Lancia odświeżyła model Dedra dwukrotnie między 1989 a 2000 rokiem, kiedy zakończono produkcję, a drugi lifting wprowadzony w 1995 roku obniżył moc silnika i uczynił go bardziej przystępnym cenowo.
Dedra, oparta na tej samej platformie co Fiat Tempra i druga generacja modelu Delta, została stworzona przez Lancię jako następca modelu Prisma, ale wyniki sprzedaży były poniżej oczekiwań. Samochód sprzedano w zaledwie 414 084 egzemplarzach w obu wersjach: sedan i kombi. Oznaczało to mniej niż 40 000 sztuk rocznie.
Co dziwne, Włosi zostali zaskoczeni designem Dedry. Podczas gdy inni producenci samochodów zaczęli podążać za trendem bio-designu, Dedra miała wygląd rodem z późnych lat 80-tych z ostrymi liniami, kanciastymi reflektorami i lampami tylnymi. W odświeżonej wersji z 1995 roku producent próbował złagodzić linie, ale to nie wystarczyło.
Wnętrze było wykończone tymi samymi materiałami. Były one dobrej jakości, z przyjemnym welurowym tapicerowaniem i takim samym zestawem wskaźników jak w pierwszej wersji po liftingu. Charakteryzowało się ładnie zaokrągloną górną częścią nad panelem instrumentów i centralnym panelem. Zachowało jedną z najważniejszych zalet samochodu, bardzo szeroki otwór drzwiowy, co ułatwiało wsiadanie i wysiadanie.