Lancia zaczęła poprawiać swój wizerunek na rynku i skierowała się w stronę segmentu premium, wprowadzając model Flavia Sedan w 1960 roku.
Chociaż wersja coupe Flavii zyskała dużą popularność wśród entuzjastów, Flavia Sedan (lub Berlina) znacznie częściej gościła w garażach zamożnych ludzi. Została zbudowana na nowej generacji platformy, z napędem na przednie koła i silnikiem z przodu. Jej styl nie był najbardziej udany w historii marki, ale jakość wykonania osiągnęła szczyt swoich możliwości.
Lancia wyraźnie zaznaczyła swoją obecność z modelem Flavia. Dzięki nowoczesnej sylwetce, z wbudowanymi błotnikami i panelami drzwiowymi oraz imponującym przodem, wzbudzała respekt na drodze. Duże, wysoko umieszczone, cztery okrągłe reflektory oraz chromowana, tarczowa osłona chłodnicy stanowiły znaczny krok naprzód w dizajnie marki. Na przednich błotnikach zamontowano zestaw kierunkowskazów, co nie było zbyt powszechne. W przeciwieństwie do dominującego przodu, tylne lampy były niewielkie.
Wnętrze charakteryzowało się nietypowym stylem, z wyprofilowaną deską rozdzielczą przed pasażerem i oddzielną jednostką zegarów. Obok kierowcy, po stronie drzwi, znajdował się panel przycisków w kształcie półokręgu. Dźwignia zmiany biegów była umieszczona na kolumnie kierownicy. Producent zamontował trzy pasy bezpieczeństwa na tylnej kanapie oraz popielniczkę z tyłu przednich siedzeń.