Czwarta generacja flagowego SUV-a Land Rovera to znaczny krok naprzód w porównaniu do wcześniejszej wersji Range Rovera. Oferuje istotne ulepszenia technologiczne, bardziej efektywne silniki, unikalny charakter oraz pierwszą w historii hybrydową wersję diesla.
Najważniejszym elementem nowego Range Rovera jest podwozie, które zostało wykonane jak najlżej, co pozwoliło zredukować wagę o nawet 420 kg (926 lbs) w niektórych modelach. Aluminium zastąpiło ciężką stal, a oddzielna konstrukcja podwozia ustąpiła miejsca monocoque. Dzięki temu pojazd jest bardziej efektywny i lepiej radzi sobie na drodze.
Wszystkie modele Range Rovera były wyposażone w stały napęd na cztery koła oraz system Terrain Response Control, który rozpoznaje nawierzchnię i dostosowuje trakcję oraz stabilność. Było dostępnych kilka ustawień: General, Grass/Gravel/Snow/Mud/Ruts, Sand i Rock Crawl. Dzięki zawieszeniu pneumatycznemu prześwit był wysoki.
Jeśli chodzi o silniki, samochód był dostępny z doładowanym silnikiem V8 o pojemności 5.0 litrów, zmodyfikowaną wersją silnika diesla 4.4-litrowego TDV8 z poprzedniego modelu oraz wzmocnioną wersją 3.0-litrowego silnika V6 diesla.
Wnętrze wykończono standardową skórzaną tapicerką oraz opcjonalnym panoramicznym dachem. W standardzie Range Rover wyposażono w dwa wyświetlacze LCD, jeden o przekątnej 12,3 cala, a drugi z 8-calowym ekranem dotykowym, który obsługiwał system infotainment.
Land Rover ogłosił wprowadzenie nowego modelu Range Rover, najbardziej wyrafinowanego i zdolnego SUV-a na świecie. Czwarta generacja ikonicznej linii Land Rover Range Rover została zaprojektowana od podstaw, aby zapewnić najwyższej klasy luksusowego SUV-a, podążając za innowacyjnym duchem oryginalnego projektu sprzed ponad 40 lat.
Nowy Range Rover, jako pierwszy SUV na świecie z lekką konstrukcją z całkowicie aluminiowego nadwozia, podnosi możliwości flagowego modelu marki na nowy poziom, oferując jeszcze większy luksus i wyrafinowanie, ulepszone osiągi oraz prowadzenie w różnych warunkach terenowych, a także znaczny postęp w zakresie zrównoważonego rozwoju.
„Wprowadzenie nowego Range Rovera to ważny kamień milowy dla Land Rovera, będący pierwszym ekscytującym efektem bezprecedensowej inwestycji w technologie pojazdów premium,” powiedział John Edwards, Globalny Dyrektor Marki Land Rover.
„Nowy Range Rover zachowuje podstawowy, unikalny charakter pojazdu – tę szczególną mieszankę luksusu, osiągów i niezrównanej zdolności do pokonywania wszelkich terenów. Jednakże, dzięki nowemu projektowi i rewolucyjnej lekkiej konstrukcji udało nam się przekształcić doświadczenie klientów luksusowych pojazdów, przynosząc znaczne zmiany w komforcie, wyrafinowaniu i prowadzeniu.”
Sprzedaż nowego Land Rovera Range Rovera planowana jest na koniec 2012 roku, a model zostanie wprowadzony na 170 rynkach na całym świecie.
Zaprojektowany i skonstruowany w centrach rozwoju Land Rovera w Wielkiej Brytanii, nowy Range Rover będzie produkowany w nowoczesnym zakładzie produkcyjnym o niskim zużyciu energii w Solihull, Wielka Brytania.
Czysty i nowoczesny design
Nowy Range Rover charakteryzuje się czystą i elegancką sylwetką, która pochodzi z nowej interpretacji elementów designu Range Rovera. Choć natychmiast rozpoznawalny jako Range Rover, nowy pojazd wykonuje znaczący krok naprzód z odważną ewolucją ikonicznego języka projektowania modelu.
O długości nieco poniżej 5 metrów, nowy Range Rover ma bardzo podobny rozmiar do swojego poprzednika, jednak odznacza się gładszym i bardziej opływowym profilem – jest to najbardziej aerodynamiczny Range Rover w historii, z oporem powietrza zaczynającym się od 0,34 – linia dachu znajduje się 20 mm niżej w trybie dostępu.
Luksusowe wnętrze ma nowoczesny i czysty charakter, włączając w to charakterystyczne elementy designu Range Rovera, ale z nowoczesnym i świeżym podejściem. Kabina zachowuje charakterystyczne mocne, architektoniczne formy, które są podkreślone bardzo czystymi i eleganckimi powierzchniami, perfekcyjnie wykonanymi z najlepszych skór i fornirów.
