LAND ROVER Freelander - LR2 2009-2014

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

LAND ROVER Freelander – LR2 2009-2014

Przejdź do galerii zdjęćLAND ROVER Freelander - LR2 2009-2014

Pierwsza generacja modelu Freelander powstała we współpracy z BMW, natomiast druga generacja została opracowana wspólnie z Fordem i udoskonalona w 2009 roku.

Kiedy Land Rover zaczął produkować SUV-y, powstał pojazd terenowy, który okazał się bardziej zdolny w terenie niż wiele off-roadowych modeli wyposażonych w niskie przełożenie. Freelander 2 dokładnie taki był. Jego główną zaletą był system Terrain Response, który umożliwiał przekazywanie większości momentu obrotowego silnika na koło z najlepszą przyczepnością. I to nie były tylko slogany reklamowe. Po tym, jak Land Rover i Ford poszli różnymi drogami, brytyjski producent samochodów udoskonalił swoją ofertę, a w jej skład wszedł 'Baby Landie’.

Freelander był już znaną marką od 1997 roku. Druga generacja została wprowadzona na rynek w 2006 roku, będąc własnością Forda. Model z 2009 roku musiał spełniać normy Euro 5, co obejmowało więcej niż tylko czystszy silnik. Z zewnątrz, lifting Freelander 2 charakteryzował się nowymi reflektorami z przezroczystą szybą oraz odważniejszym grillem. Zmieniono również tylne lampy, które miały zaokrąglone kształty pod przezroczystą pokrywą.

Wnętrze pojazdu przeszło drobne, estetyczne zmiany. Największe zmiany zaszły pod maską. Wprowadzono nowy system klimatyzacji, który pozwalał na jego działanie nawet przy wyłączonym silniku na światłach.

Silnik turbodiesel o pojemności 2,2 litra pozostał główną opcją napędu na rynek europejski. Zainstalowano go nawet w wersji 2WD, aby poprawić efektywność paliwową i zmniejszyć emisję CO2 dla brytyjskiej marki. System terrain response został ulepszony w wersjach z napędem na wszystkie koła.

Nowy Land Rover Freelander 2 TD4_e jest najoszczędniejszym pojazdem Land Rovera w historii. Wyposażony w nowy inteligentny system Stop/Start, jest pierwszym produkowanym pojazdem, który wykorzystuje technologie z programu zrównoważonego rozwoju firmy, zbiorczo nazwanych 'e_TERRAIN TECHNOLOGIES’.

W standardowym teście EU4, emisja CO2 w Land Roverze Freelander 2 TD4_e jest niższa o 8 procent w porównaniu do poprzedniej wersji z manualną skrzynią biegów. Ponadto, w dodatkowych testach inżynierowie Land Rovera zmierzyli oszczędności paliwa sięgające 20 procent w intensywnym ruchu miejskim.

Osiągnięta poprawa o 8 procent oznacza redukcję emisji CO2 o 15 g/km w porównaniu do standardowego Freelander 2 TD4 z manualną skrzynią biegów (z 194 g/km do 179 g/km). W kontekście efektywności paliwowej, zużycie paliwa spadło z 7,5 l/100 km do 6,8 l/100 km, co oznacza oszczędność 0,7 litra paliwa na każdych 100 km (62 mile).

Te osiągnięcia, w połączeniu z dodatkowymi korzyściami, takimi jak wskaźnik zmiany biegów, rozwój oprogramowania oraz efekty w korzystaniu z opon o niskim oporze toczenia, sprawiają, że Land Rover Freelander 2 TD4_e jest najoszczędniejszym produkowanym Land Roverem w historii.

Phil Popham, dyrektor zarządzający Land Rovera, powiedział: „Freelander 2 z systemem Stop/Start to pierwszy produkowany pojazd, który korzysta z olbrzymiej inwestycji w wysokości 700 milionów funtów w technologie zrównoważonego rozwoju, dokonanej przez Jaguara i Land Rovera. Od połowy 2009 roku funkcja Stop/Start będzie standardem we wszystkich modelach Freelander 2 TD4 z manualną skrzynią biegów, bez wzrostu cen.”

Nowy system Stop/Start Land Rovera poprawia efektywność paliwową w ruchu miejskim i w sytuacjach z częstymi zatrzymaniami. Pojazd automatycznie wyłącza silnik w odpowiednich warunkach, co skutkuje zerowymi emisjami spalin i oszczędnością paliwa, które w przeciwnym razie byłoby zużywane na biegu jałowym podczas postoju. Gdy kierowca jest gotowy do ruszenia, silnik natychmiast się uruchamia.

