego pojazdu, jakim jest SUV. Urus podnosi SUV na poziom, który wcześniej nie był osiągalny – Super SUV. To prawdziwe Lamborghini pod względem designu, osiągów, dynamiki jazdy i emocji, a także pojazd do codziennego użytku w różnych warunkach,” mówi Stefano Domenicali, przewodniczący i dyrektor generalny Automobili Lamborghini. „Urus doskonale wpasowuje się w rodzinę Lamborghini jako samochód o wysokich osiągach. To zwieńczenie intensywnego rozwoju i pasji, aby stworzyć nowy gatunek byka: Super SUV, który przekracza granice oczekiwań i otwiera drzwi do nowych możliwości, zarówno dla naszej marki, jak i dla naszych klientów.”

Lamborghini Urus dysponuje silnikiem V8 o pojemności 4,0 litra z podwójnym turbodoładowaniem, generującym 650 KM (478 kW) przy 6 000 obr./min, maksymalne 6 800 obr./min oraz 850 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego już przy 2 250 obr./min. Z mocą 162,7 KM/l Urus należy do jednych z najwyżej notowanych w swojej klasie pod względem specyficznej mocy i ma najlepszy stosunek wagi do mocy wynoszący 3,38 kg/KM.

Lamborghini Urus przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy, od 0 do 200 km/h w 12,8 sekundy, a z maksymalną prędkością 305 km/h jest najszybszym SUV-em dostępnym na rynku.

Urus: wieloaspektowa osobowość

Lamborghini Urus jest zarówno luksusowym SUV-em, jak i najsilniejszym, z dynamiką super samochodu, którą mogą cieszyć się kierowca i pasażerowie.

Jego niskoprofilowa sylwetka coupé i dominująca pozycja na drodze ukrywają bardzo komfortową jazdę, wyższy prześwit i luksusową przestrzeń wewnętrzną, a także najnowsze technologie. Urus zapewnia łatwość prowadzenia w mieście, maksymalny komfort podczas długich podróży, ekscytującą dynamikę super samochodu na drodze i torze oraz wszechstronność w terenie w różnych warunkach. Lamborghini Urus ma podwójną osobowość: jest wielowymiarowy. Może być skonfigurowany zarówno jako sportowy, jak i elegancki, a także można go używać jako codziennego luksusowego auta lub zapewnić ekscytujące doznania z jazdy super sportowym.

Nazwa

Jak to już od dawna bywa w Lamborghini, nazwa Urus pochodzi ze świata byków. Urus, znany również jako Aurochs, jest jednym z dużych, dzikich przodków bydła domowego. Hiszpański byk walki, hodowany przez ostatnie 500 lat, ma nadal bardzo zbliżony wygląd do Urusa.

Silnik

Lamborghini Urus dysponuje nowym silnikiem benzynowym V8 o pojemności 4,0 litra z podwójnym turbodoładowaniem umieszczonym z przodu. Wybór silnika turbo, pierwszego w Lamborghini, odzwierciedla pożądany zakres użytkowania Urusa. Szczególnie w warunkach terenowych niezbędny jest wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach, co można zagwarantować tylko przy pomocy takiego silnika, zapewniającego optymalną reakcję silnika i wydajność. Produkując 650 KM (478 kW) przy 6 000 obr./min, maksymalne 6 800 obr./min i maksymalny moment obrotowy 850 Nm przy 2 250-4 500 obr./min, Urus ma specyficzną moc wynoszącą 162,7 KM/l. Przy masie własnej poniżej 2 200 kg Urus jest SUV-em o najlepszym stosunku wagi do mocy wynoszącym 3,38 kg/KM.

Urus przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy, od 0 do 200 km/h w 12,8 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 305 km/h. Hamowanie nie jest mniej imponujące: Urus zwalnia z 100 km/h do 0 na odległości 33,7 m.

