LAND ROVER Discovery 2017-Present

LAND ROVER Discovery 2017-Present

Przejdź do galerii zdjęćLAND ROVER Discovery 2017-Present

Model Land Rover Discovery z 2017 roku był całkowicie nową konstrukcją, zaprojektowaną od podstaw. Mimo to, udało mu się zachować oryginalne cechy Discovery Series I, w tym charakterystyczny dach w dwóch poziomach.

Z przodu modelu z 2017 roku zastosowano mniejszy grille niż w poprzednich wersjach. Pomysł na tę koncepcję polegał na poprawieniu aerodynamiki pojazdu w porównaniu do jego poprzedników. Nie było to zbyt trudne, ponieważ Discovery 3 i LR4 były w zasadzie kwadratowe. Największym wyzwaniem było nadanie pojazdowi bardziej aerodynamicznego kształtu, jednocześnie zachowując jego wspaniały wygląd SUV-a z prawdziwymi możliwościami terenowymi.

W odróżnieniu od większości samochodów na rynku, Discovery z 2017 roku miał mały grille i bardzo duży zderzak. W dolnej części znajdował się srebrny osłona, a po bokach umieszczono wentylacje do chłodzenia hamulców. Linia dachu miała delikatny wznoszący się kształt nad słupkiem C, co poprawiało przestronność dla pasażerów tylnych siedzeń. Dynamiczny wygląd podkreślały standardowe koła 19-calowe, a na życzenie dostępne były obręcze z lekkich stopów o rozmiarze do 22″.

Wewnątrz Discovery czerpał pewne udogodnienia od swoich „braci” z Jaguara, z najbardziej widoczną jednostką infotainment, która oferowała podwójny widok ekranu. Podobnie jak w poprzednich generacjach, model 2017 miał opcję rozkładu do 7 miejsc. Ze względu na rozmiar pojazdu, ostatni rząd siedzeń był odpowiedni nawet dla dorosłych pasażerów, a nie tylko dla małych dzieci.

Możliwości terenowe spełniały standardy Land Rovera, z głębokością brodzenia do 850 mm (33,5″). Prześwit wynoszący do 22 cm (8,6″) sprawiał, że samochód był bardzo zdolny do poruszania się po nieutwardzonych drogach.

Nowy Land Rover Discovery łączy radykalny design nadwozia z niezwykle wszechstronnym wnętrzem dla siedmiu osób. Efektem jest rewolucyjny SUV rodzinny, który wprowadza nowe standardy wyrafinowania, atrakcyjności i możliwości do rodziny Discovery.

Zaprezentowany w 2014 roku koncept Discovery Vision, Nowy Discovery uwzględnia kluczowe elementy ugruntowanego DNA Discovery w przełomowym projekcie, a inteligentne rozwiązania przestrzenne zapewniają większą wygodę dla siedmiu dorosłych pasażerów niż kiedykolwiek wcześniej.

Gerry McGovern, szef działu designu w Land Rover, powiedział: „Koncept Discovery Vision wyznaczył kierunek, sugerując radykalną zmianę w designie nowej rodziny Discovery. Teraz zamieniliśmy ten koncept w rzeczywisty produkt, a to doskonale proporcjonalne auto to niezwykle wszechstronny SUV rodzinny, który robi mocne wrażenie na naszych klientach.”

Rewolucyjny design

Nowy Land Rover Discovery wygląda bardzo różnie, ale wciąż jest rozpoznawalny jako Discovery. Wyrafinowane powierzchnie oraz zoptymalizowane proporcje łączą się z pięknymi detalami i podwyższoną precyzją, tworząc SUV-a o dynamiczniejszym designie niż kiedykolwiek wcześniej.

Autentyczne cechy designu Discovery to charakterystyczny, schodkowany kształt dachu, który identyfikuje każdą z czterech poprzednich generacji Discovery, i elegancko odpowiada na praktyczne potrzeby.

Na przodzie, rzeźbione powierzchnie Nowego Discovery, lampy przypominające klejnoty oraz szybszy kąt szyby przedniej odbiegają od tradycji Discovery, a nowoczesne dzienne światła wprowadzają nowy charakterystyczny znak świetlny.

W profilu, boki nadwozia podkreślają zoptymalizowane objętości i proporcje Nowego Discovery, podczas gdy grafika nadkola nawiązuje do Discovery Sport, ze swoimi charakterystycznymi ząbkami, wizualnie „blokując” nadkola do nadwozia. Nowy język form podkreśla wyraźne, ale gładko uformowane nadkola, nadając Nowemu Discovery stabilny i dynamiczny wygląd.

Strumieniowy design zapewnia, że Nowy Discovery jest najbardziej aerodynamicznym modelem w historii, osiągając współczynnik oporu powietrza równy 0,33, co przyczynia się do poprawy efektywności i komfortu.

