Lancia wprowadziła tradycję nazywania swoich modeli literami alfabetu greckiego. Tak więc Lancia Gamma została zaprojektowana jako następca Lancia Beta.
Znana również jako Lancia 20 HP lub Lancia Tipo 55, ten samochód osobowy był produkowany przez włoskiego producenta między 1910 a 1911 rokiem.
Nowa Gamma różniła się od Lancia Beta zwiększoną pojemnością silnika, która wynosiła aż 3460 cc. Silnik był czterocylindrowy w układzie rzędowym z zaworami bocznymi, posiadający żeliwny monoblok.
Jednostka napędowa generowała 40 KM przy 1500 obrotach na minutę i współpracowała z 4-biegową skrzynią biegów, która przenosiła moc na tylne koła. Lancia Gamma umożliwiała kierowcy osiągnięcie przyzwoitej prędkości maksymalnej wynoszącej 110 km/h (68 mph).
Dla klientów poszukujących możliwości uczestniczenia w zawodach, Gamma była również dostępna w wersji z większym silnikiem o pojemności 4,7 litra, który rozwijał ponad 50 KM.
Kupujący mieli również możliwość wyboru między ramami o różnych konfiguracjach: wymiary rozstawu osi mogły się różnić (podobnie jak kąty nachylenia kolumny kierowniczej i przełożenie końcowe) w zależności od rodzaju nadwozia, które miało być zamontowane.
Oddzielne nadwozie samochodu zbudowane było na ramie typu ladder, a hamulce były bębnowe.