LANCIA Flavia 2013-2015

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

LANCIA Flavia 2013-2015

Przejdź do galerii zdjęćLANCIA Flavia 2013-2015

Fiat przekroczył Atlantyk, gdy nawiązał współpracę z Chryslerem, a niektóre z jego marek zostały zastosowane w samochodach, które już były tam sprzedawane, takich jak Lancia Flavia Convertible z 2013 roku.

Lancia to marka, która kiedyś była uważana za ekskluzywną w segmencie sportowym. Zdobyła sześć tytułów Mistrza Świata w Rajdach z rzędu oraz wygrała 46 rajdów z tej samej serii. Jednak marka zaczęła tracić na znaczeniu i została wycofana z kilku rynków, aż pozostało jedynie echo jej dawnej chwały. Fiat nie chciał jednak się jej pozbywać. Próbował ją reaktywować, wprowadzając produkty Chryslera z wymienionymi znakami towarowymi. Tak oto Chrysler 200 Convertible stał się Lancią Flavia Convertible.

Przemiana sprowadzała się jedynie do zmiany znaku na maskę. Atrapa miała te same pięć poziomych szczelin w obu samochodach. To był po prostu kolejny Chrysler 200 Convertible z innym logo. Samochód był jednak atrakcyjny wizualnie i sprzedawano go w Europie jako Lancię Flavia, gdzie ta nazwa była lepiej znana niż Chrysler. Produkowano go tylko w wersji z kierownicą po lewej stronie, przez co rynek brytyjski i irlandzki został pominięty.

Wnętrze zapewniało miejsce dla czterech pasażerów dzięki długiemu rozstawowi osi, ale ponieważ dach musiał być przechowywany za tylnymi siedzeniami, występowały pewne problemy z przestrzenią na nogi.

Jedynym silnikiem dostępnym w Flavii był 2,4-litrowy silnik benzynowy Chryslera, który zmagał się z wysokimi podatkami w Europie, a szczególnie we Włoszech, gdzie wszystko z pojemnością powyżej 2,0 litra było obciążone wysokimi stawkami podatkowymi. Zainstalowano standardową 6-biegową automatyczną skrzynię biegów.

Nowy Lancia Flavia, z wolnym i wyszukanym duchem, udowadnia, że jest kwintesencją przyjemności jazdy na świeżym powietrzu z czterema prawdziwymi miejscami. To idealna odpowiedź na potrzeby klientów poszukujących zalet coupé, nie rezygnując przy tym z unikalnych wrażeń, jakie oferuje kabriolet. To jednak nie wszystko. Nowy kabriolet jest najciekawszą opcją w tym segmencie rynku, zdolną przyciągnąć klientów, którzy oczekują nie tylko solidnego produktu, ale także wyrazistego i unikalnego stylu. Ponadto, każdy, kto wybiera samochód Lancia, staje się trendsetterem, podążając za swoją osobowością.

To doskonałe wyrażenie włoskiego stylu życia, piękna włoskiego stylu opartego na smaku, wyobraźni, stylu i wyrafinowaniu. Nowy Lancia Flavia z napędem na przednie koła zapewnia wyszukane doznania z jazdy, niespotykane w żadnym innym pojeździe w swoim segmencie, zarówno podczas codziennych przejazdów po mieście, jak i na wspaniałych panoramicznych drogach poza miastem w weekendy.

Pod względem długości (4,9 metra), wysokości (1,4 m) i szerokości (1,8 m) nowy Lancia znajduje się na szczycie segmentu D, oferując najwyższy komfort w środku (może pomieścić do czterech osób dorosłych) oraz wygodę podróży, dzięki przestronnemu rozstawowi osi wynoszącemu 276 cm.

Lancia Flavia wyróżnia się eleganckim i dynamicznym wyglądem, z rzeźbiarskim przodem, nowatorską osłoną chłodnicy z logo Lancia oraz oryginalnymi reflektorami i światłami przeciwmgielnymi. Powierzchnia bocznych paneli jest niezwykle czysta i charakteryzuje się smukłą linią, która optycznie wydłuża samochód i nadaje mu dynamizmu, a także eleganckimi 18-calowymi felgami ze stopów lekkich.