Z tyłu, lampy LED mają poziomy akcent, nadając Nowemu Discovery sportowy wygląd, podczas gdy nowa jednolita klapa tylna dostarcza bardziej dynamicznego projektu, który nie byłby możliwy z poprzednim podzielonym układem. Jej zaokrąglony profil bezproblemowo integruje się z bokami nadwozia i zapewnia liczne praktyczne korzyści.

Większe otwarcie ułatwia załadunek i rozładunek bagażu niż kiedykolwiek wcześniej, a znacznie większa klapa zapewnia lepszą ochronę przed warunkami atmosferycznymi, gdy jest podniesiona. Starannie uformowany tylny spoiler został również poddany badaniom w tunelu aerodynamicznym i odgrywa istotną rolę w minimalizowaniu osadzania się brudu na klapie tylnej, optymalizując widoczność z tyłu bez kompromisów w zakresie wydajności aerodynamicznej.

Massimo Frascella, dyrektor kreatywny ds. designu zewnętrznego, powiedział: „Nowy Discovery to rewolucja w designie rodziny Discovery. Napinająca karoseria podkreśla zoptymalizowane objętości i proporcje, które zapewniają luksusowego SUV-a. Wprowadziliśmy kluczowe elementy istniejącego DNA Discovery, takie jak schodkowany kształt dachu oraz charakterystyczny projekt słupka C, i dopasowaliśmy je do XXI wieku, aby wciąż było wyraźnie rozpoznawalne jako Discovery.”

Premium detale

Nowy Discovery dostępny jest z opcjonalną technologią adaptacyjnych lamp LED. Jednostki LED przypominające diamenty oferują charakterystyczny sygnaturę lamp, która blisko nawiązuje do śmiałego designu zaprezentowanego w koncepcie Discovery Vision. Na poziomach wyposażeniowych SE i wyżej, zawierają charakterystyczne światła dzienne z elementami „lightpipe”, które zmieniają kolor z białego na bursztynowy podczas używania kierunkowskazów.

Lampy mają pięć trybów, które dostosowują się do różnych warunków jazdy; Krajowy, Miejski, Autostradowy, Alternatywny Kraj (na niską widoczność) i Długie Światła, gdy siedem grup LED świeci w różnych kombinacjach, aby zoptymalizować oświetlenie w zależności od warunków.

Szeroki wybór 17 różnych kolorów dostępny jest dla Nowego Discovery: Pomarańczowy Namib, Srebrny Silicon, Biały Fuji, Czarny Santorini, Szary Corris, Srebrny Indus, Niebieski Loary, Zielony Aintree, Czerwony Firenze, Szary Scotia, Kamień Kaikoura, Czerwony Montalcino, Biały Yulong, Czarny Farallon, Szary Waitomo, Szary Karpaty i Aruba. Opcja dachu kontrastowego w kolorze czarnym Santorini lub szarym Corris oferuje większe możliwości personalizacji.

Klienci mają również do wyboru 12 wzorów felg, w tym 21- i 22-calowe obręcze po raz pierwszy. Wszystkie modele mają pełnowymiarowe koło zapasowe zamontowane pod nadwoziem z tyłu. Oferowane jest również 19-calowe koło.

Obszerna gama akcesoriów idealnie współpracuje z Nowym Discovery, w tym opcjonalnymi belkami dachowymi i uchwytami bagażowymi.

Kluczowe cechy designu

Dramatu w designie Nowego Land Rovera Discovery przedstawia radykalną zmianę w porównaniu do poprzednich modeli, ale zachowuje ugruntowane DNA Discovery. Charakteryzujący się schodkowym dachem oraz wyraźnym słupkiem C, które inspirują modele Discovery z przeszłości, wyróżniają premium wykonanie Nowego Discovery. Szczególnie projekt słupka C nadaje profilowi więcej dramatyzmu i tworzy sygnał projektowy dla całej rodziny Discovery.

Zwyczajny schodkowy dach jest synonimem Discovery i zapewnia najlepszą w swojej klasie przestrzeń w trzecim rzędzie siedzeń, podczas gdy wybór opcji panoramicznych dachów tworzy poczucie przestrzeni i światła wewnątrz, wprowadzając zewnętrzny świat do środka. Stała konstrukcja oferuje dwie oddzielne sekcje i największą w historii powierzchnię szklaną dla dachu Land Rovera, podczas gdy system otwierający zapewnia możliwość uchylania i przesuwania przedniej sekcji. Podwójne elektryczne zasłony przeciwsłoneczne zapewniają cień i prywatność, kiedy jest to konieczne.

Eleganckie wentylacje bocznych błotników zawierają poziome, ostrzowe detale, które łączą się w linię „V”, będącą kolejnym wyraźnym sygnałem rodziny Discovery. Chociaż design klapy tylnej uległ zmianie, asymetryczne wgłębienie na tablicę rejestracyjną tworzy wizualne połączenie z modelami Discovery z przeszłości, podczas gdy innowacyjny nowy napędzany wewnętrzny tylny klapa zapewnia lepszą funkcjonalność.

