Przeprojektowanie modeli było powszechne po utworzeniu sojuszu Fiat-Chrysler, a jednym z modeli był Chrysler Town&Country, który w 2011 roku został przekształcony w Lancię Voyager.
Włosi mieli kilka minivanów, ale żaden z nich nie odniósł znaczącego sukcesu. Fiat próbował stworzyć kilka samochodów we współpracy z Peugeot-Citroen w latach 90-tych, ale wyniki były słabe dla wszystkich. Kiedy Lancia postanowiła wprowadzić MPV Chryslera na rynek europejski, to było trochę więcej niż tylko przeprojektowanie, ponieważ oferowała wersje silnikowe niedostępne w USA.
Z perspektywy designu jedynymi elementami Lanci były grill i emblematy. Poza tym, był to po prostu zwykły Chrysler Town&Country z dużymi przesuwanymi drzwiami z tyłu i klapą bagażnika. Mimo że był minivanem, desperacko starał się wyglądać jak luksusowy pojazd, a nie MPV.
Samochód został zaprojektowany z myślą o amerykańskich drogach, z długim rozstawem osi i dużą przestrzenią wewnętrzną dla maksymalnie 8 osób. Trzecia rząd siedzeń była szczególnie interesująca, ponieważ mogła być ustawiona przodem do kierunku jazdy, tyłem przy otwartej klapie bagażnika, lub całkowicie schowana pod podłogą. Trzystrefowa klimatyzacja była oferowana jako opcja. Kierowca miał do dyspozycji wszystkie niezbędne przyciski i pokrętła dla komfortowej jazdy. Automatyczna skrzynia biegów była standardowym wyposażeniem, a wybierak biegów był dziwnie umiejscowiony obok wskaźników, na desce rozdzielczej.
Podczas gdy w USA Chrysler oferował tylko silniki benzynowe, w Europie Lancia Voyager była dostępna również w wersji z silnikiem diesla.
Kiedy Lancia Voyager jest używana na co dzień, przekształca pojęcie prostego „środka transportu” w ekscytujące doświadczenie podróżnicze. To dlatego, że „wielka podróż” to nie tylko wyjazd i przyjazd, ale ciąg emocji. Obietnica, którą nowy model spełnia nawet przed wejściem do środka, dzięki stylowi zewnętrznemu, który już od pierwszego spojrzenia emanuje poczuciem ochrony i uroku.
Oto zatem zupełnie nowe przednie nadwozie z grillem ozdobionym logo Lancia, opływowymi zderzakami z przodu i z tyłu, tylnymi lampami z technologią LED oraz dużymi reflektorami z wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi w przednim zderzaku. Design jest nowoczesny i starannie wykonany. Widok z boku oferuje klasyczny kształt nadkoli, podczas gdy smukłe słupki razem z dużymi oknami gwarantują doskonałą widoczność. Samochód wyposażony jest w relingi i poprzeczki na dachu, a tylna klapa została zaprojektowana na nowo, aby miała nowoczesny i funkcjonalny wygląd, co optymalizuje dostęp do wnętrza.
Lancia Voyager, będąca wzorcem w segmencie dużych vanów, ma długość 5,21 metrów, szerokość 1,99 m, wysokość 1,75 m oraz rozstaw osi wynoszący około 3,1 metrów. Ten imponujący rozmiar idzie w parze z przestronnym i wysublimowanym wnętrzem, zgodnym z najlepszą tradycją Lancia, które wyróżnia się dbałością o szczegóły oraz zastosowaniem miękkich materiałów o wyjątkowej jakości. I to właśnie w momencie, gdy nowy model wita swoich gości, pokazuje swoje najlepsze oblicze.
