Włoski producent samochodów stworzył radykalnie inną wersję modelu Beta i wprowadził na rynek Beta Coupe w 1973 roku.
Fiat przejął firmę Lancia w 1969 roku, ponieważ producent samochodów premium znajdował się w głębokich kłopotach finansowych. Jego najlepszy model, Fulvia, został opracowany bez zbytniego zwracania uwagi na koszty produkcji, co uczyniło go zbyt drogim, aby był opłacalny. Gianni Agnelli, ówczesny szef Fiata, zmusił inżynierów Lanci do opracowania nowego samochodu, ale tym razem z określonymi kosztami na stole. Owocem tych wysiłków był model Beta z 1972 roku oraz jego wersja coupe w następnym roku.
Samochód został zaprojektowany przez Aldo Castagno, przy wsparciu Petro Castagnero, który był projektantem Fulvii. Efektem była sportowa konstrukcja z płaską, niską maską. Przednia część pojazdu miała podwójne reflektory oraz czarną plastikową kratkę. Smukły, chromowany zderzak metalowy ujawniał panel przedni poszerzony o zderzak dolny. Profil Beta Coupe przedstawiał projekt z kabiną przesuniętą w tył, mimo że miał napęd na przednie koła. Krótka, pochylona klapa bagażnika przyczyniła się do osiągnięcia lepszego współczynnika aerodynamiki.
Wewnątrz samochodu znajdował się podniesiony panel instrumentów, który rozciągał się nad centralnym panelem. Wskaźniki z indywidualnymi zestawami oraz aluminiowy panel zapewniały kierowcy wyraźny widok. Na centralnym panelu zainstalowano kontrolki wentylacji oraz przyciski radia. Przednie fotele kubełkowe zapewniały pewne wsparcie boczne, podczas gdy tylna kanapa była profilowana dla dwóch osób, ale z ograniczonym miejscem na głowę, co projektant poświęcił dla estetyki zewnętrznej samochodu.