Dedra oparta na udanej platformie Fiat Type Three, znanej z legendarnego Delta Integrale, była modelem w segmencie kompaktowym, który pomógł ożywić włoską markę Lancia.
Na początku lat 80-tych, Mistrzostwa Świata w Rajdach były zdominowane przez potężne Audi Quattro S1, a Włosi tracili grunt pod nogami z ich Lancią 037, napędzaną na tylne koła, potworem. W połowie lat 80-tych, samochody rajdowe grupy B zostały zakazane z powodu kilku tragicznych wypadków. Lancia wróciła na szczyt w kategorii grupy A z modelem Delta Integrale. Wykorzystując tę samą platformę, Włosi stworzyli model Prisma, a w 1992 roku zaprezentowali Dedrę, którą odświeżyli w 1994 roku.
Dzięki łagodniejszym liniom i zaokrąglonym kształtom, nie wyglądała już tak surowo jak wcześniej, a stała się bardziej atrakcyjna na rynku. Wąski grill i zmienione reflektory sprawiły, że nie była tak agresywna jak przedtem, a trafiła do garaży rodzin w całej Europie. Wprowadzenie wersji kombi uczyniło Dedrę bardzo popularnym pojazdem klasy premium dla rodzin, ponieważ miała markę, odpowiednie cechy oraz przystępną cenę. Rombowate trzecie okno za słupkami C oraz opadająca tylna klapa nadawały jej sportowy charakter, a przy odpowiednich silnikach rzeczywiście była szybkim autem.