LAND ROVER Freelander 2000-2003

LAND ROVER Freelander 2000-2003

Przejdź do galerii zdjęćLAND ROVER Freelander 2000-2003

Kiedy BMW kupiło Land Rovera od British Aerospace, znalazło Freelander jako niemal gotowy produkt i pracowało tylko nad odświeżoną wersją, która pojawiła się w 2000 roku.

Pierwsza generacja Freelander była dłuższa niż Range Rover Serii 1 i miała dłuższy rozstaw osi niż flagowy model firmy. Był to uwielbiany samochód, który przez pięć lat dominował w segmencie kompaktowych SUV-ów, ale nie osiągnął tego sam. BMW pomogło w rozwiązaniu problemów, a w 2000 roku wprowadziło odświeżoną wersję, która zawierała niemiecki silnik turbo-diesel.

Jego wygląd zewnętrzny wciąż wydawał się świeży, ale zarząd nie chciał iść w tym samym kierunku co model z 1998 roku, więc zażądał pewnych zmian. Z przodu, model z 2000 roku miał nowe reflektory z klarownymi kierunkowskazami, ale masywny czarny zderzak z wbudowanym osłoną na dole pozostał. W zależności od wersji wyposażenia, osłona była albo srebrna, albo w kolorze nadwozia.

Projektant samochodów, Gerry McGovern, miał trudności ze znalezieniem większej przestrzeni wewnętrznej dla pasażerów. Zmusił inżynierów do znalezienia rozwiązania dla tunelu napędowego, aby uzyskać płaską podłogę dla pasażerów tylnych. Nie mogli go całkowicie usunąć, ale byli bardzo blisko. W efekcie Freelander był faktycznie pięcioosobowym pojazdem, odpowiednim dla pięciu dorosłych.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.