Zdeterminowana, aby odzyskać zaufanie klientów po problemach z rdzą w modelu Lancia Beta, firma Lancia zaprezentowała model Trevi w 1980 roku.
Choć Trevi miała całkowicie nowe elementy nadwozia i wnętrze, w rzeczywistości była to nadal Lancia Beta, dlatego nazywano ją również Beta Trevi. Nazwa „Trevi” pochodzi od zmodyfikowanej konstrukcji z trzema przestrzeniami (tre-volumi po włosku).
Lancia Beta była sprzedawana obok Trevi przez prawie dwa lata.
Produkcja sedana trwała od 1980 do 1984 roku i była dziełem tego samego projektanta, który opracował Beta, Sergio Camuffo. Wnętrze Trevi nie cieszyło się największym uznaniem, wiele magazynów kpiło z jego wyglądu, porównując je do „serowego szwajcarskiego”, a choć obsługa była łatwa i intuicyjna, deska rozdzielcza nie prezentowała się zbyt dobrze.
Początkowo Lancia Trevi była dostępna z dwoma jednostkami napędowymi: silnikiem o pojemności 1.6 litra oraz 2.0 litra, który był montowany w układzie poprzecznym. Moc przekazywana była na przednie koła za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni biegów.
W Wielkiej Brytanii dostępna była opcjonalna automatyczna skrzynia biegów w modelu z silnikiem 2.0 litra.
Sportowa wersja znana jako Lancia Trevi Volumex zadebiutowała w 1981 roku na Targach Motoryzacyjnych w Turynie. Volumex zaprojektowano, aby poprawić osiągi przy jednoczesnym zachowaniu niskiego zużycia paliwa. Trevi Volumex była wyposażona w sprężarkę typu Roots oraz gaźniki, zmodernizowane przednie fotele i bardziej luksusowe wykończenie.