LAND ROVER Discovery Sport 2014-2019

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

LAND ROVER Discovery Sport 2014-2019

Przejdź do galerii zdjęćLAND ROVER Discovery Sport 2014-2019

Nazywa się Land Rover Discovery, ale niewiele ma wspólnego z tym, czym był kiedyś Discovery. Zniknęły oddzielne podwozia, silnik V8 oraz skrzynia biegów z niskim przełożeniem. Teraz to po prostu inny SUV, który zastępuje starszego Land Rovera Freelandera. W 2014 roku Land Rover wprowadził na rynek swój pierwszy SUV z siedmioma miejscami w układzie 5+2, o wymiarach nie większych niż inne luksusowe SUV-y pięcioosobowe.

Pod maską Discovery Sport dostępne są dwa silniki: benzynowy o pojemności 2,0 litra lub diesla o pojemności 2,2 litra. W ofercie znajduje się standardowa 6-biegowa skrzynia manualna lub 9-biegowa automatyczna. Żaden z nich nie ma skrzyni biegów z niskim przełożeniem. Land Rover twierdzi, że nie ma już takiej potrzeby, ponieważ wszystkie te silniki mają wystarczający moment obrotowy, aby poradzić sobie w terenie. Pojazd z napędem na wszystkie koła i niezależnym zawieszeniem może pokonywać wodę o głębokości do 600 mm (2 stopy). Kąty natarcia, zejścia i przełamania wynoszą odpowiednio 25, 31 i 21 stopni.

Wnętrze Discovery Sport oferuje różne opcje dotyczące prowadzenia i rozrywki. Wykonane jest z wysokiej jakości materiałów, a mocna, pionowa grafika konsoli centralnej odzwierciedla premium design zewnętrzny, podczas gdy podstawowa wartość Discovery, jaką jest wszechstronność, jest widoczna na każdym kroku. Rozwiązania do przechowywania zintegrowane są w kabinie, a dla wszystkich trzech rzędów siedzeń można zastosować do czterech gniazd zasilania 12V oraz sześć portów USB do ładowania, co pozwala na jednoczesne ładowanie wielu urządzeń elektronicznych.

3 WRZEŚNIA 2014

LAND ROVER WPROWADZA NOWE DISCOVERY SPORT

• Land Rover prezentuje najbardziej wszechstronne i zdolne premium SUV na świecie
• Śmiała i nowoczesna stylistyka definiuje całą nową rodzinę Discovery
• Liderstwo w projektowaniu i inżynieryjna integralność stworzyły najlepsze wykorzystanie przestrzeni wewnętrznej z klasyczną wszechstronnością i opcjonalnym układem siedzeń 5+2
• Discovery Sport zaprezentowane cyfrowo w Spaceport America z ogłoszeniem o konkursie Galactic Discovery, który wyśle czterech zwycięzców w kosmos z Virgin Galactic

Whitley, Wielka Brytania, 3 września 2014 – Land Rover ujawnia nowe Discovery Sport, najbardziej wszechstronne i zdolne premium SUV na świecie. Pierwszy przedstawiciel nowej rodziny Discovery, Discovery Sport, oferuje układ siedzeń 5+2 w rozmiarze nie większym niż istniejące 5-osobowe premium SUV-y.
Nowa, progresywna koncepcja designu Discovery Sport definiuje nową rodzinę Discovery poprzez optymalizację objętości, proporcji i postawy. Liderstwo w projektowaniu łączy się z inżynieryjną integralnością, co skutkuje dynamicznym profilem, najlepszym wykorzystaniem przestrzeni wewnętrznej i konfigurowalnością siedzeń 5+2.
„Naszym wyzwaniem było połączenie premium designu z wyjątkową wszechstronnością; te dwa atrybuty muszą współgrać ze sobą,” powiedział Gerry McGovern, dyrektor designu Land Rover. „Jestem dumny, że udało nam się to osiągnąć; dynamiczny design Discovery Sport będzie budził emocje wśród konsumentów, a ten pojazd jest bardziej wszechstronny niż jakikolwiek inny premium kompaktowy SUV dostępny na rynku.”

Land Rover zaprezentował nowe Discovery Sport cyfrowo w Spaceport America w Nowym Meksyku, USA, uruchamiając również konkurs Land Rover Galactic Discovery. Czwórka przyjaciół wygra podróż życia w kosmos z globalnym partnerem Land Rover, Virgin Galactic, w ramach innowacyjnego konkursu cyfrowego na stronie www.landrover.com/gotospace.
Duch przygody odzwierciedlony jest w wnętrzu Discovery Sport, które zostało zaprojektowane z myślą o klientach. Oferuje wysokiej jakości materiały oraz wyraźny pionowy graficzny centralny konsoli, aby odzwierciedlić premium design zewnętrzny, podczas gdy kluczowa wartość Discovery – wszechstronność – jest widoczna wszędzie. Rozwiązania magazynowe są zintegrowane z wnętrzem, a do trzech rzędów siedzeń można dodać do czterech punktów zasilania 12V i sześć gniazd USB, co pozwala na jednoczesne ładowanie wielu urządzeń elektronicznych.
Szereg innowacji pozwolił Discovery Sport wprowadzić wszechstronność układu siedzeń 5+2 do klasy premium kompaktowych SUV-ów po raz pierwszy. Nowa, wielowahaczowa tylna oś nie tylko zapewnia angażującą dynamikę jazdy, ale również daje dużo przestrzeni kabinowej za drugim rzędem.