Sprytne rozwiązanie obejmuje dodatkową, składana płytkę wewnątrz bagażnika, która dopasowuje się ściśle do klapy, gdy jest zamknięta. Może być używana do utrzymania bagażu na miejscu, gdy klapa jest otwarta, lub złożona, aby zapewnić miejsca do siedzenia podczas wydarzeń i łatwy dostęp do obszernej przestrzeni ładunkowej.

Zaprojektowany od wewnątrz na zewnątrz

Nowy Land Rover Discovery to pokaz współczesnego designu oraz jakości materiałów, a także wyraziste skupienie na zastosowaniu zaawansowanych technologii. Zespoły projektowe i inżynieryjne Land Rovera stworzyły wnętrze z siedmioma miejscami, które zapewnia więcej przestrzeni i wszechstronności poprzez staranną analizę i optymalizację każdego aspektu swojego designu.

Mark Butler, dyrektor kreatywny ds. wnętrz, powiedział: „Rewolucyjny zewnętrzny wygląd Nowego Discovery otacza wyrafinowane, wszechstronne i przestronne wnętrze. Środkowy panel jest niezwykle dopracowany, przecięty silnym pionowym słupkiem, który jest zarówno czysty, jak i przyjazny dla klienta. To wyraźny element projektowania wnętrz rodziny Discovery. Precyzyjne wykończenia i użycie premium materiałów dają klientom relaksujące doznania i umożliwiają intuicyjne korzystanie z zaawansowanej technologii ukrytej w tym aucie.”

Silne pionowe elementy wyraźnie definiują nieprzeładowany design centralnego konsoli, gdyż przecinają poprzeczną belkę deski rozdzielczej, z minimalną ilością przycisków zapewniającymi intuicyjne sterowanie i mniejsze rozproszenie uwagi kierowcy. Konfigurowalne oświetlenie ambientowe oraz dostępność kontrastowego szycia nadają całemu wnętrzu luksusowy i ręcznie wykonany wygląd.

Szeroki wybór autentycznych wykończeń materiałowych dostępny jest w całym wnętrzu, od premium skóry Windsor po naturalny fornirek dębowy w odcieniu Shadow, a wnętrze dostępne jest w pięciu kolorach: Ebony, Acorn, Nimbus, Vintage Tan i Glacier.

Te materiały wysokiej jakości łączą się z inteligentnym zastosowaniem technologii, aby dostarczyć unikalne połączenie doskonałości designu i integralności inżynieryjnej Nowego Discovery. Najlepiej wyraża to unikalna funkcja Inteligentnego składania siedzeń Land Rovera.

Sprytny system pozwala właścicielom na rekonfigurację siedzeń w drugim i trzecim rzędzie za pomocą przycisków umieszczonych tuż wewnątrz klapy, słupka C, ekranu dotykowego infotainment lub nawet zdalnie za pomocą smartfona.

Wszechstronność jako standard

Projektanci i inżynierowie Land Rovera wykorzystali każdą dostępną milimetr przestrzeni, aby zapewnić dodatkowe miejsce do przechowywania w całym wnętrzu. Ta obsesja na punkcie przechowywania przejawia się w zwiększeniu przestrzeni do przechowywania o 65% dla pasażerów z przodu, w tym:

Górne (1,4 litra) i dolne (1,1 litra) miejsce na panelu przyrządów
Górne (4,8 litra) i dolne (6,9 litra) schowki
Przednie (6,2 litra), środkowe (5,6 litra) i tylne (1,2 litra) miejsca na konsoli centralnej
Pudełka w trzecim rzędzie – łącznie 2,6 litra
Obszary do przechowywania w drzwiach (przód i tył, górne i dolne) – łącznie 14,6 litra
Miejsce do przechowywania pod podłogą bagażnika – 127,4 litra (w wersji na pięć miejsc)

Pomysłowe detale obejmują panel klimatyzacji na centralnej konsoli, który skrywa tajne miejsce do przechowywania małych przedmiotów. Wygodny panel o wysokim połysku odsłania ukrytą przestrzeń 1,4 litra na mniejsze przedmioty, takie jak smartfon lub portfel, podczas gdy inny ukryty obszar w konsoli centralnej (poniżej uchwytów na kubki) może pomieścić cztery iPady lub parę butelek o pojemności dwóch litrów. Centralny podłokietnik może pomieścić do pięciu iPadów mini lub mieć opcjonalną komorę chłodzącą.

Nawet skromny „hak na curry”, wprowadzony w oryginalnym Discovery, został na nowo skonstruowany dla Nowego Discovery. Nowy projekt z przyciskiem z boku tunelu skarpety w przednim przedziale pasażerskim siedzi na równi z otaczającą powierzchnią. Naciskając na jego sprężynową obudowę, odsłania hak, a po zwolnieniu mocno trzyma uchwyty torby, aby upewnić się, że zawartość pozostaje pionowo.

W innych miejscach zarówno pasażerowie z przodu, jak i z tyłu korzystają z dużego dolnego miejsca do przechowywania, które pomieści butelkę o pojemności 2 litrów.

