Może kształt SUV-coupe został wymyślony przez innych producentów samochodów, ale Land Rover był pierwszym, który od 1970 roku oferował na rynku luksusowy samochód terenowy z trzema drzwiami.
W 1988 roku Land Rover Range Rover miał już 18 lat, a brytyjski producent nadal go produkował i wprowadzał nowości. Był tak stary, że stał się klasyczną legendą na kołach. Klienci wciąż go uwielbiali. Co więcej, ponieważ dostępny był w wersji pięcio-drzwiowej, sprzedaż poszybowała w górę. Wkrótce nikt nie zamawiał wersji trzy-drzwiowej. Co zrobił Land Rover? Wprowadził finalną serię 3-drzwiową, nazywając ją „Edycją specjalną”, a zamówienia zaczęły się mnożyć.
SUV miał te same okrągłe reflektory co jego pierwotny model. Jego kratka z pionowymi żebrami była zakończona od góry maską, a od dołu obudową z jednoczęściowym zderzakiem. Z boków zachował klasyczny design z płaskimi aluminiowymi panelami i gumowym paskiem między przednimi a tylnymi nadkolami. Z tyłu Land Rover zachował ten sam system otwierania dzielonego z oryginalnego modelu Range Rover z 1971 roku.
Wnętrze pojazdu zostało całkowicie odświeżone. Klienci płacili duże pieniądze za luksusowy pojazd 4×4, więc musieli być odpowiednio rozpieszczani. Land Rover zrobił to, co wiedział, jak robić brytyjski producent samochodów: połączył doskonałą skórę z drogimi, naturalnymi okleinami drewnianymi. Potężny system audio i wydajna jednostka klimatyzacyjna wypełniły centralną konsolę. Kształt deski rozdzielczej był podobny do wersji pięcio-drzwiowej, z wąskim górnym panelem i krótkim zestawem wskaźników przed kierowcą.