Kompaktowy silnik optymalizuje środek ciężkości samochodu dzięki niskiemu umiejscowieniu. Układ z centralnie umieszczonym turbosprężarką w pobliżu komór spalania zapewnia optymalną reakcję silnika. Turbosprężarki twin-scroll pracują równolegle, zapewniając maksymalną moc w warunkach pełnego obciążenia. To zmniejsza opóźnienie turbodoładowania i zapewnia maksymalny moment obrotowy oraz płynne dostarczanie mocy w całym zakresie momentu, nawet przy niskich prędkościach. Dwa oddzielne strumienie spalin uzupełniają sekwencję zapłonu cylindrów, eliminując wzajemne zakłócenia w cyklu spalinowym. Dzięki podwójnemu wałkowi rozrządu i zmiennej kątowi otwarcia zaworów nowa technologia cylindrów zmniejsza wagę, zapewniając jednocześnie najwyższą wydajność z silnika ośmiocylindrowego. Dezaktywacja cylindrów zmniejsza zużycie paliwa, zapewniając doskonałą równowagę między wydajnością pojazdu a funkcjonowaniem silnika.

Skrzynia biegów i przekładnia

Lamborghini Urus dysponuje automatyczną ośmiobiegową skrzynią biegów. Kompaktowy i wydajny elektro-hydraulicznie kontrolowany układ planetarny jest dostosowany do bardzo krótkich przełożeń biegów niskich i dłuższych biegów wysokich. Wysoce wydajny sprzęgło blokady konwertera z kontrolą poślizgu oraz specjalnie opracowany konwerter momentu obrotowego gwarantują wyjątkową reakcję silnika, z niezwykle mocnym przełożeniem startowym dla ekscytującego przyspieszenia oraz wysoką prędkość przy niskich obrotach silnika, co zapewnia optymalne zużycie paliwa i emisje. Gwarantowane jest również wysoce wydajne hamowanie przełożeniem.

Napęd na cztery koła Lamborghini i wektoryzacja momentu obrotowego: optymalizacja dynamiki jazdy

System napędu na cztery koła Lamborghini Urus dostarcza bezpiecznej, bardzo reaktywnej dynamiki jazdy na każdej drodze i nawierzchni, w każdych warunkach atmosferycznych. Centralny dyferencjał Torsen z samoblokowaniem zapewnia maksymalną kontrolę i zwinność w każdych warunkach jazdy, szczególnie w terenie. Moment obrotowy dzielony jest standardowo w proporcji 40/60 na niezależną oś przednią/tylną, z dynamicznym maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 70 % na przednią oś lub 87 % na tylną, co zwiększa przyczepność osi z większym tarciem gruntowym.

Lamborghini Urus ma aktywną wektoryzację momentu obrotowego za pośrednictwem dyferencjału tylnego, co pozwala na natychmiastowe rozdzielanie siły napędowej do każdego z indywidualnych kół w celu zwiększenia przyczepności, w zależności od trybu jazdy, stylu prowadzenia i przyczepności drogi. Wektoryzacja momentu obrotowego zapewnia również dodatkową kontrolę kierownicy: wymaga mniejszego wysiłku kierowniczego, z zwiększoną zwinnością, co pozwala na wyższe prędkości w zakrętach i bardziej sportowy styl jazdy. Ruch obrotowy jest kontrolowany, zapobiegając podsterowności w zakrętach oraz poślizgowi opon podczas przyspieszania. W trybach jazdy STRADA, TERRA (teren) i NEVE (śnieg) wektoryzacja momentu obrotowego zmniejsza podsterowność, zapewniając bezpieczną i prostą jazdę. W trybach SPORT i CORSA wektoryzacja momentu obrotowego umożliwia Urusowi większą zwinność, z większym charakterem nadsterowności: interakcja między systemem napędu na cztery koła a ESC zarządza nadsterownością, umożliwiając precyzyjną i zabawną jazdę. W trybie SABBIA (piasek) system jest skalibrowany, aby zapewnić zwinność i precyzję na nawierzchniach o zmniejszonej przyczepności, takich jak żwir czy piaskowe wydmy, co czyni go idealnym trybem do zabawy w terenie.

Kierownica tylna

Lamborghini Urus przyjmuje tylne kierowanie, które zostało wprowadzone w Aventador S w całym zakresie prędkości. Kąt skrętu tylnej osi waha się do +/- 3,0 stopnia, w zależności od prędkości pojazdu i wybranego trybu jazdy: przy niskich prędkościach kąt skrętu tylnej osi jest przeciwny do kątów skrętu przednich kół (skręcanie przeciwwagowe), efektywnie skracając rozstaw osi o maksymalnie 600 mm dla większej zwinności i mniejszego promienia skrętu, co zwiększa manewrowość. Przy wysokich prędkościach kąt skrętu tylnej osi jest w tym samym kierunku co przednie koła (skręcanie w fazie), wydłużając rozstaw osi o maksymalnie 600 mm dla zwiększonej stabilności, komfortu jazdy oraz optymalnej dynamiki jazdy.

