LAND ROVER Range Rover 2017-2021

LAND ROVER Range Rover 2017-2021

Przejdź do galerii zdjęćLAND ROVER Range Rover 2017-2021

Land Rover wprowadził odświeżoną wersję czwartej generacji swojego flagowego modelu Range Rover (L405) w 2017 roku, a to było więcej niż tylko nowa farba i zestaw kół.

Przez niemal 50 lat, Range Rover dominował na rynku luksusowych SUV-ów. Niezależnie od tego, kto był właścicielem marki, dla wielu był uznawany za prawdziwego konkurenta dla Mercedesa klasy S. I w pewnym sensie rzeczywiście nim był. Nawet gdy wielka trójka wprowadzała luksusowe SUV-y, żaden z nich nie mógł dorównać prestiżowi, jaki miał Range Rover.

W 2012 roku, Land Rover L405 zdobył Internet, stając się natychmiastową sensacją. Pomimo luksusowego i dużego charakteru, był również lekki, dzięki aluminiowej karoserii. Jedną z najbardziej zauważalnych różnic między wersjami z 2012 i 2017 roku zauważono w reflektorach. Odświeżona wersja miała prostokątne światła do jazdy dziennej zamiast okrągłych. Również zderzak przedni był nieco inny.

W środku, zmieniona wersja oferowała całkowicie nowy system infotainment z kwadratowym wyświetlaczem dotykowym na szczycie centralnej konsoli oraz dodatkowym ekranem dla jednostki sterującej klimatyzacją. W zestawie wskaźników Land Rover umieścił wyświetlacz TFT zamiast starszych wskazówek i wskaźników. Dzięki temu otworzyły się drzwi dla następnej generacji luksusowych samochodów. Generacji, w której jednym gestem pasażerowie mogli otwierać lub zamykać drzwi, podnosić i opuszczać żaluzje.

Pod maską, najważniejsza aktualizacja dotyczyła wersji hybrydowej typu plug-in, która udowodniła, że duży SUV może osiągać lepszą efektywność paliwową niż większość małych samochodów na drogach. I mogło to robić, przemieszczając się po wszelkiego rodzaju terenach.

Range Rover reprezentuje szczyt luksusowego podróżowania jak nigdy dotąd, czyniąc każdą podróż cennym doświadczeniem, zarówno za kierownicą, jak i w roli pasażera.

Stworzony niemal 50 lat temu z myślą o użytkownikach terenów wiejskich, którzy często przemieszczać się musieli pomiędzy posiadłością a miastem, Range Rover nieprzerwanie ewoluował, by stać się niekwestionowanym liderem w kategorii luksusowych SUV-ów.

Dziś technologia napędza nowego Range Rovera na kolejny ważny etap, oferując hybrydowy napęd elektryczny z możliwością ładowania z gniazdka, który zapewnia zrównoważony luksus z nowymi poziomami wydajności i możliwości, uzupełniając jego elegancję i pożądanie. Projekt zewnętrzny ewoluował, a wnętrze wzbogacono o wyższy komfort i nowe technologie dla konsumentów.

Funkcje zwiększające komfort odmieniają doświadczenie podróży zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Przednie fotele oferują do 24 ustawień dzięki nowym ramom, z szerszą i głębszą pianką oraz podgrzewanymi podłokietnikami. W tylnej części całkowicie przeprojektowane wnętrze i układ siedzeń tworzą spokojne schronienie bez kompromisów w zakresie przestrzeni bagażowej.

Jeśli pracujesz podczas jazdy, dostępnych jest do 17 punktów podłączenia, w tym gniazdka domowe, USB, HDMI i 12-woltowe; hotspoty Wi-Fi 4G dla maksymalnie ośmiu urządzeń oraz wygodne miejsce na przechowywanie są zaprojektowane z myślą o podróżujących w interesach. Wnętrze zostało dostosowane do relaksu, z luksusowymi fotelami oferującymi 25 programów masażu dzięki technologii masażu gorącymi kamieniami w oparciach siedzeń.

Szerokie, miękkie fotele oferują wyrafinowany komfort. Mogą być pochylane o maksymalnie 40 stopni, co w pełni wykorzystuje dodatkowe 186 mm przestrzeni na nogi (teraz 1,206 mm łącznie), które ma do zaoferowania model Autobiography Long Wheelbase, i mogą być uruchamiane za dotknięciem przycisku. Wzorowy komfort obejmuje również podgrzewane i chłodzone fotele oraz podgrzewane podłokietniki, podpórki na stopy i łydki. Dla większej wygody i personalizacji, wszystkie funkcje siedzeń można kontrolować za pośrednictwem aplikacji na smartfony, zarówno w pojeździe, jak i na zewnątrz.

Elegancja wnętrza została podniesiona dzięki bezszwowej integracji najbardziej zaawansowanego systemu infotainment, jaki kiedykolwiek stworzono przez Jaguar Land Rover. Touch Pro Duo, kodowane jako „Blade”, łączy dwa 10-calowe ekrany dotykowe o wysokiej rozdzielczości na środkowej konsoli, działające w doskonałej harmonii. Informacje mogą być przesuwane z jednego ekranu na drugi, co sprawia, że układ jest niezwykle intuicyjny i angażujący w obsłudze, z niezrównaną funkcjonalnością.