Połączona z elastycznym zawieszeniem o dużym skoku, innowacyjna tylna oś zapewnia także wygodną, wyrafinowaną i satysfakcjonującą jazdę po drogach, przy jednoczesnym zachowaniu wszechstronnych możliwości terenowych, z których Land Rover jest znany na całym świecie. W rzeczywistości, z kątami podejścia, odjazdu i przełamania wynoszącymi odpowiednio 25, 31 i 21 stopni, technologią Terrain Response® oraz możliwością brodzenia do 600 mm, Discovery Sport oferuje klasową zdolność w każdych warunkach.
Jak w każdym nowym Land Roverze, bezpieczeństwo było kluczowym priorytetem w opracowywaniu nowego Discovery Sport, co zaowocowało pierwszą w swojej klasie poduszką powietrzną dla pieszych, autonomicznym hamowaniem awaryjnym oraz nowoczesną powłoką nadwozia z ultra-wysokiej wytrzymałości stali i lekkiego aluminium.
To tylko część zaawansowanego wyposażenia dostępnego w Discovery Sport, które również obejmuje wyświetlacz Head-Up, nowoczesny 8-calowy system multimedialny oraz regulowane siedziska w drugim rzędzie dla maksymalnej konfigurowalności wnętrza.

W momencie wprowadzenia na rynek Discovery Sport będzie wyposażony w gamę czterocylindrowych silników benzynowych i diesla z turbosprężarką. Zarówno silnik benzynowy Si4 2.0-litra, jak i 2.2-litra turbodiesel posiadają technologię start-stop, wtrysk paliwa pod wysokim ciśnieniem, niskotłoczone komponenty wewnętrzne oraz inteligentne ładowanie regeneracyjne dla wyjątkowej wydajności i oszczędności.

Później w 2015 roku do gamy dołączy wysokoefektywny silnik turbodiesel ED4, który emituje jedynie 119g/km CO2*. Dostępne będą zarówno 9-biegowe automatyczne, jak i 6-biegowe manualne skrzynie biegów, z opcją wyboru napędu na dwa lub cztery koła.
„Discovery Sport nie tylko oznacza wprowadzenie pierwszego nowego członka naszej rozwijającej się rodziny Discovery, ale także wnosi wszechstronność układu siedzeń 5+2 na rynek kompaktowych premium SUV-ów,” powiedział Phil Popham, dyrektor marketingu grupy Jaguar Land Rover. „Wszechstronność Discovery Sport jest kluczowym czynnikiem wyróżniającym. To po prostu najbardziej wszechstronny pojazd w swoim segmencie.”
Discovery Sport będzie produkowany w nagradzanej fabryce Land Rover w Halewood, Liverpool. Wejdzie na rynek na początku 2015 roku obok istniejącego siedmiomiejscowego Land Rovera Discovery w ponad 170 krajach na całym świecie.
* Z zastrzeżeniem homologacji
Aby przeczytać pełny zestaw informacji prasowych, odwiedź http://newsroom.jaguarlandrover.com/

Materiały w jakości telewizyjnej można znaleźć tutaj: http://www.broadcast.jaguarlandrover.com/stories/8613

Zobacz film z premiery na YouTube: http://youtu.be/dnCi9WsheRA

KONIEC

3 września Land Rover ogłosił swój konkurs Galactic Discovery, aby wysłać grupę czterech osób w kosmos. Po więcej informacji odwiedź landrover.com/gotospace

Uwaga dla redaktorów:

Od 1948 roku Land Rover produkuje autentyczne pojazdy 4×4, które reprezentują prawdziwy 'szeroki zakres możliwości’ w całej gamie modelowej. Defender, Freelander, Discovery, Range Rover Sport, Range Rover i Range Rover Evoque definiują sekcje 4×4 na świecie, a 80% tej gamy modelowej jest eksportowane do ponad 170 krajów.

##########################################

Land Rover ujawnia nowe Discovery Sport, wszechstronne premium kompaktowe SUV, które jest pierwszym członkiem nowej rodziny pojazdów Discovery. Dynamiczny design z kompaktowymi wymiarami zapewnia siedzenia dla siedmiu pasażerów w konfiguracji „5+2”. Discovery Sport 2015 dostarczy wyjątkową kombinację wydajności, bezpieczeństwa i efektywności dzięki nadwoziu z wysokowytrzymałej stali i lekkiego aluminium, silnikowi turbo o pojemności 240hp 2.0-litrowemu, dziewięciobiegowej skrzyni automatycznej i standardowemu napędowi na wszystkie koła.

Nowe innowacje Land Rover zadebiutowały w Discovery Sport, w tym dostępne autonomiczne hamowanie awaryjne i nowy system multimedialny z ekranem dotykowym.

„Premiera Discovery Sport to kluczowy moment w 66-letniej historii Land Rovera,” powiedział Phil Popham, dyrektor marketingu grupy Jaguar Land Rover. „Nie tylko oznacza wprowadzenie pierwszego nowego członka naszej rozwijającej się rodziny Discovery, ale także wnosi wszechstronność układu siedzeń 5+2 na rynek kompaktowych premium SUV-ów.”

Zaprojektowane i opracowane w Centrum Rozwoju Land Rover w Wielkiej Brytanii, Discovery Sport będzie produkowany w nagradzanej fabryce firmy w Halewood, Liverpool, w Wielkiej Brytanii. Wejdzie na rynek na początku 2015 roku obok istniejącego siedmiomiejscowego Land Rovera LR4 w USA, który sprzedawany jest jako Discovery w ponad 170 krajach na całym świecie.