Z ponad 118 mm dodatkowymi przestrzeniami na nogi, tylna część kabiny oferuje znacznie więcej przestrzeni i komfortu, z opcją pożądanej nowej wersji Executive Class z dwoma indywidualnie regulowanymi siedzeniami dla maksymalnego luksusu na tylnych siedzeniach.
Aby umożliwić klientom stworzenie idealnego, dopasowanego pojazdu, unikalna luksusowa atmosfera nowego Land Rovera Range Rovera może być w znaczny sposób dostosowana z bogatym wyborem kolorów, wykończeń i specjalnych detali, od perfekcyjnie wykończonych wnętrz w kolorze Autobiography, po stylowy wybór felg aluminiowych o średnicy do 22 cali.
Najbardziej wyrafinowany i zdolny Range Rover w historii
Nowy Range Rover został zaprojektowany od podstaw, aby być najbardziej wyrafinowanym i zdolnym Range Roverem w historii. Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii nadwozia i podwozia, osiągi pojazdu w terenie przeniosły się na nowy poziom, zarówno pod względem szerokości, jak i dostępności jego możliwości off-roadowych, a także prowadzenia na drodze i wyrafinowania.
Wśród wiodących w branży innowacji znajduje się przełomowa, nowej generacji wersja systemu Terrain Response® Land Rovera, który analizuje aktualne warunki jazdy i automatycznie wybiera najbardziej odpowiednie ustawienia pojazdu.
Nowa, zaawansowana architektura lekkiego zawieszenia oferuje najlepszą w klasie długość skoku kół, zapewniając wyjątkową artykulację kół i stabilność w najtrudniejszych warunkach.
Wyjątkową przyczepność i stabilność dynamiczną zapewnia sprawdzony, inteligentny system 4WD Range Rovera, z podwójną skrzynią biegów, działającą równolegle z zaawansowanymi elektronicznymi systemami kontroli trakcji.
Niezrównana szerokość możliwości nowego Range Rovera odzwierciedla się również w jego nadzwyczajnej konstrukcji z ulepszoną geometrią nadwozia do warunków terenowych, głębokość zanurzenia, która została zwiększona o 200 mm do 900 mm, oraz jego pozycja jako najlepszego pojazdu w swojej klasie do ciągnięcia z możliwością holowania do 3500 kg.
Aby zapewnić wyjątkową trwałość i niezawodność, nowy Range Rover przeszedł wymagający reżim testów i rozwoju, zarówno w terenie, jak i na drodze, z flotą pojazdów próbnych pokonujących dziesiątki tysięcy mil przez 18 miesięcy w trudnych warunkach w ponad 20 krajach o skrajnych klimatach i nawierzchniach.
Wyrafinowane i bezwysiłkowe doświadczenie prowadzenia
Range Rovers są znane z zapewniania pasażerom poczucia spokojnej izolacji od zgiełku świata zewnętrznego, a nowy model został zaprojektowany, aby spełniać najwyższe standardy luksusowych samochodów w zakresie wyrafinowania.
Staranna uwaga na szczegóły w trakcie procesu rozwoju wyeliminowała wszystkie niepożądane dźwięki i ślady surowości, a takie środki jak rygorystycznie zoptymalizowana struktura nadwozia, akustyczna laminacja szyby czołowej i bocznej, a także nowe poduszki silnika o podwójnej izolacji doprowadziły do znacznego zmniejszenia poziomów hałasu.
Nowa architektura podwozia została połączona z całkowicie zrewolucjonizowanym zawieszeniem powietrznym na czterech rogach, co pozwoliło inżynierom osiągnąć jeszcze bardziej luksusowy komfort jazdy i wyrafinowanie, oprócz przekształconego prowadzenia na drodze, z bardziej pewnym i zwinnym pokonywaniem zakrętów.
Dzięki swojemu niezwykle cenionemu zestawowi silników bogatych w moment obrotowy, nowy Range Rover dostarcza szybkie i bezwysiłkowe osiągi. Klienci mają do wyboru silnik benzynowy 510KM LR-V8 Supercharged oraz dwa silniki diesla (3.0-litra 258KM TDV6 i 4.4-litra 339KM SDV8), które teraz są połączone z płynnie działającą, responsywną ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów.
Zgodnie z duchem DNA Range Rovera, nowy model oferuje unikalną pozycję sterowania, umieszczając kierowcę w podwyższonej, wyprostowanej pozycji siedzącej – zazwyczaj o 90 mm wyżej niż w innych luksusowych SUV-ach – aby zapewnić poczucie pewności i kontroli.
Lekka konstrukcja poprawia osiągi i zrównoważony rozwój
Nowy Range Rover charakteryzuje się rewolucyjną strukturą nadwozia z całkowicie aluminiowych komponentów, która jest o 39 proc. lżejsza niż stalowe nadwozie w modelu poprzednim.