Zaawansowane sterowanie zapewnia, że system Stop/Start nie wpływa na potrzeby kierowcy ani pojazdu. Aby silnik się wyłączył, pojazd musi stać w miejscu, skrzynia biegów powinna być w trybie neutralnym, a pedał sprzęgła podniesiony. Aby ponownie uruchomić silnik, kierowca po prostu naciska sprzęgło, a ulepszony rozrusznik uruchamia silnik, gotowy do zmiany na pierwszy bieg.

System Stop/Start jest automatycznie aktywowany za każdym razem, gdy zapłon jest włączany, chociaż istnieje przełącznik na desce rozdzielczej, który pozwala na wyłączenie systemu, jeśli kierowca tego chce.

Dodatkowe korzyści w zakresie oszczędności paliwa

Oprócz inteligentnego systemu Stop/Start, Land Rover Freelander 2 TD4_e zawiera szereg dodatkowych ulepszeń wspierających oszczędność paliwa i redukcję CO2.

Nowe wskaźniki zmiany biegów w zestawie wskaźników informują kierowcę, kiedy zmienić bieg, jeśli zmiana na wyższy bieg pozwoli na bardziej efektywne zużycie paliwa. To jest obliczane przez w pełni zmapped silnik Freelander 2 TD4_e.

Rozwój oprogramowania w systemach napędowych Land Rover Freelander 2 TD4_e generuje korzyści związane z CO2 bez obniżania znakomitych właściwości terenowych Land Rovera.

Inżynierowie Land Rovera współpracują również z dostawcami opon, aby poprawić efektywność paliwową poprzez zmniejszenie oporów toczenia. Charakterystyka opon, w tym opór toczenia, jest optymalizowana dla całej gamy dostępnych rozmiarów opon w modelach Freelander 2.

Udoskonalone działanie Stop/Start

Inżynierowie Land Rovera włożyli wiele wysiłku w zapewnienie wysokiego poziomu wygłuszenia silnika. Aby zmniejszyć drgania silnika związane z niektórymi silnikami diesla podczas zatrzymania, Land Rover Freelander 2 TD4_e posiada kontrolowane zamykanie przepustnicy i stopniowe zmniejszanie ilości paliwa, a alternator jest również wyłączany podczas procedury zatrzymania, co zmniejsza obciążenie silnika. Zmiana w soferze i poprawiona kalibracja silnika dodatkowo wspierają płynne wyłączanie, a drgania silnika podczas uruchamiania są redukowane dzięki zoptymalizowanej strategii mocowania silnika Freelander 2 oraz wrodzonemu strojeniu.

Niekompromisowa trwałość

Zwiększona liczba cykli stop-start w ciągu życia Land Rovera Freelander 2 TD4_e prowadzi do większego zużycia komponentów pojazdu, więc zwiększenie trwałości tych komponentów było priorytetem zespołu inżynieryjnego Freelander 2. Opracowali oni nowy rozrusznik do ciężkich zadań, nową zębatkę, nową podwójną masę koła zamachowego oraz akumulator z matą szklano-absorcyjną. Te nowe rozwiązania zapewniają, że Land Rover Freelander 2 TD4_e oferuje charakterystyczne dla marki Land Rover osiągi w terenie i że działanie systemu jest zawsze szybkie i niezawodne.

Ulepszony rozrusznik

Częstsze zatrzymania i uruchamiania oznaczają, że obciążenie rozrusznika przewiduje się, że wzrośnie nawet trzykrotnie w ciągu życia Land Rovera Freelander 2 TD4_e. Aby dostosować się do wymagań trwałości pojazdu z rozrusznikiem o mocy 2 kW, dokonano szeregu zmian.

Uszczelnienia smarowe zostały znacznie ulepszone, a nowy materiał kontaktowy z miedzi i tungsten zdobyto i określono dla całej gamy TD4_e, aby zwiększyć odporność na zużycie w solenoidzie rozrusznika.

Nowa zębatka

Całkowicie nowa zębatka została określona dla wszystkich modeli TD4_e, aby sprostać zwiększonej częstości uruchamiania. Zębatka jest przymocowana do koła zamachowego silnika i styka się z rozrusznikiem za każdym razem, gdy silnik jest uruchamiany. Nowa zębatka jest wykonywana z twardszego rodzaju stali i zawiera o ponad 25 procent więcej węgla, aby poprawić trwałość.