DESIGN

Progresywny design Discovery Sport wyznacza nową generację premium SUV-ów Land Rover Discovery. Dynamiczny, emocjonalny design wyróżnia Discovery Sport spośród luksusowych konkurentów, a jednocześnie nowy model oferuje większą wszechstronność niż inne premium kompaktowe SUV-y. Jego siedmioosobowa zdolność i elegancko zintegrowane obszary do przechowywania czynią Discovery Sport idealnym pojazdem rodzinnym. Materiały i wykończenia wysokiej jakości typowe dla Land Rovera również wyróżniają doświadczenie w prowadzeniu.
Land Rover Discovery Sport (2015)
2015 Land Rover Discovery Sport

Przestronne wnętrze, kompaktowe wymiary

Niektóre kompaktowe SUV-y stawiają na wizualny efekt. Inne priorytetują wykorzystanie przestrzeni i wszechstronność. Nowy Land Rover Discovery Sport łączy to i oferuje również renomowane możliwości terenowe marki, z możliwością pokonywania nachyleń wynoszących 45 stopni.

Zbudowany na rozstawie osi wynoszącym 107,9 cala (2741 mm) dla gładkiej jazdy i dużej przestrzeni na nogi w środkowym rzędzie, Discovery Sport może jednak zająć miejsce parkingowe „tylko dla kompaktów” z 180,7 cala (4,59 mm) długości całkowitej. Proporcje pojazdu umieszczają koła na rogach, co przyczynia się do niskiego środka ciężkości i „stabilnej” postawy.

Oprócz ogólnego kształtu, szczegóły, takie jak klapa silnika w stylu muszli i charakterystyczny grill z dwoma szczelinami z heksagonalną siatką łączą go z tożsamością Land Rovera. Duże wloty powietrza z przodu i lampy przeciwmgielne LED w przednim zderzaku nadają mocny charakter „sportowy”, podczas gdy smukłe, okrągłe lampy są przypomnieniem projektów używanych w pojazdach Range Rover. Okrągłe światła do jazdy dziennej są rozmieszczone w czterech równych odstępach, co oznacza punkty kompasu, nawiązując do dużych możliwości pojazdu.

Standardowo będą halogenowe lampy i światła do jazdy dziennej, a dostępne wersje wyposażenia będą zawierać lampy xenonowe i LED (diodowe) dla świateł do jazdy dziennej. Projekt tylnych lamp odzwierciedla smukły, okrągły design przednich lamp, podkreślając dynamiczne linie nadwozia.

Wyraźny krok od tylnej krawędzi klapy silnika do rosnącej linii dachowej, w połączeniu z subtelnie opadającą linią dachu do tyłu, tworzy dramatyczny profil i poczucie ruchu. Słup C wyraźnie nachyla się w kierunku błyszczących czarnych obramowań okien, co pozwala na opcjonalny kontrastowy design dachu.

Nowa interpretacja wentylacji błotników Land Rovera w kształcie ostrza wnika w dynamiczną linię nadwozia, która rozciąga się do tyłu pojazdu. Solidne obramowania nadkoli oddają hołd dziedzictwu Land Rovera.

Designowi towarzyszy funkcja, szczególnie w zakresie redukcji hałasu wiatru. Akustyczna laminowana przednia szyba oraz aerodynamiczne szczegóły pojazdu – takie jak specjalnie uformowane słupki A i lusterka – pomagają stworzyć ciche wnętrze. Aerodynamiczne detale z tyłu pomagają zmniejszyć osadzanie się brudu lub błota na nadwoziu, szczególnie na nieutwardzonych drogach lub w zimowych warunkach. Płyty ochronne są funkcjonalne i tworzą element projektowy powtórzony z przodu i z tyłu.

Z tyłu pojazdu spojler ma wewnętrzne przedłużenia, które poprawiają efektywność aerodynamiczną. Zaawansowana technologia świetlna LED używana do centralnej lampy stopu (CHMSL) tworzy smukłą i elegancką wstęgę światła.

Discovery Sport oferuje szeroką gamę kolorów nadwozia: Fuji White, Santorini Black, Corris Grey, Indus Silver, Loire Blue, Scotia Grey, Kaikoura Stone, Firenze Red oraz kolor limitowanej edycji, Yulong White.

Dostępny pakiet wykończenia „Black Pack” podkreśla sportowy charakter pojazdu, wykorzystując błyszczący czarny kolor dla grilla, pokryw lusterka, wlotów powietrza w przednich błotnikach i oznaczeń. Pakiet obejmuje również wybór kół aluminiowych o średnicy 19 lub 20 cali. Kontrastowy dach, dostępny w Santorini Black, rozciąga się do podstawy słupków A.

Pięć charakterystycznych wzorów kół aluminiowych będzie dostępnych w wersjach wykończenia srebrnego lub błyszczącego czarnego.

Premium wnętrze

Kabina Discovery Sport otacza kierowcę i pasażerów prawdziwym luksusem Land Rovera. Aby stworzyć przyjaznego dla rodzin SUV-a, Land Rover zaprosił dużą grupę rodzin do centrum rozwoju i obserwował, jak wsiadają do różnych aktualnych SUV-ów i wykonują zadania, takie jak dostęp do trzeciego rzędu siedzeń, synchronizowanie urządzeń elektronicznych, instalowanie fotelików dziecięcych i umieszczanie pojemników na napoje w uchwytach. Wyniki badania pomogły projektantom ukształtować design wnętrza i szczegóły.