Oferowany jako standard w konfiguracji z 7 miejscami, jest modelem do relaksujących chwil i komfortowych podróży, w trakcie których pasażerowie doświadczają poczucia dobrego samopoczucia na pokładzie. Aby osiągnąć ten cel, projektanci pracowali zgodnie z najnowocześniejszymi standardami ergonomii, aby spełnić kryteria oceniające zdolność pojazdu do zaspokajania potrzeb komfortu i dobrostanu. Ostateczne wyniki Lancia Voyager są znakomite we wszystkich kluczowych obszarach ergonomicznych: komfort, pozycja kierowcy, dostępność, widoczność i możliwość reorganizacji przestrzeni.
Jego przyjazne i wszechstronne wnętrze przyciąga uwagę szczególnie starannie wykonanymi, wygodnymi i otulającymi fotelami. Fotele przednie są regulowane elektrycznie. Dodatkowo, praktyczna funkcja „Easy Entry/Exit” przesuwa fotel kierowcy do zdefiniowanej pozycji, co ułatwia wsiadanie do pojazdu.
Komfort i przyjemne samopoczucie dostępne są również dla pasażerów siedzących na tylnych fotelach. To prawdziwe fotele z zagłówkami, które zapewniają doskonały komfort, nie wpływając na widoczność kierowcy. Jedną z cech charakterystycznych tego modelu jest ekskluzywny system Stow 'n Go®, standardowo oferowany system konfiguracyjny, który uwalnia całą przestrzeń potrzebną dla pasażerów z tyłu i ich bagażu, bez konieczności demontażu jakichkolwiek foteli. Fotele nie tylko można złożyć, ale również schować w podłodze, aby z łatwością przekształcić pięć komfortowych miejsc w drugiej i trzeciej linii w dużą powierzchnię ładunkową, odpowiednią dla wszystkich potrzeb podróżniczych. Jeśli fotele pozostaną w pionie, praktyczne komory w panelu podłogowym mogą być wykorzystane do przechowywania.
Fotele Lancia Voyager są najlepszym wyrazem funkcjonalności vanów połączonej z pięknem i luksusem flagowego modelu, co potwierdza również obecność podgrzewaczy zarówno w siedziskach, jak i oparciach, aby zapewnić poczucie komfortu na pokładzie.
Komfort i wszechstronność: sztuka podróżowania
Lancia Voyager otacza kierowcę i pasażerów technologiami, które zapewniają najwyższy poziom komfortu akustycznego i klimatycznego. Dzięki temu wnętrze jest wyciszone, komfortowe i wolne od wibracji zarówno dzięki superwydajnej izolacji akustycznej, uzyskanej przy użyciu nowych paneli akustycznych i tłumików, jak i imponującym funkcjom, takim jak automatyczny system klimatyzacji o trzech strefach, przeprojektowane zawieszenia i opony zaprojektowane specjalnie dla maksymalnego komfortu i bezpieczeństwa. Również rozbudowany elektryczny dach, Super Consola, system „keyless entry/go” oraz elektrycznie sterowane przesuwne drzwi i klapa bagażnika przyczyniają się do podwyższonego komfortu i przyjemności podróżowania w Voyagerze. Warto podkreślić system Stow 'n Go®, który uwalnia całą przestrzeń potrzebną dla pasażerów z tyłu i ich bagażu, bez konieczności demontażu jakichkolwiek foteli.
Synonim bezkompromisowego wyboru dla kierowcy oraz dla tych, którzy mają przyjemność podróżować jako pasażer, Lancia Voyager dysponuje systemem Uconnect, zaawansowanym centrum informacji i rozrywki, które zarządza czterema głównymi obszarami: systemem multimedialnym, nawigacją, telefonem oraz połączeniem z Internetem (dostępne za pośrednictwem Mopar®). Najbardziej zaawansowane rozwiązanie w zakresie „infotainment”, urządzenie to stanowi kompletny pakiet, który zapewnia połączenie ze światem zewnętrznym i dostarcza najlepsze technologie dla komfortu kierowcy oraz rozrywki pasażerów. Wszystko to w duchu maksymalnego bezpieczeństwa, ponieważ kierowca zawsze ma ręce na kierownicy, nie odrywając wzroku od drogi.
