LAND ROVER Range Rover Evoque 3 Door 2015-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

LAND ROVER Range Rover Evoque 3 Door 2015-Present

Przejdź do galerii zdjęćLAND ROVER Range Rover Evoque 3 Door 2015-Present

Kiedy w 2011 roku na rynku zadebiutowała pierwsza generacja Range Rovera Evoque, miała najbardziej zaawansowany design jakiegoś momentu. Facelifting w 2013 roku miał na celu utrzymanie tej przewagi.

Land Rover Range Rover Evoque (to jego pełna nazwa) był oferowany w trzech wersjach nadwoziowych: 3-drzwiowej, 5-drzwiowej oraz kabriolecie. To nie była tylko kolejna kompaktowa SUV na rynku, zyskał on status luksusowego pojazdu.

Z zewnątrz, 3-drzwiowy Evoque wyróżniał się nowym wzorem grilla i nowymi reflektorami w technologii full-LED. Zmieniono także zderzaki. W 2015 roku Evoque dostępny był z trzema nowymi wzorami felg ze stopów lekkich. W standardowej wersji grill miał dwa poziome pasy, natomiast w wersji Dynamic zainstalowano heksagonalny grill.

Wewnątrz, Evoque otrzymał nowe panele drzwiowe oraz miększe materiały, co zapewniło lepsze doznania dotykowe. W standardzie oferował 8-stopniowo regulowane fotele skórzane, a na liście opcji dostępny był zestaw foteli z 14-stopniową regulacją i funkcją masażu. Zainstalowano nową jednostkę infotainment o przekątnej 8”, z podwójnym ekranem i nawigacją opartą na HDD.

Evoque bazował na tej samej platformie co Land Rover Freelander 2. Był dostępny z napędem na przednie lub wszystkie koła. Wersja 3-drzwiowa eD4 z napędem na przednie koła charakteryzowała się najniższym poziomem emisji, który kiedykolwiek osiągnął Land Rover, wynosząc zaledwie 109g/km. W zależności od wersji i silnika, standardowo łączono go z 6-biegową skrzynią manualną lub 9-biegową skrzynią automatyczną.

Land Rover wzmocnił swoją najszybciej sprzedającą się wersję, model Range Rover Evoque. Luksusowy kompaktowy SUV oferuje szeroki wachlarz nowych cech projektowych i technologii, które umacniają jego status lidera rynku.

Nowoczesny design zewnętrzny Evoque został jeszcze bardziej wzbogacony o starannie dobrane zmiany. Do najważniejszych aktualizacji należy nowy przedni zderzak, dwa nowe wzory grille, reflektory LED oraz trzy nowe wzory obręczy kół. Te zmiany podkreślają unikalny wygląd Evoque, czyniąc go atrakcyjnym dla szerokiego grona klientów.

Wewnątrz pojazdu wprowadzono nowe fotele i obramowania drzwi, a także nowy system infotainment, obsługiwany przez ośmiocalowy ekran dotykowy. Dodano także nowe kolory i materiały, takie jak Lunar Ice, Vintage Tan i Dark Cherry (wyłącznie w wersji Autobiography), które dopełniają odważne architektoniczne formy Evoque.

Nowy zaawansowany silnik diesla również zadebiutował. Silnik czterocylindrowy Ingenium, spełniający normy EU6, oferuje najlepsze w swojej klasie połączenie wydajności, wyrafinowania i efektywności. Nowoczesny silnik, zaprojektowany, stworzony i wyprodukowany w Wielkiej Brytanii, osiąga do 180 KM, oszczędność paliwa wynoszącą do 68 mpg (4.2 l/100 km) oraz emisję CO2 tak niską jak 109 g/km. Dzięki temu, klasa Evoque staje się najwydajniejszym Land Roverem w historii.

Gerry McGovern, dyrektor ds. designu w Land Roverze, powiedział: „Range Rover Evoque najpierw ustalił, a potem zdominował sektor luksusowych kompaktowych SUV-ów, zdobywając międzynarodowe uznanie i sukces sprzedażowy. Naszym wyzwaniem było rozwijanie designu Evoque bez osłabiania jego charakterystycznego stylu.”

Jeremy Hicks, dyrektor zarządzający Jaguar Land Rover UK, powiedział: „Evoque okazał się ogromnym sukcesem w Wielkiej Brytanii, sprzedaż osiągnęła 62 000 sztuk od momentu debiutu w 2011 roku. Innowacyjny design, prowadzące w klasie wartości rezydualnej oraz konkurencyjny koszt posiadania przyczyniły się do jego sukcesu.

„Model z rocznika 2016 buduje na tym osiągnięciu, wprowadzając nową gamę silników oferujących wyjątkowe emisje CO2 na poziomie 109 g/km, a po raz pierwszy także wersję z napędem na wszystkie koła poniżej 130 g/km. Te połączenia technologii i wydajności sprawią, że Range Rover Evoque będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla klientów prywatnych, jak i flotowych oraz biznesowych.”