Po wprowadzeniu nowego modelu Range Rover Sport z hybrydowym napędem elektrycznym (PHEV) w zeszłym tygodniu, podróż Jaguar Land Rover z ICE do ACE trwa, przechodząc z konwencjonalnych silników spalinowych do autonomicznych, połączonych i elektrycznych pojazdów.

Efektywny nowy Range Rover P400e PHEV zapewnia zrównoważoną wydajność, łącząc 300-konny (221 kW) silnik benzynowy czterocylindrowy Ingenium z elektrycznym silnikiem o mocy 85 kW. Całkowita dostępna moc wynosząca 404 KM (297 kW) – dostępna dzięki stałemu napędowi na cztery koła – pozwala na przyspieszenie od 0 do 60 mph w 6,4 sekundy i osiągnięcie maksymalnej prędkości 137 mph.

Z imponującym momentem obrotowym wynoszącym 640 Nm, nowy napęd łączy dynamiczną wydajność z tradycyjnymi możliwościami, komfortem i wyrafinowaniem Range Rovera.

Dzięki elektryfikowanemu napędowi, Range Rover P400e emituje zaledwie 64 g/km w cyklu mieszanym NEDC i zapewnia zasięg w trybie całkowicie elektrycznym wynoszący do 31 mil, bez pracy silnika benzynowego Ingenium. Po raz pierwszy klienci wybierający flagowego SUV-a Land Rovera mogą doświadczyć jazdy bez emisji.

Model P400e oferuje prawie bezgłośną doskonałość z niekompromisowymi zdolnościami terenowymi oraz umożliwia wjazd w obszary z ograniczeniami jakości powietrza, w tym do większości stref poboru opłat za zatory.

Kierowcy nowego modelu PHEV mogą wybierać spośród dwóch trybów jazdy:

Tryb hybrydowy równoległy (domyślny tryb jazdy) – łączy napęd benzynowy i elektryczny. Kierowca może optymalizować poziom naładowania baterii lub ekonomię paliwa, korzystając z jednej z dwóch funkcji zarządzania ładowaniem:
Funkcja SAVE – zapobiega obniżeniu się poziomu naładowania baterii poniżej wybranego poziomu
Funkcja optymalizacji energii predykcyjnej (PEO) – wprowadzenie celu w systemie nawigacji włącza tę funkcję, która korzysta z wbudowanych danych GPS dotyczących wysokości dla wybranej trasy, aby inteligentnie połączyć silnik elektryczny i silnik benzynowy w celu maksymalizacji efektywności paliwowej
Tryb EV (pojazd elektryczny) – umożliwia pojazdowi pracę wyłącznie na silniku elektrycznym, korzystając z energii zgromadzonej w baterii, co jest idealnym rozwiązaniem do cichych i bezemisyjnych podróży.

Precyzja i kontrola napędu zapewniają spokojny postęp w każdych warunkach i na każdym terenie. Technologia Terrain Response 2 Land Rovera ma unikalną kalibrację, aby inteligentnie i precyzyjnie rozdzielać moment obrotowy z silnika elektrycznego, który nie ma prędkości wlekącej i potrafi dostarczyć maksymalny moment obrotowy od zera obrotów, do wszystkich czterech kół. To daje większą kontrolę podczas manewrów terenowych przy niskich prędkościach, potwierdzając znakomitą wszechstronność Range Rovera.

Przy szybkim ładowaniu 13.1 kWh wysokowoltażowej baterii litowo-jonowej, pełne naładowanie można osiągnąć w zaledwie 2 godziny 45 minut w domu, korzystając z dedykowanej skrzynki ściennej 32 amperowej. Baterię można w pełni naładować w 7 godzin 30 minut, korzystając z dostarczonego jako standardowy 10-amperowego kabla do ładowania w domu. Bateria Range Rovera objęta jest 8-letnią gwarancją na stan zdrowia na poziomie 70% i na 100,000 mil.

Silnik benzynowy Ingenium o pojemności 2,0 litra jest zamontowany w układzie podłużnym, a silnik elektryczny o mocy 85 kW znajduje się w automatycznej skrzyni biegów ZF o 8 biegach w centrum pojazdu obok 7 kW wbudowanego ładowarki. Miejsce dostępowe do kabla znajduje się z przodu pojazdu, podczas gdy pryzmatyczna bateria litowo-jonowa umieszczona jest z tyłu pod podłogą bagażnika. Model P400e dostępny jest w standardowej i długiej wersji nadwozia.