Kontynuując przywództwo Jaguar Land Rovera w zakresie lekkich struktur inspirowanych inżynierią lotniczą, całkowicie aluminiowa konstrukcja umożliwia nowemu pojazdowi znaczne zwiększenie zarówno osiągów, jak i wydajności.
Połączona z oszczędnościami wagi w całym podwoziu i układzie napędowym, lekka struktura przyczynia się do oszczędności wagi do 350 kg w porównaniu do poprzedniego pojazdu.
Ta oszczędność wagi zwiększa charakterystyczne doznania Range Rovera w zakresie bezwysiłkowych osiągów, ale także poprawia wydajność. Na przykład model LR-V8 Supercharged o mocy 510 KM może teraz przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,1 sekundy, co stanowi skrócenie o 0,8 sekundy w porównaniu do modelu poprzedniego. Zużycie paliwa jednak spadło o 9 proc.
Lżejsza konstrukcja umożliwiła również wprowadzenie wysoce zaawansowanego silnika 3.0-litra TDV6 do linii modelowej. Osiągając takie same osiągi jak wcześniejszy silnik 4.4-litra TDV8 Range Rover, mniejszy silnik zwiększa całkowite oszczędności wagi do 420 kg i dostarcza dramatyczne 22 proc. redukcji zużycia paliwa i emisji CO2, osiągając wartości 37,7 mpg (7,5 lit/100 km) oraz 196 g/km.
Ekologiczne osiągi nowego Range Rovera będą dodatkowo poprawione przez wprowadzenie nowoczesnego, wysokowydajnego silnika hybrydowego diesla w późniejszym okresie 2013 roku (przewidywana emisja CO2 169 g/km).
Luksusowe technologie Range Rovera
Nowy Range Rover został zaprojektowany z myślą o najnowszych rozwiązaniach technologicznych, od luksusowych funkcji wewnętrznych po zaawansowane technologie podwozia i pomocnicze systemy dla kierowców.
Wnętrze wyposażono w pełen zestaw ekskluzywnych funkcji, aby zapewnić zarówno pasażerom z przodu, jak i z tyłu ten sam niezrównany luksus. Ich komfort zapewniają najnowsze technologie wnętrza w zakresie wygody, praktyczności i bezproblemowej łączności. Nowe i ulepszone funkcje obejmują:
Wygodę – luksusowe funkcje, w tym bezkluczykowy dostęp, miękkie zamykanie drzwi z napędem, zdalnie otwierane klapy bagażnika, strefy chłodzenia i elektrycznie chowane haki holownicze
Audio wysokiej jakości – ekskluzywne systemy dźwiękowe Meridian z jakością dźwięku na poziomie audiofila
Wyświetlacze – nowoczesne wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości, w tym olśniewający pełny cyfrowy zestaw wskaźników oraz centralny 8-calowy ekran dotykowy z funkcją Dual-View
Kontrola głosowa i łączność – bezproblemowy pakiet łączności dla urządzeń mobilnych
Klimatyzacja – nowoczesne systemy klimatyzacyjne klasy wiodącej, w tym potężny nowy czterostrefowy system premium oraz możliwość programowania ogrzewania
Luksusowe siedzenia – ulepszone siedzenia z nowymi luksusowymi funkcjami, takimi jak wielomodułowy masaż oraz ekskluzywny nowy pakiet Executive Class na tylnych siedzeniach
Oświetlenie wnętrza – najnowsze oświetlenie LED dla subtelnego i eleganckiego oświetlenia ambientowego, w tym możliwość zmiany schematu kolorystycznego w zależności od nastroju kierowcy
Aby zwiększyć dynamiczne osiągi oraz zapewnić kierowcom zrelaksowane i bezstresowe doświadczenie za kierownicą, nowy Range Rover wprowadza kompleksowy zestaw zaawansowanych technologii podwozia i systemów wspomagających kierowcę. Wśród nowych i ulepszonych funkcji znajdują się:
Dwukanałowy system Dynamic Response aktywnej kontroli przechyłu oraz Adaptive Dynamics z ciągłą regulacją tłumienia
Elektryczne wspomaganie kierownicy, które umożliwia Park Assist – najnowszą technologię automatycznego parkowania, pomagającą kierowcom w równoległym parkowaniu w ciasnych miejscach parkingowych
Adaptacyjny tempomat – z nową funkcją Queue Assist, która pozwala systemowi działać przy niskich prędkościach i nawet do całkowitego zatrzymania
Inteligentne hamowanie awaryjne (w tym zaawansowane wsparcie hamowania awaryjnego) – pomagające kierowcom unikać kolizji, gdy ruch przed nimi nagle zwalnia lub inny pojazd nagle wjeżdża na ich pas
Monitorowanie martwego pola – z nową funkcją wykrywania zamykających się pojazdów, aby wykrywać pojazdy zbliżające się z większej odległości z tyłu
Wykrywanie ruchu wstecznego – aby ostrzegać kierowców o potencjalnych kolizjach podczas manewrów wstecznych
System kamer wokół pojazdu – z widokiem na T, prowadzeniem podczas parkowania przyczepy oraz prowadzeniem podczas podłączania przyczepy.