Priorytetując zwiększenie przestrzeni dla pasażerów we wszystkich wymiarach, Land Rover Discovery nadal potrafi zapewnić podwyższone „stadionowe siedzenia” w środkowym rzędzie. Pasażerowie drugiego rzędu siedzą o dwa cale (50 mm) wyżej niż osoby na przednich siedzeniach, co zapewnia bardziej otwarte poczucie. Wszechstronne siedzenie drugiego rzędu, oprócz 60/40 dzielonych oparć, zawiera funkcję odchylenia i może przesuwać się do tyłu o maksymalnie 6,3 cala. W tej pozycji siedzenie zapewnia 39,8 cala przestrzeni na nogi. Oparcia przednich siedzeń są konturowane, co poszerza przestrzeń na kolana w drugim rzędzie. Łatwo dostępne złącza LATCH dla fotelików dziecięcych ułatwiają wymianę fotelików między pojazdami.

Nowe tylne zawieszenie wielowahaczowe zmniejsza naruszenie zawieszenia w obszarze bagażnika, a nowe, efektywne przestrzennie moduły elektryczne i trasy przewodów pomagają uwolnić dodatkową przestrzeń w kabinie. Elementy te były kluczowe w umożliwieniu Land Roverowi oferowania siedzeń dla siedmiu pasażerów z trzecim rzędem 5+2 do okazjonalnego użytku. Gdy trzeci rząd siedzeń jest złożony, objętość bagażu odpowiada modelowi z dwoma rzędami. Zarówno drugi, jak i trzeci rząd można złożyć jedną ręką, aby stworzyć przestronną przestrzeń ładunkową. Niski podłoga bagażnika ułatwia ładowanie i rozładowanie dużych przedmiotów.

Czysty, ale uderzający design kabiny

Zaprojektowany z myślą o rodzinach, Land Rover Discovery Sport równie dobrze odpowiada na potrzeby kierowcy. Oczywiście zaczyna się to od tradycyjnej podwyższonej pozycji Sport Command Driving – nie tylko podniesionej wysokości siedzenia, ale także projektowania, które maksymalizuje widoczność do przodu, ustawiając siedzenie, słupy i deskę rozdzielczą. W temacie podobnym do modeli Range Rover, projekt przedniej kabiny wykorzystuje mocne pionowe linie centralnej konsoli oraz cieńsze poziome elementy deski rozdzielczej, aby stworzyć uderzający i elegancki wygląd. Wyraźna centralna konsola grupuje wszystkie sterowania w sposób logiczny. Miękkie pokrętła i przyciski umieszczone w błyszczącej czarnej obudowie tworzą interfejs dotykowy i są łatwe do znalezienia przez kierowcę w ostrym świetle słonecznym.

Trzypunktowa, wielofunkcyjna kierownica otacza łatwo czytelny zestaw wskaźników, z podwójnymi analognymi wskaźnikami głęboko osadzonymi w cylindrycznych obudowach, chroniących je przed odblaskami. 5-calowy kolorowy wyświetlacz TFT umieszczony pomiędzy głównymi wskaźnikami prezentuje kluczowe dane, takie jak poziom paliwa, pozycja biegu, temperatura chłodziwa i tryby Terrain Response®. Łopatki zmiany biegów pozwalają na manualne sterowanie dziewięciobiegową skrzynią automatyczną.

Wyższe poziomy wyposażenia oferują podwójnie szyte skórzane wykończenia na najwyższych częściach deski rozdzielczej i powierzchniach drzwi, a pionowe elementy centralnej konsoli są dostępne w autentycznym metalowym wykończeniu. Konfigurowalne oświetlenie nastrojowe, sterowane za pomocą centralnego 8-calowego ekranu dotykowego, zwiększa atmosferę wnętrza.

Wszystkie modele Land Rover Discovery są standardowo wyposażone w skórzane fotele, od skórzanej wykończenia częściowej w modelach SE po luksusową skórę Windsor w najwyższym modelu HSE Luxury. Pięć opcji kolorystycznych wnętrza obejmuje Ebony, Cirrus, Ivory, Almond i Tan.

Wygoda na każdym zakręcie

Rozwiązania dotyczące przechowywania i punkty zasilania, dwie cechy, które nabywcy rodzinni wymagają w premium SUV, są w obfitości w nowym Discovery Sport. Dostępne są dwa projekty centralnej konsoli, w zależności od klasy modelu. Standardowa konsola zapewnia miejsce na dwa kubki wraz z osobną sekcją do przechowywania. Wyższe poziomy wyposażenia obejmują przesuwany podłokietnik i pokrywę w stylu rolki dla schowka, posiadającą wymienne uchwyty na kubki. Przestrzeń można szybko przekształcić, aby bezpiecznie pomieścić butelkę o pojemności dwóch litrów.

Przednie i tylne panele drzwi oferują również wystarczającą przestrzeń do przechowywania. Pasażerowie trzeciego rzędu mają obszar do przechowywania, a w obszarze bagażowym dostępne są szyny.

Nawet najmłodsi pasażerowie wsiadają z smartfonem, iPodem lub innymi urządzeniami elektronicznymi, dlatego Land Rover wyposażył nowe Discovery Sport w do czterech punktów zasilania 12V. Modele z trzema rzędami mogą mieć nawet sześć gniazd ładowania USB, co umożliwia jednoczesne ładowanie wielu urządzeń elektronicznych.