Emocjonalny dźwięk i odczucie Lamborghini

Podejście oparte na 360 stopniach do silnika, układu wydechowego i zawieszenia zapewnia codzienną użyteczność przy redukcji niepożądanych hałasów mechanicznych, zachowując jednocześnie emocjonujące doznania z jazdy Lamborghini oraz niezrównany dźwięk Lamborghini.

W zależności od wybranego trybu jazdy za pomocą Tamburo, silnik V8 został skalibrowany, aby zmieniać dźwięk i odczucie Urusa, od najcichszych i najbardziej komfortowych dźwięków niskoczęstotliwościowych w trybie STRADA, po sportowy i ekscytujący dźwięk i odpowiedź Lamborghini w trybie CORSA. Specjalnie opracowany układ wydechowy dostosowuje również wydobywający się dźwięk w zależności od prędkości obrotowej silnika: przy dużym przyspieszeniu Urus generuje bardziej gardłowy, sportowy dźwięk i odpowiedź zawieszenia.

Tamburo – kontrola dynamiki jazdy Lamborghini

Selektor trybu jazdy Tamburo na konsoli centralnej kontroluje wszystkie dynamiczne systemy pojazdu i pozwala na wybór dynamiki jazdy zgodnie z warunkami nawierzchni lub preferencjami kierowcy, poprzez STRADA, SPORT i CORSA, a także dodatkowy tryb NEVE (śnieg).

W trybie STRADA wysokość dostosowuje się do prędkości, aby zwiększyć komfort, podczas gdy w trybie SPORT Lamborghini Urus obniża się, aby zapewnić stabilność i precyzję w każdej prędkości. W trybie CORSA pojazd jest jeszcze bardziej precyzyjny i nastawiony na wydajność z minimalnym przechyłem. W trzech trybach terenowych NEVE, TERRA i SABBIA wyższy prześwit pozwala na bezpieczne pokonywanie przeszkód, przy czym stabilizatory przeciwwstrząsowe zapewniają niezależny asymetryczny ruch podczas skrętu, aby zapewnić optymalną przyczepność.

Elektryczny system aktywnej stabilizacji przechyłu jest stosowany po raz pierwszy w Lamborghini. System stabilizacji zapewnia maksymalną redukcję kąta przechyłu na nierównych nawierzchniach zarówno w linii prostej, jak i na zakrętach dzięki aktywnemu odłączeniu połówek stabilizatora, zapewniając jednocześnie najbardziej zwinny biegnący i reaktywny układ kierowniczy.

Specjalnie dostosowany system tłumienia Urusa zawiera nowe zawory tłumiące, które stale dostosowują się do różnych warunków jazdy: twardsze podczas skrętu i miększe w linii prostej. Koncepcja adaptacyjnych tłumików jest automatycznie dostosowywana do różnych trybów jazdy przez ANIMA lub może być całkowicie dostosowana przez kierowcę za pomocą trybu EGO, wybierając wymaganą sztywność od bardzo komfortowej jazdy do ekstremalnie sportowego, agresywnego ustawienia w zależności od stylu jazdy i warunków drogowych.

Design zewnętrzny

Urus to z pewnością Lamborghini, czerpiące inspiracje z LM002 oraz super samochodów, które stanowią fundament dziedzictwa Lamborghini: Urus ma doskonałe proporcje, przyjmując proporcje dwóch trzecich nadwozia i jednej trzeciej okna, typowe dla super samochodów Lamborghini.

Lamborghini Urus to Lamborghini z luksusową przestrzenią dla pięciu pasażerów. Jego krótkie zwisy komunikują siłę, muskulaturę, dynamiczny charakter oraz dominującą pozycję na drodze.