DESIGN RANGE ROVER
Niezapomniany design Land Rovera Range Rover, od jego charakterystycznej sylwetki po mocną architekturę kabiny, stanowi rdzeń atrakcyjności modelu.
W procesie tworzenia nowego modelu, projektanci Range Rovera mogli skorzystać z tego bogatego dziedzictwa, ale postanowili stworzyć świeżą wizję, która byłaby odpowiednia dla całkowicie nowej generacji klientów Range Rovera.
„Dla wielu właścicieli design Range Rovera stał się czymś rodzajem ikony,” powiedział Gerry McGovern, dyrektor ds. designu Land Rovera. „Naszym celem w nowym produkcie było zachowanie tego charakterystycznego ducha, ale z całkowicie nowoczesną interpretacją elementów designu Range Rover.”
Czysty i nowoczesny design – ale jednoznacznie Range Rover
Nowy Range Rover ma czystą i elegancką sylwetkę, która pochodzi z nowej interpretacji elementów designu Range Rover. Choć jest natychmiast rozpoznawalny jako Range Rover, nowy pojazd wykonuje znaczący krok naprzód z odważną ewolucją ikonicznego języka projektowania modelu.
Jego gładszy i bardziej nowoczesny wygląd sygnalizuje zaawansowaną technologię, która kryje się pod powierzchnią, i ma na celu poszerzenie atrakcyjności Range Rovera dla całkowicie nowej generacji klientów.
„Projektowanie następnej generacji Range Rovera, po ponad czterdziestu latach sukcesów, wiązało się z ogromną odpowiedzialnością za ochronę DNA takiej ikony,” powiedział Gerry McGovern, dyrektor ds. designu Land Rovera i dyrektor kreatywny.
„Nasz zespół projektowy pracował niezwykle ciężko, aby uchwycić eleganckie proporcje i czyste powierzchnie, które były cechą najlepszych projektów Range Rover.”
O długości nieco poniżej 5 metrów, nowy model ma bardzo podobną bryłę do obecnego Range Rovera, ale z gładszym i bardziej aerodynamicznym kształtem, linia dachu znajduje się 20 mm niżej w trybie dostępu.
Eleganckie proporcje nadwozia, wraz z subtelnym zwężeniem linii dachu i czystym, gładkim wykończeniem powierzchni nadwozia, dodatkowo podkreślają bardziej płynne i nowoczesne odczucie.
Nowe interpretacje klasycznych elementów designu pomagają uchwycić ten nieodłączny duch Range Rovera, w tym podpisową klapę silnika z charakterystycznymi ząbkami, unosić się dach oraz graficzne detale otworów wentylacyjnych na bokach nadwozia.
Z głęboką, imponującą kratką i charakterystyczną grafiką reflektorów, przednia część zachowuje mocny charakter Range Rovera. Jednak tylny nachylenie kratki, bardziej rzeźbione narożniki oraz szybszy kąt A-słupka wskazują na bardziej aerodynamiczną naturę kształtu.
Smuklejszy i bardziej aerodynamiczny profil jest również widoczny z tyłu, gdzie znajduje się charakterystyczne zwężenie nadwozia, nadając bardziej kompaktowe uczucie tylnej części pojazdu.
Charakterystyczne detale designu
Świeży i nowoczesny wygląd pojazdu jest wzmocniony starannie wykonaną grafiką, która nadaje nowemu Range Roverowi jego unikalny charakter.
Jednym z pierwszych detali, które przyciągają uwagę, jest nowoczesna interpretacja graficzna otworów wentylacyjnych, która teraz jest umieszczona na powierzchni przednich drzwi. Innowacyjne rozwiązania inżynieryjne sprawiły, że funkcjonalny otwór wentylacyjny nie jest już wymagany – co korzystnie wpływa na osiągi w wodzie – co dało projektantom swobodę przyjęcia bardziej kreatywnego rozwiązania dla tego tradycyjnego elementu projektu Range Rover.
Niżej w strukturze drzwi, charakterystyczne grafiki akcentowe okalają pojazd i przechodzą w tylną część samochodu, a także są kontynuowane w przednich i tylnych zderzakach. Urokliwa metaliczna powłoka nadaje grafikom wygląd, jakby pochodziły z aluminium pojazdu.
Inny z unikalnych elementów designu Range Rovera, odważna grafika unoszącego się dachu, została usprawniona przez projektantów dzięki przyjęciu niemal płaskich szyb bocznych, połączonych z luksusowym, błyszczącym czarnym wykończeniem słupków. Oprócz podkreślenia grafiki dachu, czyste wykonanie szyb także uwydatnia bardziej opływowy kształt nadwozia.
