Land Rover wprowadził ostatnią aktualizację linii Defender w 2012 roku, zanim całkowicie wycofał model w 2016, gdy samochód nie spełniał już norm Euro6.
Stworzony z potrzeby lat 40. XX wieku, Land Rover był pojazdem użytkowym i rodzinnym, który przez lata był wielokrotnie aktualizowany. Po nazwach Series I, II i III, pojazd zyskał oznaczenie 90/110, w zależności od długości rozstawu osi. W 1990 roku model otrzymał nową nazwę: Defender. Ta wersja była ciągle udoskonalana.
Dla modelu z 2012 roku, Defender otrzymał lekko zmieniony przedni pas, z czarnymi detalami wokół reflektorów. Żebrowana atrapa chłodnicy pozostała ta sama i była nadal wykonana z plastiku. Zderzak natomiast był solidny, metalowy. Lusterka wsteczne były czarne i mogły być regulowane tylko ręcznie, poprzez ich poruszanie z zewnątrz.
Wewnątrz, Defender z 2012 roku nie przeszedł większych zmian. Jako opcja dostępny był rodzaj systemu multimedialnego, z ekranem zamocowanym na centralnym panelu. Klimatyzacja dostarczała zimne powietrze tylko przez wentylacje pośrodkowe. W zestawie wskaźników, stare wskazówki miały srebrne obramowanie i zielone podświetlenie.
Najważniejsza zmiana miała miejsce pod maską, gdzie model Defender 90 otrzymał turbodiesel o pojemności 2,2 litra, pochodzący z Forda. Była to ewolucja silnika stosowanego w pojeździe użytkowym Ford Transit, dostosowana do norm emisji Euro 5. Jedyną dostępną skrzynią biegów była sześciobiegowa manualna oraz dwustopniowa skrzynia rozdzielcza, która przekazywała moc na wszystkie koła.
Klienci Land Rovera Defendera, którzy poszukują wyższej specyfikacji, mogą teraz jeszcze bardziej ulepszyć swoje pojazdy dzięki trzem dodatkowym opcjom oraz dwóm nowym kolorom nadwozia: Barolo Black i Havana.
Klienci Defendera mogą teraz wzbogacić swoje pojazdy o nowy, luksusowy design siedzeń, ulepszony system rozrywki oraz wybór czterech nowych kolorów dachu w kontrastowych odcieniach.
W ubiegłym roku wprowadzono znaczące ulepszenia w specyfikacji, w tym nowy silnik wysokoprężny EU5 2.2-litra, wentylowane tarcze hamulcowe, poprawki wnętrza oraz nowe pakiety opcji dla poziomów wykończenia 'S’ i 'SE’. Dodano również trzy opcje ograniczenia prędkości dla użytkowników flotowych, którzy chcą efektywnie kontrolować koszty paliwa.
„Atrakcyjność Land Rovera Defendera została wzmocniona dzięki możliwości poprawy komfortu jazdy oraz personalizacji pojazdu za pomocą różnych kolorów dachu. Oparty na mocnym silniku wysokoprężnym 2.2-litra i zdolności do jazdy w każdych warunkach, ikoniczny Defender zachowuje swoją surową atrakcyjność, za którą zawsze był znany, ale teraz z jeszcze większym wyborem dla klientów,” mówi John Edwards, dyrektor marki Land Rover na świecie.
Trzy Nowe Opcje
W 2012 roku Land Rover Defender zyskał szereg nowych pakietów opcji, oprócz poziomów wykończenia 'S’ i 'SE’. Klienci mogą teraz jeszcze bardziej poprawić wygląd, komfort i wszechstronność swojego Defendera dzięki wyborowi trzech dodatkowych opcji oraz dwóch nowych kolorów nadwozia: Barolo Black i Havana.
Wybór Kontrastowego Dachu
Nowe, eleganckie kolory dachów w kontrastowych odcieniach mogą być teraz wybierane z większości palety kolorów nadwozia Land Rovera Defendera. Oprócz standardowego Fuji White, klienci mogą zdecydować się na Santorini Black, Indus Silver, Orkney Grey lub Firenze Red. Na przykład, Firenze Red można wybrać z dachem Santorini Black, a Baltic Blue z Indus Silver lub po prostu zachować kolor nadwozia.
Nowy Luksusowy Design Siedzeń
Nowe premium siedzenia częściowo skórzane, które dopasowują się do ciała, są dostępne dla kierowcy i pasażera z przodu, z logo Land Rovera na oparciu. Styl siedzeń naturalnie zwiększa wsparcie i komfort jazdy na najtrudniejszych terenach. Widoczna jest również zintegrowana, centralna linia szwów na poduszce głowy, dostosowana do obecnego standardowego siedzenia w Land Roverze Defenderze.
Ulepszony System Rozrywki
Podstawowy system audio w Land Roverze Defenderze ma jednogniazdowy odtwarzacz CD, USB, złącze Aux oraz wzmacniacz 4x50W, z opcjonalnym ulepszeniem audio dostępnym do podłączenia Bluetooth z mikrofonem zdalnym. Można go jeszcze bardziej ulepszyć opcjonalnym systemem subwoofera Alpine Hi Line 150W o niskim profilu z 10-centymetrowymi głośnikami współosiowymi zamiast standardowych jednostek.