Efekt chłodzenia

Standardowy system elektronicznej kontroli klimatu z podziałem na strefy oferuje bonus dla pasażerów tylnego siedzenia: wentylatory umieszczone w połowie wysokości słupka B dla skuteczniejszej dystrybucji powietrza. W odróżnieniu od niektórych pojazdów, które umieszczają wentylatory tylnych siedzeń z tyłu centralnej konsoli, co zmniejsza przestrzeń na nogi dla pasażera w środku. W modelach z trzecim rzędem siedzeń, kontrola klimatu dodaje niezależną kontrolę prędkości wentylatora. Wentylatory dla trzeciego rzędu umieszczone są na wysokości połowy słupka C.

Kontrola klimatu automatycznie wykrywa zaparowanie szyby i aktywuje odszranianie, a czujnik jakości powietrza przełącza na tryb recyrkulacji, jeśli wykryje wysokie poziomy zanieczyszczenia. Tryb ECO, wybierany przez kierowcę, optymalizuje system klimatyzacji i automatyczną skrzynię biegów dla maksymalnej efektywności paliwowej.

Personalizacja

Land Rover Discovery Sport zaoferuje szeroką gamę opcji personalizacji, w tym:

Black Pack: błyszczący czarny grill, pokrywki lusterek, wloty powietrza w przednich błotnikach, litery na klapie silnika i tylnej oraz wybór wzorów kół aluminiowych o średnicy 19 lub 20 cali
Kontrastowy dach w kolorze Santorini Black lub Corris Grey, który rozciąga się do podstawy słupków A
Szeroki wybór siedmiu charakterystycznych wzorów kół aluminiowych – w tym uderzającego Aero Viper – dostępny z wyborem wykończenia srebrnego lub błyszczącego czarnego, w zależności od wzoru koła
Przednie i tylne osłony dolne, wraz z aluminiowymi bocznymi krokwiami o wysokim połysku, podkreślają terenowe zdolności pojazdu. Pokrywki lusterek w kolorze srebrnym uzupełniają wygląd
Pełny panoramiczny dach o ciemnym odcieniu i specjalnym wykończeniu powierzchni dla ochrony przed słońcem sprawia, że wnętrze wydaje się jeszcze bardziej przestronnie. Elektrycznie chowany cień zapewnia dodatkową ochronę przed słońcem
Dostępne akcesoryjne szyny bagażowe tworzą highly configurable przestrzeń ładunkową i mogą być specyfikowane w połączeniu z zestawem mocującym, który zawiera teleskopowy poprzeczny belki i zwijane pasy do zabezpieczenia luzu przedmiotów

Również dostępne jako akcesoria dealerów:

Uchwyt na iPad® zamontowany na zagłówku dla pasażerów tylnego siedzenia z szybkim zwalnianiem dla dodatkowego bezpieczeństwa
Chłodnica/ogrzewacz w centralnym podłokietniku wykończona premium skórą, zapewnia wygodne przechowywanie żywności i napojów oraz utrzymuje przedmioty w pożądanej temperaturze
Pełna gama gumowych mat i wykładzin, które pomagają chronić dywaniki i przestrzeń bagażową przed błotem i zużyciem pod dużym obciążeniem
Zakres funkcji holowniczych, dostępnych jako akcesoria, obejmuje odpinany system holowniczy i stałą wysokość haka holowniczego

INŻYNIERIA LAND ROVER

W sercu nowego Land Rover Discovery Sport znajduje się wyjątkowa zdolność, która od niemal pół wieku jest znakiem rozpoznawczym pojazdów tej firmy. Jak w przypadku wszystkich swoich modeli, Land Rover wprowadził do Discovery Sport przekonującą kombinację zdolności terenowych i dynamiki jazdy na drodze. Udoskonalone pakowanie wnętrza i innowacje w zakresie bezpieczeństwa sprawiają, że nowy model jest idealnym pojazdem rodzinnym, a szerokie zastosowanie inteligentnych materiałów o niskiej wadze i efektywnych napędów zmniejsza koszty paliwa i wpływ na środowisko.

Lekkie nadwozie z wielowahaczowym tylnym zawieszeniem

Nadwozie Land Rovera Discovery Sport wykorzystuje połączenie stali wysokowytrzymałej, stali boronowej o ultra wysokiej wytrzymałości oraz lekkiego aluminium. Gorąco formowana stal boronowa jest używana w kluczowych częściach strefy bezpieczeństwa w przypadku zderzenia, w tym w słupkach A i B, co pozwala na ich smukły design dla doskonałej widoczności.

Klapa silnika, przednie błotniki, dach i tylna klapa są wykonane z aluminium. Wykorzystanie lekkiego materiału na końcach pojazdu, daleko od środka ciężkości, przyczynia się do zwiększonej zwrotności.

Nowa platforma dzieli niektóre elementy architektury przedniego końca i komponenty z nagradzanym modelem Range Rover Evoque, w tym magnezowy poprzeczny belki dla wysokiej sztywności skrętnej i zmniejszonej wagi.

Zawieszenie przednie wykorzystuje stalowe dolne ramiona kontrolne i aluminiowe kolumny zawieszenia. Hydrauliczne ograniczniki odbicia w kolumnach zawieszenia znacznie redukują hałas wchodzący do wnętrza, gdy zawieszenie odbija się po napotkaniu dziury lub przeszkody.

Kompaktowe tylne zawieszenie wielowahaczowe, które wykorzystuje niektóre aluminiowe komponenty w celu zmniejszenia wagi, oferuje wiele korzyści, w tym zwrotność na drodze, cichą jazdę, dłuższy skok kół i maksymalizację przestrzeni kabinowej. Przy 13,4 cala (340 mm) artykulacja kół jest doskonała. Ponieważ punkty montażowe zawieszenia mają jedynie minimalne naruszenie przestrzeni bagażowej, siedzenia drugiego rzędu mogą przesuwać się i odchylać mimo punktów montażowych, co zapewnia maksymalną przestrzeń na nogi.