Dalsze rozwiązania do przechowywania obejmują podwójne kieszenie na mapy z tyłu siedzeń kierowcy i pasażera z przodu, podczas gdy pasażerowie podróżujący w trzecim rzędzie nie zostali zapomniani. Indywidualne miejsca do przechowywania na górze tylnych boków dostępne są z punktem ładowania USB. Uchwyt na kubki znajduje się z boku siedzisk w trzecim rzędzie.

Łącznie do czterech gniazd 12V i do dziewięciu punktów ładowania USB (w modelach HSE Luxury lub gdy zamontowano system rozrywki na tylnych siedzeniach) w trzech rzędach siedzeń zapewnia, że Nowy Discovery z łatwością sprosta wymaganiom najbardziej połączonych rodzin, umożliwiając pasażerom ładowanie smartfonów lub tabletów jednocześnie dzięki szerokim możliwościom zasilania.

Przestrzeń klasy premium dla siedmiu dorosłych

Nowy Land Rover Discovery ma długość 4970 mm, szerokość 2220 mm (wraz z lusterkami) i wysokość 1846 mm, co sprawia, że jest o 141 mm dłuższy, ale jednocześnie węższy i niższy niż wcześniej. Jego rozstaw osi wynoszący 2923 mm zwiększył się o 38 mm, co tworzy przestronną kabinę, podczas gdy kompaktowy design zaawansowanego systemu zawieszenia minimalizuje ingerencję nadwozia.

W rezultacie siedzenia w drugim rzędzie przesuwają się do przodu i do tyłu o 160 mm, co pozwala klientom zoptymalizować miejsce na bagaż i przestrzeń na nogi z tyłu, a także poprawia dostęp do trzeciego rzędu.

Charakterystyczne stadionowe siedzenia Discovery są dostosowane do jego charakterystycznego schodkowego dachu i zapewniają wszystkim pasażerom doskonałą widoczność do przodu oraz komfort. Najbardziej z tyłu siedzenia zaprojektowane są tak, aby pomieścić osoby dorosłe z 95. percentyla (mężczyźni o wzroście 1,90 m), więc komfort jest zapewniony na każdym siedzeniu.

Podgrzewane siedzenia dostępne są z przodu, pośrodku, a po raz pierwszy w segmencie SUV także w trzecim rzędzie, a także pięć punktów montażowych ISOFIX (w modelach SE i wyżej) umożliwia zamontowanie fotelików dziecięcych w najdalszym rzędzie. Z przodu dostępne są podgrzewane i wentylowane siedzenia klimatyzowane z funkcją masażu i 16-stopniową regulacją.

Model launchowy First Edition

Aby uczcić premierę Nowego Discovery, ekskluzywny model First Edition, limitowany do zaledwie 600 egzemplarzy w Wielkiej Brytanii, zaprezentuje niektóre kluczowe cechy projektowe i technologiczne.

Modele First Edition dostępne są w trzech efektownych kombinacjach kolorystycznych zewnętrznych oraz z dwiema wersjami kolorystycznymi wnętrza, co daje pierwszym klientom naprawdę wyjątkową propozycję. Samodzielne detale obejmują aluminiowe wykończenia wnętrza na desce rozdzielczej i drzwiach z wyrytym motywem mapy, który celebruje brytyjskie osiągnięcia w zakresie designu i inżynierii Nowego Discovery.

Pojazdy First Edition dostępne są w Pomarańczowym Namib z czarnym grillem i detalami, kontrastowym dachem Narvik Black oraz czarnymi felgami 22-calowymi lub Srebrnym Silicon z tym samym czarnym grillem i detalami oraz srebrnymi felgami 22-calowymi. Dostępny jest również w Czarnym Farallon z srebrnymi felgami 22-calowymi oraz czarnym grillem i detalami.

Reszta serii składa się z modeli S (dostępny tylko z silnikiem SD4), SE, HSE i HSE Luxury, z opcjonalnym pakietem Black Design dostępnym we wszystkich poza modelami S. Kompleksowo wyposażone modele S posiadają zawieszenie pneumatyczne, podwójną skrzynię biegów, czterozakresową odpowiedź terenu, felgi aluminiowe 19-calowe oraz dwu strefową manualną klimatyzację.

Wszystkie modele SE dodatkowo wyposażone są w: tapicerkę skórzaną, nawigację satelitarną, automatyczną klimatyzację oraz ulepszony system audio, podczas gdy wersja HSE zapewnia tapicerkę skórzaną Windsor, ulepszony audio marki Meridian, połączoną nawigację, stały panoramiczny dach, felgi aluminiowe 20-calowe oraz lampy LED z przednimi i tylnymi sygnaturami świetlnymi.

Najwyższa wersja HSE Luxury dodaje rozszerzone zastosowanie skóry Windsor, felgi aluminiowe 21-calowe, elektrycznie otwierany szyberdach z stałym tylnym panoramicznym dachem oraz standardowy system rozrywki dla tylnych siedzeń wśród wielu zaawansowanych funkcji komfortu i bezpieczeństwa.

