Niegdyś zwycięzca rajdów i ekscytujący hatchback, Delta dostosowała się i stała się pojazdem bardziej skierowanym na rodzinę, a ostatecznie wygasła bez żadnych potomków w 2014 roku.
Lancia straciła swojego rajdowego ducha, gdy w 2008 roku wprowadziła trzecią generację Delty. Sprzedawano ją nawet jako Chrysler Delta na rynku brytyjskim, jakby producent miał opory przed umieszczeniem na niej chwalebnego znaku Lancia. Podczas gdy jej poprzednik mógł przecinać asfalt i gruz pod swoim napędem na wszystkie koła, model z 2008 roku był skromnym hatchbackiem z napędem na przednie koła, skierowanym do rodzin.
Jeśli chodzi o stylizację, nie było w niej niczego złego. Włosi potrafili to robić. Odświeżone reflektory miały na dole diodowe światła dzienne, które otaczały osłonę chłodnicy z poziomymi żebrami i chromowanym wykończeniem. Aerodynamiczna, owiewająca zderzak był podobny do tego z niezmienionej wersji, ale miał nowe światła przeciwmgielne.
Wewnątrz, producent zadbał o pasażerów na tylnej kanapie. Ze względu na niezwykle długi rozstaw osi jak na kompaktowy hatchback, oferował sporo miejsca na nogi. Z przodu oferował tę samą ilość przestrzeni co Fiat Bravo, ponieważ Lancia stworzyła Deltę na bazie tego małego segmentu, ale z większym odstępem między osią przednią a tylną. Jako że był to pojazd rodzinny, producent dodał dużą przestrzeń bagażową, ale z wysokim progiem załadunkowym. Zbyt wysokim, aby zignorować, a producent nie naprawił tego w wersji po liftingu.