Fiat i General Motors opracowali platformę dla czterech wyraźnie różniących się od siebie pojazdów: Saab 9000, Fiat Croma, Alfa Romeo 164 oraz Lancia Thema.
Podczas gdy Saab wprowadził stalowe belki w drzwiach dla lepszej ochrony, a Alfa Romeo zdołała wykorzystać tylko platformę, Fiat i Lancia pospieszyli z projektem do linii produkcyjnych. Thema była bardziej luksusowym sedanem w układzie sedan z trzema boksami, którego nadwozie zaprojektował Giugiaro.
Z przodu producent pojazdów zachował kwadratowy ogólny kształt i zainstalował prostokątne reflektory oraz charakterystyczny dla Lanci podzielony grill. Zakrzywiony plastikowy zderzak zawierał zestaw świateł przeciwmgielnych, dostępnych opcjonalnie lub standardowo w zależności od wersji i poziomu wyposażenia. Chromowane klamki drzwiowe oraz lusterka w kolorze nadwozia potwierdzały premium klasę auta z jego boków. W wersji topowej 8.32 Lancia zamontowała chowany spojler na pokrywie bagażnika.
W środku Lancia oferowała Thema z tapicerką materiałową lub skórzaną. Kwadratowy panel instrumentów sportował dwie duże tarcze i dwa wskaźniki, a na centralnej konsoli znajdowały się trzy dodatkowe wskaźniki w zależności od wersji silnikowej. Jako duży pojazd, mógł pomieścić pięć osób w środku. Niezwykle jak na tamte czasy w tej klasie był składany tylny siedzenie, które powiększało bagażnik o pojemności 440 litrów (15,5 cu-ft) do 1000 litrów (35,3 cu-ft).