Druga generacja rodzeństwa Eurovan, stworzona wspólnie przez Peugeot-Citroen i Fiata, zadebiutowała na początku lat 2000, a Phedra była wersją premium.
Choć minivany stopniowo znikały z rynku, obaj producenci zdecydowali się kontynuować swój wspólny projekt. Dzięki temu mogli podzielić się kosztami, co okazało się dla nich tańsze. Musieli stawić czoła konkurencji ze strony grupy Ford/Volkswagen z modelami Galaxy/Sharan/Alhambra oraz Renault Espace. Jednak Eurovany były już w drugiej generacji i poprawiły większość błędów, które popełniono przy rozpoczęciu projektu przez Fiata/PSA w 1994 roku.
Obaj producenci budowali pojazdy na tych samych liniach montażowych, ale zrobili więcej niż tylko zamienili znaczki. Lancia miała unikalny przód z wysokimi reflektorami i dzieloną kratką wentylacyjną. W dolnej części zderzak był wyposażony w wlot powietrza i dwa duże wloty, jak w sportowym samochodzie. Ponadto, maska i przednie błotniki różniły się od reszty rodzeństwa, ale posiadały te same przesuwane tylne drzwi, co ułatwiało wsiadanie i wysiadanie. Z tyłu, wysoko umieszczone lampy tylne miały ten sam romboidalny motyw co reflektory, ale były węższe i wyższe.
Wewnątrz Lancia oferowała miejsce dla maksymalnie siedmiu osób z indywidualnymi siedzeniami. Producenci mogli zaproponować wersję z sześcioma miejscami, z przejściem w drugim rzędzie. Na przedzie znajdował się ogromny i długi kokpit z centralnie umieszczonym zestawem wskaźników, jak w pozostałych Eurovanach, ale o unikalnym designie. Opcjonalnie dostępny był system nawigacji zajmujący centralne miejsce, flanked by a tachometer and speedometer.
Pod maską Lancia musiała pozostać przy silnikach PSA, zarówno benzynowych, jak i turbo-diesel. Jednak era SUV-ów i crossoverów nabierała rozpędu, a w ciągu ośmiu lat Phedra znalazła mniej niż 50 000 klientów.
Pierwsza generacja eurovanów została zastąpiona nowym modelem w 2002 roku. Podłoga, rozstaw osi i układ zawieszenia pozostały niezmienione, ale wszystkie wymiary zewnętrzne oraz szerokości przednich i tylnych kół zostały zwiększone. Szczególnie wydłużenie o prawie 30 cm znacznie poprawiło przestronność wnętrza. Nowe eurovany zyskały znacznie bardziej zaokrąglony, nowoczesny wygląd oraz nowoczesną deskę rozdzielczą z centralnie umieszczonymi wskaźnikami. Różnice są teraz bardziej zauważalne, obejmując całe przednie zderzaki i tylne sekcje (w tym reflektory i lampy tylne), a także różne tematy kolorystyczne wnętrza. Fiat i Lancia są nieco szersze niż vansy PSA, a Phedra jest również dłuższa niż inne eurovany.
Nazwy
Z wyjątkiem Fiata Ulysse, wszystkie modele zostały przemianowane. Model 806 został, jak można było się spodziewać, zastąpiony modelem 807, podczas gdy Citroën postanowił wprowadzić minivana do nowej konwencji nazewniczej, w której modele nazywane były Cx (gdzie x to liczba w przybliżeniu odpowiadająca względnym rozmiarom danego modelu), stąd Citroën C8. Ponieważ nowe Lanci już nie używały liter greckich, nowy minivan nazwano Lancia Phedra, na cześć mitologicznej postaci greckiej, Phaedry.
Silniki
Oferta silnikowa ponownie obejmowała różne wersje silnika PSA EW/DW, połączonego z 5-biegową skrzynią manualną lub 4-biegową automatyczną. Dodatkowo, wersje topowe były wyposażone w silnik PSA ES V6.