Land Rover Defender nadal oferuje cztery pakiety opcji, które obejmują:
- Pakiet Komfort – Klimatyzacja, Odtwarzacz CD z wejściem audio i pakiet wygody.
- Pakiet Zewnętrzny – Grille Brunel i obudowy reflektorów, dach w kolorze nadwozia, nadkola i boczne listwy.
- Pakiet Skórzany – Częściowo skórzane siedzenia oraz skórzana kierownica dostępne we wszystkich stylach nadwozia.
- Pakiet Off-Road – ABS, obręcz o dużej wytrzymałości i opona MTR, hak holowniczy i bariera ochronna podwozia.
Prosta czarna pokrywa Pick Up jest również dostępna jako opcja oraz prosta beżowa pokrywa dla modelu 110 Double Cab Pick Up. Obie opcje są dostępne oprócz istniejących stylów.
Wszystkie modele mają przyciemniane szyby, a także opcję częściowo skórzanych standardowych siedzeń obok nowych luksusowych siedzeń.
Silnik Diesla 2.2-litra
Silnik wysokoprężny EU5 2.2-litra zastąpił silnik EU4 2.4-litra w 2012 roku, osiągając takie same parametry mocy, momentu obrotowego i zużycia paliwa, a pełna akustyczna osłona silnika zastąpiła dotychczasową pokrywę, redukując hałas silnika i poprawiając komfort jazdy.
Silnik diesla 2.2-litra generuje moc 122PS przy 3500rpm i moment obrotowy 360Nm przy 2000rpm, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 60mph w 14,7 sekundy i maksymalną prędkość 90mph. Emisja CO2 w cyklu mieszanym wynosi 266g/km dla Land Rovera Defendera 90 i 295g/km dla modeli 110 i 130.
Skrzynia biegów GFT MT 82 sześciobiegowa ma doskonały rozkład przełożeń, wysokie przełożenie na długie trasy oraz poprawioną zdolność do jazdy przy niskich prędkościach. Niższy pierwszy bieg oferuje niewielką prędkość jazdy, co znacznie ułatwia holowanie zarówno na drogach, jak i w terenie. Wysoki moment obrotowy silnika również wspomaga przyspieszenie w biegu, a długi szósty bieg zapewnia doskonałe osiągi podczas jazdy, komfort i oszczędność paliwa. Wysokie przełożenia zarówno w skrzyni biegów, jak i w przekładni pomagają w osiągnięciu lepszej finezji w działaniu napędu.
Wszechstronne Wnętrze
Deska rozdzielcza Land Rovera Defendera opiera się na jednej, dużej formie wspieranej na solidnej stalowej szynie, co pomaga wyeliminować skrzypienia i stuki. Wskaźniki dostarczają jasnych i zwięzłych informacji kierowcy z podświetleniem LED. Wszechstronne półki na drobne przedmioty są wygodnie umiejscowione zarówno dla kierowcy, jak i pasażera, a dostępne są dwie opcje konsoli: praktyczny projekt z otwartą tacą, który utrzymuje zawartość w zasięgu ręki oraz duża, zamykana konstrukcja, która zapewnia imponujące 14 litrów miejsca na przechowywanie.
Potężny system ogrzewania i wentylacji został zaprojektowany, aby poradzić sobie z najbardziej ekstremalnymi warunkami klimatycznymi i wyposażony jest w aluminiowe wymienniki ciepła, zapewniające imponującą wydajność.
Wysokie siedzenia z przodu zostały zaprojektowane w celu poprawy maksymalnego wsparcia dla pleców i ergonomiki poduszki głowy w najbardziej wymagających warunkach jazdy, a także są dostępne solidne, wspierające siedzenia w drugim rzędzie. Modele 110 Station Wagon, 110 Double Cab Pick Up oraz 130 Crew Cab mogą komfortowo pomieścić trzech pasażerów na asymetrycznie podzielonym siedzeniu w drugim rzędzie. Oprócz tego, wersje Station Wagon mają sprężynowy mechanizm składania, co ułatwia ich składanie oraz transport dużych lub niewygodnych ładunków.
Pasażerowie drugiego rzędu Land Rovera Defendera 90 Station Wagon korzystają z pary oddzielnych, pełnowymiarowych, zwróconych przodem do tyłu foteli. Zapewniając doskonały komfort, fotele te dostępne są również jako trzecia opcja w modelu 110 Station Wagon. Można do nich łatwo uzyskać dostęp przez tylne drzwi lub składając siedzenia w drugim rzędzie, a następnie można je złożyć i schować bokiem w przestrzeni ładunkowej.
Tapicerka siedzeń obejmuje trwałe opcje całkowicie winylowe i materiałowe, a także opcję standardowych siedzeń częściowo skórzanych oraz nowe luksusowe siedzenia. Trzypunkowe pasy bezpieczeństwa są określone dla wszystkich miejsc siedzących.
Unikalna Architektura Pojazdu