LAND ROVER Defender 130 2022-Present

LAND ROVER Defender 130 2022-Present

Przejdź do galerii zdjęćLAND ROVER Defender 130 2022-Present

Podobnie jak jego znany, wytrzymały poprzednik z ramą nośną, model 2022 Land Rover Defender był dostępny w wersji długozwłokowej o nazwie Defender 130, chociaż trafił na rynek dwa lata po swoich „kolegach”.

W 1983 roku, kiedy Land Rover postanowił zaoferować bardziej użytkową wersję swojego już wytrzymałego pojazdu, dodał dłuższe podwozie o rozstawie osi wynoszącym 127″ (3,2 m). Oferowano go zarówno z kabiną pojedynczą, jak i podwójną. W tamtych czasach samochód nie nosił jeszcze nazwy Defender. Ta pojawiła się później, a długozwłokowa wersja znów została wprowadzona. W 2022 roku producent postanowił zastosować inne podejście do swojego słynnego SUV-a.

Wersja 130, mająca ten sam rozstaw osi co Defender 110, posiadała dłuższy tył. W związku z tym bagażnik miał dłuższą podłogę, szersze boczne okna i ćwierćboki za tylnymi drzwiami. Tylny zwis wynoszący 1,49 m (58,7″) zmniejszył kąt zejścia SUV-a, ale zapewnił więcej miejsca w środku. Co więcej, mimo że miał sporą przestrzeń na koło zapasowe, to i tak znajdowało się ono na tylnych drzwiach.

Wewnątrz największa zmiana, oczywiście, dotyczyła tyłu. Land Rover zainstalował trzeci rząd siedzeń, z wystarczającą ilością miejsca dla trzech dorosłych, co uczyniło z niego pojazd ośmioosobowy. I ostatnia, ale nie mniej ważna rzecz, przestrzeń bagażowa była więcej niż wystarczająca. Oferowała do 2,516 litrów (88,8 cu-ft) miejsca w porównaniu do 2,380 litrów (84 cu-ft) dostępnych w Defender 110. Podobnie jak jego „rodzeństwo”, SUV oferował standardowy system infotainment Pivi Pro z ekranem dotykowym o przekątnej 11,4″, z aktualizacjami OTA (over the air).

Pod maską, model 2022 Defender 130 otrzymał wybór silników hybrydowych w układzie rzędowym, o mocy od 246 hp do 395 hp.

31 MAJA 2022

 Obok uznawanych przez krytyków modeli Defender 90 i Defender 110, Land Rover Defender 130 dodaje nowy wymiar do rodziny wszechstronnych pojazdów terenowych, oferując przygodowe możliwości dla nawet ośmiu dorosłych w trzech rzędach pełnowymiarowych siedzeń.

Podobnie jak Defender 90 i 110, nowa konstrukcja nadwozia 130 czerpie swoją nazwę z oryginalnej rodziny Defenderów, inspirowana najdłuższym modelem w ofercie. Umożliwia klientom bez wysiłku przewożenie do ośmiu osób w każdych warunkach terenowych i stanowi ostateczny dowód na szerokie możliwości Defendera.

Szereg ulepszeń w designie zewnętrznym i wewnętrznym oraz zastosowane technologie wyróżniają Nowego Defendera 130, który unikalnie łączy komfort z charakterystyczną wytrzymałością i zdolnościami Defendera.

Aby uczcić obchody Platynowego Jubileuszu Królowej, Land Rover ofiarowuje Jej Królewskiej Mości oraz Brytyjskiemu Czerwonemu Krzyżowi specjalnie zamówionego Nowego Defendera 130, aby wspierać działalność w Wielkiej Brytanii. Inżynierowie Land Rovera będą współpracować z przedstawicielami organizacji charytatywnej, której patronką jest Królowa, aby dostosować Defendera 130 przed jego wprowadzeniem do służby.

Land Rover wspiera Międzynarodową Federację Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca (IFRC) od 1954 roku i z dumą utrzymuje relacje z największą organizacją humanitarną na świecie. Eksperci z globalnej bazy floty IFRC w Dubaju wzięli udział w globalnym programie testów Defendera przed jego premierą na świecie w 2019 roku.

Nick Collins, dyrektor wykonawczy ds. programów pojazdów w Land Roverze, powiedział: „Nowy Defender 130 wnosi nowy wymiar możliwości do naszej najbardziej wytrzymałej i solidnej rodziny pojazdów. Jego przestronne wnętrze zapewnia wygodę i transport dla ośmiu osób, umożliwiając wyjątkowe przygody dla rodzin, z unikalnymi cechami designu, które tworzą odrębne doświadczenie Nowego Defendera.”