Imponujący przód Urusa wyraźnie wskazuje lokalizację silnika umieszczonego z przodu w wyniosłym wzgórzu maski, przypominającym Miurę i Aventadora, wyróżnionym ukośnymi liniami maski, które po raz pierwszy pojawiły się w Countach, co jest tak dynamiczną cechą Lamborghini. Dumny, niski przód podkreślony jest przez masywne nadkola: Urus to najsilniejszy SUV dostępny na rynku. Duże wloty powietrza sportujące heksagonalny motyw są połączone niskim przednim spojlerem, co dodatkowo podkreśla aerodynamikę samochodu i wyjątkowe osiągi. Przednie światła są smukłe, wąskie i bardzo sportowe, umieszczone w poziomej pozycji z diodami LED w charakterystycznym kształcie litery Y Lamborghini.

Jego charakterystyczna sylwetka jednosłupkowa cechuje dynamiczna linia coupé, podkreślona przez drzwi bezramowe, co akcentuje typową cechę Lamborghini – niższy przód. Potężna linia charakterystyczna unosi się wokół tylnych okien, dynamicznie łącząc przód z tyłem i podkreślając spójną impresję projektowania z jednego kawałka. Wloty powietrza z przodu w kształcie litery Y, także będące cechą LM002, są ozdobione flagą włoską: Urus jest stworzony i wyprodukowany we Włoszech.

Niska linia dachu i położenie okien bezramowych sugerują niski poziom siedzenia kierowcy i pasażerów w samochodzie. Ostro nachylona przednia szyba i mocno ukośne tylne okna z szybą na szybie, zastępujące słupek C, są odzwierciedleniem modeli Lamborghini, w tym Huracán, i podkreślają super sportową sylwetkę Urusa. Heksagonalne nadkola z przodu i z tyłu są istotnym detalem projektowym z LM002 i Countacha, mieszczącym koła od 21″ do 23″: największe w segmencie.

Tył Urusa sportuje złożone, mocne linie charakterystyczne dla Lamborghini, wzmacniając silny, stabilny charakter samochodu. Linia dachu poszerza się u podstawy panela dachowego w stylu modeli Lamborghini, w tym Countacha i Murciélago. Masywne tylne barki wspierają mocno nachylone tylne okna, z całym tyłem połączonym przez nadkole oraz towarzyszącą czarną płytkę mieszczącą kratki powietrza, logo Lamborghini oraz tylne światła w kształcie litery Y. Tylny dyfuzor inspirowany jest samochodami wyścigowymi Lamborghini, z zintegrowanymi okrągłymi podwójnymi rurami wydechowymi.

Z widoku z góry, wyraźne przednie i tylne nadkola Urusa są podkreślone przez cieńszy środek samochodu, jego krągłe linie odniesienia do stabilności fizycznej, która jest charakterystyczna dla super samochodów Lamborghini. Linie drzwi tylnej części łączą zarówno linie wklęsłe jak i wypukłe, nadając Urusowi wąską talię, zanim dynamicznie rozszerzy się do szerokiego, muskularnego tyłu.

Optymalizacja aerodynamiczna

Każda powierzchnia Urusa wyraźnie przyczynia się do wydajności aerodynamicznej samochodu i jego osobowości super samochodu Lamborghini. Forma i funkcja współpracują, aby osiągnąć zgodność w projektowaniu Lamborghini: każdy panel przyczynia się do całkowitego współczynnika oporu powietrza samochodu.

Przedni splitter i bardzo duże wloty powietrza zapewniają optymalny przepływ powietrza w połączeniu z dużymi przykrytymi obszarami aerodynamicznie wydajnego podwozia. Na zewnętrznych krawędziach tylnej szyby znajdują się aerodynamiczne ostrza, a unoszący się tylny spojler, zintegrowany tylny spojler i wargowy dyfuzor redukują opór aerodynamiczny. Zaawansowane rozwiązanie aerodynamiczne w komorze kół z Naca poprawia i zwiększa chłodzenie przednich hamulców, aby poprawić dynamikę jazdy.

Wydajne aerodynamiki przyczyniają się również do akustyki wewnętrznej Urusa, poprawiając komfort jazdy oraz redukując zużycie paliwa i emisje, podczas gdy duża siła dociskowa zwiększa stabilność, bezpieczeństwo i dynamikę jazdy.

Podwozie i zawieszenie

Urus jest nowym punktem odniesienia dla Super SUV i prawdziwym Lamborghini: oferuje najlepsze w klasie technologie lekkiej konstrukcji i stosunek wagi do mocy, z innowacjami w projektowaniu i inżynierii, aby zapewnić jak najlepszą dynamikę jazdy oraz ogólną wydajność.