Friction plate z podwójną masą

Freelandery z silnikami diesla z manualnymi skrzyniami biegów zawsze miały podwójne koło zamachowe, aby zapewnić wygłuszenie silnika podczas uruchamiania, zatrzymania i niskich prędkości. Dla Land Rovera Freelander TD4_e opracowano nową płytkę kontrolującą z materiału Polyetheretherketone. Jest ona w stanie wytrzymać siedem razy większe ciśnienie niż dotychczasowa płyta, aby zapewnić wyższy poziom wygłuszenia podczas zwiększonych wymagań związanych z uruchamianiem i zatrzymywaniem.

Akumulator z matą szklano-absorcyjną

Opracowano nową technologię maty szklano-absorcyjnej, która oferuje lepsze właściwości rozładowania i ładowania oraz zmniejsza degradację akumulatora przy znacznie większym użyciu. Drobna mata włókna szklanego została wprowadzona, aby utrzymać ciśnienie między nowymi płytami akumulatorów. To wspomaga żywotność akumulatora na dwa sposoby: pozwala elektrolitowi normalnie działać pod większym ciśnieniem i zapewnia wsparcie mechaniczne dla płyt, co zmniejsza degradację akumulatora.

Inteligentne technologie

Inżynierowie Land Rovera koncentrują się na wprowadzaniu inteligentnych, odpowiednich technologii, a Land Rover Freelander 2 TD4_e nie jest wyjątkiem. W gęstym ruchu, gdy technologia Stop/Start będzie często wyłączać silnik, inne funkcje i technologie nie będą kompromitowane, więc rozrywka w samochodzie, klimatyzacja, Bluetooth, informacje dla kierowcy oraz inne systemy elektroniczne będą nadal działały.

Technologie takie jak nowy moduł jakości napięcia, system monitorowania akumulatora, czujnik podciśnienia hamulca i zaawansowany system klimatyzacji zostały opracowane, aby zapewnić, że usługi te będą działały bez przerwy w sytuacji zatrzymania.

Moduł jakości napięcia

Moduł jakości napięcia utrzymuje krytyczne systemy pojazdu, bezpieczeństwo i komfort pasażerów. Zapewnia stałe napięcie w systemach elektronicznych pojazdu podczas cyklu stop-start, co zapewnia, że kluczowe usługi są kontynuowane bez zakłóceń przez nagły przypływ prądu z akumulatora.

Ta technologia jest w rzeczywistości konwerterem prądu stałego, który może przekształcać niskie napięcia, takie jak te występujące podczas zatrzymania, na stabilniejszy poziom przez krótkie, ale kluczowe zastrzyki, trwające od jednej do pięciu sekund.

System monitorowania akumulatora

System monitoruje 'stan zdrowia’ akumulatora, aby zapewnić, że funkcja Stop/Start działa niezawodnie. Technologia nieustannie pracuje, mierząc czynniki takie jak naturalna degradacja akumulatora, temperatura otoczenia, aktywność ładowania i rozładowania oraz napięcie, aby upewnić się, że dostępna jest wystarczająca moc do efektywnego działania stop-start.

Jeśli którykolwiek z tych czynników pokaże niskie wartości, funkcja Stop/Start jest wyłączana, a silnik pozostaje włączony, aż do momentu, gdy dostępna będzie większa moc akumulatora.

Czujnik podciśnienia hamulca

System hamulcowy Freelander 2 jest wyposażony w znaczące rezerwy podciśnienia, ale rezerwy te mogą zostać wyczerpane z wielu powodów, takich jak użycie pedału hamulca, gdy silnik jest wyłączony. Ostatecznie doprowadziłoby to do wyczerpania rezerw podciśnienia, co wpłynęłoby na działanie siłownika hamulca i obciążenia pedału, w niektórych przypadkach powodując ich znaczny wzrost.

Aby temu zapobiec, czujnik podciśnienia hamulca jest określany we wszystkich modelach Land Rover Freelander 2 TD4_e, a jeśli rezerwy podciśnienia spadną do poziomu, który wpłynie na obciążenia pedału hamulca, system wyłącza funkcję Stop/Start, aż do momentu, gdy podciśnienie zostanie uzupełnione – zapewniając, że obciążenia pedału hamulca pozostaną stabilne.

Ulepszony system klimatyzacji

W systemie klimatyzacji Land Rovera Freelander 2 TD4_e wprowadzono szereg zmian, które mają na celu zapewnienie komfortu pasażerów i zmniejszenie parowania podczas sytuacji zatrzymania.