Wreszcie, Lancia Voyager oferuje wiele udogodnień, które naprawdę ułatwiają prowadzenie: od tempomatu, podgrzewanej kierownicy i regulowanych pedałów po przyciski obsługi radia na kierownicy, cyfrowy kompas i lusterko wsteczne z elektrokromatycznym szkłem.
Automatyczny system klimatyzacji o trzech strefach
Klimat w kabinie pasażerskiej to jeden z głównych czynników komfortu w trakcie podróży i jest również istotny dla bezpieczeństwa zapobiegawczego, ponieważ komfort, wilgotność i wentylacja wpływają na samopoczucie kierowcy, a tym samym jego poziom uwagi. Nie zapominając, że system ogrzewania i wentylacji odpowiada również za odszranianie szyb przednich i bocznych. Dlatego Lancia Voyager jest wyposażona w automatyczny system klimatyzacji o trzech strefach, który pozwala na równoczesne zaprogramowanie trzech różnych temperatur i poziomów dystrybucji powietrza, z prawej strony kabiny pasażerskiej, z lewej oraz w strefie tylnej.
System automatycznie kontroluje temperaturę, wydajność powietrza, dystrybucję powietrza, użycie sprężarki oraz recyrkulację powietrza. Pozycje i prędkość wyjścia powietrza są automatycznie dostosowywane w zależności od warunków wejściowych, takich jak temperatura zewnętrzna, temperatura wewnętrzna, promieniowanie słoneczne i temperatura chłodziwa. W razie potrzeby kierunek i prędkość przepływu powietrza można wybrać ręcznie i zablokować. Dodatkowo, wylot powietrza na podłodze kieruje strumień powietrza na stopy pasażerów trzeciego rzędu, a kolejne wyloty powietrza dla pasażerów środkowych i tych w trzecim rzędzie znajdują się w podsufitce.
Optymalizacja zawieszenia i specjalistyczne opony
System zawieszenia Lancia Voyager wykorzystuje solidną ramę, która została zoptymalizowana, aby osiągnąć najlepsze rezultaty w zakresie komfortu jazdy i prowadzenia. Z przodu jest to zawieszenie typu MacPherson z poprzeczką i wahaczami zoptymalizowanymi pod nowe warunki obciążenia; z tyłu znajduje się belka skrętna i stabilizator, co zapewnia doskonałą wydajność prowadzenia.
Zawieszenia Lancia Voyager zostały specjalnie opracowane do użytku na europejskich drogach, osiągając zarówno wyjątkowy komfort podróżowania na wszystkich typach nawierzchni, jak i takie cechy prowadzenia, jak precyzja i natychmiastowa reakcja, które są absolutnym wzorem.
W szczególności, amortyzatory typu MacPherson zapewniają płynność jazdy, reaktywne prowadzenie oraz doskonałą izolację akustyczną, podczas gdy tylna oś z połączonymi kołami wyposażonymi w sprężyny śrubowe przyczynia się do poprawy stabilności jazdy i komfortu. Ponadto, w konfiguracji sprężyn i amortyzatorów uwzględniono instalację tylnych amortyzatorów o większej średnicy oraz większej sile tłumienia i regulacji. Zredukowano również wysokość od podłoża, co poprawiło aerodynamikę i nadało bardziej solidną i dynamiczną formę.
Na życzenie dostępne są zawieszenia z kontrolą rozkładu obciążenia i wysokości – aby można było dostosować odległość od podłoża w zależności od łącznej wagi pasażerów i ładunku – co zapewnia optymalne wartości sterowności i kontroli.
Lancia Voyager jest wyposażona w opony klasy premium o niskim oporze toczenia, które gwarantują lepszą przyczepność i reakcję pojazdu. Projektanci również zbadali właściwości prowadzenia w sytuacjach awaryjnych i uzyskali poprawę w wydajności zakrętów oraz lepszej precyzji skrętu i stabilności.