Przy masie własnej poniżej 2 200 kg, zespół projektantów i inżynierów R&D Lamborghini skoncentrował się na redukcji wagi w całym podwoziu samochodu, stosując inteligentny mix materiałów, aby zapewnić maksymalną sztywność dla najlepszego komfortu i prowadzenia oraz niższego zużycia paliwa i emisji CO2. Podwozie stanowi połączenie aluminium i stali, z aluminiowymi drzwiami bezramowymi, belkami torsyjnymi zastępującymi słupek C oraz poprzeczkami z aluminium, co przyczynia się do lekkiego Urusa, tak samo jak podłoga podwozia z materiału o wysokiej wytrzymałości. Fotele zaprojektowane są i skonstruowane, aby zapewniały komfort przy małej wadze, a felgi wykonane są z aluminium kutego.

Oś przednia z aluminiowym podwoziem i wspornikiem zawieszenia obejmuje specjalnie zaprojektowane łożyska obrotowe oraz strukturę wahacza. Oś tylna z optymalizowanym podwoziem ma hybrydową konstrukcję z aluminium i stali. System mocowania napędu został opracowany w celu redukcji wpływu ruchu silnika na podwozie, eliminując nieprzyjemne wibracje podwozia, przy jednoczesnym dostarczaniu mocnych wrażeń sportowych dzięki niezwykle sztywnemu podwoziu: to prawdziwa cecha Lamborghini. Adaptacyjny system zawieszenia pneumatycznego umożliwia podnoszenie lub obniżanie pojazdu w zależności od warunków drogowych oraz stylu jazdy, z wysokością jazdy, która może być dodatkowo dostosowywana przez kierowcę za pomocą ustawień specyficznego dla Urusa kontrolera w konsoli centralnej: Tamburo (Bęben).

Hamulce i koła

System hamulcowy Lamborghini Urus jest odpowiedni do osiągów super samochodu, zapewniając wysoką odporność termiczną i umożliwiając częste i intensywne hamowanie, nawet z wysokich prędkości oraz w ekstremalnych warunkach, takich jak tor wyścigowy lub wysoka wysokość. Hamulce ceramiczne węglowe (CCB) są standardem, są największe i najsilniejsze na rynku, o wymiarach 440 x 40 mm z przodu i 370 x 30 mm z tyłu. Prawie bez utraty hamulca system optymalizuje uczucie pedału, zapewniając osiągi i bezpieczeństwo w każdych warunkach i środowisku.

Opcje kół wahają się od 21″ do 23″, wyposażone w szereg opon letnich, zimowych, całorocznych, terenowych i sportowych, wszystkie specjalnie opracowane przez Pirelli dla Lamborghini Urus, a ich szerokości różnią się między przednimi a tylnymi, aby zwiększyć stabilność i sportowe zachowanie podczas jazdy.

Wnętrze Urusa

Urus jest zarówno luksusowym SUV-em, jak i najsilniejszym, z dynamiką sportowego samochodu, którą mogą cieszyć się zarówno kierowca, jak i pasażerowie. Design i wykończenie wnętrza odzwierciedlają to zewnętrzne w zakresie niepodważalnego designu Lamborghini, kolorystyki i indywidualności. Wnętrze Urusa jest równie wyraźnie Lamborghini, co na zewnątrz, z sportowym, a zarazem luksusowym designem i wykończeniem.

Lamborghini Urus wciela w życie zasady Lamborghini, że design, moc i dynamiczne możliwości samochodu sprawiają, że każdy kierowca powinien czuć się jak pilot. Lamborghini Urus jest technologicznie zaawansowany, ale intuicyjnie obsługiwany. Kierowca i pasażerowie mają wszystkie niskie, ale niezwykle komfortowe fotele sportowe, mocno osadzone w kabinie, a dla kierowcy, wszystkie sterowania w kabinie są w zasięgu ręki. Skierowane na kierowcę, smukły projekt Y deski rozdzielczej, przypominającej podwójne srebrne skrzydła i połączonej z wznoszącą się konsolą centralną, inspirowany jest LM002 oraz obecnymi super samochodami Lamborghini. Heksagonalna tematyka Lamborghini przewija się przez całe wnętrze, w elementach takich jak kratki wentylacyjne i klamki drzwi, a nawet w takich przedmiotach jak uchwyty na kubki i moduły poduszek powietrznych. Wielofunkcyjna, trzyramienna kierownica zawiera tłumik drgań, aby zwiększyć komfort w każdych warunkach jazdy. Włączniki wielofunkcyjne są intuicyjnie umieszczone na kierownicy, aby kontrolować system infotainment Lamborghini (LIS), w tym ustawienie samochodu, multimedia, telefon i nawigację.