Nowy Range Rover został wzbogacony o dodatkowe technologie dla większego komfortu i wygody:

Gestowe przeciwsłoneczne: otwierane i zamykane za pomocą zaawansowanego systemu sterowania gestami, który odczytuje ruch dłoni pasażera. Aby otworzyć zasłonę, wystarczy przesunąć dłoń w kierunku tyłu przed lusterkiem wstecznym, a przesunięcie w przód spowoduje zamknięcie.
Jonizacja powietrza w kabinie: wykorzystuje naładowane cząsteczki wodne w nano-wielkości do oczyszczania i uzdatniania powietrza w celu poprawy samopoczucia pasażerów.
Pixel-laserowe reflektory LED: nowoczesna technologia jest jaśniejsza i inteligentnie przyciemnia sekcje LED, aby uniknąć oślepiania nadjeżdżających kierowców.
Klucz aktywności: klienci mogą bezpiecznie blokować i odblokowywać pojazd bez potrzeby noszenia konwencjonalnego klucza.

Aby doświadczyć dostosowanego luksusu i osiągów Range Rover w najbardziej dynamicznej formie, klienci mogą teraz cieszyć się ulepszonym SVAutobiography Dynamic – najpotężniejszym produkcyjnym Range Roverem do tej pory. Moc z silnika V8 z doładowaniem osiąga do 565 KM (wzrost o 15 KM), co zapewnia przyspieszenie od 0 do 60 mph w zaledwie 5,1 sekundy. Uderzające zmiany w projekcie obejmują ekskluzywny wzór kratki Graphite Atlas z chromowanymi wstawkami oraz zaktualizowany tylny zderzak z wbudowanymi metalowymi końcówkami rury wydechowej.

Zaprojektowany i zbudowany przez Jaguar Land Rover w Wielkiej Brytanii, nowy Range Rover będzie produkowany w zakładzie produkcyjnym firmy w Solihull i jest już dostępny do zamówienia, a pierwsze dostawy rozpoczną się na początku 2018 roku.

ZRÓWNOWAŻONY LUKSUS

Niezrównana zdolność i bezkonkurencyjna jakość łączą się z zrównoważonym luksusem wprowadzeniem hybrydowego napędu benzynowo-elektrycznego do Range Rovera. Pierwszy hybrydowy napęd elektryczny (PHEV) Jaguar Land Rovera jest w stanie przejechać do 31 mil z zerowymi emisjami spalin, gdy jest prowadzone w trybie elektrycznym, co zapewnia zrównoważoną wydajność jak nigdy wcześniej.

PHEV: Zrównoważona wydajność bez kompromisów

Nowy model PHEV, P400e, jest najefektywniejszym Range Roverem i łączy zaawansowany silnik benzynowy czterocylindrowy Ingenium o mocy 300 KM (221 kW) z elektrycznym silnikiem o mocy 116 KM (85 kW). Ta przełomowa technologia zasilana jest zaawansowaną baterią litowo-jonową o pojemności 13,1 kWh, co daje całkowitą dostępną moc wynoszącą 404 KM (297 kW) przez stały napęd na wszystkie koła (AWD).

Razem napędzają Range Rovera od 0 do 60 mph w 6,4 sekundy (wariant SWB) i osiągają maksymalną prędkość 137 mph. Z imponującym momentem obrotowym wynoszącym 640 Nm, nowy napęd łączy dynamiczną i zrównoważoną wydajność z tradycyjnymi możliwościami, komfortem i wyrafinowaniem Range Rovera.

Model P400e korzysta zarówno z silnika benzynowego Ingenium, jak i silnika elektrycznego, aby osiągnąć emisje CO2 wynoszące 64 g/km oraz ekonomię paliwa wynoszącą do 101 mpg (2.8 l/100 km) w cyklu mieszanym NEDC. Inteligentny system może również przechwytywać i magazynować energię wytwarzaną podczas hamowania, aby wspierać ładowanie baterii.

Połączenie silnika benzynowego Ingenium i napędu elektrycznego może być używane w dwóch trybach jazdy: w trybie hybrydowym równoległym (domyślnym trybie jazdy) oraz w trybie EV (pojazd elektryczny).

W trybie hybrydowym równoległym, P400e może inteligentnie i bezproblemowo łączyć oba źródła mocy, aby zapewnić efektywny postęp. Gdy jest prowadzony w ten sposób, nowy napęd zapewnia najlepsze ze wszystkich światów. Dzięki inteligentnemu wykorzystaniu energii elektrycznej, P400e zawsze dysponuje mocą i zdolnościami, jakich klienci oczekują od Range Rovera.

W dłuższych podróżach klienci mogą skorzystać z funkcji SAVE, aby wykorzystać zasięg EV tylko na określoną część swojej podróży, na przykład przy wjeździe do zatłoczonych obszarów miejskich. Funkcja optymalizacji energii predykcyjnej wykorzystuje zaawansowany system nawigacji pojazdu, aby zmaksymalizować efektywność paliwową (z wyjątkiem Chin).

W trybie EV P400e można prowadzić do 31 mil z zerowymi emisjami spalin, gdy jest w pełni naładowany. Ten tryb jazdy jest ręcznie wybierany za pomocą przycisku na konsoli i pozwala nowemu modelowi PHEV osiągnąć maksymalną prędkość elektryczną wynoszącą 85 mph, podczas gdy jego hojny zasięg pozwala kierowcom ukończyć wiele podróży bez potrzeby uruchamiania silnika benzynowego Ingenium.