Stow 'n Go®
Innowacyjny system opatentowany przez Chryslera składa się z dwóch rzędów foteli, które składają się w podłogę oraz praktycznych schowków, które można wykorzystać, gdy fotele są podniesione. Fotele drugiego i trzeciego rzędu (które można dzielić 60/40) mogą się zginać, przechylać i składać w podłogę za pomocą prostych gestów, bez konieczności usuwania zagłówków. W ten sposób uzyskuje się całą powierzchnię niezbędną do transportu bagażu i szczególnie dużych przedmiotów, przekształcając strefę siedzeń w dużą powierzchnię ładunkową. Na koniec, jeśli fotele pozostaną w pozycji pionowej, praktyczne komory w panelu podłogowym mogą być wykorzystane do przechowywania.
Tak działa system Stow 'n Go® w Lancia Voyager:
przesuń fotel przedni do przodu, opuść zagłówki i podnieś podłokietniki foteli drugiego rzędu;
przesuń mechanizm blokujący komory do pozycji zablokowanej i podnieś zamek komory, aby otworzyć pokrywę;
wyciągnij dźwignię opuszczania oparcia z zewnętrznej strony fotela i przechyl oparcie do przodu. Możliwe, że podczas opuszczania będzie wymagana większa siła na oparciu, aby upewnić się, że zostanie zablokowane w pozycji zgiętej;
pociągnij pas zwalniający na górnej części fotela do tyłu i umieść fotel w komorze, a następnie zamknij pokrywę.
System „keyless entry/go”
Lancia Voyager oferuje system „keyless entry/go”, który ułatwia wsiadanie do samochodu i uruchamianie silnika. Nie musisz już szukać klucza, wkładać go do zamka, przekręcać go, a po zajęciu miejsca za kierownicą wkładać go do stacyjki, aby uruchomić silnik. Wszystko, czego potrzebujesz, to zdalny klucz, a wszystko się zmienia. Gdy się zbliżasz do samochodu i pociągasz za klamkę, elektroniczna jednostka sterująca systemu „keyless entry/go” sprawdza, czy klucz jest w pobliżu. Gdy klucz jest zlokalizowany, a przesyłany przez radiofonię kod jest potwierdzony jako poprawny, drzwi otwierają się automatycznie. W tym momencie wystarczy usiąść za kierownicą i uruchomić silnik, naciskając przycisk na desce rozdzielczej. Po dotarciu do celu wykonuje się tę samą procedurę w odwrotnej kolejności. Wyłącz silnik, naciskając ten sam przycisk, a po wyjściu z samochodu pociągnij za klamkę drzwi. Dla jednostki sterującej to sygnał, że zamierzasz opuścić pojazd, więc system „keyless entry/go” zamyka drzwi.
Super Consola
Nowa Super Consola zawiera dwa gniazda prądu 12V w zasięgu kierowcy, idealne do ładowania telefonów komórkowych i urządzeń audio. Pasażerowie zarówno pierwszego, jak i drugiego rzędu mają dostęp do schowka. Przednie podświetlane uchwyty na kubki mogą pomieścić butelki o pojemności jednego litra, podczas gdy tylne uchwyty mogą być ładowane z pierwszego rzędu i następnie przesuwane do drugiego rzędu. Dostępne są również dwa schowki osłonięte dla większego bezpieczeństwa. Dzięki systemowi rozproszonego światła w górnej konsoli, która zawiera cztery schowki i regulowane światła LED, podróż staje się jak w ekskluzywnym odrzutowcu. Jest również kwadratowe lusterko wsteczne, które pozwala kierowcy na obserwację pozostałych pasażerów.
Elektrycznie sterowany dach, przesuwne drzwi i klapa bagażnika
Lancia Voyager może być wyposażona w szklany dach, który pozwala na inne relacje z otaczającym środowiskiem w każdej chwili. Gdy chcesz, aby wnętrze było wypełnione światłem, możesz mieć zamkniętą część przeszkloną, a roletę poniżej otwartą. Jeśli jednak wolisz prowadzić samochód pod otwartym niebem, wystarczy kilka sekund, aby całkowicie otworzyć szklaną część i cieszyć się prawdziwym „oknem na świat”. Wszystko to dzieje się za pomocą jednego przycisku w konsoli na dachu. Dach ma również system bezpieczeństwa, który cofa ruch szkła, gdy tylko zostanie wykryta przeszkoda.