Pakiet Dynamic Design

Nowy pakiet Dynamic Design zapewnia możliwości większej personalizacji w modelach HSE i HSE Luxury i zawiera szereg ulepszeń designerskich.

Cechy zewnętrzne obejmują wybór opcjonalnych felg odlewanych w ciemnoszarym satynowym wykończeniu w rozmiarze 21 lub 22 cali, czarny lub szary dach kontrastowy oraz charakterystyczne nowe przednie i tylne zderzaki. Grille, wentylacje błotników i siatki, oznaczenia pojazdu oraz nakładki lusterka wykończone są na czarno Narvik, a emblematy na zewnątrz zostały usunięte, co nadaje bardziej dyskretny wygląd.

Wnętrze oferuje wybór wykończeń tapicerskich, w tym kontrastowe niebieskie wykończenia New Reims, dostępne z kolorami skór Windsor Nimbus i Ebony, skórę Windsor na górnej desce rozdzielczej i górnych częściach drzwi oraz dedykowane maty dywanowe z wykończeniem z nubuku. Sportowa kierownica z kontrastowym szyciem, pedałami i łopatkami zmiany biegów dodatkowo podkreślają dynamiczne cechy.

Doskonałość inżynieryjna

Osiągnięcie idealnej równowagi między designem a integralnością inżynieryjną jest kluczowe dla sukcesu każdego nowego Land Rovera. Ta doskonałość inżynieryjna widoczna jest w Nowym Discovery w takich cechach jak innowacyjna technologia Inteligentnego Składania Siedzeń oraz gama nowoczesnych silników Ingenium dostępnych od samego początku.

Nowy Land Rover Discovery został zaprojektowany, aby zapewnić typową, najlepszą w swojej klasie zdolność do jazdy w terenie, z poprawioną dynamiką na drodze i podwyższonymi poziomami komfortu i wyrafinowania. Obszerna gama funkcji wspomagających kierowcę oraz technologii holowniczych i bezpieczeństwa zapewnia doskonałą wygodę i spokój umysłu klienta.

Nick Rogers, dyrektor wykonawczy ds. inżynieryjnych produktów, powiedział: „Nowy Discovery oferuje niezrównaną praktyczność i wszechstronność obok doskonałego zakresu możliwości. Nasze ciągłe dążenie do pionierskich technologii, najnowocześniejszych lekkich aluminiowych architektur i nowych zaawansowanych silników sprawia, że nowa rodzina Discovery przyciąga konsumentów na wielu poziomach.”

Pełny program wirtualnych procedur testowych został zakończony, zanim stworzono fizyczny prototyp. Te wirtualne testy obejmowały ekstremalne wydarzenia, takie jak uderzenia w piaskowe wydmy, jak również konwencjonalne analizy obciążenia i stabilności dla systemów holowniczych czy bagażowych.

Po zakończeniu, inżynierowie Land Rovera przystąpili do przeprowadzenia ponad 35 000 indywidualnych testów wszystkich komponentów i systemów przy użyciu fizycznych prototypów. Ten kompleksowy program obejmował transport Nowego Discovery do najbardziej surowych miejsc na ziemi, od ekstremalnego upału i pyłu na Bliskim Wschodzie po spadające temperatury koła podbiegunowego. Ten surowy harmonogram testów i rozwoju zapewnia, że Nowy Discovery ma trwałość i zdolność do spełnienia wymagań najbardziej wymagających klientów.

Nowe technologie i funkcje wygody

Nowy Discovery obfituje w innowacyjne technologie, które oferują więcej wygody, praktyczności oraz wszechstronności niż kiedykolwiek wcześniej. Obejmuje to szereg pierwszych na świecie i w branży rozwiązań, w tym Inteligentne Składanie Siedzeń oraz nowy Klucz Aktywności.

Nick Collins, dyrektor ds. modeli pojazdów Nowego Discovery, powiedział: „Każdy nowy system został opracowany z konkretnym celem, aby poprawić doświadczenia posiadania, dostarczając większej wygody i wszechstronności dla naszych klientów.”

Inteligentne Składanie Siedzeń

W branżowym debiucie, Nowy Discovery oferuje technologię Inteligentnego Składania Siedzeń. Umożliwia to skonfigurowanie siedzeń w drugiej i trzeciej rzędach na cztery sposoby;

Przełączniki w obszarze ładunkowym umożliwiają składanie i rozwijanie siedzeń za dotknięciem przycisku, stojąc za pojazdem.
Zestaw przycisków zlokalizowany na słupku C pozwala na regulację tylnych siedzeń z tylnych drzwi.
Siedzenia w drugim i trzecim rzędzie można rekonfigurować przy użyciu głównego wyświetlacza dotykowego wewnętrz pojazdu.
Siedzenia można dostosowywać zdalnie za pomocą technologii aplikacji InControl Remote Land Rover, umożliwiając klientom przestawienie układu siedzeń, zanim dotrą do pojazdu; na przykład z kasy sklepu podczas zakupów dużych lub nieporęcznych przedmiotów.

