Lancia wprowadziła model Astura w 1931 roku jako bardziej przystępny pojazd dla mas. Samochód był nieustannie ulepszany, niemal co roku.
Astura złamała ambicję Vincenzo Lanci, aby nazywać swoje samochody na podstawie alfabetu greckiego. Po 1922 roku, gdy partia faszystowska Benito Mussoliniego wygrała wybory, silny ruch narodowy opanował kraj. Lancia uznała, że lepiej będzie użyć nazwy od włoskiej wyspy, na której wznoszono starożytne wille rzymskie.
Astura była oferowana zarówno jako kompletny pojazd, jak i jako podwozie. Było to powszechne wśród producentów samochodów, a klienci często wynajmowali karoserzystów do wykończenia swoich pojazdów. Model z 1933 roku był oferowany przez Lancię jako kompletny samochód. Była to limuzyna z czterema drzwiami, która oferowała wystarczająco dużo miejsca i stylu, by być uważaną za pojazd premium. Z przodu Lancia zainstalowała elektryczne reflektory na tej samej obręczy, która podtrzymywała kratkę chłodnicy z pionowymi szczelinami.
Niezależnie od tego, czy samochód był sprzedawany jako podwozie, czy jako kompletny pojazd, Lancia wyposażyła go w trójramienną kierownicę oraz deskę rozdzielczą. Wskaźniki były umieszczone na środku. Vincenzo Lancia uważał, że kierowca powinien mieć indywidualne siedzenie i nie chciał montować ławek z przodu. Ponadto drążek zmiany biegów znajdował się na podłodze, obok dźwigni potrzebnej do ustawienia stałej pozycji przyspiesznika.