Bez względu na warunki, wyjątkowe osiągi i możliwości nowego Range Rovera nie ulegają osłabieniu, podczas gdy klienci korzystają z obniżonego zużycia paliwa i emisji CO2, a także wjazdu do obszarów z ograniczeniami dla pojazdów wyłącznie z silnikiem spalinowym.

Inżynierowie Land Rovera maksymalizowali przestrzeń wewnętrzną i zapewniali idealny rozkład masy. Silnik 2.0-litrowy Ingenium można znaleźć pod trademarkowym klapą typu clamshell, jak w standardowych wersjach, a silnik elektryczny o mocy 85 kW znajduje się na skrzyni biegów w centrum pojazdu.

Patrząc na przód pojazdu, punkt dostępowy dla gniazda ładowania 7 kW znajduje się za znakiem Land Rovera po prawej stronie kratki, podczas gdy pryzmatyczna bateria litowo-jonowa o pojemności 13.1 kWh jest umieszczona z tyłu, pod podłogą bagażnika.

Ładowanie uproszczone

Nowy model PHEV jest wyposażony w punkt ładowania z możliwością podłączenia za dyskretną płytą w kratce, wbudowany ładowarka 7 kW i kabel. Pełne naładowanie można osiągnąć w około 7,5 godziny (10 amperów) (zmienia się w zależności od rynku, lokalizacji i używanego sprzętu), więc Range Rover P400e nadaje się do nocnych doładowań baterii przy użyciu domowego gniazdka.

Model PHEV jest dostępny z trzema typami kabli do ładowania, w tym standardowo z kablem do ładowania w domu, który łączy się z domowymi źródłami zasilania.

Aby przyspieszyć ładowanie, dostępny jest kabel wielofunkcyjny do użytku w wyższych mocach 32 amperów w lokalizacjach komercyjnych oraz odpowiednio wyposażonych domach. Może to skrócić czas ładowania do 2 godzin 45 minut.

Taką samą wydajność ładowania można osiągnąć za pomocą publicznego kabla do ładowania, który jest kompatybilny z AC boxami ściennymi zainstalowanymi w obiektach domowych i usługowych oraz na stacjach serwisowych, co czyni go idealnym do ładowania w ruchu.

Ładowanie czasowe jest również dostępne za pośrednictwem zaawansowanego systemu infotainment Range Rover, który pozwala właścicielom wybrać najodpowiedniejszy czas na rozpoczęcie ładowania – idealny dla klientów, którzy chcą podłączyć się po powrocie do domu, ale czekają na ładowanie, aż będzie dostępna tańsza taryfa energetyczna.

Właściciele mogą łatwo monitorować status ładowania, patrząc na dwa podświetlone paski po obu stronach gniazda ładowania, za kratką. Białe światło oznacza, że pojazd jest podłączony, ale ładowanie nie rozpoczęło się, natomiast niebieskie światło pokazuje, że zaplanowane ładowanie jest ustawione, ale nie rozpoczęte. Migająca zielona sygnalizacja pokazuje, że samochód jest ładowany, podczas gdy stałe zielone światło wskazuje, że bateria jest w pełni naładowana.

Kiedy klienci są z dala od pojazdu, mogą używać aplikacji InControl na smartfony, aby monitorować status ładowania, a także otrzymywać powiadomienia o błędach lub o odłączeniu kabla.

Funkcjonalność klasy pierwszej

Silnik benzynowy i silnik elektryczny w P400e zostały skalibrowane, aby działały w doskonałej harmonii, niezależnie od stanu naładowania baterii, z dwiema funkcjami zarządzania ładowaniem dostępnymi w trybie hybrydowym równoległym:

Optymalizacja energii predykcyjnej pomaga maksymalizować wykorzystanie obu źródeł mocy i jest aktywowana, gdy kierowca wprowadza cel w systemie nawigacji (z wyjątkiem Chin). Analizując takie czynniki jak ruch, nachylenie trasy i to, czy jest to obszar miejski czy wiejski, system PHEV bezproblemowo łączy moc elektryczną i moc silnika benzynowego Ingenium w celu optymalizacji efektywności.
Wybieraną przez kierowcę funkcję SAVE można uzyskać za pośrednictwem ekranu dotykowego i utrzymuje poziom naładowania baterii na poziomie aktywacji. W tym momencie pojazd będzie korzystać z silnika elektrycznego, gdy tylko zgromadzi wystarczającą ilość energii za pomocą hamowania regeneracyjnego lub ładowania, co pozwala klientom zachować energię elektryczną do wykorzystania na określonej części podróży.

Działanie napędu PHEV wspierane jest przez najnowszą automatyczną skrzynię biegów ZF8P75XPH o 8 biegach, która łączy lekką konstrukcję i wysoką wydajność, aby zmniejszyć zużycie paliwa i emisję CO2, jednocześnie zapewniając doskonałe wyrafinowanie i pewne reakcje, jakich klienci Range Rovera oczekują. Zaawansowana skrzynia biegów dostosowuje się do indywidualnych stylów jazdy, więc dynamiczna jazda jest automatycznie połączona z bardziej pilnymi zmianami biegów.

