Po ćwierć wieku produkcji, Land Rover zmienił pierwszą generację modelu Range Rover na znacznie lepszy pojazd.
Land Rover nie myślał o zmianie modelu, aż do momentu, gdy stało się oczywiste, że modernizacje i liftingi nie są w stanie poprawić auta na tyle, by móc konkurować z innymi. Po długiej debacie w biurze, zespół inżynieryjny z Solihull zdecydował się na stworzenie nowego pojazdu, który przypominał wygląd swojego poprzednika, ale był ulepszony pod każdym względem.
Od zewnątrz, producent zrezygnował z chowanych klamek drzwiowych i zainstalował tradycyjne, które były łatwiejsze do chwycenia i otwierania, zwłaszcza w rękawicach. Nowy przód obejmował szeroką kratkę z plastikowymi poziomymi żebrami oraz duże, kwadratowe reflektory. Nowoczesne zderzaki z tworzywa sztucznego poprawiły również współczynnik oporu powietrza, choć w przypadku pojazdu o rozmiarze autobusu było to mało istotne. Projektanci zachowali lekko nachyloną tylną część z systemem rozdzielanej klapy, w którym okno otwierało się w górę, a dolna część składała się, tworząc ławkę.
Wnętrze, w zależności od poziomu wyposażenia, oferowało fotele wykonane z tkaniny lub skóry. Istotnym ulepszeniem była elektrycznie podgrzewana przednia szyba, która była unikalną funkcją na rynku i bardzo przydatną, zwłaszcza w wersjach z silnikiem diesla.