Zaawansowane systemy oświetlenia stanowią kolejną uwagę przyciągającą cechę, a przednie lampy kontynuują odważną ewolucję oblicza Range Rovera, z bardzo charakterystycznymi sygnaturami świetlnymi z wykorzystaniem technologii LED light blade, które tworzą znane, wzajemnie przeplatające się okręgi. Projektanci stworzyli główne jednostki reflektorów o technicznych grafikach, które przypominają soczewkę wysokiej wydajności.
Z tyłu, lampy rozwijają obecne, piętrowe traktowanie, z uderzającym nowym designem, który jest całkowicie zrealizowany z wykorzystaniem technologii LED. Główne lampy tylne i stopu mają odważny kwadratowy wzór, podczas gdy kierunkowskazy wykorzystują nową interpretację grafiki „potrójnej linii”, używanej w bieżącym modelu.
Opowieść o oświetleniu kończy „ukryta do momentu włączenia” górna lampka LED, która jest umieszczona pod spojlerem wzdłuż całej szerokości tylnej klapy, tworząc ekscytujący pasek światła w tylnej części pojazdu.
Wnętrze Land Rovera Range Rovera – najlepsze miejsce do bycia
„Wnętrze Range Rovera to coś wyjątkowego – po prostu daje naszym klientom poczucie, że nie ma lepszego miejsca, w którym można być,” powiedział Gerry McGovern. „Upewniliśmy się, że nowy model dostarcza dokładnie tego samego poczucia dobrostanu, z nowoczesnym designem, który oferuje zupełnie nowy poziom jakości i wyrafinowania.”
Projektanci postanowili stworzyć środowisko wnętrza o nowoczesnym i czystym charakterze, włączając w to charakterystyczne elementy designu Range Rovera, ale z nowoczesnym i świeżym podejściem.
Kabina zachowuje mocne, architektoniczne formy, które są podkreślone bardzo czystymi i eleganckimi powierzchniami, perfekcyjnie wykonanymi z najlepszych skór i fornirów.
Bazując na architekturze wnętrza Range Rovera, centralnym punktem kabiny jest odważne przecięcie mocnych elementów poziomych panelu instrumentów i pionowych linii centralnej konsoli.
Przez środek kabiny prowadzona jest potężna nowa grafika, stworzona przez szeroką konsolę centralną, która biegnie między kierowcą a pasażerem z przodu. Konsola ma pięknie uformowaną powierzchnię z forniru, która wydaje się unosić na podpory, podkreślając najwyższą jakość materiałów.
Czyste, nowoczesne linie panelu instrumentów i konsoli odzwierciedlają wysiłek włożony w udoskonalenie i uproszczenie wnętrza. Na przykład, układ sterowania zawiera o 50% mniej przełączników, aby zapewnić bardziej eleganckie warunki jazdy i upewnić się, że kierowca pozostaje spokojny i skoncentrowany.
Projektanci zwrócili szczególną uwagę na komfort pasażerów na tylnych siedzeniach, a nowy Range Rover oferuje znacznie więcej przestrzeni na nogi oraz opcję luksusowego siedzenia Executive Class z dwoma indywidualnie regulowanymi siedzeniami.
Nowy poziom jakości materiałów
Jakość materiałów została podniesiona na nowy poziom w nowym Range Roverze, a czyste, eleganckie linie wnętrza podkreślają perfekcyjne wykonanie i uwagę na szczegóły.
Wnętrze wykończono najdoskonalszymi naturalnymi materiałami, w tym pięknymi skórami i fornirami, a nieskazitelne metalowe wykończenia stanowią dopełnienie całości. Wszystkie wykończone powierzchnie, takie jak panel instrumentów i wykończenia drzwi, mają teraz miękkie i luksusowe wykończenie, co dodatkowo podkreśla wizualny i dotykowy urok kabiny.
W prawdziwym stylu Range Rovera, dwa gatunki skór najwyższej jakości są hojnie stosowane we wnętrzu, pokrywając praktycznie każdy detal, od siedzeń i panelu instrumentów po drzwi i podsufitkę. Modele wyższe oferują najlepszą skórę Semi Aniline, z przepięknie miękkimi, wysokiej jakości skórami, które zostały ręcznie wybrane ze względu na swoją wyjątkową elastyczność i naturalny wygląd.
Luksusowe skórzane siedzenia i wykończenia wnętrza kończą się pięknie dopasowanym podwójnym szwem, który ma tradycyjną, ręcznie wykonaną jakość.
Każdy element szwu jest precyzyjnie określony przez ekspertów Range Rovera, od długości i kierunku szwu, przez skręt, grubość i materiał nici. Nawet rozmiar i kształt igły są precyzyjnie zdefiniowane, aby gwarantować, że uzyskany będzie najwyższej jakości efekt.