WYDARZENIA WYSOKIEJ JAKOŚCI

W niemal 50-letniej historii Range Rovera jednym z elementów stałych była niezrównana jakość. Nowy Range Rover stanowi wyrafinowaną ewolucję eleganckiego stylu SUV-a i luksusowego wnętrza.

Niezrównane zewnętrze

Subtelne zmiany w projekcie zewnętrznym nadają flagowemu SUV-owi Land Rovera jeszcze bardziej prestiżowy wygląd i obecność.

Zaktualizowana kratka zawiera czarną błyszczącą obwódkę i siatkę Atlas (zmienia się w zależności od modelu), aby nadać nowocześniejszy wygląd, podczas gdy całkowicie nowy przedni zderzak charakteryzuje się poszerzonymi wlotami wentylacyjnymi. Znakiem rozpoznawczym jest klapa clamshell, która jest zarówno fizycznie jak i wizualnie dłuższa, co daje kierowcy czystszy widok przed sobą.

Odświeżone dolne akcenty boczne i grafiki wentylacyjne zawierają dwa alternatywne schematy projektowe – satynowe w kolorze nadwozia i wykończenie Atlas Accent – które dodatkowo podkreślają charakterystyczny profil pojazdu.

Z tyłu zaktualizowany zderzak łączy końcówki wydechowe we wszystkich napędach Range Rovera. Dodatkowo dostępnych jest sześć nowych wzorów felg aluminiowych oraz dwa nowe kolory metaliczne: Rossello Red i Byron Blue.

Dostępne są również dwa pakiety projektowe:

Pakiet Black Exterior zmienia kluczowe elementy na Narvik Black, w tym litery na pokrywie silnika i klapie bagażnika, siatkę kratki i wewnętrzną obwódkę, pokrywę do holowania, pokrywy lusterek, grafikę wlotów bocznych oraz grafikę w akcentach, wykończenie klapy bagażnika oraz uchwyty drzwiowe na Vogue SE i Autobiography.
Pakiet Shadow Exterior zawiera podobny zestaw ulepszeń (z wyjątkiem pokrywy lusterek i pokrywy do holowania), ale z wykorzystaniem Shadow Atlas jako koloru akcentującego.

Oświetlenie drogi

Wprowadzenie technologii reflektorów LED dało zespołowi projektowemu Land Rovera większą elastyczność i możliwość opracowania ostrzejszej, cieńszej grafiki nowego reflektora oraz zapewnienia lepszego oświetlenia.

Bardziej energooszczędne i zaprojektowane tak, aby trwały przez całe życie pojazdu, światło, które generują, jest znacznie bliższe światłu dziennemu, co pomaga zmniejszyć zmęczenie kierowcy podczas jazdy w nocy. Standardowe funkcje obejmują sygnaturowe światła do jazdy dziennej, automatyczne reflektory i mycie ciśnieniowe.

Nowa technologia oferuje cztery opcje reflektorów LED:

Premium
Matrix
Pixel
Pixel-Laser

Standardowy pakiet reflektorów Premium składa się z 24 LED-ów na pojazd, z sygnaturowymi światłami do jazdy dziennej i opcjonalnym asystentem automatycznego światła drogowego.

Z 52 LED-ami, nowoczesny system Matrix LED oferuje nowy poziom funkcjonalności, dzieląc wiązkę na pionowe paski, które można kontrolować indywidualnie, umożliwiając jednoczesne korzystanie ze świateł mijania i drogowych. Osiąga to poprzez rzucanie do czterech pionowych cieni przed pojazdem, aby zapobiec oślepianiu nadjeżdżających użytkowników drogi bez potrzeby ściemniania świateł drogowych. Zaawansowane ustawienie można optymalizować do jazdy po mieście, na wsi i na autostradzie, a także w trudnych warunkach pogodowych.

Oświetlenie Pixel LED dostarcza precyzyjną kontrolę 142 indywidualnych LED-ów, maksymalizując ilość światła, które nowy Range Rover rzuca na drogi, dzieląc wzór głównej wiązki w pionie i poziomie. Umożliwia to do czterech wyższej definicji cieni, aby uniknąć oślepiania wielu pojazdów przed. Ta opcja reflektorów zawiera światła skrętne, które działają przy wyższych prędkościach, kierując wzór głównej wiązki w kierunku skrętu.

Ustawienie Pixel LED jest uzupełnione o nową opcję reflektorów Pixel-Laser High Beam, która rzuca precyzyjne i stałe światło na odległość ponad 500 metrów przed pojazd dzięki 144 LED-om i czterem diodom laserowym. Do jazdy nocą i przy prędkościach 80 km/h lub więcej, potężny system zapewnia wyjątkową widoczność do przodu i zaawansowane ostrzeganie przed potencjalnymi przeszkodami. Inteligentny system automatycznie przyciemnia, gdy wykrywa inne pojazdy.

