LAND ROVER Defender 110 2012-2016

LAND ROVER Defender 110 2012-2016

Przejdź do galerii zdjęćLAND ROVER Defender 110 2012-2016

Stary Defender, który powstał na bazie Serii III Land Rovera, otrzymał ostatnią aktualizację w 2012 roku, zanim został wycofany z rynku cztery lata później, w 2016 roku.

Powstały z potrzeby w późnych latach 40-tych, Land Rover był pojazdem użytkowym/rodzinnym, który przez kolejne lata był wielokrotnie aktualizowany. Po nadaniu mu nazw Seria I, II i III, pojazd zyskał nazwę 90/110, w zależności od rozstawu osi. W 1990 roku samochód zmienił swoją nazwę na Defender. Ta wersja była nieustannie ulepszana. Jednak ulepszenia nie były w stanie pokonać podstawy pojazdu, jaką był solidny szkielet. Co więcej, oprócz poziomu emisji, samochód nie spełniał standardów bezpieczeństwa wymaganych dla pojazdu Euro 6.

Dla modelu z 2012 roku Defender zyskał nieco przeprojektowany przód z czarnymi elementami wokół reflektorów. Kratka chłodnicy pozostała taka sama i nadal była wykonana z plastiku. Zderzak natomiast wciąż był metalowy. Lusterka drzwiowe wciąż były czarne i mogły być regulowane tylko ręcznie, poprzez ich przesuwanie z zewnątrz. Długa wersja rozstawu osi, znana jako Defender 110, miała nadwozie czterodrzwiowe oraz piąte, bocznie zawiasowe drzwi z tyłu.

Wnętrze Defendara z 2012 roku nie mogło doczekać się większych ulepszeń. Jako opcja miał coś w rodzaju systemu infotainment, z ekranem zamocowanym na szczycie centralnej konsoli. Klimatyzacja wydmuchiwała chłodne powietrze jedynie przez środkowe nawiewy. W desce rozdzielczej, stare wskaźniki miały srebrne obramowania i zielone podświetlenie. Jak w poprzednich modelach, wersja 110 była dostępna w układzie pięcio- lub siedmioosobowym.

Najważniejsza aktualizacja miała miejsce pod maską, gdzie Defender 110 otrzymał silnik wysokoprężny o pojemności 2,2 litra, pochodzący od Forda. Była to ewolucja jednostki napędowej z vana Ford Transit, dostosowana do standardów emisji Euro 5. Jedyną dostępną skrzynią biegów była sześciobiegowa manualna oraz dwubiegowa skrzynia rozdzielcza, która przekazywała moc na wszystkie koła.

Klienci Land Rovera Defendera, którzy poszukują wyższego poziomu specyfikacji, mogą teraz jeszcze bardziej wzbogacić swój pojazd o trzy dodatkowe opcje oraz wybór dwóch nowych kolorów nadwozia: Barolo Black i Havana.

Klienci Land Rovera Defendera mają teraz możliwość wyboru nowego, luksusowego wzoru siedzeń, ulepszonej rozrywki w samochodzie oraz wyboru czterech nowych kolorów dachu w kontrastujących odcieniach.

W zeszłym roku wprowadzono znaczne ulepszenia specyfikacji, w tym wprowadzenie silnika diesla EU5 o pojemności 2.2 litra, wentylowanych tarcz, drobnych ulepszeń wnętrza oraz nowych pakietów opcji dla poziomów wykończenia 'S’ i 'SE’. Dodano również trzy opcje ograniczenia prędkości dla użytkowników flotowych, którzy chcą efektywnie kontrolować koszty paliwa.

„Atrakcyjność Land Rovera Defendera została wzmocniona dzięki możliwości poprawy komfortu jazdy oraz personalizacji pojazdu za pomocą szerokiego wyboru kolorów dachu. Wzmacniany mocnym silnikiem diesla o pojemności 2.2 litra i zdolnością do pokonywania trudnych terenów, ikoniczny Defender utrzymuje swój surowy urok, zyskując jednocześnie jeszcze większy wybór dla klientów,” mówi John Edwards, Dyrektor Globalny Marki Land Rover.

Trzy nowe opcje

W 2012 roku Land Rover Defender zyskał szereg nowych pakietów opcji, oprócz poziomów wykończenia 'S’ i 'SE’. Klienci mogą teraz jeszcze bardziej wzbogacić wygląd, komfort i wszechstronność swojego Defendera dzięki wyborowi trzech dodatkowych opcji oraz dwóch nowych kolorów nadwozia: Barolo Black i Havana.

Wybór kontrastowego dachu

Nowe, atrakcyjne kolory dachów kontrastowych można teraz wybrać spośród większości palety kolorów lakieru Land Rovera Defendera. Oprócz standardowego Fuji White, klienci mogą teraz zdecydować się na Santorini Black, Indus Silver, Orkney Grey lub Firenze Red. Na przykład, kolor Firenze Red można wybrać z dachem Santorini Black, a Baltic Blue z Indus Silver, lub po prostu zachować kolor nadwozia.

Nowy luksusowy wzór siedzeń

Premium fotele częściowo skórzane, które dopasowują się do ciała, są dostępne dla kierowcy oraz pasażera na przednim siedzeniu, z logo Land Rovera na oparciu. Styl fotela naturalnie poprawia wsparcie w prowadzeniu i komfort nawet na najtrudniejszym terenie. Zintegrowana linia ściegowa na zagłówku jest również widoczna i dostosowana do obecnego standardowego fotela w Land Roverze Defenderze.

