Podczas gdy druga generacja modelu Discovery była reklamowana jako ewolucja, a nie rewolucja, model z 2002 roku był jedynie drobną modernizacją.
W 1998 roku, Land Rover uważał, że elektronika może zastąpić tradycyjne mechaniczne elementy, które przekształcały zwykłego SUV-a w poważny pojazd terenowy. Niedługo później przekonał się, że system trakcji kontrolowany komputerowo nie może zastąpić blokowanych dyferencjałów.
Na rok 2002, Land Rover wprowadził szereg modyfikacji, które zmieniły wygląd samochodu i dodały więcej funkcji komfortu wewnątrz. Na zewnątrz nowy model miał nowy układ reflektorów z wieloma lampami, podczas gdy jego poprzednik miał proste, kanciaste jednostki. Zmodernizowano również zderzak, a w zależności od wersji wyposażenia, posiadał parę świateł przeciwmgielnych.
Wewnątrz producent zwrócił większą uwagę na detale, instalując lepsze fotele oraz nowe opcje tapicerki. Podobnie jak jego poprzednik, oferował opcję siedmiu miejsc, ale tylko w pojazdach wyposażonych w tylną pneumatyczną zawieszenie. W zakresie bezpieczeństwa, Land Rover dodał boczne poduszki powietrzne oraz wnętrze wykończone skórą. System Active Cornering Enhancement (ACE) działał jako system zapobiegający przewróceniu się pojazdu. Wykorzystywał system hamulcowy do zrównoważenia pojazdu, a dzięki elektronicznie sterowanym stabilizatorom redukował przechyły nadwozia.