Tylne lampy LED, stylistycznie połączone cienką chromowaną belką, która jeszcze bardziej podkreśla ich wygląd, przyczyniają się do uwydatnienia oryginalnego projektu. Wrażenie to wzmacnia nietypowy chromowany wydech oraz wyrafinowany, elektrycznie sterowany miękki dach, który znajduje się w pokrywie dachu, harmonijnie wkomponowany w nadwozie z trzecim światłem hamowania u jego podstawy.

Jeśli „elegancja i dynamika” opisują exterior nowego Flavii, to w środku kierują nami wyrafinowanie i innowacja, w doskonałej harmonii z włoskim stylem i z rzemieślniczą jakością, która zawsze wyróżniała samochody Lancia. Estetyczne wyrafinowanie przenika cały przedział pasażerski, otaczając kierowcę i pasażerów ciepłym „uściskiem” dzięki starannemu doborowi wysokiej jakości materiałów, uwadze poświęconej najmniejszym szczegółom oraz przyjęciu najnowocześniejszych rozwiązań dotyczących komfortu, bezpieczeństwa i przyjemności z jazdy.

Dlatego nowy Lancia Flavia oferuje wyrafinowane wnętrze, które z pewnością zdobędzie klienta szukającego ekskluzywności, technologii i włoskiego smaku w samochodzie. Dla niego stworzono nową konsolę, wyposażoną w eleganckie chromowane ramki oraz duży centralny wyświetlacz; zupełnie nową, skórzaną kierownicę z wbudowanymi przyciskami do zarządzania radiem, tempomatem i telefonem w pełnym bezpieczeństwie; a także nowoczesne fotele obite wysokiej jakości skórą, wyposażone w praktyczne „aktywne” zagłówki.

Produkowany w zakładzie w Sterling Heights w Michigan (USA), zgodny z cechami stylistycznymi marki Lancia, glamour kabriolet Lancia Flavia stanowi interpretację modelu Chrysler 200 Convertible, który zadebiutuje na rynku europejskim. W Włoszech Lancia Flavia oferowana jest w jednej, ekskluzywnej wersji „all inclusive”. Jak sugeruje sama nazwa, ma ona bogate wyposażenie standardowe, w tym wysokiej jakości skórzaną tapicerkę, elektroniczną kontrolę stabilności (ESC) i trakcji, najnowszej generacji ABS oraz cztery poduszki powietrzne (przednie wielostopniowe i boczne), a także mocowania ISOFIX do transportu dzieci w pełnym bezpieczeństwie, innowacyjny system multimedialny Uconnect® z nawigacją satelitarną oraz wyrafinowany system dźwiękowy „Boston Acoustic Sound System”.

Nowy Lancia Flavia wyposażony jest w silnik benzynowy o pojemności 2,4 litra, połączony z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów, który generuje moc maksymalną 170 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 4500 obr./min.

Lancia Flavia uzupełnia jedną z najszerszych gam w międzynarodowej branży motoryzacyjnej.

Wprowadzenie modelu Lancia Flavia zamyka ofertę Lancia w ważnym roku, który rozpoczął się wprowadzeniem na rynek nowego modelu 5-drzwiowego Ypsilon i kontynuował debiut flagowego modelu Thema oraz najlepszego w historii Voyagera. Te dwa samochody – razem z zupełnie nową Lancią Flavią, interpretującą model Chrysler 200 Convertible, który zadebiutuje na rynku europejskim – stanowią najlepszy dowód na to, że możliwe jest połączenie dwóch światów, które geograficznie są tak odległe, a jednocześnie tak bliskie w swojej istocie. Ta idealna alchemia zręcznie łączy amerykańskie wymiary, osobowość i osiągi z elegancją wnętrza, komfortem i ekskluzywnością wielkich modeli Lancia.

Efektem tego jest nowa dynastia motoryzacyjna, oparta na pragnieniu doskonałości w przyszłości i na wartościach zakorzenionych w jej wiekowej historii: designie i innowacji. Nie zapominając o modelach Delta i Musa, które dopełniają jedną z najszerszych gam na międzynarodowej scenie, obejmującą segment B oraz sięgającą segmentu dużych MPV, w tym również segmentów średnich, flagowych i kabrioletów.