W pełni cyfrowy wyświetlacz TFT pokazuje główne informacje Urusa w animowanej reprezentacji 3D, a kierowca może go dostosować zgodnie z własnymi preferencjami.

Siedzenia

Długi rozstaw osi wynoszący 3 003 mm i niski poziom siedzenia pasażerów zapewniają komfort i niezwykle przestronny klimat. Lamborghini Urus zapewnia luksus i przestronność dla każdego z pasażerów w fotelach zaprojektowanych specjalnie dla Super SUV Urusa.

Standardowe przednie fotele sportowe z pamięcią DNA są w pełni elektryczne, podgrzewane i regulowane w 12 kierunkach. Dla większego luksusu, dostępne są opcjonalne fotele przednie regulowane w 18 kierunkach, w tym z funkcją wentylacji i masażu. Standardowa tylna ławka jest wyposażona w ruchomy i składany oparcie oraz mocowania ISOFIX. Oferując niezwykle komfortową konfigurację pięciu miejsc, możliwość składania i przesuwania tylnego siedzenia zapewnia maksymalną wszechstronność i zwiększoną pojemność bagażnika do codziennego użytku. Tylna ławka może być opuszczona, aby znacząco zwiększyć przestrzeń bagażnika z 616 litrów do 1 596 litrów. Jako opcję w połączeniu z w pełni elektrycznymi fotelami przednimi, można określić bardziej ekskluzywny układ tylnej kanapy dla dwóch osób, zapewniając wyjątkowy komfort pasażerów z tyłu, odzwierciedlając sportowy charakter Urusa.

Kolor i wykończenie

Luksusowy włoski styl i rzemiosło przenikają przez Lamborghini Urus. Ergonomiczna kabina jest wypełniona materiałami wysokiej jakości, w tym najlepszej skóry, Alcantary, aluminium, włókna węglowego i drewna.

W wewnątrz Urusa zastosowano skórę Unicolor oraz wykończenie w kolorze Nero Ade lub Grigio Octans oraz pięć dodatkowych kolorów opcjonalnych. Dostępne są również podwójne kolory Bicolor Elegante i Bicolor Sportivo z opcjami skóry i Alcantary. Opcje przeszyć oraz kolory pasów bezpieczeństwa, dywaników i wykładzin pozwalają klientom dostosować swojego Urusa w bardziej sportowym lub eleganckim stylu, w zależności od potrzeb. Wykończenie deski rozdzielczej jest standardowo w kolorze Piano Black i Brushed Aluminum. Opcjonalne wykończenia oferowane są w drewnie Open Pore, w tym w połączeniu z aluminium, oraz alternatywa z włókna węglowego.

Opcjonalny pakiet Off-Road zawierający tryby jazdy TERRA i SABBIA obejmuje specjalne metalowe, wzmocnione zderzaki i dodatkową ochronę podwozia do jazdy w terenie w śniegu, lesie lub nawet surfing na wydmach.

System Infotainment Lamborghini III (LIS) i łączność

System infotainment Lamborghini Urus odzwierciedla luksusową i codzienną użyteczność oraz przychodzi z zaawansowanymi funkcjami łączności. W standardzie jest wyświetlacz dotykowy LIS na dwóch ekranach, doskonale zintegrowany z wnętrzem Urusa, nad centralnym 'Tamburo’. Górny ekran jest kluczowym interfejsem dla rozrywki, zarządzającym funkcjami takimi jak multimedia, nawigacja, telefon i informacje o stanie samochodu. Dolny ekran zapewnia klawiaturę i ekran kompatybilny z pisaniem ręcznym do wprowadzania informacji oraz kontrolowania funkcji, takich jak klimatyzacja i ogrzewanie siedzeń.