Odważna architektura wnętrza jest podkreślona wspaniałym wyborem luksusowych fornirów i wykończeń, w tym trzech prawdziwych fornirów drewnianych pozyskiwanych z zrównoważonych źródeł. Rzeźbione powierzchnie fornirów w konsoli centralnej i panelach drzwi zostały precyzyjnie wykonane przez doświadczonych specjalistów Range Rovera.
Bezkompromisowa dbałość o detale
Zmiana jakości materiałów oraz odważna architektura wnętrza i czyste powierzchnie są dodatkowo podkreślone bezkompromisową dbałością o detale w całej kabinie.
Ten nacisk na doskonałe rzemiosło jest dobrze ilustrowany przez autentyczne metalowe detale, które są chłodne w dotyku i zachwycają wizualnie, a także stanowią stylowy kontrast do luksusowych skór i powierzchni forniru.
Uderzające przykłady obejmują odważne szczotkowane aluminiowe słupki po obu stronach centralnej konsoli, precyzyjnie wykonany obrotowy kontroler napędu oraz charakterystyczne otwory wentylacyjne, z każdym ostrzem wyróżnionym kluczową linią satynowego chromu.
Charakterystyczny finisz aluminium na centralnej konsoli uzyskuje się za pomocą unikalnego podejścia, które polega na przejściu aluminium przez ponad 20 różnych procesów, aby uzyskać wykończenie o najwyższej jakości.
Czyste, gładkie linie centralnej konsoli, która stanowi centralny punkt kabiny, zostały osiągnięte dzięki starannemu projektowaniu powierzchni fornirów, paneli sterujących i obszarów przechowywania. Przykładem tego jest przesuwna zasłona, która zakrywa uchwyty na kubki, mająca pięknie wykonaną solidną pokrywę, która gładko przesuwa się w zagłębieniu w centralnej konsoli.
Klienci docenią również zaawansowane oświetlenie LED, które zostało starannie zaprojektowane, aby zwiększyć luksusową atmosferę wnętrza i podkreślić charakterystyczną architekturę kabiny. Modele wyższe oferują konfigurowalne oświetlenie, z możliwością zmiany kolorów w zależności od nastroju pasażerów.
Tworzenie idealnego pojazdu na zamówienie
Klienci Range Rovera na całym świecie oczekują wysokiego poziomu indywidualnego wyboru, a nowy model oferuje wyjątkowy wachlarz kolorów, wykończeń, opcji siedzeń i specjalnych detali, aby stworzyć idealny pojazd na zamówienie.
Unikalna luksusowa atmosfera Range Rovera może być w znaczny sposób dostosowana z bogatym wyborem funkcji, w tym obszernym wyborem perfekcyjnie wykończonych wnętrz w kolorze tematycznym, w towarzystwie rekomendowanej listy kombinacji kolorów Designer Choice.
Wśród pożądanych nowych funkcji wprowadzonych z nowym Range Roverem znajdują się szerszy wybór opcji kolorów wnętrza i nadwozia, felgi aluminiowe o średnicy do 22 cali oraz luksusowy pakiet Executive Class Seating z tyłu.
Ekskluzywna seria Autobiography oferuje jeszcze wyższy poziom modyfikacji na zamówienie dla wymagających klientów, w tym spektakularny wybór 22 unikalnych wykończeń lakieru.
Pełny wybór indywidualnych opcji, aby umożliwić klientom Range Rovera stworzenie własnego wyjątkowego pojazdu, obejmuje:
17 kolorów wnętrza, z dodatkowym wyborem koloru siedzeń
3 fornirów wewnętrznych przy wprowadzeniu, z kolejnymi w przyszłości
3 kolory podsufitki
tylne siedzenia Executive Class
37 wykończeń zewnętrznych, w tym 22 unikalne kolory Autobiography
2 kontrastowe kolory dachu – Santorini Black lub Indus Silver
8 wzorów felg na kołach 19-, 20-, 21- i 22-calowych
alternatywne wykończenie Dark Atlas dla akcentów zewnętrznych
panoramiczny dach w pełnym rozmiarze
podświetlane płyty progowe
elektryczne boczne schodki
elektrycznie chowany hak holowniczy
BEZKOMPROMISOWA ZDOLNOŚĆ
Od pierwszego modelu wprowadzonego ponad 40 lat temu, niezrównana zdolność do pokonywania wszelkich terenów i osiągi stanowią fundamentalny element DNA Range Rovera.
Obecnie, wraz z wprowadzeniem czwartej generacji pojazdu w 2012 roku, te geny Land Rovera są równie silne. Rzeczywiście, dzięki zastosowaniu najnowszych technologii nadwozia i podwozia, osiągi Range Rovera przeniosły się na nowy poziom zarówno w zakresie prowadzenia na drodze, jak i w dostępie i szerokości jego możliwości terenowych.
