Land Rover zaktualizował swój wytrzymały pojazd terenowy Defender w 2007 roku, poprawiając zarówno silniki, jak i systemy elektroniczne auta.
Historia Defendara zaczęła się w 1948 roku i był on w zasadzie fundamentem marki Land Rover. To, co zaczęło się jako tymczasowy pojazd terenowy, stało się autem luksusowym. W 2007 roku Ford był już właścicielem Land Rovera i próbował udoskonalić samochód, wykorzystując niektóre swoje komponenty w celu obniżenia kosztów.
Ogólny wygląd pojazdu przypominał nadal pudełko na kołach z dwiema lampami przednimi umieszczonymi na przedniej części. Płaska maska i krótki zwis pozwalały modelowi Defender 90 osiągać doskonałe kąty wjazdu w porównaniu z innymi pojazdami terenowymi. Grill został lekko wypchnięty do przodu, aby zrobić miejsce na grubszy chłodnicę za nim. Jeśli chodzi o zderzak, nadal był metalowy z gumowymi zakończeniami. Po bokach klamki drzwi były zaprojektowane tak, aby kierowca mógł z nich korzystać w rękawicach. Z tyłu Defender miał drzwi otwierane na bok, które wspierały zapasowe koło.
Wnętrze pozostało ciasne, z twardym fotelem kierowcy blisko drzwi. Nowa modułowa deska rozdzielcza pozwoliła producentowi na szybkie wprowadzenie wersji lewo- lub prawostronnej. Między przednimi fotelami dodano dużą komorę na przechowywanie z pokrywą oraz dźwignie zmiany biegów: jedną do skrzyni biegów, a drugą do napędu na cztery koła. Z tyłu było mało miejsca dla dwóch dorosłych pasażerów.