Styl: elegancja na zewnątrz, wyrafinowanie w środku.

Superiorna w designie, aerodynamiczna w formach i pełna zakrętów w wietrze. Nowa Flavia charakteryzuje się nietypowym pięknem, które łączy elegancję na zewnątrz i innowację wewnątrz, w doskonałej harmonii z włoskim stylem oraz rzemieślniczą jakością, która zawsze wyróżniała samochody Lancia.

Elegancki i dynamiczny wygląd uwydatniony nowoczesnym dachem.

Lancia Flavia, wyróżniająca się eleganckim i dynamicznym wyglądem, ma rzeźbiarski przód z nowatorską osłoną chłodnicy z logo Lancia oraz oryginalnymi reflektorami i światłami przeciwmgielnymi. Powierzchnia bocznych paneli jest niezwykle czysta, a także charakteryzuje się smukłą linią, która wydłuża samochód i nadaje mu dynamizmu, wraz z eleganckimi 18-calowymi kołami ze stopów lekkich.

Tylne lampy LED, stylistycznie połączone cienką chromowaną belką, która dodatkowo podkreśla ich ogólny wygląd, przyczyniają się do uwydatnienia oryginalnego projektu. Wrażenie to wzmacniają nietypowy chromowany wydech oraz wyrafinowany elektrycznie sterowany czarny dach, umieszczony w pokrywie dachu, harmonijnie wkomponowany w nadwozie z trzecim światłem hamowania u jego podstawy.

Dostępne kolory nadwozia przy wprowadzeniu na rynek to Biały Jasny i Szary Mineralny, które można zestawić z dwoma odcieniami wnętrza – czarnym oraz dwuczęściowym czarno-białym – oraz jednym kolorem dachu, czarnym. Następnie gama kolorystyczna Lancia Flavia zostanie wzbogacona o kolory nadwozia Deep Cherry, Srebrny, Czarny i Blackberry, oraz beżowy dach.

Wyrafinowane wnętrze oznaczone połączeniem „wyrafinowania i innowacji”.

Zatem, jeśli „elegancja i dynamika” opisują zewnętrzną część nowego Lancia Flavia, to wyznacznikami wewnątrz są wyrafinowanie i innowacja, w doskonałej harmonii z włoskim stylem i jakością rzemieślniczą, która zawsze wyróżniała samochody Lancia. Estetyczne wyrafinowanie przenika cały przedział pasażerski, otaczając kierowcę i pasażerów ciepłym „uściskiem” dzięki starannemu doborowi wysokiej jakości materiałów, uwadze poświęconej najmniejszym szczegółom oraz przyjęciu nowoczesnych rozwiązań dotyczących komfortu, bezpieczeństwa i przyjemności z jazdy.

Nowy Lancia Flavia oferuje więc wyrafinowane środowisko, które z pewnością zdobędzie klientów szukających ekskluzywności, technologii i włoskiego smaku w samochodzie. Dla niego stworzono nową konsolę, wyposażoną w eleganckie chromowane ramki oraz dużą centralną wyświetlacz; zupełnie nową, skórzaną kierownicę z wbudowanymi kontrolkami do zarządzania radiem, tempomatem i telefonem w pełnym bezpieczeństwie; a także nowoczesne fotele, obite wysokiej jakości skórą z praktycznymi „aktywnymi” zagłówkami.

Generujące rozmiary i wygodę, czyniące go najlepszym w klasie.

Pod względem długości (4,9 metra), wysokości (1,4 m) oraz szerokości (1,8 m), nowy Lancia znajduje się w czołówce segmentu, oferując maksymalny komfort we wnętrzu (może pomieścić do czterech dorosłych) i wygodę podróży, z przestronnym rozstawem osi wynoszącym 276 cm.

Również przestrzeń dla pasażera i kierowcy jest największa w swojej kategorii: 1,07 metra miejsca na nogi i 1,43 metra dla ramion. Na koniec, nowa Flavia może pochwalić się bagażnikiem, który przewyższa inne w segmencie dzięki unikalnym rozwiązaniom technologicznym stosowanym do zamykania dachu: 377 i 198 litrów, gdy dach jest zamknięty i otwarty odpowiednio.