Jedną z istotnych zmian jest wprowadzenie dodatkowej pompy wodnej. W konwencjonalnych pojazdach pompa wodna wyłącza się razem z silnikiem, ale w modelach TD4_e, wprowadzenie dodatkowej pompy wodnej utrzymuje przepływ chłodziwa podczas wyłączania silnika, co pozwala na utrzymanie stałej temperatury w kabinie.

System klimatyzacji monitoruje temperaturę w kabinie i utrzymuje prędkość wentylatora na poziomie, który chroni stan naładowania akumulatora, gdy silnik jest wyłączony. W skrajnych warunkach gorących lub zimnych, podczas dłuższych postojów, lub jeśli pasażer wybierze wyższą prędkość wentylatora podczas postoju, silnik zostanie uruchomiony w razie potrzeby, aby zapewnić komfort pasażerów.

Temperatura parownika, czynnik odpowiadający za parowanie szyb, jest również monitorowana, a zaawansowany system klimatyzacji będzie okresowo chłodził parownik w razie potrzeby, aby zmniejszyć parowanie podczas sytuacji stop-start. System obsługuje roletę odszraniającą przednią szybę, a jeśli parownik jest mokry, roleta pozostanie zamknięta przez kilka sekund po ponownym uruchomieniu silnika, aż para zostanie odprowadzona, co ponownie zmniejszy parowanie przedniej szyby.

TECHNOLOGIE e_TERRAIN LAND ROVER

Freelander 2 TD4_e to tylko jedna z wielu innowacji w ramach kompleksowego planu technologii ekologicznych Land Rovera, który ma na celu dalsze obniżenie emisji i wprowadzenie bardziej zrównoważonych technologii w nadchodzących latach. To kluczowy element inwestycji w wysokości 700 milionów funtów w technologie zrównoważonego rozwoju, którą realizują Jaguar i Land Rover.

Inżynierowie Land Rovera pracują nad serią zaawansowanych technologii napędu i lekkich konstrukcji mających na celu obniżenie emisji CO2 do poziomów wiodących w branży. Nie oznacza to rezygnacji z podstawowych wartości Land Rovera: słynne zdolności terenowe przyszłych pojazdów mogą być poprawione dzięki niektórym nowym technologiom napędu, takim jak Elektryczny Napęd Tylnych Kół (ERAD), ogłoszony na Brytyjskim Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Londynie na początku tego roku.

2.2L eD4 6MT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2179 Cm3
Moc110 Kw @ 4000 Rpm
150 Hp @ 4000 Rpm
148 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy310 Lb-Ft @ 2000 Rpm
420 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18 Galony (68.1 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony235/65 R16
Długość177.1 In (4498 Mm)
Szerokość104.7 In (2659 Mm)
Wysokość68.5 In (1740 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.2 In (1
Rozstaw osi104.7 In (2659 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika26.7 Cuft (756 L)
Aerodynamika (Cd)0.39
Turning Circle37.1 Ft (11.3 M)
Masa własna3770 Lbs (1710 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5523 Lbs (2505 Kg)
Spalanie miasto33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Spalanie trasa43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2158 G/Km

2.2L SD4 6AT AWD (190 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2179 Cm3
Moc140 Kw @ 4000 Rpm
190 Hp @ 4000 Rpm
188 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy310 Lb-Ft @ 2000 Rpm
420 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18 Galony (68.1 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony235/65 R16
Długość177.1 In (4498 Mm)
Szerokość104.7 In (2659 Mm)
Wysokość68.5 In (1740 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.2 In (1
Rozstaw osi104.7 In (2659 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika26.7 Cuft (756 L)
Aerodynamika (Cd)0.39
Turning Circle37.1 Ft (11.3 M)
Masa własna3979 Lbs (1805 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5523 Lbs (2505 Kg)
Spalanie miasto27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Spalanie trasa41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Średnie spalanie33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Emisja CO2185 G/Km

2.2L TD4 6AT AWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2179 Cm3
Moc110 Kw @ 4000 Rpm
150 Hp @ 4000 Rpm
148 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy310 Lb-Ft @ 2000 Rpm
420 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18 Galony (68.1 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony235/65 R16
Długość177.1 In (4498 Mm)
Szerokość104.7 In (2659 Mm)
Wysokość68.5 In (1740 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.2 In (1
Rozstaw osi104.7 In (2659 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika26.7 Cuft (756 L)
Aerodynamika (Cd)0.39
Turning Circle37.1 Ft (11.3 M)
Masa własna3979 Lbs (1805 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5523 Lbs (2505 Kg)
Spalanie miasto27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Spalanie trasa41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Średnie spalanie33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Emisja CO2185 G/Km