„Zapewniamy, że ten pojazd został zaprojektowany od podstaw, aby być najbardziej wszechstronnym, najbardziej zdolnym Range Roverem w historii,” powiedział Nick Rogers, dyrektor linii pojazdów Range Rover. „Niektórzy klienci mogą zakładać, że ten pojazd poradzi sobie ze wszystkim, co mu zleci, i wykorzystaliśmy nasze doświadczenie oraz technologię, aby ponownie przekroczyć ich oczekiwania.”
Atrakcyjne osiągi terenowe w klasie – z innowacyjnym systemem Terrain Response®
Budując na legendarnym dziedzictwie Land Rovera w pojazdach zdolnych do pokonywania najtrudniejszych klimatów i nawierzchni, nowy Range Rover został opracowany, aby osiągnąć wiodącą w klasie zdolność terenową, z doskonałą stabilnością w każdych warunkach.
Dzięki zaawansowanej lekkiej strukturze nadwozia, nowoczesnemu projektowi zawieszenia i unikalnym technologiom Terrain Response®, nowy model po raz kolejny podnosi swoje standardy, zarówno w zakresie osiągów na drodze, jak i niezrównanej wydajności w terenie.
Wśród wiodących w branży innowacji znajduje się przełomowa, nowa generacja systemu Terrain Response® Land Rovera, która po raz pierwszy wprowadza możliwości nagradzanego systemu na nowy poziom.
Opracowany przez zespół specjalistów Land Rovera z dużym doświadczeniem w technologiach terenowych, system Terrain Response® 2 oferuje ustawienie Auto, które wykorzystuje zaawansowane „inteligentne” systemy do analizy aktualnych warunków jazdy i automatycznego wyboru najbardziej odpowiedniego programu terenowego.
Zapewniając, że pojazd zawsze porusza się w optymalnym trybie, nowy system może całkowicie automatycznie przełączać się między pięcioma ustawieniami: Ogólne; Trawa/Gravel/Śnieg; Błoto/Nierówności; Piasek; i Wspinaczka po skałach. Jak wszystkie systemy Terrain Response®, każde ustawienie optymalizuje zdolność do jazdy i przyczepność poprzez dostosowanie reakcji silnika, skrzyni biegów, centralnego dyferencjału i systemów podwozia do wymagań terenu.
Choć działa całkowicie automatycznie, Terrain Response® 2 zapewni również kierowcy dodatkowe informacje, takie jak wytyczne dotyczące wyboru trybu niskiego zakresu lub wysokości jazdy w terenie, gdy system oblicza, że jest to konieczne.
Alex Heslop, główny inżynier programu Range Rover, wyjaśnił: „System Terrain Response® Land Rovera zawsze przewodził branży w pomaganiu kierowcom w maksymalizacji potencjału ich pojazdu podczas pokonywania trudnych warunków. Dodając tryb automatyczny, inżynierowie Land Rovera kolejny raz przekształcili standardy. Nawet kierowcy nieposiadający doświadczenia będą mogli korzystać z pełnej funkcjonalności systemu, pewnie wiedząc, że pojazd został skonfigurowany w najlepszy możliwy sposób na każdym etapie ich podróży – niezależnie od trudności warunków.”
Aby uzupełnić system Terrain Response®, nowy Range Rover może również korzystać z unikalnego zestawu technologii terenowych, aby maksymalizować wydajność i bezpieczeństwo, w tym kontroli zjazdu ze wzgórza (HDC), kontroli uwolnienia z gradientu (GRC), asystenta startu pod górę (HSA), dynamicznej kontroli stabilności (DSC), elektronicznej kontroli trakcji (ETC) oraz kontroli stabilności pojazdu (RSC).
Oprócz tego, że systemy hamowania i stabilności są zaktualizowane z najnowszym dostrojenie i funkcjonalnością, ich działanie jest wzmacniane przez najnowszy modulator hamulcowy Bosch z sześcioma cylindrami, który zapewnia szybsze reakcje oraz płynniejszą, cichszą i bardziej precyzyjną obsługę.
Nowoczesna, lekka architektura zawieszenia
Innym kluczowym czynnikiem poprawiającym zdolności jezdne nowego Range Rovera jest nowoczesna, lekka architektura zawieszenia.
Wynik rozległego programu badań Land Rovera mającego na celu zidentyfikowanie koncepcji zawieszenia nowej generacji dla pojazdów AWD, systemy zawieszenia korzystają z czystego projektu, który obiecuje zapewnić najlepsze w klasie dynamiki pojazdu.
W większości zbudowana z lekkich komponentów aluminiowych, koncepcja zawieszenia jest w pełni niezależna, z szeroką podwójną konstrukcją wahacza z przodu i zaawansowanym układem multi-link z tyłu.