Land Rover Defender 130 ma swoją własną paletę kolorów, a nowa, ekskluzywna opcja Sedona Red zapewnia, że 130 wyróżnia się w ofercie. Zewnętrzna część pojazdu została wzbogacona o Extended Bright Pack – dostępną obok istniejącego Bright Pack – która zapewnia wyraźny design zewnętrzny z matowym wykończeniem Ceres Silver Satin wokół całego dolnego obudowy i przednich oraz tylnych osłon w Noble Chrome.

Wewnątrz, przewidziano przemyślane rozwiązania dotyczące przechowywania i wygody dla każdego pasażera we wszystkich trzech rzędach siedzeń. Zapewnia to, że Defender 130 zaspokaja potrzeby pasażerów na każdym siedzeniu, z łatwym dostępem do przestronnej, trzypersonowej trzeciej ławki w jasnej i przewiewnej kabinie.

Design wnętrza przedstawia nowe opcje kolorystyczne i materiałowe, co dostarcza wzmacniającego doświadczenia terenowego. Najnowsze technologie łączności oraz systemy podwozia – w tym nowy, większy 11.4-calowy ekran dotykowy Pivi Pro, standardowe Elektroniczne Zawieszenie Powietrzne oraz Plus do Oczyszczania Powietrza w Kabinie – zapewniają najwyższe wsparcie i komfort podczas nowoczesnych wypraw off-road.

Nowy Defender 130 jest dostępny w specyfikacjach SE, HSE, X-Dynamic i X, a także w wersji First Edition. Model First Edition jest dostępny w trzech kombinacjach starannie dobranych przez projektantów, z których każda oferuje unikalny motyw kolorystyczny i design:

Fuji White z Extended Bright Pack z wnętrzem Light Oyster Full Windsor Leather oraz Natural Light Oak Veneer
Sedona Red z siedzeniami Ebony Full Windsor Leather oraz Smoked Oak Veneer
Carpathian Grey z Vintage Tan Full Windsor Leather i Rough-Cut Walnut Veneer
Model First Edition bazuje na specyfikacji HSE z bogatym wyposażeniem, w tym reflektorami LED Matrix, podgrzewanymi siedzeniami w drugim i trzecim rzędzie, czterostrefową klimatyzacją, systemem dźwiękowym Meridian, pakietem asystenta kierowcy i przyciemnianymi szybami. Wszystkie modele standardowo wyposażone są w 20-calowe felgi aluminiowe, z wyborem silników P400 benzynowych lub D300 diesla z rodziny Ingenium.

Aby zapewnić, że przygody zaczynają się i kończą bez wysiłku, wszystkie Defendery z systemem Keyless Entry – w tym Defender 130 – wyposażone są w Automatyczne Zamykanie po Oddaleniu. Przy opuszczaniu pojazdu, Nowy Defender 130 automatycznie zablokuje się, gdy pilot znajdzie się w odległości większej niż 1,5 metra.

Design zewnętrzny

Ikoniczny zarys Defendera został elegancko wydłużony o 340 mm z tyłu, co zapewnia zwiększoną przestrzeń wewnętrzną we wszystkich trzech rzędach, bez kompromisów w zakresie jego niezrównanych możliwości terenowych.

Z wyraźnym rodzinnym podobieństwem, Land Rover Defender 130 ma wydłużony tylny zwis, co zapewnia jeszcze większą przestrzeń wewnętrzną w trzecim rzędzie siedzeń oraz w obszarze ładunkowym.

Elegancki profil podkreślony jest przez całkowicie nowy zewnętrzny kolor Sedona Red – ekskluzywny dla modelu Defender 130, który dodaje jeszcze większej głębi i wyrafinowania do designu, podczas gdy wszystkie modele są standardowo wyposażone w panoramiczny dach szklany, a drugi dach nad trzecim rzędkiem znajduje się również we wszystkich Defenderach 130.

Aby zachować charakterystyczny tylny design Defendera, inżynierowie Land Rovera stworzyli subtelne uniesienie w stylu łodzi, które również maksymalizuje niezrównaną zdolność terenową, jakiej klienci oczekują od Defendera, zapewniając kąt najazdu o 28,5 stopnia. Otoczenie tylnych jednostek oświetlenia LED zostało przekształcone, aby zachować trzy wyraźne linie, które definiują boczny profil Defendera, delikatnie unosząc się w kierunku tyłu.