Spokojne schronienie

Wnętrze nowego Range Rovera jest bardziej luksusowe, elastyczne i pięknie wykonane niż kiedykolwiek wcześniej. Każdy szczegół został starannie zaprojektowany i precyzyjnie wykonany z myślą o komforcie i przyjemności jego pasażerów.

Bardziej komfortowe niż kiedykolwiek

Typowy dla zrównoważonego luksusu i komfortu dostrzegalnego we wszystkich aspektach są nowe fotele, które oferują większy kąt odchylenia, przestrzeń na nogi i miejsce na stopy niż wcześniej. Fotele kierowcy i pasażera z przodu są teraz asymetrycznie szersze na zewnątrz, aby ułatwić dostęp do pojazdu. Bogate, luksusowe wzory charakteryzują się liniami, skórzanymi elementami i warstwami głębokiej amortyzacji, które tworzą przytulne, przypominające salon otoczenie.

Rama przedniego fotela ewoluowała, aby zapewnić szerszą podstawę, podczas gdy pianki są głębsze, a nowe warstwy komfortu wzbogacają wygodę kierowcy i pasażera. Skóry wysokiej jakości zostały szczególnie wybrane, aby zapewnić klientom zawsze światowej klasy komfort.

Wygoda została również zwiększona dzięki przeniesieniu elementów sterujących fotelami na nowe panele drzwiowe. Przesunięcie to ma na celu dostosowanie szerszych podstaw foteli i ułatwienie oraz uproszczenie dokonywania regulacji – zapewnia, że wnętrze pozostaje uporządkowane i spełnia minimalistyczną filozofię projektowania.

Nowe funkcje zostały również wbudowane w 16-kierunkowe elektrycznie regulowane fotele przednie z Grained Leather, aby jeszcze bardziej poprawić doświadczenie pasażerów dzięki funkcjom podgrzewania i pamięci.

Dla wyższego poziomu komfortu, 20-kierunkowe fotele przednie z Oxford Leather są jeszcze bardziej luksusowo wykończone i oferują większe możliwości personalizacji. Poduszki na nogi rozciągają się, aby wspierać uda, natomiast regulowane boczki zapewniają wsparcie dla pasażerów i mogą być wyposażone w funkcje chłodzenia i masażu.

Z 24-kierunkową regulacją, najdroższe fotele z Semi-Aniline Leather to najbardziej zaawansowana opcja, zapewniająca wsparcie górnej części pleców dla całkowitego komfortu, zintegrowane ustawienia klimatyzacji i masażu oraz opcję funkcji masażu gorącymi kamieniami.

Ta funkcjonalność wysokiej klasy sięga również do tyłu, gdzie fotele mają konstrukcję dzieloną 60:40. Szersze fotele, oferujące znaczną przestrzeń na nogi, mają również napędy do odchylania umieszczone na drzwiach dla większej wygody.

Klienci mogą wybierać napędzane fotele odchylane w Oxford lub Semi-Aniline Leather z inteligentnym trybem ładunkowym. Umożliwia to łatwe składanie elastycznych foteli w układzie 60/40 oraz dostęp do przestrzeni ładunkowej.

Napędzane fotele tylne można składać za pomocą ekranu dotykowego systemu infotainment, co zapewnia dostęp do ładunku, a także gwarantuje, że nieprzerwane komfort i wyrafinowanie Range Rovera nie odbywają się kosztem praktyczności.

Aby zmniejszyć hałas, Range Rover teraz wykorzystuje szkło grubości 6 mm – 20% grubsze niż wcześniej montowane – aby zapewnić, że hałas drogowy, silnikowy i wiatrowy nie zakłóca pasażerów, niezależnie czy pracują, czy relaksują się.

Fotele klasy wykonawczej

Nowe fotele klasy wykonawczej są dostępne w modelach Vogue SE i standardowo w wersjach Autobiography, podnosząc luksus foteli przednich i tylnych z Semi-Aniline Leather oraz dodatkową funkcjonalnością.

Nowe szersze ramy foteli, głębsze pianki oraz warstwy komfortu łączą się z poduszką siedziska, która prowadzi do premium wykończenia słupka C, tworząc wrażenie luksusowego wnętrza przypominającego salon.

To wrażenie zostało wzmocnione przez nową centralną konsolę, którą można wysunąć z przyciskiem. Wcześniej rozciągająca się na całą długość tylnej kabiny i na stałe zamocowana, nowa konsola jest dostępna za dotknięciem przycisku i ma przerwę w centralnej podłodze, aby umożliwić pasażerom łatwe opuszczenie pojazdu z obu stron. Gdy konsola jest schowana, tylna kabina nadal może pomieścić trzy pasażerów w komfortowych warunkach, więc elastyczność nie zostaje ograniczona.