Ulepszony system rozrywki w samochodzie

Podstawowy system audio Land Rovera Defendera ma jednoslotowy odtwarzacz CD, USB, gniazdo Aux oraz wzmacniacz 4x50W, z opcjonalnym ulepszeniem audio, które umożliwia połączenie Bluetooth z zewnętrznym mikrofonem. Można go dodatkowo uzupełnić opcjonalnym, niskoprofilowym systemem subwoofera Alpine Hi Line 150W z 10-centymetrowymi głośnikami zastępującymi standardowe jednostki.

Land Rover Defender oferuje cztery pakiety opcji, które obejmują:

  • Pakiet Komfort – Klimatyzacja, odtwarzacz CD z wejściem pomocniczym i pakiet wygodny.
  • Pakiet Zewnętrzny – Grille Brunel i otoczenia reflektorów, dach w kolorze nadwozia, nadkola i boczne listwy.
  • Pakiet Skórzany – Fotele częściowo skórzane i skórzana kierownica dostępne we wszystkich stylach nadwozia.
  • Pakiet Off-Road – ABS, ciężkie obręcze i opony MTR, kula holownicza oraz zderzak ochronny.

Dostępna jest również opcjonalna, gładka czarna pokrywa Pick Up oraz gładka beżowa pokrywa dla modelu 110 Double Cab Pick Up. Obie opcje są dodatkowe w porównaniu do istniejących stylów.

Wszystkie modele mają przyciemniane szyby, a dostępna jest również opcja standardowych siedzeń częściowo skórzanych oprócz nowych luksusowych siedzeń.

Silnik diesla 2.2 litra

Silnik diesla EU5 o pojemności 2.2 litra zastąpił silnik EU4 o pojemności 2.4 litra w 2012 roku, dorównując mu mocą, momentem obrotowym i zużyciem paliwa, podczas gdy pełna akustyczna pokrywa silnika zastąpiła wcześniejszą osłonę przeciwrozpryskową, zmniejszając hałas silnika oraz poprawiając komfort jazdy.

Silnik diesla 2.2 litra generuje 122 KM przy 3500 obr./min i moment obrotowy 360 Nm przy 2000 obr./min, co zapewnia czas przyspieszenia 0-60 mph wynoszący 14,7 sekundy oraz prędkość maksymalną 90 mph. Emisje CO2 w cyklu mieszanym wynoszą 266 g/km dla Land Rovera Defendera 90 oraz 295 g/km dla modeli 110 i 130.

Skrzynia biegów GFT MT 82 o sześciu biegach ma doskonałe rozłożenie przełożeń, wysoki bieg do jazdy na długich trasach oraz lepszą zdolność do jazdy z niską prędkością. Niższy pierwszy bieg oferuje wolną prędkość, co znacznie ułatwia holowanie zarówno na drodze, jak i w terenie. Wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach również wspomaga przyspieszanie w czasie jazdy, a wysoki szósty bieg zapewnia doskonałą prędkość przy zachowaniu komfortu jazdy i oszczędności paliwa. Wysokie przełożenia w skrzyni biegów i skrzyni rozdzielczej przyczyniają się do poprawy działania przekładni.

Wszechstronne wnętrze

Deska rozdzielcza Land Rovera Defendera opiera się na jednym, dużym odlewie wspieranym przez solidną stalową belkę, co pomaga wyeliminować skrzypienie i stuki. Instrumenty dostarczają kierowcy jasnych, zwięzłych informacji z podświetleniem LED. Wszechstronne półki do przechowywania są wygodnie umiejscowione zarówno dla kierowcy, jak i pasażera, a dostępne są dwie opcje konsoli: praktyczny projekt otwartej tacy, który ułatwia dostęp do zawartości, oraz duża, zamykana konstrukcja, która zapewnia imponujące 14 litrów przestrzeni do przechowywania.

Potężny system ogrzewania i wentylacji zaprojektowany jest tak, aby poradzić sobie z najbardziej ekstremalnymi warunkami atmosferycznymi i wyposażony jest w wymienniki ciepła z aluminium, które zapewniają imponującą wydajność.

Wysokie fotele przednie zaprojektowane są w celu poprawy maksymalnego wsparcia dla pleców oraz ergonomiki zagłówka w najtrudniejszych warunkach jazdy, a także istnieją mocne, wspierające fotele w drugim rzędzie. Modele 110 Station Wagon, 110 Double Cab Pick Up oraz 130 Crew Cab pomieszczą komfortowo trzech pasażerów na asymetrycznie podzielonym fotelu w drugim rzędzie. Derogatywy Station Wagon mają mechanizm wspomagający składanie, który ułatwia składanie foteli oraz transport dużych lub niewygodnych ładunków.

Pasażerowie drugiego rzędu w modelu Land Rover Defender 90 Station Wagon korzystają z pary indywidualnych, pełnowymiarowych foteli tylnej kanapy, które zapewniają doskonały komfort. Te fotele są również dostępne jako opcja trzeciego rzędu w modelu 110 Station Wagon. Dostęp do nich można uzyskać zarówno przez tylne drzwi, jak i przez złożenie foteli w drugim rzędzie, a można je łatwo złożyć i schować na bok w przestrzeni ładunkowej.

Wykończenie siedzeń obejmuje trwałe specyfikacje całkowicie winylowe i materiałowe, a także opcję standardowych siedzeń częściowo skórzanych oraz nowe luksusowe fotele. Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa są dostępne dla wszystkich miejsc siedzących.

Unikalna architektura pojazdu

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.