Ta unikalna technologia wykorzystuje szereg małych, wydajnych silników, które umożliwiają złożenie siedzeń w trzecim rzędzie w zaledwie 12 sekund. Siedzenia w drugim rzędzie mogą być podnoszone lub opuszczane w 15 sekund. Posiadają także własny przycisk (na zewnętrznej części siedziska), umożliwiający indywidualne podnoszenie lub opuszczanie oparcia, aby łatwiej wsiąść lub wysiąść z trzeciego rzędu.

Aby zapobiec przygnieceniu lub wywróceniu przedmiotów, siedzenia wyposażone są w technologie wykrywania obciążenia i zacinania. Zaawansowane czujniki masy w siedzeniach i zapięciach pasów są w stanie wykryć, kiedy siedzenie jest zajęte, umożliwiając ruch tylko wtedy, gdy jest to bezpieczne. Jeśli siedzenie jest składane i wykryje przedmiot, składanie zatrzyma się, a siedzenie rozwija się, aby zapobiec przygnieceniu. Alternatywnie, jeśli siedzenie jest złożone płasko z przedmiotem na górze, oparcie nie uniesie się. Inteligentny system potrafi również wykrywać potencjalne kolizje między siedzeniami i automatycznie dostosowuje się, aby zapobiec zderzeniom.

Bezkonkurencyjna wszechstronność

Elastyczna przestrzeń ładunkowa Nowego Discovery może być konfigurowana do przewożenia przedmiotów o różnych kształtach i rozmiarach z łatwością i wygodą. Nowy Discovery oferuje więcej miejsca niż którykolwiek z jego bezpośrednich konkurentów, z całkowitą objętością ładunkową wynoszącą 1137 litrów za siedzeniami drugiego rzędu. W tej konfiguracji jest wystarczająco dużo miejsca, aby zmieścić standardową pralkę w bagażniku, dzięki otworowi bagażowemu w klasie premium, który ma 854 mm wysokości i 1150 mm szerokości.

Jeśli potrzebne jest więcej miejsca na jeszcze większe, masywniejsze przedmioty, złożenie siedzeń w drugim rzędzie zapewnia do 2406 litrów pojemności ładunkowej. Przy wszystkich siedmiu miejscach przestrzeń ładunkowa wynosi wciąż użyteczne 258 litrów – wystarczająco, aby pomieścić torbę golfową lub trzy torby kabinowe.

Napędzany wewnętrzny tylny klapa

Rodzina Discovery zawsze była synonimem wszechstronności, a jej projekt zmienia się z pokolenia na pokolenie, aby sprostać potrzebom klientów.

To pokazuje nowy projekt jednolitej klapy zewnętrznej, który zastępuje wcześniejszą, poziomo podzieloną konstrukcję wprowadzoną z przybyciem trzeciej generacji Discovery w 2004 roku. Oryginalny Discovery z 1989 roku miał drzwi tylne otwierane na bok, dzięki czemu ten aspekt nieustannie ewoluował, aby sprostać zmieniającym się wymaganiom klientów.

Jednoczęściowa klapa Nowego Land Rovera Discovery to idealne rozwiązanie XXI wieku dla nowoczesnych rodzin. Po otwarciu zapewnia szersze otwarcie niż wcześniej oraz lepszą osłonę, dając właścicielom większą ochronę przed warunkami atmosferycznymi, gdy korzystają z przestrzeni ładunkowej na wydarzeniach na świeżym powietrzu lub załadunku zakupów. Aby klienci nadal mogli cieszyć się wszystkimi korzyściami, jakie zapewniała poprzednia klapa dzielona, Land Rover opracował nowy napędzany wewnętrzny tylny klapa.

Ta zgrabna innowacja zawiera dodatkową składana sekcję, która rozwija się podczas otwierania klapy. Rozłożona klapa o długości 285 mm pełni funkcję tymczasowego miejsca do siedzenia i może wytrzymać maksymalne obciążenie 300 kg, co czyni ją idealnym miejscem do relaksu podczas pikniku lub do zmiany butów po błocie – wszystko pod osłoną klapy.

Otwierając bagażnik za pomocą kluczyka lub gestów, klapa unosi się, a wewnętrzna część klapy opada, dopasowując się pionowo do zamkniętej klapy. Użycie przycisku na klapie pozostawia panel w podniesionej pozycji, więc działa jako ogranicznik ładunku, aby zapobiec wypadaniu luźnych lub nieprzypiętych przedmiotów z bagażnika. Przycisk wewnątrz przestrzeni ładunkowej może następnie być użyty do opuszczenia sekcji napędzanej wewnętrznym tylnym klapanem.

Klucz Aktywności

Klucz Aktywności to kolejna nowość w segmencie dużych SUV-ów, umożliwiająca właścicielom zamykanie i otwieranie pojazdu bez potrzeby noszenia tradycyjnego klucza.