Gdy jest używana, zasilana konsola środkowa otacza pasażerów luksusową skórą, zapewniając eleganckie miejsce na napoje i osobiste przedmioty w doskonałym przykładzie ewolucji wnętrza Range Rovera. Pasażerowie korzystający z siedzeń klasy wykonawczej mogą również odchylić swoje oparcia dalej niż kiedykolwiek wcześniej, o maksymalnie 40 stopni, wykorzystując dodatkowe 186 mm przestrzeni na nogi (1206 mm łącznie), dostępną w modelu z długim rozstawem osi. Przyjemne oparcia głowy mają osiem różnych ustawień, aby zapewnić optymalny komfort.

Fotel pasażera z przodu może być przesunięty do przodu, aby maksymalizować przestrzeń, a podgrzewany podnóżek, podpórka na łydki i stopy zapewniają wsparcie ergonomiczne w pozycji odchylonej, aby bardziej zanurzyć w relaksie.

Najbardziej komfortowa pozycja z tyłu może być osiągnięta za pomocą jednego naciśnięcia przycisku, który przesuwa fotel przedni do przodu i składa oparcie, aby zapewnić widoczność z przodu, pochyla tylne siedzenie i składa podnóżek (znajduje się z tyłu fotela przedniego) oraz podnosi podpórkę na łydki, a także wysuwa konsolę środkową.

Pasażerowie tylni mają kontrolę nad fotelami przednimi, gdy są one puste, za pośrednictwem panelu sterującego znajdującego się na drzwiach, oferując maksymalny komfort i wygodę.

Uczucie spokoju można wznieść na nowe wyżyny zarówno dla pasażerów z przodu, jak i z tyłu dzięki nowej funkcji masażu. Z 14 komórkami w każdym fotelu, system może dostarczyć bardziej zróżnicowane i relaksujące masaże niż kiedykolwiek wcześniej.

Nowa funkcja masażu gorącymi kamieniami koncentruje ciepło w czterech centralnych elementach masażowych, jednocześnie utrzymując chłodną lub neutralną temperaturę w reszcie siedziska, aby pasażerowie mogli cieszyć się intensywniejszym i skuteczniejszym doświadczeniem. Siedzenia generują ciągłe fale na plecach i łagodnie stosują ciepło na kręgosłupie.

Położenie siedzenia, funkcjonalność masażu, temperatura siedzeń i kontrola klimatu w tylnej kabinie mogą być zarządzane z nowej aplikacji Comfort Controller na smartfony, która daje pasażerom kontrolę nad fotelami klasy wykonawczej.

Umożliwia ona użytkownikom kontrolowanie rodzaju masażu i intensywności wibracji, a także pozwala ustawić temperaturę i prędkość wentylatora dla tylnej kabiny. Funkcjonalność ogrzewania i chłodzenia w siedzeniach również może być kontrolowana, jak również ich pozycja – idealna, gdy jesteś w pełni odchylony i elementy sterujące z drzwi są poza zasięgiem. Wykończeniem wnętrza Range Rovera jest integracja ogrzewania we wszystkich podłokietnikach, zarówno z przodu, jak i z tyłu.

Luksusowe środowisko obejmuje teraz cztery nowe fornirów spośród siedmiu dostępnych, najnowsze udoskonalenia zapewniają luksusowe doświadczenie z dostosowanym komfortem jak nigdy dotąd.

Tylna przegroda w tylnych fotelach wykonawczych pozwala pasażerom odchylać się bez kompromisu w przestrzeni ładunkowej.

Innowacyjne rozwiązania magazynowe

Nowy Range Rover jest bardziej luksusowy niż kiedykolwiek, ale dążenie do perfekcji nie odbywa się kosztem praktyczności. Pasażerowie korzystają z szeregu elastycznych rozwiązań magazynowych, w tym przednich uchwytów na kubki, które mogą być przesuwane do przodu, aby odsłonić głęboką przestrzeń do przechowywania, o pojemności do 4.5 litra, w centralnej konsoli z dedykowanym portem USB do ładowania.

Dodatkowo, skrzynka o pojemności 7.89 litra ma nową podwójną, składaną tacę, gdy jest otwarta, idealną do przechowywania portfeli i telefonów komórkowych w bezpiecznym i niewidocznym miejscu.

Pojemniki w drzwiach z przodu i z tyłu zostały przeprojektowane, aby pomieścić większe butelki (1.5 litra) niż wcześniej, a w modelach z długim rozstawem osi, tylna skrzynka ma 2.8 litra dodatkowej przestrzeni do przechowywania, podczas gdy tył centralnej konsoli mieści gniazdko domowe. Drugie gniazdko domowe można znaleźć w przestrzeni ładunkowej, co umożliwia ładowanie laptopów w ruchu.

Udoskonalenia wnętrza

Szereg funkcji zwiększających komfort odmienia doświadczenie podróży zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów.

Jakość powietrza udoskonalona

Nowy system jonizacji powietrza w kabinie, Nanoe™, jest kluczowy dla zwiększonego skupienia na samopoczuciu pasażerów. System wykorzystuje naładowane cząsteczki wodne w nano-wielkości, aby pomóc usunąć substancje szkodliwe, oczyszczać powietrze i eliminować alergeny, wirusy, bakterie i zapachy. Zaawansowany system filtracji można włączać i wyłączać za pomocą ekranu klimatyzacji w systemie infotainment.