LIS III integruje innowacyjną łączność głosową, zdolną do rozpoznawania naturalnych poleceń głosowych w celu zarządzania funkcjami takimi jak muzyka, połączenia telefoniczne czy wysyłanie wiadomości tekstowych. W standardzie znajduje się również uchwyt na telefon z funkcją bezprzewodowego ładowania i kontrolą głosową; osobisty profil pamięci, połączenia USB, strumieniowanie mediów przez Bluetooth, odtwarzacz DVD oraz system dźwiękowy. Inne opcjonalne funkcje obejmują tuner telewizyjny, DAB i czytnik kart CI, head-up display, interfejs smartfona Lamborghini oraz inteligentny wyświetlacz do rozrywki pasażerów z tyłu. Oferowane jest również Lamborghini Connect.

Interfejs smartfona Lamborghini (LSI) umożliwia w pełni zintegrowane połączenie smartfonów iOS (Apple) i Android (Google), wspierające Apple CarPlay TM, Android Auto (90% pokrycia rynku smartfonów) i Baidu-Carlife (Chiny) jako standard.

System audio z ośmioma głośnikami, napędzany przez cztery kanały, jest w standardzie. Można również określić zaawansowany system dźwiękowy Bang & Olufsen z dźwiękiem 3D i mocą 1 700 watów, z 21 w pełni aktywnymi głośnikami. Wyprodukowano w wyniku bliskiej współpracy między Lamborghini, Fraunhofer IIS i HARMAN, system stwarza immersyjne, naturalne doświadczenie dźwięku 3D dla wszystkich pasażerów Urusa, z przodu i z tyłu.

Zaawansowane systemy wsparcia kierowcy (ADAS)

Systemy ADAS Lamborghini Urus zapewniają kompleksowy poziom bezpieczeństwa, ochrony i wsparcia kierowcy na poziomie 2 (skala SAE). Asystent świateł drogowych automatycznie dostosowuje reflektory w trybie wysokim w razie potrzeby; czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz tempomat są również standardem, jak również innowacyjny system PreCognition zapobiegający lub łagodzący kolizję. Opcjonalne systemy ADAS obejmują systemy zarządzania ruchem, kamerę z widokiem z góry oraz tryb sprzęgania przyczepy.

Lamborghini Urus ma kluczyk bezprzewodowy, uruchamiany za pomocą przycisku 'Start’ na konsoli centralnej, o ile klucz jest w pobliżu. Dostęp do Urusa udzielany jest również poprzez dotykowe panele na drzwiach i klapie bagażnika. Ustawienia personalizacji pozwalają na skonfigurowanie samochodu w celu dopasowania do różnych kierowców i łatwe przełączanie między maksymalnie siedmioma różnymi programowalnymi profilami, w tym preferencjami siedzenia i stylami trybu jazdy EGO, a nawet ustawieniami infotainment.

Tylna klapa bagażnika jest elektrycznie obsługiwana za pomocą przełącznika w drzwiach kierowcy, przycisku na kluczyku lub ręcznego przycisku na samej klapie bagażnika. Opcjonalny 'wirtualny pedał’ umożliwia otwarcie klapy bagażnika za pomocą ruchu kopnięcia. Kąt otwarcia klapy bagażnika może być dostosowywany przez kierowcę. Easyload Assist, standardowe w Urusie, umożliwia obniżenie tylnej części Lamborghini Urus w celu łatwego załadunku.

Cena i dostępność na rynku

Pierwsi klienci odbiorą nowego Lamborghini Urus wiosną 2018 roku po sugerowanych cenach detalicznych wynoszących:

4.0L V8 8AT AWD (650 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3996 Cm3
Moc478.1 Kw @ 6000 Rpm
650 Hp @ 6000 Rpm
641 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy627 Lb-Ft @ 2250-4500 Rpm
850 Nm @ 2250-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika22.5 Galony (85.2 L)
Prędkość maksymalna190 Mph (306 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony285/45 Zr21 || 315/40 Zr21
Długość201.3 In (5113 Mm)
Szerokość79.4 In (2017 Mm)
Wysokość64.5 In (1638 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)66.7/67.3 In (1
Rozstaw osi118.2 In (3002 Mm)
Prześwit6.2 In (157 Mm)
Pojemność bagażnika21.8 Cuft (617 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna4850 Lbs (2200 Kg)
Średnie spalanie18.5 Mpg Us (12.7 L/100Km)
Emisja CO2290 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.