Z myślą o maksymalnej wszechstronności, nowy samochód jest wyposażony w elektrycznie sterowane przesuwne drzwi i klapę bagażnika z systemem bezpieczeństwa, który wykrywa obecność przeszkód podczas zamykania (w takim przypadku drzwi otwierają się ponownie, aby uniknąć niefortunnych wypadków).
Uconnect Media Center
Innowacyjne Uconnect Media Center oferuje ekran dotykowy i polecenia głosowe (mikrofon jest wbudowany w lusterko wsteczne) do łatwej obsługi różnych źródeł multimedialnych i wyjść. Możliwe jest również dostosowanie rozrywki multimedialnej na pokładzie dzięki integracji z iPod® i portowi pomocniczemu dla odtwarzaczy MP3. Media Center zawiera również nowoczesny system Radio/CD/DVD/MP3/WMA oraz dysk twardy o pojemności 30 GB, na którym można przechowywać muzykę, zdjęcia i wiadomości głosowe przez interfejs USB. Oprócz oprogramowania i map nawigacyjnych, dysk twardy może pomieścić nawet około 6700 utworów, w zależności od modelu. A dla bardziej wymagających klientów, rejestrator wiadomości głosowych przechowuje notatki przypominające o maksymalnym czasie trzech minut.
Podłączając urządzenie cyfrowe z analogowym połączeniem (obsługuje urządzenia peryferyjne Mini, 4G, Photo, Nano, 5G, iPodT i iPhoneT) do portu USB znajdującego się w schowku, możesz słuchać godzin i godzin cyfrowej muzyki w formatach MP3 i WMA. Dźwięk odtwarzany jest przez system audio samochodu, podczas gdy informacje (artysta, tytuł utworu, album itp.) są wyświetlane na ekranie radia. Dodatkowo, bateria urządzenia audio ładowana jest podczas podłączenia do złącza USB/AUX.
Kolejną cechą charakterystyczną Lancia Voyager jest „Uconnect Multimedia”, system multimedialny z dwoma ekranami LCD DVD dla pasażerów w środkowym i tylnym rzędzie. W szczególności, innowacyjne urządzenie umożliwia jednoczesne odtwarzanie dwóch różnych źródeł multimedialnych – wybieranych spośród wielu źródeł (radio, dysk twardy, wejście AUX, port USB, dwa złącza RGB oraz dwa odtwarzacze DVD) – na dwóch 9-calowych ekranach LCD, które można opuszczać z konsoli sufitowej, wyposażonej w pilot i bezprzewodowe słuchawki na dwie częstotliwości. Dodatkowo, regulowane lampy sufitowe LED, inspirowane designem lotniczym, umożliwiają skierowanie światła tylko tam, gdzie jest potrzebne. Dzięki podwójnemu ekranowi DVD, gdy jeden pasażer ogląda swój ulubiony film, drugi może kontynuować zabawę, podłączając swoją konsolę do gier.
Na koniec, dostępna jest teraz funkcja „Uconnect GPS”: funkcja nawigacji satelitarnej z mapami w widoku 2D i 3D oraz postępującą nawigacją tras.