Gestowe przeciwsłoneczne

Wygodna technologia jest sercem nowego Range Rovera, co pokazuje zasilana elektrycznie roleta przeciwsłoneczna, która może być otwierana i zamykana za pomocą zaawansowanego systemu rozpoznawania gestów, który potrafi odczytywać ruchy rąk.

Aby otworzyć roletę, wystarczy przesunąć dłoń w kierunku tyłu przed lusterkiem wstecznym, podczas gdy prosty ruch w przód spowoduje zamknięcie rolet.

Wygodne i intuicyjne dla pasażerów, ten inteligentny system również zmniejsza potencjalne rozproszenie uwagi kierowcy.

Dodatkowo, inteligentna funkcja może automatycznie zamykać rolety, gdy wszyscy pasażerowie opuszczą pojazd i zostanie on zablokowany. Utrzymuje to wnętrze w chłodzie w ciepłej pogodzie i minimalizuje potrzebę korzystania z klimatyzacji, kiedy pasażerowie wracają. Kiedy kierowca odblokuje drzwi, roleta automatycznie i płynnie się otworzy.

Klienci nadal mogą obsługiwać roletę za pomocą konwencjonalnych przycisków, jeśli wolą.

Oświetlenie ambientowe

Nowy Range Rover daje klientom jeszcze większą kontrolę nad otoczeniem kabiny dzięki nowemu trójstrefowemu oświetleniu ambientowemu.

Pasażerowie mogą dostosować atmosferę, aby stworzyć spokojne, relaksujące i wolne od stresu otoczenie, konfigurując kolor (spośród 10 dostępnych) i intensywność światła za pomocą w pełni kontrolowanych trójkolorowych diod LED.

Elementy oświetleniowe są podzielone na górną strefę, z oświetleniem w słupkach B. Środkowa warstwa kontroluje zawartość w drzwiach i centralnej konsoli, natomiast dolna warstwa zarządza miękkim, rozproszonym światłem w podnóżkach.

NOWOCZESNA TECHNOLOGIA

Range Rover zawsze był pionierem nowych i innowacyjnych technologii. Nowy model podtrzymuje tę bogatą tradycję dzięki wprowadzeniu infotainment Touch Pro Duo od Jaguar Land Rover. Z podwójnymi, wysokiej rozdzielczości ekranami dotykowymi, wysoce intuicyjny system działa jak cyfrowy lokaj przystosowany do XXI wieku, z wiodącym w branży rozpoznawaniem głosu i szeroką łącznością.

Informacje na wyciągnięcie ręki

Dwa 10-calowe ekrany dotykowe o wysokiej rozdzielczości stanowią centralny punkt minimalistycznej kabiny z Touch Pro Duo, nazwanym przez jego twórców „Blade”, najbardziej zaawansowanym systemem infotainment stworzonym przez Jaguar Land Rover. Szybki i intuicyjny, łączy precyzyjnie zaprojektowane fizyczne elementy sterujące z pięknym interfejsem cyfrowym, aby dostarczyć naprawdę połączone doświadczenie jazdy.

System wygląda jednocześnie futurystycznie i elegancko, z połączonymi ekranami dotykowymi, które zapewniają doskonałą przejrzystość i łatwość obsługi, z familiarnością gestów dotykowych, przesuwania i powiększania na górnym ekranie. Spersonalizowany ekran główny pozwala również klientom tworzyć skróty do preferowanych funkcji.

Touch Pro Duo może działać równocześnie dla kierowcy, wyświetlając informacje o mapach na górnym ekranie, podczas gdy zapewnia łatwy dostęp do dodatkowych funkcji na dolnym ekranie. Dzieląc informacje i kontrole logicznie między dwoma ekranami, nowy Range Rover osiąga bardziej intuicyjne doświadczenie użytkownika.

Górny ekran na centralnej konsoli można ustawić pod kątem, aby zredukować odblask i poprawić widoczność, podczas gdy dolny 10-calowy wyświetlacz jest panelem sterującym i zarządza bardziej funkcjonalnymi zadaniami, takimi jak kontrola klimatu, ustawienia foteli i pojazdu.

Kluczowym elementem jego projektu są dwa pokrętła Dynamic Dials w dolnym ekranie, które mogą być używane do kontrolowania temperatury w kabinie, prędkości wentylatora, klimatu foteli oraz funkcji masażu, a także ustawień Terrain Response. Ten ekran może być również używany do zarządzania mediami i funkcjonalnością telefonu za pośrednictwem specjalnych widgetów, gdy górny ekran jest w użyciu.

Wyjątkowa przejrzystość

Dążenie do zwiększenia wygody klientów obejmuje również zestaw wskaźników, który jest zapewniany przez całkowicie nowy 12-calowy wyświetlacz kierowcy o wysokiej rozdzielczości, z dostępnymi widokami w trybie podwójnym, pojedynczym i rozszerzonym. Inne często używane funkcje – w tym telefon, nawigacja i ustawienia mediów – można również zarządzać za pomocą tego innowacyjnego nowego zestawu wskaźników.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.