Dolne ramiona kontrolne i tylna oś zawieszenia są produkowane z cienkościennych, pustych odlewów aluminiowych, co stanowi innowacyjne lekkie rozwiązanie, które zwiększa także wytrzymałość. Tylne zawieszenie jest montowane na lekkiej i sztywnej stalowej podłodze, co sprzyja doskonałemu reakcjom kierownicy i cichej pracy wnętrza.

Turbo do napędu i efektywności

Nowy Land Rover Discovery uzyskuje swoją efektywną moc z tego samego silnika benzynowego z turbodoładowaniem o czterech cylindrach, co Range Rover Evoque. Dziewięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów i napęd na wszystkie koła Haldex są standardem, zapewniając pewne manewrowanie na drodze i zdolności terenowe.

Silnik benzynowy o pojemności 2,0 litra charakteryzuje się zaawansowaną turbosprężarką o niskiej bezwładności, wtryskiem paliwa pod wysokim ciśnieniem i zmiennym czasowaniem zaworów, co zapewnia wyjątkową zdolność do prowadzenia w całym zakresie obrotów. Podwójne wałki wyrównawcze zapewniają wysoki poziom wyrafinowania. Inteligentne ładowanie regeneracyjne priorytetuje ładowanie akumulatora podczas nawracania, zmniejszając zapotrzebowanie systemu elektrycznego na silnik.

Generując 240 pk przy 5500 obr/min i 250 lb-ft momentu obrotowego od 1750 obr/min, silnik w całości aluminiowy oferuje doskonałe osiągi i elastyczność w lekkim, kompaktowym pakiecie. Specjalnie traktowane pierścienie tłokowe i popychacze minimalizują tarcie dla optymalnej efektywności, a metalowa kolektora wydechowa pomaga szybko nagrzać silnik, aby zredukować emisję podczas krótkich jazd.

Dziewięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów

Dziewięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów ZF 9HP48, stosowana również w Range Rover Evoque, wykorzystuje ciasno rozmieszczone przełożenia do zapewnienia płynnych reakcji i umożliwia bardzo niskie pierwsze przełożenie oraz mocne przyspieszenie w średnim zakresie. Drugie przełożenie, które jest w przybliżeniu równoważne pierwszemu przełożeniu w skrzyniach z mniejszą liczbą przełożeń, jest używane do ruszania z miejsca, aby zmaksymalizować efektywność i wyrafinowanie. Kierowcy mogą jednak ręcznie wybrać pierwsze przełożenie, gdy wymagane jest maksymalne przyspieszenie lub niski stosunek w trudnych sytuacjach terenowych. Kontroler zmiany biegów w formie obrotowej cicho unosi się z centralnej konsoli po uruchomieniu silnika. Łopatki zmiany biegów na kierownicy oferują pełną kontrolę kierowcy dla dynamicznej jazdy, precyzyjnych manewrów w terenie oraz manualnego wyboru biegów podczas holowania.

Szybkie zmiany biegów są płynne, zgodne z upodobaniem marki do wyrafinowania. Funkcja pominięcia biegów umożliwia skrzyni biegów bezpośrednie zredukowanie przełożenia między niekonsekutywnymi biegami, a nie sekwencyjne przechodzenie przez wszystkie biegi. Jeśli kierowca zażąda zbyt niskiego biegu, skrzynia pamięta prośbę i wybiera bieg, gdy prędkość silnika spadnie do odpowiedniego poziomu.

System adaptacyjnego przesyłania dostosowuje reakcje skrzyni biegów do wejść kierowcy. Na przykład, wybiera wyższe biegi szybciej i utrzymuje je przez dłuższe okresy podczas relaksującej jazdy, a reaguje na bardziej dynamiczny styl jazdy, utrzymując niższe przełożenia dłużej i szybciej zmieniając biegi w dół

Podwójna osobowość: Równa zdolność na drodze i w terenie

Nowe Discovery Sport spełnia obietnicę doskonałego wyrafinowania, komfortu i prowadzenia na drodze w połączeniu z możliwościami terenowymi, które są niezbędne dla DNA marki. Dogłębne testy – od brytyjskich dróg wiejskich po Nordschleife Nürburgring – zapewniły wyrafinowanie na drodze, które klienci Land Rovera oczekują, podczas gdy surowy reżim testów terenowych przygotował Discovery Sport do jazdy poza utwardzonymi trasami.

Dzięki napędowi na wszystkie koła i długiemu skokowi zawieszenia dla doskonałej artykulacji, Discovery Sport zapewnia imponujące osiągi terenowe. Nadwozie zostało zaprojektowane, aby radzić sobie z wymagającym terenem off-road, z prześwitem wynoszącym 8,3 cala (212 mm) oraz kątami podejścia, odjazdu i przełamania wynoszącymi odpowiednio 25, 31 i 21 stopni. Discovery Sport może pokonywać nachylenia do 45 stopni. W ekstremalnych sytuacjach dolny element w przednim zderzaku można zdemontować, aby zwiększyć kąt podejścia.

Jazda w terenie, lub jazda w złych warunkach pogodowych, często może wiązać się z wodą na drodze. Dlatego Land Rover umiejscowił wlot powietrza pojazdu wysoko nad nadkolem, aby zapobiec dostawaniu się wody do silnika. Rygorystyczny proces testowania zapewnił szczelność wszystkich drzwi.