Uconnect Phone
To innowacyjny system komunikacji bezprzewodowej z aktywacją głosową, który zapewnia maksymalne bezpieczeństwo i jest prosty w obsłudze. System poleceń głosowych i jego pełna integracja z systemem audio, z przyciskami na kierownicy i informacjami na wyświetlaczu instrumentów, pozwalają klientom posiadającym telefony komórkowe Bluetooth® korzystać z nim nawet wtedy, gdy telefon znajduje się w kieszeni kurtki lub torebce, nie odrywając rąk od kierownicy (można sparować do 7 telefonów). Dzięki temu, używając poleceń głosowych lub przycisków na kierownicy, można dzwonić pod numery w książce telefonicznej (można automatycznie pobrać do 1000 pozycji z telefonu komórkowego) lub odbierać przychodzące połączenia telefoniczne, korzystając z systemu audio samochodu jako mikrofonu (system automatycznie wycisza głośność radia). Uconnect Phone jest dostępny w 6 językach: angielskim, holenderskim, francuskim, niemieckim, włoskim i hiszpańskim.
Silniki: moc i niezawodność
Lancia Voyager proponuje dwa silniki zgodne z normą Euro5, które wzbogacają wymiar podróży, łącząc inżynierię i wydajność, aby zapewnić wyjątkowy komfort: żywy silnik wysokoprężny 2,8l o mocy 163 KM oraz mocny silnik benzynowy 3,6l o mocy 283 KM. Oba silniki spełniają normy Euro 5 i są połączone z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów z konwerterem momentu, która oferuje węższe odstępy między biegami, ograniczając zmiany prędkości silnika między różnymi przełożeniami i gwarantując płynne włączanie dostosowane do wszystkich warunków jazdy. W porównaniu z czterobiegową automatyczną skrzynią biegów Grupy Chrysler, z której pochodzi, sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów Lancia Voyager jest wyposażona w dwa nowe główne przełożenia oraz jedno przełożenie wtórne w celu optymalizacji wydajności przy wysokich prędkościach. Jest również zaprojektowana tak, aby zwiększyć moc momentu na początkowym szczycie, co zapewnia większą przyspieszenie podczas ruszania.
163 KM 2.8L diesel
Lancia Voyager może być wyposażona w 2,8-litrowy silnik turbodiesel z wtryskiem common rail, który dostarcza 163 KM i moment obrotowy 360 Nm, utrzymując zużycie paliwa na poziomie 7,9 l/100 km w cyklu mieszanym, podczas gdy emisje CO2 wynoszą 207 g/km.
Silnik ma cztery zawory na cylinder i podwójny wałek rozrządu (DOHC) z napędem na pasek. Wyposażony jest w system wtrysku common rail o ciśnieniu 1800 bar, wtryskiwacze piezoelektryczne i turbosprężarkę o zmiennej geometrii.
Inne cechy silnika Lancia Voyager 2.8L to nowy kolektor dolotowy z materiału kompozytowego, nowy system recyrkulacji spalin EGR, zmniejszone tarcie pierścieni O, elektroniczna kontrola turbulencji, czujniki temperatury oleju i spalin, filtr cząstek stałych (DPF) w standardzie oraz dalsze modyfikacje mające na celu redukcję hałasu, wibracji i sztywności (NVH) oraz zapewnienie poprawy komfortu jazdy.
283 KM 3.6L V6 silnik benzynowy
Drugim silnikiem w ofercie jest nowy silnik benzynowy 3.6L V6 z 6 cylindrami ułożonymi w konfiguracji V o kącie 60°, dostarczający 283 KM przy 6600 obr./min oraz moment obrotowy 344 Nm przy 4400 obr./min. Ekscytujące osiągi plasują go na szczycie klasy, przy zużyciu paliwa wynoszącym około 10,8 l/100 km w cyklu mieszanym. Warto zauważyć, że ma wyjątkowo płaską krzywą momentu obrotowego z wysoką mocą specyficzną od 1600 do 6400 obr./min, a także przekracza wartość szczytową na poziomie 90%. To oznacza doskonałe właściwości prowadzenia i reaktywność dla klienta.