Zaprojektowany jako wytrzymały zegarek do noszenia podczas aktywności na świeżym powietrzu, klucz aktywności aktywuje się, trzymając go blisko litery 'D’ w tylnej oznaczeniu Discovery. To blokuje pojazd i dezaktywuje tradycyjne klucze, które można bezpiecznie zostawić wewnątrz pojazdu.

Klucz Aktywności bez akumulatora przeszedł szereg rygorystycznych testów fizycznych, aby udowodnić swoje możliwości w ekstremalnych warunkach. Te wymagające testy również zapewniają, że wytrzymać będzie na głębokości wody do 30 m oraz temperatury w zakresie od -50 do +125 stopni Celsjusza.

InControl Touch Pro

Nowy Discovery dostępny jest z systemem InControl Touch Pro, który oferuje większą łączność niż kiedykolwiek wcześniej, w tym dostęp do różnych aplikacji za pomocą zaktualizowanego 10-calowego wyświetlacza dotykowego o wysokiej rozdzielczości.

Peter Virk, dyrektor ds. technologii połączonych i aplikacji w Land Rover, skomentował: „Coraz ważniejsze jest, aby pozostać w kontakcie, gdziekolwiek jesteś i cokolwiek robisz. Nasz system InControl pozwala klientom pozostać w kontakcie oraz konfigurować swoje pojazdy z dowolnego miejsca na świecie.”

Intuicyjny system infotainment zapewnia dużą łatwość obsługi oraz szybsze przetwarzanie, a także funkcje technologii 'Dual View’ oraz możliwości telewizji cyfrowej, wraz z innymi funkcjami rozrywkowymi, a także dostęp do nawigacji satelitarnej, ogrzewania i sterowania pojazdem.

Dla zwiększenia łączności usługi InControl Touch Pro obejmują łączność WiFi 3G dla maksymalnie ośmiu urządzeń. InControl Apps umożliwia również właścicielom korzystanie z wybranych aplikacji z ich smartfonu na 10-calowym ekranie dotykowym Nowego Discovery, a Bluetooth jest standardem w całej gamie.

Dodatkowo, ulepszona konfiguracja zapewnia zaktualizowane funkcje nawigacji satelitarnej, w tym trasowanie drzwi do drzwi. Pełne rozwiązanie nawigacyjne pokieruje klientów na ostatnią część ich podróży pieszo przy użyciu smartfona. Inną nową funkcją jest tryb dojazdów. Ta inteligentna funkcja „uczy się” często wybieranych tras, jak codzienna jazda do pracy i doradza optymalną drogę w zależności od aktualnych danych o ruchu, bez ręcznego wprowadzania celu przez kierowcę. Funkcja na żywo ETA może informować przyjaciół i kolegów o lokalizacji kierowcy oraz automatycznie wysyłać aktualizacje z dokładnymi czasami przybycia.

InControl Remote Premium umożliwia właścicielowi zablokowanie i odblokowanie swojego pojazdu za pomocą dedykowanej aplikacji na smartfonie lub smartwatchu, a także zdalne ustawienie klimatyzacji. Pozwala to kierowcy na ustawienie Nowego Discovery na ciepło lub chłód przed rozpoczęciem podróży.

Technologia InControl Secure pozwala właścicielowi śledzić skradziony pojazd za pomocą aplikacji Land Rover na smartfonie. Jeśli pojazd zostanie włamany lub przemieszczony nielegalnie, dedykowana aplikacja smartfonowa powiadomi kierowcę oraz centrum monitoringu, aby jak najszybciej zlokalizować i odzyskać pojazd. Nawet jeśli pojazd zostanie skradziony przy użyciu kluczy, właściciel może powiadomić centrum monitorujące za pomocą aplikacji smartfonowej.

Technologia InControl Protect daje kierowcom spokój, dzięki funkcji SOS Emergency Call z automatyczną detekcją kolizji i zoptymalizowaną pomocą. W przypadku awarii, połączenie SOS powiadamia służby ratunkowe o lokalizacji pojazdu. Jeśli pojazd ulegnie awarii, Zoptymalizowana Pomoc przesyła lokalizację oraz dane diagnostyczne pojazdu do firmy pomocy drogowej.

Zestaw wskaźników wyposażony jest w podwójne analogowe tarcze oraz centralny wyświetlacz pięciocalowy, który pokazuje informacje o podróży, a także kontakty telefoniczne i ustawienia rozrywki. Te informacje uzupełnia dostępny opcjonalny kolorowy wyświetlacz head-up, dostępny po raz pierwszy w Discovery. System wykorzystuje technologię laserową, aby prezentować instrukcje nawigacji satelitarnej oraz informacje o ograniczeniach prędkości, bez konieczności odwracania uwagi kierowcy od drogi.

Auto Access Height

Auto Access Height sprawia, że wsiadanie i wysiadanie z Nowego Discovery to bezproblemowe doświadczenie, stanowiąc kolejny element wygody, który zwiększa codzienną wygodę posiadania pojazdu z zawieszeniem pneumatycznym.

Aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie, wysokość nadwozia pojazdu zmniejsza się o 15 mm, gdy zapłon jest wyłączony lub pasażer odczepia pas, w oczekiwaniu na wejście do pojazdu lub wyjście z niego. Gdy pasażer otworzy drzwi, Nowy Discovery obniża się dodatkowo o 25 mm, co zmniejsza wysokość kroku o maksymalnie 40 mm.

Pojazd wraca do swojej automatycznej wysokości jazdy lub wysokości wybranej ręcznie przez kierowcę po ruszeniu. To przemyślane rozwiązanie zachowuje charakterystyczną pozycję prowadzenia kierowcy Nowego Discovery, nie ograniczając jednak łatwości użytkowania.

Zaawansowana platforma w pełni aluminium

Innowacyjna aluminiowa platforma SUV w pełnym rozmiarze Land Rovera stanowi idealną bazę dla Nowego Discovery, oferując lekką, ale trwałą konstrukcję, która przyczynia się do obniżenia emisji CO2 oraz poprawy wydajności paliwowej, a także zwiększa jego dynamiczne możliwości.

Alex Heslop, główny inżynier produktu, skomentował: „Nowy Discovery został zaprojektowany i skonstruowany z myślą o naszej architekturze SUV w pełnym rozmiarze, aby zapewnić niespotykaną zdolność do jazdy w terenie. Elastyczna konstrukcja jednopowłokowa dała nam również możliwość opracowania unoszącego, przestronnego rozwiązania siedzeniowego, które nie ma sobie równych.”

Ta lekka, jednopowłokowa konstrukcja ciała składa się w 85% z aluminium – 43% z recyklingu – i jest znacząco o 480 kg lżejsza niż wcześniej.

Dalsze innowacje inżynieryjne obejmują szersze zastosowanie aluminium o wysokiej wytrzymałości w strukturze zderzeniowej, podczas gdy całe nadwozie pojazdu jest tłoczone jako jednolita aluminiowa płyta, co oznacza mniej łączeń, uproszczoną konstrukcję oraz poprawioną integralność strukturalną.

Oprócz poprawy wytrzymałości i efektywności, struktura aluminiowa była kluczowa dla zapewnienia lepszej zrównoważoności, przy czym nawet 50% arkuszy aluminium użytego w nadwoziu Nowego Discovery pochodzi z recyklingu.

W połączeniu z lżejszymi komponentami zawieszenia, uproszczonymi systemami wydechowymi i napędowymi, bardziej wydajnymi projektami siedzeń oraz zmienionymi rozmiarami kół i opon, wszystko to przyczynia się do poprawy efektywności. Dodatkowe zaawansowane lekkie komponenty zawieszenia obejmują magnezową belkę wspornikową, która podtrzymuje panel przyrządów wewnątrz pojazdu oraz precyzyjnie odlewaną, lekką konstrukcję wspierającą grille i przednie elementy.

Struktury siedzeń wykonane są z lekkiej stali o wysokiej wytrzymałości, podczas gdy spód pojazdu tłoczony jest z jednego kawałka aluminium dla większej integralności strukturalnej. W wyniku tych działań pozwalających na oszczędność wagi, Nowy Discovery waży od 2115 kg (EU na pusto model SD4).

Innowacyjna architektura zawieszenia jest zamontowana na zoptymalizowanych stalowych podwoziach przednim i tylnym. Te zapewniają wysokie poziomy sztywności dla lepszej reakcji na kierownicę, wydajności podwozia oraz większego wyrafinowania. Podwozia są również zaprojektowane, aby wytrzymać uderzenia w terenie, zapewniając dodatkową ochronę dla układu podwozia i napędowego.

W pełni niezależne zawieszenie wykorzystuje rozstawione na dużej odległości podwójne wahacze z przodu oraz zaawansowane zawieszenie wielowahaczowe z integralnym połączeniem z tyłu. Integralne połączenie pozwala inżynierom na uzyskanie sztywniejszego tłumienia, gdy to konieczne, dla lepszej kontroli nad nadwoziem, bez kompromisowania komfortu i absorpcji uderzeń.

Zaawansowane, efektywne silniki

Nowy Land Rover Discovery napędzany jest wyborem efektywnych silników diesla i benzynowych Jaguar Land Rovera o czterech i sześciu cylindrach. Na czoło wysuwa się silnik diesla Ingenium o pojemności 2,0 litra, który zapewnia zwiększoną efektywność paliwową i emisję CO2, nie rezygnując z dużego momentu obrotowego, którego klienci oczekują od pojazdów z logo Discovery.

Silnik aluminiowy Ingenium cechuje się lekką konstrukcją z sztywnymi blokami cylindrów i rozłączonymi wtryskiwaczami, co zapewnia niskie poziomy wibracji i hałasu, poprawiając zrelaksowany charakter, który jest tak istotny dla rodziny Discovery.

Wszystkie silniki połączone są z płynnie działającą ośmio-biegową automatyczną skrzynią biegów ZF, którą można obsługiwać ręcznie za pomocą łopatek zmiany biegów na kierownicy, co zapewnia ostateczną elastyczność.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.