Dostęp do przestronnego obszaru ładunkowego pozostał bez zmian, a kolorowa osłona twarda na zapasowe koło jest dostępna, co odzwierciedla pozycjonowanie Defendera 130 na szczycie oferty Defenderów. Standardowo zamontowane są także relingi dachowe w kolorze Narvik Black, a pełna gama akcesoriów zewnętrznych Defendera – w tym pakiety Explorer, Adventure, Country i Urban – również jest dostępna.

Wyszukane proporcje modelu 130 są wzmocnione przez opcjonalny Extended Bright Pack. W tej konfiguracji wszystkie dolne panele nadwozia wykończone są w matowym Ceres Silver, co zapewnia charakterystyczne wykończenie na pojazdach w kolorze Hakuba Silver, Fuji White i Yulong White. Detale w Ceres Silver można znaleźć na wlotach powietrza oraz nadkolach wszystkich modeli Defender 130, doskonale uzupełnione przez 20-calowe koła aluminiowe Luna, które dostępne są w jasnym srebrnym wykończeniu.

Wykończenie zewnętrzne to rozszerzenie Bright Pack, który obejmuje przednie i tylne osłony w Noble Chrome, uzupełnione o błyszczące czarne dolne zderzaki oraz poszerzenia nadkoli. Dwie opcje dają klientom Defendera 130 wybór pomiędzy charakterystycznymi i eleganckimi wykończeniami zewnętrznymi.

Przestronne wnętrze

Dla Defendera 130, Land Rover wprowadza ulepszone opcje kolorystyczne i materiałowe dla klientów szukających jeszcze bardziej wyrafinowanego doświadczenia, doskonale zrównoważonego z wytrzymałym, solidnym charakterem oraz większą przestrzenią wewnętrzną niż kiedykolwiek wcześniej.

Inżynierowie Land Rovera stworzyli imponującą przestrzeń wewnętrzną, skutecznie otaczając elementy pakowania wnętrza wokół nadwozia, maksymalizując ilość użytecznej przestrzeni wewnętrznej, bez potrzeby zajmowania dużo miejsca na drodze.

Elegancko wydłużony tył zapewnia nieograniczone możliwości w trzecim rzędzie, z wystarczającą szerokością, aby zapewnić komfortowe siedzenie dla trzech dorosłych, podczas gdy znany zarys Defendera zapewnia dużą przestrzeń nad głową we wszystkich trzech rzędach. Dodatkowe detale zapewniają komfort pasażerów w trzecim rzędzie, w tym podgrzewane siedzenia, wyściełane podłokietniki, przemyślane miejsca do przechowywania oraz gniazda USB-C do ładowania urządzeń w drodze. W kabinie zamontowano również dywaniki, aby dostosować się do unikalnego charakteru 130.

Duże okna zapewniają doskonałą widoczność we wszystkich trzech rzędach siedzeń, a standardowy panoramiczny szklany dach, uzupełniony o drugi dach nad trzecim rzędem, sprawia, że wnętrze jest jasne i przewiewne dla wszystkich. Dodatkowy komfort zapewniają wentylacje dla każdego rzędu, z dodatkowymi kanałami, które zwiększają moc grzania i klimatyzacji za pomocą opcjonalnej czterostrefowej klimatyzacji, ekskluzywnej dla Defendera 130.

Pasażerowie w rzędach drugim i trzecim również korzystają z niewielkiego wzniesienia stadionowego, co zapewnia lepszą widoczność. Wejście do trzeciego rzędu jest łatwe, ponieważ siedzenia w drugim rzędzie przesuwają się i składają do przodu, zapewniając szeroki dostęp. Z tylnej klapy klienci mogą po prostu obniżyć Elektroniczne Zawieszenie Powietrzne Defendera przy użyciu przycisków w obszarze ładunkowym, aby ułatwić załadunek przedmiotów do tyłu.

Land Rover Defender 130 oferuje przestronny i praktyczny obszar ładunkowy, z objętością ładunkową wynoszącą aż 389 litrów, nawet przy zainstalowanych tylnych siedzeniach. Kiedy siedzenia nie są używane, składają się, tworząc dużą przestrzeń ładunkową, dając klientom ostateczny wybór w konfiguracji wnętrza, która najlepiej odpowiada ich potrzebom. Siedzenia są dzielone w konfiguracji 40:20:40 dla większej wygody.

Dla rodzin, złącza ISOFIX na foteliki dziecięce znajdują się w aż pięciu miejscach pasażerskich, na zewnętrznych siedzeniach drugiego i trzeciego rzędu, a także na przednim siedzeniu pasażera. Wersja Defender 130 z pięcioma miejscami oferuje ogromną przestrzeń ładunkową do 2 516 litrów po złożeniu drugiego rzędu.