2.2L TD4 6AT AWD (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2179 Cm3
Moc118 Kw @ 4000 Rpm
160 Hp @ 4000 Rpm
158 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 2000 Rpm
400 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18 Galony (68.1 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony235/65 R16
Długość177.1 In (4498 Mm)
Szerokość104.7 In (2659 Mm)
Wysokość68.5 In (1740 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.2 In (1
Rozstaw osi104.7 In (2659 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika26.7 Cuft (756 L)
Aerodynamika (Cd)0.39
Turning Circle37.1 Ft (11.3 M)
Masa własna3935 Lbs (1785 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5523 Lbs (2505 Kg)
Spalanie miasto21.4 Mpg Us (11 L/100Km)
Spalanie trasa34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Średnie spalanie27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Emisja CO2224 G/Km

2.2L TD4 6MT AWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2179 Cm3
Moc110 Kw @ 4000 Rpm
150 Hp @ 4000 Rpm
148 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy310 Lb-Ft @ 2000 Rpm
420 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18 Galony (68.1 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony235/65 R16
Długość177.1 In (4498 Mm)
Szerokość104.7 In (2659 Mm)
Wysokość68.5 In (1740 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.2 In (1
Rozstaw osi104.7 In (2659 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika26.7 Cuft (756 L)
Aerodynamika (Cd)0.39
Turning Circle37.1 Ft (11.3 M)
Masa własna3935 Lbs (1785 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5523 Lbs (2505 Kg)
Spalanie miasto33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Spalanie trasa42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Średnie spalanie32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Emisja CO2165 G/Km

2.2L TD4 6MT AWD (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2179 Cm3
Moc118 Kw @ 4000 Rpm
160 Hp @ 4000 Rpm
158 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 2000 Rpm
400 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18 Galony (68.1 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony235/65 R16
Długość177.1 In (4498 Mm)
Szerokość104.7 In (2659 Mm)
Wysokość68.5 In (1740 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.2 In (1
Rozstaw osi104.7 In (2659 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika26.7 Cuft (756 L)
Aerodynamika (Cd)0.39
Masa własna3946 Lbs (1790 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5523 Lbs (2505 Kg)
Spalanie miasto25.6 Mpg Us (9.2 L/100Km)
Spalanie trasa37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Średnie spalanie31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Emisja CO2194 G/Km

2.0L Si4 GTDi 4WD 6AT (240 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc177 Kw @ 5500 Rpm
241 Hp @ 5500 Rpm
237 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 3200 Rpm
340 Nm @ 3200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18 Galony (68.1 L)
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony235/65 R16
Długość177.1 In (4498 Mm)
Szerokość104.7 In (2659 Mm)
Wysokość68.5 In (1740 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.2 In (1
Rozstaw osi104.7 In (2659 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika26.7 Cuft (756 L)
Aerodynamika (Cd)0.39
Turning Circle37.1 Ft (11.3 M)
Masa własna3913 Lbs (1775 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5523 Lbs (2505 Kg)
Spalanie miasto17.4 Mpg Us (13.5 L/100Km)
Spalanie trasa31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Średnie spalanie24.5 Mpg Us (9.6 L/100Km)
Emisja CO2224 G/Km

3.2L 6AT AWD (230 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność3192 Cm3
Moc171 Kw @ 6300 Rpm
232 Hp @ 6300 Rpm
229 Bhp @ 6300 Rpm
Moment obrotowy234 Lb-Ft @ 3200 Rpm
317 Nm @ 3200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18 Galony (68.1 L)
Prędkość maksymalna121 Mph (195 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony235/65 R16
Długość177.1 In (4498 Mm)
Szerokość104.7 In (2659 Mm)
Wysokość68.5 In (1740 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.2 In (1
Rozstaw osi104.7 In (2659 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika26.7 Cuft (756 L)
Aerodynamika (Cd)0.39
Turning Circle37.1 Ft (11.3 M)
Masa własna4255 Lbs (1930 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5520 Lbs (2504 Kg)
Spalanie miasto15 Mpg Us (15.7 L/100Km)
Spalanie trasa22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Średnie spalanie17 Mpg Us (13.8 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.