Silnik V-6 Pentastar w Lancia Voyager ma zupełnie nową konstrukcję, z podwójnym wałkiem rozrządu (DOHC), aluminiowymi kolektorami wydechowymi, tłokami pokrytymi materiałami polimerowymi, kutymi prętami łączącymi oraz odlewaną ze stopu aluminiowego osłoną silnika pod kątem 60°. Dzięki połączeniu wysokoprzepływowych zaworów dolotowych i wydechowych z transformatorem fazowym z niezależnym czasowaniem dwóch wałków rozrządu, oferuje optymalną objętość i efektywność paliwową w całym zakresie obciążenia i obrotów. Co więcej, zaawansowana jakość poszczególnych komponentów była kluczowym celem już na etapie projektowania. Cel ten został osiągnięty dzięki zastosowaniu nowoczesnych technik w projektowaniu wspomaganym komputerowo. Strefy dolotowe i wydechowe zostały zaprojektowane w celu redukcji hałasu oraz osiągnięcia określonych celów dotyczących jakości dźwięku, przekraczając oczekiwania wymagających klientów.
Zgodnie z kryteriami ochrony środowiska, silnik Pentastar 3.6-litra V6 nie wymaga stosowania ołowiu w trakcie produkcji i przyjmuje ekologiczną filtrację oleju z recyklingiem i elementami, które nie powodują wycieków. Dodatkowo, zintegrowany radiator oleju przyczynia się do ochrony środowiska, gdy element filtra jest wysyłany do pieców. Zastosowanie świec zapłonowych długoterminowych oraz systemu zapłonowego z wysoką dystrybucją energii wydłuża żywotność komponentów, zmniejszając koszty konserwacji.
Bezpieczeństwo: z troską i ochroną
Z pełnym poszanowaniem tradycji Lancia, nowy model oferuje najlepsze dostępne w technologicznej innowacji w dziedzinie bezpieczeństwa i ochrony, co potwierdzają ponad 40 urządzeń dostępnych w standardzie. Niektóre z nich zostały wprowadzone po raz pierwszy w tym segmencie. Należą do nich: wielofazowe poduszki powietrzne najnowszej generacji dla foteli przednich, nowe boczne poduszki powietrzne zamontowane na przednich fotelach, boczne poduszki powietrzne dla trzech rzędów siedzeń, elektroniczny system kontroli stabilności z asystą hamowania i kontrolą trakcji przy wszystkich prędkościach, światła przeciwmgielne, automatyczne światła drogowe oraz aktywna ochrona pieszych, system wykrywania martwego pola, aktywne zagłówki, wycieraczki z czujnikami deszczu, system asysty parkowania ParkSense® oraz kamera tylna ParkView®.
Lancia Voyager może poszczycić się doskonałym hamowaniem dzięki standardowym tarczom hamulcowym z systemem ABS na wszystkich czterech kołach, oprócz specjalnych cech konstrukcyjnych, które w przypadku wypadku pomagają utrzymać kabinę pasażerską w nienaruszonym stanie oraz lepiej zarządzać wytwarzaną energią: od poprzeczki w środkowej części deski rozdzielczej po stal Dual Phase w wewnętrznej i zewnętrznej siedmiościennej przedniej belce; od prostych końcówek przedniej belki po pochłaniające energię wsporniki ramy, które wspierają silnik.
Wielofazowe poduszki powietrzne z przodu, poduszki boczne i poduszki okienne
Poduszki powietrzne z przodu Lancia Voyager są wyposażone w zaawansowany system wielofazowy najnowszej generacji, który zapewnia odpowiednie otwarcie w zależności od ciężkości zderzenia, które jest wykrywane przez jednostkę sterującą, zarządzającą systemami zabezpieczeń i czujnikami umiejscowionymi z przodu pojazdu. Urządzenie napełniające dla pierwszej fazy uruchamia się natychmiast podczas zderzenia, które wymaga aktywacji poduszki powietrznej. Czas uruchomienia dla drugiej fazy określa, czy wymagana siła napełnienia jest niska, średnia czy wysoka. Jeśli niska siła napełnienia wystarczy, aby zaspokoić potrzeby sytuacji, aktywacja drugiej fazy jest opóźniana, aby w przypadku zderzenia zredukować materiał pirotechniczny aktywowany przez system.