Nowe opcje wnętrza i detale przyczyniają się do wyrafinowanego środowiska w kabinie. Detale w Noble Chrome występują na kontrolkach wentylacji i przełącznikach elektrycznych siedzeń, podczas gdy elementy głośników wykończono w jasnym Ceres Silver, a zawiasy podłokietników wykończono w Atlasie, co razem komponuje się z cechami zewnętrznego Extended Bright Pack.

Nowe wykończenie materiałowe – Natural Light Oak engineered wood veneer – inspirowane jest drewnem dryfującym i nadaje naturalny, nowoczesny wygląd i odczucie, dostępne do eleganckiego uzupełnienia siedzeń z perforowanej skóry Windsor w kolorze Light Oyster. Przy tym wyborze siedzeń, górna rolka i obręcze deski rozdzielczej wykończone są w kolorze Lunar – na tle elementów Cross Car Beam z białą powłoką proszkową, co zapewnia głębię i kontrast. Vintage Tan Perforowane Skórzane Wykończenie Windsor jest dostępne w całej ofercie Defenderów, a modele X-Dynamic mogą być wyposażone w tkaninę Robustec w wykończeniu Duo Tone.

Z przodu, Defender 130 standardowo wyposażony jest w większy 11.4-calowy ekran dotykowy Pivi Pro po raz pierwszy, umożliwiający lepszą kontrolę nad podstawowymi funkcjami pojazdu za pomocą wyraźnego i intuicyjnego wyświetlacza. Krzywa szklana interfejsu zapewnia szybką, zaawansowaną funkcjonalność i jest responsywna od momentu uruchomienia pojazdu, z prostą strukturą menu i funkcją aktualizacji oprogramowania przez internet, dzięki czemu zawsze jest na bieżąco.

Kierowcy mogą spersonalizować układ trzech paneli, aby dostosować go do swoich preferencji i najczęściej używanych funkcji. Inteligentny system jest w stanie uczyć się nawyków i dostosowywać się do nich, na przykład sugerując wskazówki nawigacyjne na początku rozpoznanej trasy dojazdowej, jednocześnie zmniejszając liczbę instrukcji dźwiękowych za pomocą Inteligentnego Sterowania Głosem w znanym otoczeniu.

Nowy Defender 130 integruje globalną platformę lokalizacyjną what3words, co daje klientom dokładną i precyzyjną nawigację nawet w najbardziej odległych lokalizacjach. Brytyjska firma technologiczna what3words podzieliła glob na siatkę 57 bilionów kwadratów o wymiarach 3m x 3m, z których każdy ma unikalny, łatwy do zapamiętania adres złożony z trzech słów.

Zintegrowana technologia umożliwia bezpośrednie wprowadzanie adresów what3words do paska nawigacyjnego w systemie Pivi Pro Infotainment lub poprzez aplikację połączonego samochodu, działając płynnie z istniejącym oprogramowaniem do nawigacji i mapowania HERE.

Klienci będą mogli precyzyjnie nawigować do dowolnej lokalizacji na świecie, szybciej i wygodniej niż kiedykolwiek wcześniej, używając zaledwie trzech słów – czy to aby znaleźć idealne miejsce do eksploracji off-road, zlokalizować pojedyncze miejsce parkingowe czy wskazać konkretne wejście.

Jakość powietrza w kabinie podczas każdej podróży została poprawiona dzięki systemowi Cabin Air Purification Plus, który debiutuje w nowym 130. Jest standardowo montowany w największym Defenderze w ofercie i łączy w sobie technologię nanoeTM X do redukcji alergenów i usuwania patogenów, aby znacząco zredukować zapachy i wirusy. Dodatkowo, zarządzanie CO2 i filtracja powietrza PM2.5 poprawiają środowisko w kabinie, monitorując powietrze wewnętrzne i zewnętrzne oraz dostosowując się odpowiednio, zapewniając pasażerom najlepszą dostępną jakość powietrza.

Zaawansowana technologia nanoeTM X jest naukowo udowodniona jako znacząco redukująca wirusy i bakterie, a funkcja Purge pozwala klientom na zdalne przygotowanie kabiny przed wyjazdem przy użyciu smartfona, aby zapewnić optymalną jakość powietrza od samego początku każdej podróży.