Ekskluzywne wyposażenie dla maksymalnego komfortu i bezpieczeństwa.

Lancia Flavia otacza zarówno kierowcę, jak i pasażerów technologią, która zapewnia najwyższy poziom komfortu na pokładzie, jak pokazuje wyrafinowany elektrycznie sterowany dach i innowacyjny system multimedialny UconnectTM. W pełnej zgodności z tradycją marki Lancia, nowy model oferuje również najlepsze dostępne na rynku rozwiązania w dziedzinie innowacji technologicznych, stosowanych zarówno w zakresie bezpieczeństwa, jak i ochrony.

Elektrycznie sterowany dach.

Aby doświadczyć wyjątkowych wrażeń, które oferuje tylko kabriolet, Lancia Flavia przyjmuje wyrafinowany elektrycznie sterowany czarny dach, który znajduje się w pokrywie dachu, harmonijnie wkomponowany w nadwozie z trzecim światłem hamowania u jego podstawy. W szczegółach, dach ma składane podgrzewane tylne okno, które zmienia samochód z sedana w kabriolet w ciągu zaledwie 28 sekund od momentu wydania polecenia na pilocie.

UconnectTM Media Center.

Zaprojektowane tak, aby wzbogacić doświadczenia z jazdy i doskonale zintegrowane w designie nowej Lancia Flavia, innowacyjne UconnectTM Media Center oferuje 6,5-calowy ekran dotykowy oraz polecenia głosowe do łatwego sterowania różnymi źródłami multimedialnymi. Możliwe jest również dostosowanie multimedialnej rozrywki na pokładzie poprzez integrację z iPod® oraz port pomocniczy dla odtwarzaczy MP3. Media Center zawiera również nowoczesny system Radio/CD/DVD/MP3/WMA oraz 40 GB twardego dysku, na którym można przechowywać muzykę, zdjęcia i wiadomości głosowe przez interfejs USB. Oprócz oprogramowania i map nawigacyjnych, twardy dysk może pomieścić do około 6 700 utworów, w zależności od modelu.

Podłączając cyfrowe urządzenie z analogowym połączeniem do portu USB znajdującego się w schowku, można słuchać godzin po godzinach cyfrowej muzyki w formatach MP3 i WMA. Dźwięk odtwarzany jest przez system audio samochodu – wyrafinowany system dźwiękowy „Boston Acoustics Sound System” z 6 głośnikami jest standardem – podczas gdy informacje (artysta, tytuł utworu, album itd.) są wyświetlane na ekranie radia. Ponadto, bateria podłączonego urządzenia audio ładowana jest podczas podłączenia do złącza USB/AUX. Inną szczególną cechą Lancia Flavia jest „UConnectTM GPS”: funkcja nawigacji satelitarnej z mapami widoku z lotu ptaka w 2D i 3D oraz progresywnym prowadzeniem trasy.

System zapobiegający blokowaniu kół (ABS) nowej generacji.

Stałe, przewidywalne prowadzenie samochodu, które kompensuje wszelkie błędy kierowcy, pozwalając na pokonanie krytycznych sytuacji bez wysiłku, jest fundamentalnym wymaganiem dla osiągnięcia wysokiego bezpieczeństwa czynnego. W tej dziedzinie Lancia Flavia dysponuje nie tylko doskonałym systemem hamulcowym, ale także najbardziej zaawansowanymi elektronicznymi urządzeniami do kontroli dynamiki, jakie są dostępne dzisiaj. Począwszy od nowej generacji systemu ABS, który wykrywa i zapobiega blokowaniu kół, działając niezależnie na wszystkich czterech kołach, poprawiając kontrolę nad kierowaniem w ekstremalnych warunkach hamowania i/lub na śliskich powierzchniach.

Elektroniczna kontrola stabilności (ESC).

System ten zwiększa kontrolę kierowcy nad pojazdem, pozwalając mu na utrzymanie stabilnego kierunku w każdych warunkach jazdy. Jest przydatny w krytycznych sytuacjach, podczas pokonywania zakrętów oraz w czasie jazdy po mieszanych nawierzchniach, w obecności śniegu, lodu czy żwiru. Jeśli zostanie wykryta różnica między działaniem kierowcy na kierownicy a trajektorią pojazdu, ESC stosuje hamowanie selektywne, a następnie przywraca działanie pedału gazu, przywracając pojazd do prędkości, jaką kierowca pragnie osiągnąć.