Inny, szczególnie wymagający etap procesu testowania oceniał zdolność pojazdu do wyjeżdżania z warunków mokrej gleby. Podczas tego ekstremalnego testu wytrzymałości Discovery Sport jest parkowane w stojącej wodzie, szczelne drzwi otwierają się, a wnętrze jest celowo zalewane. Po 30 minutach w wodzie Land Rover testuje zdolność pojazdu do ponownego uruchomienia i jazdy.

Napęd na wszystkie koła, Terrain Response® i zestaw technologii off-road

Inteligentny, pełnoetatowy system napędu na wszystkie koła nieprzerwanie zmienia rozkład momentu obrotowego między przodem a tyłem, aby zapewnić doskonałą wydajność i przyczepność na wszystkich nawierzchniach. Najnowsze elektronicznie sterowane sprzęgło centralne Haldex może odpowiadać na ślizganie kół i żądania kierowcy szybciej niż sprzęgło mechaniczne. Land Rover Terrain Response® maksymalizuje zdolności Discovery Sport w trudnych warunkach. Sterowane przez intuicyjny interfejs na centralnej konsoli, Terrain Response® jest zaprojektowane, aby precyzyjnie dostosować kierowanie pojazdem, reakcję na gaz, skrzynię biegów, sprzęgło centralne oraz systemy hamulcowe i stabilizacyjne do wymagań terenu. Terrain Response® ma cztery ustawienia: Ogólne; Trawa/Kruszywo/Śnieg (do śliskich warunków na drogach i poza nimi); Błoto i koleiny oraz Piasek.

Terrain Response® wspierany jest przez zestaw technologii, które wspierają jazdę w terenie i w trudnych warunkach. Należą do nich:

Hill Descent Control® (HDC) utrzymuje stałą prędkość podczas pokonywania stromych zboczy w terenie
Gradient Release Control® (GRC) stopniowo zwalnia hamulce przy odjeżdżaniu na wzniesienie dla maksymalnej kontroli
Roll Stability Control (RSC) zaprojektowane do wykrywania przesłanek przewrócenia i hamowania zewnętrznych kół, aby przywrócić kontrolę nad pojazdem
Dynamic Stability Control (DSC) koryguje nadsterowność i podsterowność poprzez redukcję momentu obrotowego silnika i/lub hamowanie indywidualnych kół
Electronic Traction Control (ETC) zmniejsza moment obrotowy i/lub stosuje siłę hamowania na pojedyncze koła, aby zapobiec ślizganiu się kół
Engine Drag Torque Control (EDC) pomaga zapobiegać blokadzie pod dużym hamowaniem silnika w trudnych warunkach przez zwiększenie momentu obrotowego silnika na dotkniętych kołach

Zwrotność, która zasługuje na tytuł „sport”

Lekkie nadwozie o wysokiej sztywności skrętnej, w połączeniu z długim rozstawem osi i muskularną postawą, stanowi idealną podstawę dla precyzyjnej reakcji kierownicy, komfortu jazdy i sportowej zwrotności nowego Land Rover Discovery Sport. Długosprężynowe zawieszenie montowane jest na niezwykle sztywnych izolowanych subframe’ach, z dużymi średnicami amortyzatorów gazowych z przodu oraz całkowicie nowym zawieszeniem wielowahaczowym z tyłu. Zawieszenie odznacza się doskonałą kontrolą przechyłu, a wysoki poziom compliance zawieszenia zapewnia, że opony pozostają w kontakcie z szorstkimi nawierzchniami dróg.

Elektroniczne wspomaganie kierownicy

System wspomagania kierownicy z elektrycznym wspomaganiem (EPAS) jest dostosowany dla doskonałego odczucia przez kierowcę na drodze, a przekładnia kierownicza jest solidnie zamontowana w przednim subframe, aby zwiększyć precyzję. Zmienny współczynnik kierownicy używa wolniejszego stosunku wokół pozycji centralnej dla poprawy precyzji przy dużych prędkościach, a szybszego stosunku przy dodawaniu większego skrętu, aby zwiększyć zwrotność na krętych drogach. Przejście z wolniejszego do szybszego stosunku jest liniowe i płynne; kierowca odczuwa tylko wysoce responsywny system kierowniczy.

Kierownica jest lekka i responsywna z dodatkowym wspomaganiem przy niskich prędkościach dla zwiększonej manewrowości, ale sztywniejsza i z mniejszym wspomaganiem przy wyższych prędkościach.

EPAS eliminuje potrzebę hydraulicznego wspomagania kierownicy napędzanego silnikiem, co zmniejsza straty i w konsekwencji zużycie paliwa. Dodatkowo, EPAS umożliwia dostępność funkcji Park Assist, która pomaga zidentyfikować odpowiednie miejsca parkingowe równoległe i prostopadłe oraz może automatycznie kierować pojazdem na miejsce.

Zaawansowana technologia hamowania

Discovery Sport jest wyposażony w wentylowane hamulce tarczowe o średnicy 12,8 cala (325 mm) z przodu i 11,8 cala (300 mm) z tyłu, zapewniając pewną moc hamowania. Hamulce przednie są nowego typu, z sztywniejszym zaciskiem i nowej generacji klockami, które poprawiają hamowanie, poprawiają odczucie i zmniejszają pył hamulcowy.