Wydajne napędy

Defender 130 dostępny jest z potężnym i wydajnym wyborem elektryfikowanych napędów, w tym P300 i P400 benzynowych z mild-hybrydowym silnikiem sześciocylindrowym, oraz D250 i D300 sześciocylindrowych diesli Ingenium.

Technologia Mild-Hybrid Electric Vehicle (MHEV) stanowi podstawę sześciocylindrowych napędów Ingenium, zapewniając płynne reakcje oraz zwiększoną oszczędność paliwa. Wykorzystuje 48-woltowy zintegrowany silnik rozrusznikowy (BiSG), który odzyskuje energię zazwyczaj tracącą się podczas hamowania i zwalniania, przechowując ją i wykorzystując później podczas jazdy, a także przyspieszając system start-stop.

Benzyna:
P300 – 3.0-litrowy silnik sześciocylindrowy, MHEV, 300PS, 470Nm momentu obrotowego przy 1,500-4,250 rpm
P400 – 3.0-litrowy silnik sześciocylindrowy, MHEV, 400PS, 550Nm momentu obrotowego przy 2,000-5,000 rpm
Diesel:
D250 – 3.0-litrowy silnik sześciocylindrowy, MHEV, 250PS, 600Nm momentu obrotowego przy 1,250-2,250 rpm
D300 – 3.0-litrowy silnik sześciocylindrowy, MHEV, 300PS, 650Nm momentu obrotowego przy 1,500-2,500 rpm
Model P300 oferuje łatwą, wyrafinowaną wydajność z silnikiem sześciocylindrowym Ingenium o pojemności 3.0 litra i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8.0 sekund (0-60 mph w 7.5 sekund). Model P400 osiąga 0-100 km/h w 6.6 sekund (0-60 mph w 6.3 sekund), z wystarczającą mocą i wyrafinowaniem.

Silniki diesla Ingenium zapewniają lepsze dostarczanie momentu obrotowego, płynne reakcje oraz imponującą oszczędność paliwa, przy czasie 0-100 km/h wynoszącym 7.5 sekund (0-60 mph w 7.1 sekund) dla modelu D300. Model D250 również zapewnia łatwą wydajność z mocą 250PS i 600Nm momentu obrotowego, przyspieszając od 0 do 100 km/h w 8.9 sekund (0-60 mph w 8.4 sekund).

Niezrównana zdolność terenowa

Każdy Defender 130 wyposażony jest w standardzie w inteligentny system napędu na wszystkie koła (iAWD) oraz ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów ZF. Technologia iAWD efektywnie zarządza napędem i rozdziałem mocy pomiędzy osiami przednią i tylną, optymalizując wydajność na drodze i zdolności terenowe w razie potrzeby.

Każdy Defender 130 ma Elektroniczne Zawieszenie Powietrzne z Dynamiczną Adaptacją oraz zaawansowany system Terrain Response® Land Rovera, co zapewnia niezrównaną zdolność terenową i pewność kierowcy w każdych warunkach. Połączenie zaawansowanych systemów gwarantuje wygodny i bezproblemowy postęp po nierównych nawierzchniach, dostarczając zwrotne osiągi.

System Elektronicznego Zawieszenia Powietrznego umożliwia do 430mm ruchu zawieszenia, z dodatkowym uniesieniem o 71.5mm z przodu (73.5mm z tyłu) w trybie off-road, aby pokonywać przeszkody i ułatwiać brodzenie – Defender 130 potrafi przeprawić się przez wodę o głębokości do 900mm. Zdolności terenowe Defendera są zarządzane przez system Terrain Response® Land Rovera, który pozwala kierowcy na precyzyjne dostosowanie doświadczenia jazdy do każdych warunków terenowych za pomocą ekranu Pivi Pro.

Fundamenty zdolności terenowych Defendera opierają się na aluminiowej, intensywnej monokoku D7x. Z sztywnością na skręcanie wynoszącą 25 kNm/stopień, Defender jest trzy razy bardziej sztywny niż tradycyjne konstrukcje nadwozia na ramie i stanowi podstawę całkowicie niezależnego zawieszenia powietrznego, dwubiegowej skrzyni rozdzielczej oraz systemu Inteligentnego Napędu na Wszystkie Koła.

Land Rover Defender 130 ma zdolność holowania do 3,000 kg, a podpięcie ułatwione jest dzięki Elektronicznemu Zawieszeniu Powietrznemu – sterowanemu za pomocą panelu przełączników wewnątrz tylnej klapy. Dostępne są odczepiane i wielozadaniowe projekty haka holowniczego dla łatwego holowania.

Land Rover Defender 130 w liczbach

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.