Poduszki powietrzne wielostopniowe z przodu i boczne.

Przednie poduszki powietrzne Lancia Flavia są wyposażone w zaawansowany, najnowszej generacji system wielostopniowy, który dostarcza odpowiednią siłę otwarcia w zależności od ciężkości wypadku, który jest wykrywany przez ECU zarządzające systemami zabezpieczeń oraz czujnikami znajdującymi się w przedniej części pojazdu. Urządzenie napełniające pierwszego etapu uruchamia się natychmiast podczas uderzenia, które wymaga aktywacji poduszki powietrznej. Czas aktywacji drugiego etapu określa, czy siła napełnienia jest niska, średnia czy wysoka. Jeśli do spełnienia wymagań sytuacji wystarczy niskie napełnienie, uwolnienie drugiego etapu jest opóźnione, aby usunąć, w przypadku wypadku, materiały pirotechniczne aktywowane przez system. Aby chronić miednicę i klatkę piersiową pasażera, Lancia Flavia wyposażona jest w poduszki boczne umieszczone we wnętrzach oparć, zapewniając lepszą ochronę dla pasażerów, niezależnie od ich wzrostu, pozycji, jaką przyjmują oraz ustawienia fotela.

Aktywne zagłówki.

Zagłówki w Lancia Flavia zostały zaprojektowane w celu zredukowania ryzyka kontuzji poprzez ograniczenie ruchu głowy w przypadku uderzenia. ECU systemu zabezpieczeń (ORC – Occupant Restraint Controller) określa, czy ciężkość lub rodzaj uderzenia z tyłu wymaga aktywacji przednich zagłówków. Jeśli ich aktywacja jest wymagana, przednia część obu aktywnych zagłówków wysuwa się do przodu, aby zredukować ich odległość do szyi pasażera.

Silnik o pojemności 2,4 litra i 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów.

Nowy Lancia Flavia jest wyposażony w silnik benzynowy o pojemności 2,4 litra z rodziny „WGE”, czterocylindrowy, wykonany w całości z aluminium, z podwójnym zmiennym rozrządem i 16 zaworami (na stronie ssącej i wydechowej), generujący moc do 170 KM (125 kW) przy 6 000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 4 500 obr./min, wartości zapewniające nowemu Lancia Flavia żywy temperament i jednocześnie doskonałą elastyczność jazdy.

Inną wyróżniającą cechą tego silnika 2,4-litrowego są dwa wały przeciwwagi, które obracają się z prędkością dwukrotnie większą niż wał korbowy, aby zrównoważyć siły napotykające, zapewniając doskonałe właściwości akustyczne i wibracyjne. Ostatecznie, rozrząd łańcuchowy jest bezobsługowy, zapewniając maksymalną niezawodność.

Aby osiągnąć maksymalny komfort jazdy, silnik jest połączony z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów z sekcją Autostick®, która umożliwia również ręczne zmiany biegów. Silnik i skrzynia biegów są zamontowane poprzecznie, a napęd odbywa się na przednie koła. Maksymalna prędkość nowego Lancia Flavia wynosi 195 km/h, a przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,8 sekundy; zużycie paliwa w homologacyjnym cyklu mieszanym wynosi 9,4 litra/100 km, a emisja CO2 wynosi 221 g/km.

Specyfikacje techniczne.

2.4 6AT (175 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2360 Cm3
Moc129 Kw @ 6000 Rpm
175 Hp @ 6000 Rpm
173 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy166 Lb-Ft @ 4400 Rpm
225 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna121 Mph (195 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/55R17
Długość194.8 In (4948 Mm)
Szerokość72.6 In (1844 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.7/62.8 In (1
Rozstaw osi108.9 In (2766 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika7 Cuft (198 L)
Aerodynamika (Cd)0.342
Masa własna3891 Lbs (1765 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4700 Lbs (2132 Kg)
Spalanie miasto17.3 Mpg Us (13.6 L/100Km)
Spalanie trasa33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Średnie spalanie25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Emisja CO2221 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.