Thema zbliżała się do końca swojego żywota, ale włoski producent samochodów nie był gotowy na wprowadzenie zmian i kontynuował produkcję aż do 1995 roku, kiedy to przeszedł do linii Kappa.
W 1992 roku Thema miała już osiem lat na rynku, co w tamtych czasach czyniło ją starym modelem. Fiat, który posiadał markę Lancia od 1969 roku, nie był gotowy na wprowadzenie nowej generacji, więc zlecił swoim inżynierom i projektantom prace nad samochodem, aby utrzymać Thema na linii produkcyjnej przez kilka kolejnych lat. I rzeczywiście tak zrobili.
Thema miała trudności, by przetrwać, a jej przestarzały, płaski trapezoidalny grill wydawał się zdradzać wiek pojazdu. Jej prostokątne reflektory zostały przeprojektowane, co poprawiło wygląd auta z przodu. Jednak nadwozie w stylu pudełkowym pozostało bez zmian, co sprawiło, że w porównaniu do innych modeli prezentowało się już nieco archaicznie.
Wewnątrz, Thema oferowała sporo miejsca dla czterech pasażerów, z wygodną przestrzenią dla osób siedzących z przodu. Z tyłu jednak lepiej było tylko dla dwóch. Ponieważ była zbudowana na tej samej platformie co Alfa Romeo 164, posiadała centralny tunel, który nie był zbyt wygodny dla trzech pasażerów. Drewniane wykończenia oraz otwarta przestrzeń do przechowywania przed siedzeniem pasażera dodawały jej punktów w kategorii komfortu.