Aby chronić miednicę i klatkę piersiową pasażera w przypadku uderzenia w bok pojazdu, Lancia Voyager jest wyposażona w poduszki boczne, które znajdują się wewnątrz oparć, zapewniając lepszą ochronę pasażerów, niezależnie od ich wzrostu, pozycji oraz regulacji foteli. Standardowo w każdym pojeździe w ofercie, poduszki okienne są zaprojektowane tak, aby zjeżdżały wzdłuż szyb, aby chronić głowy pasażerów w przypadku kolizji bocznej. W porównaniu do innych rozwiązań, poduszki okienne Lancia Voyager oferują większą ochronę (ponieważ zawsze napełniają się w odpowiedniej pozycji), a także szybciej się napełniają i są mniej inwazyjne dla pasażerów. Otwierają się od góry w dół, bez ryzyka spowodowania wtórnych uszkodzeń ciał pasażerów. W ten sposób skutecznie chronią zarówno głowy pasażerów z przodu, jak i tych siedzących z tyłu, ponieważ mają taką samą szerokość jak okna. Poduszki okienne zapewniają również ochronę pasażerom w przypadku przewrócenia pojazdu. Dwa poduszki (jedna po stronie prawej, druga po stronie lewej) znajdują się pod bocznymi członami dachu, złożone w zamkniętej komorze.
Aktywne zagłówki
Zagłówki Lancia Voyager zostały zaprojektowane w celu ograniczenia ryzyka urazu, ograniczając ruch głowy w przypadku zderzenia. Jednostka sterująca systemem zabezpieczeń określa, czy ciężkość lub typ uderzenia z tyłu wymaga aktywacji zagłówków tylnych. Jeśli ich aktywacja jest wymagana, przednia część obu aktywnych zagłówków wysuwa się do przodu, redukując odległość od szyi pasażera.
Adaptacyjny system oświetlenia przedniego
Reflektory przednie Lancia Voyager są automatyczne (włączają się i wyłączają w zależności od poziomów oświetlenia) i mają system poziomowania, który pozwala na utrzymanie najbardziej odpowiedniej pozycji w zależności od nawierzchni drogi (niezależnie od obciążenia pojazdu).
Monitor martwego pola
Inną ekskluzywną cechą nowej Lancia Voyager jest system „Blind Spot Monitor” (BSM). Ten wizualny wskaźnik na lusterku drzwi sygnalizuje wjazd w martwe pole, czyli niebezpieczną sytuację, gdy samochód porusza się obok, który nie jest widoczny w lusterku drzwi. Gdy wskaźnik jest używany do sygnalizowania zamiaru zmiany pasa, wizualny i dźwiękowy alarm informuje kierowcę o konieczności dokładnego sprawdzenia pozycji pojazdów wokół niego przed manewrem.
Aktywna ochrona pieszych
System ten interweniuje w przypadku przypadkowego zderzenia, unosząc tył maski, aby zapewnić bezpieczeństwo pieszych.
ParkSense® i ParkView®: systemy asysty parkowania
Lancia Voyager oferuje dwa systemy, które pomagają w manewrowaniu podczas parkowania: czujniki ParkSense® oraz kamera ParkView®. Podczas parkowania mogą wystąpić przeszkody za pojazdem, które są poza polem widzenia kierowcy, lub po prostu kierowca może nie wiedzieć, jak blisko znajduje się do zaparkowanego samochodu z tyłu. W tej sytuacji czujnik parkowania ParkSense® przychodzi na ratunek. Aktywowana za każdym razem, gdy pojazd jest włączony w biegu wstecznym i przy prędkości poniżej 16 km/h, wysyła wizualne i dźwiękowe ostrzeżenia do kierowcy na wyświetlaczu deski rozdzielczej. System składa się z jednostki sterującej i czterech czujników ultradźwiękowych umiejscowionych w tylnym zderzaku, które wykrywają przeszkody w odległości od 30 centymetrów do 2 metrów poziomo, w zależności od pozycji, rodzaju i orientacji obiektu.