Nowy system zawieszenia zapewnia najlepszą w klasie długość skoku kół – z 260 mm ruchu z przodu i 310 mm z tyłu, w porównaniu do mniej niż 200 mm w przypadku większości konkurencyjnych pojazdów – zapewniając wyjątkową artykulację kół i stabilność w najtrudniejszych warunkach.
Podobnie jak w poprzednich modelach Range Rovera, lekka konstrukcja podwozia została połączona z czterokrotnym zawieszeniem powietrznym w celu optymalizacji wszechstronności pojazdu zarówno na drodze, jak i w terenie. Sprężyny powietrzne oferują zmienną wysokość zawieszenia i są połączone krzyżowo dla maksymalnej artykulacji osi.
Aby osiągnąć doskonałe osiągi, zarówno w zakresie jakości jazdy, jak i zdolności do szybkiej zmiany między różnymi wysokościami zawieszenia, sprzęt zawieszenia powietrznego został całkowicie zrewolucjonizowany.
Charakteryzująca się wysoką jakością jazdy Range Rovera została poprawiona dzięki zastosowaniu nowych sprężyn powietrznych z niską histerezą z przodu, które są w stanie efektywniej pochłaniać drobne nierówności. Sprężyny używają cieńszych, bardziej elastycznych materiałów, które są chronione przez metalową osłonę.
Dynamic Response i Adaptive Dynamics
Wydajność systemów zawieszenia w nowym Land Roverze Range Roverze jest dodatkowo poprawiana dzięki wykorzystaniu zaawansowanych technologii podwozia w celu optymalizacji dynamiki pojazdu.
Po raz pierwszy w Range Roverze dostępny jest system Dynamic Response aktywnej kontroli przechyłu Land Rovera. Montowany standardowo w modelach SDV8 i LR-V8 S/C, system Range Rover wykorzystuje technologię dwukanałową nowej generacji dla lepszej wydajności.
Dramaticznie redukując ilość przechyłu nadwozia podczas pokonywania zakrętów, Dynamic Response przekształca prowadzenie pojazdu i komfort pasażerów. Najnowszy system dwukanałowy jest w stanie niezależnie kontrolować osie przednie i tylne, co pozwala na dostosowanie go do zwiększonej zwrotności przy niskich prędkościach oraz poprawioną kontrolę i stabilność przy większych prędkościach.
Nowy system został również zaprojektowany w celu poprawy komfortu jazdy oraz redukcji „rzucania głowy”, poprzez wykrywanie i eliminowanie przechyłów nadwozia spowodowanych nierównymi nawierzchniami drogowymi.
Jak w przypadku wcześniejszych systemów aktywnej kontroli przechyłu Land Rovera, zdolność terenowa jest w rzeczywistości zwiększona w przypadku gdy system jest zainstalowany. Jeśli system wykryje warunki terenowe, moduł sterujący izoluje stabilizator i redukuje poziom kompensacji przechyłu, co pozwala na większą artykulację kół i zwiększa powierzchnię styku z terenem.
Adaptive Dynamics, z ciągle regulowanymi tłumikami, jest standardowym wyposażeniem wszystkich nowych Range Roverów, zapewniającym optymalne połączenie komfortu jazdy i kontroli poprzez oferowanie nieskończonej zmiennej regulacji tłumienia od miękkiego do twardego.
System Adaptive Dynamics monitoruje ruchy pojazdu co najmniej 500 razy na sekundę, reagując na wejścia kierowcy lub nawierzchni niemal natychmiastowo, co daje większą kontrolę i minimalizuje przechył karoserii, zapewniając stabilną, płaską jazdę. System wykryje nawet warunki terenowe i odpowiednio dostosuje tłumienie.
Całkowity inteligentny system 4WD
Range Rovers są znane ze swojej zdolności do zdobywania przyczepności na najbardziej wymagających nawierzchniach o niskim współczynniku przyczepności, a najnowszy model wykorzystuje to doświadczenie, oferując sprawdzony system inteligentnego 4WD Range Rovera, z podwójną skrzynią biegów, zapewniającego niską opcję do trudnych warunków w terenie lub podczas holowania.
Serce systemu 4WD stanowi skrzynia transferowa, która zapewnia stały napęd na cztery koła poprzez centralny dyferencjał zębaty, z podziałem momentu obrotowego 50/50. Wyjątkowa przyczepność i stabilność dynamiczna są utrzymane dzięki elektronicznie kontrolowanej wielopłytkowej sprzęgło, które zapewnia blokadę centralnego dyferencjału i funkcję podziału momentu obrotowego.
Wykorzystując informacje o poślizgu kół z różnych czujników pojazdu, jednostka kontrolna wykorzystuje sprzęgło wielopłytkowe do optymalnego rozdzielenia momentu obrotowego między kołami, działając równolegle z zaawansowanymi systemami elektronicznej kontroli trakcji.