LANCIA Flavia Convertible 1960-1967
Średnia ocena: 4.00 / 5 (liczba ocen: 1)

LanciaKsiężniczka - ocena: 4/5

LANCIA Flavia Convertible 1960-1967

Przejdź do galerii zdjęćLANCIA Flavia Convertible 1960-1967

Początkowo Lancia Flavia została zaprojektowana jako pierwszy włoski sedan z napędem na przednie koła, opracowany przez profesora Antonio Fessię pod koniec lat 50-tych.

Prostokątny sedan został wprowadzony na rynek, aby wypełnić lukę między kompaktową Lancią Fulvia a droższą Lancią Flaminia.

Pan Fessia był profesorem inżynierii mechanicznej, pasjonującym się samochodami z napędem na przednie koła. Przy projektowaniu Flavii obliczył, że waga nowego modelu musi być rozłożona tak, aby 62% wagi znajdowało się nad przednim kołem, co zapewniało doskonałą przyczepność.

Gdy Flavia została zaprezentowana w 1960 roku na targach motoryzacyjnych w Turynie, wyposażona była w silnik boxer o pojemności 1,5 litra oraz czterotarcze hamulce. Naturalnie załadowany silnik 1,5-litrowy z czterema cylindrami rozwijał moc 90 KM i współpracował z czterobiegową skrzynią biegów. Pojemność silnika wzrosła w kolejnych wersjach.

Wkrótce po premierze Flavia była oferowana w różnych stylach nadwozia, wszystkie zaprojektowane i zbudowane przez różnych producentów nadwozi, co było wówczas w zwyczaju.

Kabriolet zaprojektował Michelotti dla Vignale, który niewiele różnił się od sedana, mając kanciasty kształt i nawiązania do stylu Maserati z wystawiającą się atrapą chłodnicy oraz podwójnymi reflektorami.

1.5

ParametrWartość
CylindryB4
Pojemność1488 Cm3
Moc67 Kw @ 5800 Rpm
92 Hp @ 5800 Rpm
90 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy85 Lb-Ft @ 4500 Rpm
115 Nm @ 4500 Rpm
Układ paliwowyCarburetor
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna90 Mph (145 Km/H)
Typ napęduNapęd na przód
Hamulce przednieHamulce bębnowe
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Długość176.5 In (4483 Mm)
Szerokość63.4 In (1610 Mm)
Wysokość53 In (1346 Mm)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.