To był ostatni występ starej szkoły Defendara. Samochód, którego produkcję wstrzymano w 2016 roku, a dwa lata później zbudowano jeszcze 150 sztuk w fabryce. To był Defender Works V8.
Defender był jednym z najbardziej ikonicznych pojazdów terenowych na świecie. Został opracowany po II wojnie światowej, aby pracować na ziemi i móc jeździć wszędzie. W 1948 roku nazwano go Land Rover Series I, a w 1990 roku zmienił nazwę na Defender. Można powiedzieć, że był brytyjskim odpowiednikiem Willys’a. Choć nie brał udziału w wielu wojnach, był obecny, gdy podpisano pokój. Po 67 latach produkcji i sprzedaniu ponad dwóch milionów egzemplarzy, Defender został wycofany. Nie spełniał nowych norm bezpieczeństwa. Jednak zespół badawczo-rozwojowy zaczął pracować nad zaskakującą zemstą już w 2014 roku, kiedy zbudowano pierwszy prototyp Defendera Works V8.
Aby rozpocząć, inżynierowie wzięli już zbudowanego Defendara, rozebrali go na części i zainstalowali nowe technologie. Na zewnątrz zamontowano 18-calowe felgi z lekkiego stopu o specjalnym wzorze oraz wyższe opony terenowe. Zapasowe koło pozostało z tyłu, na zewnętrznej stronie drzwi. Z przodu dodano nową parę reflektorów, aby lepiej oświetlić drogę.
W środku model 70. rocznicy miał sportowe fotele Recaro dla pasażerów z przodu. Z tyłu pozostawiono ławki z bocznymi zawiasami na wypadek, gdyby ktoś musiał tam zostać. Na konsoli centralnej znajdowała się nowa jednostka infotainment z nawigacją i lepszym systemem dźwiękowym.
Dział techniczny został wzbogacony o silnik benzynowy V8 o pojemności 5.0 litra pochodzący z Jaguara. 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów przesyłała moc na wszystkie cztery koła. Wszystkie 150 sztuk to przerobione Defendery.
Land Rover ogłosił limitowaną edycję wysokowydajnej wersji ikony, modelu Defender, z maksymalnie 150 sztukami napędzanymi silnikiem V8, które zostały przeprojektowane z okazji 70-lecia marki Land Rover w 2018 roku.
Defender Works V8 oddaje hołd wczesnym silnikom o dużej mocy, które były stosowane zarówno w modelu Series III Stage 1 V8 z 1979 roku, jak i w późniejszych wersjach Defendera, w tym w 50. edycji rocznicowej, które dzisiaj cieszą się dużym zainteresowaniem wśród miłośników i kolekcjonerów.
Defender Works V8 jest najsilniejszą i najszybszą wersją, jaką kiedykolwiek stworzyło Land Rover. Silnik V8 o pojemności 5,0 litra z naturalnym zassaniem generuje moc 405 PS i moment obrotowy 515 Nm (standardowy Defender osiągał 122 PS i 360 Nm). Defender Works V8 przyspiesza od 0 do 60 mph w czasie 5,6 sekundy*, a maksymalna prędkość osiąga 106 mph.
Silnik V8 będzie zamontowany w 150 specjalnie wybranych i przeprojektowanych egzemplarzach Defendera z edycji 70-lecia, dopełnionych o ośmiobiegową automatyczną skrzynię ZF z trybem sportowym, ulepszone hamulce oraz pakiet poprawiający prowadzenie (sprężyny, amortyzatory i stabilizatory), a także ekskluzywne felgi ze stopów aluminiowych o średnicy 18 cali oraz opony terenowe 265/65 R18.
Osiem standardowych kolorów nadwozia obejmuje dwa wykończenia satynowe – w kontrastującej kolorystyce z dachem, nadkolami i przednią kratką w kolorze Santorini Black – wykończonymi frezowanymi aluminiowymi klamkami, pokrywą wlewu paliwa oraz napisem Defender na masce silnika. Rozbudowane oświetlenie obejmuje reflektory bi-LED.
Wnętrze wykończone pełną skórą Windsor pokrywa deskę rozdzielczą, panele drzwiowe, podsufitkę oraz sportowe fotele Recaro. Zainstalowany jest także autorski system infotainment marki Land Rover Classic.
Obie wersje Defendera Works V8 z rozstawem osi 90 i 110 będą dostępne do zakupu bezpośrednio od Land Rover Classic, a ceny zaczynają się od 150 000 funtów za model 90 w Wielkiej Brytanii.
Wybrane ulepszenia inspirowane Defenderem Works V8 będą również wkrótce dostępne do zakupu od Land Rover Classic, w tym zwiększenia mocy dla silnika diesla TDCi, wysokowydajne zestawy zawieszenia i hamulców.