Emergency Brake Assist (EBA) jest zaprojektowane do automatycznego zwiększania ciśnienia hamulca, gdy system wykrywa sytuację awaryjną; Electronic Brake-force Distribution (EBD) pomaga zapewnić idealną równowagę hamowania między przednimi a tylnymi kołami w ekstremalnych sytuacjach, a Corner Brake Control (CBC) pomaga zapewnić stabilność podczas intensywnego hamowania na zakręcie.

Dostępny system autonomicznego hamowania awaryjnego może pomóc unikać kolizji lub łagodzić ich konsekwencje. System używa kamer stereo zamontowanych obok lusterka wstecznego, zaprojektowanych do wykrywania obiektów, które mogą stwarzać ryzyko kolizji, takich jak spowolniony ruch. Działa w prędkościach od 3 do 50 mph (5-80 km/h), a system pomaga unikać kolizji przy prędkościach poniżej 32 mph (50 km/h) i zmniejsza ciężkość uderzenia przy prędkościach poniżej 50 mph (80 km/h). Jeśli system oceni, że kolizja jest prawdopodobna, ostrzeże kierowcę wizualnie i dźwiękowo. Jeśli kierowca nie podejmie żadnych działań, a kolizja zostanie uznana za nieuniknioną, system uruchamia pełną siłę hamowania, aby zatrzymać pojazd.

Systemy wspomagania kierowcy

2.2L TD4 9AT AWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2179 Cm3
Moc110 Kw @ 3500 Rpm
150 Hp @ 3500 Rpm
148 Bhp @ 3500 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1750 Rpm
400 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.1 Galony (68.5 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/65 R17
Długość181.1 In (4600 Mm)
Szerokość81.5 In (2070 Mm)
Wysokość67.9 In (1725 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.8/64.2 In (1
Rozstaw osi107.9 In (2741 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika16 Cuft (453 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna3913 Lbs (1775 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5732 Lbs (2600 Kg)
Spalanie miasto33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Spalanie trasa43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Średnie spalanie41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2159 G/Km

2.0L Si4 9AT AWD (240 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc177 Kw @ 5800 Rpm
241 Hp @ 5800 Rpm
237 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 1750 Rpm
340 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.1 Galony (68.5 L)
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/65 R17
Długość181.1 In (4600 Mm)
Szerokość81.5 In (2070 Mm)
Wysokość67.9 In (1725 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.8/64.2 In (1
Rozstaw osi107.9 In (2741 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika16 Cuft (453 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna3845 Lbs (1744 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5523 Lbs (2505 Kg)
Spalanie miasto22.2 Mpg Us (10.6 L/100Km)
Spalanie trasa36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Średnie spalanie29.4 Mpg Us (8 L/100Km)
Emisja CO2251 G/Km

2.0L Si4 9AT AWD (290 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc213.3 Kw @ - Rpm
290 Hp @ - Rpm
286 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1500 Rpm
400 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.1 Galony (68.5 L)
Prędkość maksymalna135 Mph (217 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/65 R17
Długość181.1 In (4600 Mm)
Szerokość81.5 In (2070 Mm)
Wysokość67.9 In (1725 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.8/64.2 In (1
Rozstaw osi107.9 In (2741 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika16 Cuft (453 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna4149 Lbs (1882 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5520 Lbs (2504 Kg)
Średnie spalanie26.4 Mpg Us (8.9 L/100Km)
Emisja CO2203 G/Km

2.2L SD4 6MT AWD (190 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2179 Cm3
Moc139 Kw @ 3500 Rpm
189 Hp @ 3500 Rpm
186 Bhp @ 3500 Rpm
Moment obrotowy310 Lb-Ft @ 1750 Rpm
420 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.1 Galony (68.5 L)
Prędkość maksymalna117 Mph (188 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane 325Mm
Hamulce tylneVentilated Disc 300Mm
Rozmiar opony225/65 R17
Długość181.1 In (4600 Mm)
Szerokość85.6 In (2174 Mm)
Wysokość67.9 In (1725 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.8/64.2 In (1
Rozstaw osi106.9 In (2715 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika34.6 Cuft (980 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna4087 Lbs (1854 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5732 Lbs (2600 Kg)
Spalanie miasto40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Emisja CO2162 G/Km

2.2L SD4 9AT AWD (190 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2179 Cm3
Moc140 Kw @ 3500 Rpm
190 Hp @ 3500 Rpm
188 Bhp @ 3500 Rpm
Moment obrotowy310 Lb-Ft @ 1750 Rpm
420 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.1 Galony (68.5 L)
Prędkość maksymalna117 Mph (188 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/65 R17
Długość181.1 In (4600 Mm)
Szerokość81.5 In (2070 Mm)
Wysokość67.9 In (1725 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.8/64.2 In (1
Rozstaw osi107.9 In (2741 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika16 Cuft (453 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna4107 Lbs (1863 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5732 Lbs (2600 Kg)
Spalanie miasto31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Spalanie trasa41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Średnie spalanie37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Emisja CO2166 G/Km

2.2L TD4 6MT AWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2179 Cm3
Moc110 Kw @ 3500 Rpm
150 Hp @ 3500 Rpm
148 Bhp @ 3500 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1750 Rpm
400 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.1 Galony (68.5 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/65 R17
Długość181.1 In (4600 Mm)
Szerokość81.5 In (2070 Mm)
Wysokość67.9 In (1725 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.8/64.2 In (1
Rozstaw osi107.9 In (2741 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika16 Cuft (453 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna3891 Lbs (1765 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5732 Lbs (2600 Kg)
Spalanie miasto35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Spalanie trasa45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Średnie spalanie41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2149 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.