Wprowadzony na rynek w 1970 roku tylko w wersji trzydrzwiowej, Land Rover Range Rover z czasem przekształcił się z prostego, użytkowego pojazdu terenowego w luksusowy samochód.
W 1988 roku Range Rover przeszedł ostateczną aktualizację przed wprowadzeniem drugiej generacji. Po 18 latach zyskał dodatkową parę drzwi oraz luksusowe wyposażenie. Kolejnym istotnym usprawnieniem było wprowadzenie wersji z długim rozstawem osi (LWB), która zapewniła więcej miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu. Był to już pojazd królewski, który znalazł się w służbie Jej Wysokości.
Ostatnia aktualizacja przyniosła plastikowy grill z poziomymi żebrami, który zastąpił wcześniej używany metalowy grill. Wciąż używał tych samych okrągłych świateł. Zderzak nie był już wykonany ze stali; był to plastikowy, okrągły zderzak, nieco wydłużony w dół.
Wnętrze wciąż oferowało wersję podstawową z niewielką ilością wykładziny na podłodze oraz plastikowym kokpitem. Wyższe poziomy wyposażenia miały skórzaną tapicerkę, drewniane wykończenie oraz skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów. Land Rover zainstalował klimatyzację dla zwiększenia komfortu kierowcy oraz wprowadził wspomaganie kierownicy jako standard.