Design zewnętrzny

Pożądany design Evoque jest znakiem rozpoznawczym tego luksusowego kompaktowego SUV-a. Wprowadzenie smukłych reflektorów LED i znacznie szerszej osłony na hak holowniczy uzupełnia nowy design przedniego zderzaka. Powiększone wloty powietrza sugerują sportowy charakter i tworzą bardziej stabilną postawę, podkreślając asertywną obecność Evoque na drodze.

Do wyboru są dwa nowe wzory grille, dostępne w różnych luksusowych wykończeniach. Standardowy grill Evoque wyróżnia się dwoma odważnymi poziomymi pasami oraz nowym wzorem drobnej siatki. Wersje dynamiczne charakteryzują się heksagonalnym designem, a ich bardziej wyraźny obszar siatki nadaje sportowy charakter tym wariantom.

Model z rocznika 2016 jest pierwszym Jaguar Land Rover, który oferuje reflektory adaptacyjne w pełni LED, zapewniające doskonałą widoczność w nocy. Ta zaawansowana technologia miała kluczowe znaczenie dla stworzenia charakterystycznego designu reflektorów oraz świateł tylnych, harmonizując z dramatycznym wyglądem Evoque. Podnosząc bezpieczeństwo i tworząc jeszcze bardziej uderzający wizualnie efekt, funkcja kierunkowskazów jest teraz zintegrowana z charakterystycznymi LED-owymi światłami do jazdy dziennej (DRL), rozciągając się na całą szerokość grup świateł. Dodatkowo, energooszczędna technologia LED zmniejsza obciążenie systemów elektrycznych Evoque.

Inne elementy to charakterystyczne wentylacje na masce, wcześniej dostępne tylko w modelach coupé, wprowadzane w pięciodrzwiowej wersji HSE Dynamic i Autobiography, co przenosi sportowy charakter coupe do najbardziej wszechstronnej wersji. Nowy spojler na tylnej klapie integruje szersze, smuklejsze wysokopoziomowe światło stopu LED, a opcjonalne nowe „fins” na dachu zawierają zintegrowaną antenę 3G, poprawiając sygnał telefonu komórkowego.

Dzięki trzem nowym wzorom obręczy kół w dwóch wykończeniach oraz szerokiej palecie kolorów nadwozia z możliwością kontrastowych dachów, możliwości personalizacji Evoque według indywidualnych preferencji klienta są niemal nieograniczone.

Design wnętrza

Nowe fotele i obramowania drzwi, połączone z przekonstruowanym przyrządem w kokpicie, tworzą elegancką atmosferę wnętrza. Nowe premium materiały o miękkiej fakturze podnoszą jakość oraz oferują szerszy zakres specyfikacji niż kiedykolwiek wcześniej.

W modelach standardowych zastosowano skórę Taurus z fakturą i elektryczną regulację w ośmiu kierunkach, podczas gdy flagowe modele oferują unikalne w klasie przednie fotele z masażem (opcjonalnie) z elektryczną regulacją w 14 kierunkach. Właściciele mogą wybierać spośród do 12 kolorów – z czego dwa są nowe (Lunar Ice i Vintage Tan) – podczas gdy konfigurowalne oświetlenie ambientowe wnętrza dostarcza dodatkowej wizualnej głębi wewnątrz.

Nowe silniki

Nowy aluminiowy silnik diesla Ingenium przynosi klasową wydajność do modelu Range Rover Evoque z rocznika 2016, czyniąc go najwydajniejszym produkowanym Land Roverem w historii. Nowe silniki produkowane są w nowym zaawansowanym Centrum Produkcji Silników za 500 milionów funtów w West Midlands, Wielka Brytania.

Silnik Ingenium TD4, wykonany w całości z aluminium, jest lżejszy o 20-30 kg od swojego poprzednika, z sztywnymi blokami cylindrów i odsprzężonymi wtryskiwaczami, co zapewnia niskie poziomy wibracji i hałasu. Jest dostępny w dwóch wariantach mocy: 150 KM (eD4 2WD), oferujący oszczędność paliwa do 68 mpg (4.2 l/100 km) i prowadzącą w klasie emisję CO2 na poziomie 109 g/km, oraz mocniejszy wariant 180 KM, oferujący 59 mpg (4.8 l/100 km) i emisję CO2 od 125 g/km. Jednostka 150 KM charakteryzuje się wyższą efektywnością paliwową o 18% w porównaniu do poprzednich silników diesla Evoque.

W silnikach Ingenium zastosowano szereg zaawansowanych rozwiązań, które zapewniają doskonałą wydajność środowiskową, w tym zmienny czas otwarcia zaworów oraz szereg technologii niskiego tarcia. Selektywna redukcja katalityczna oraz nowy system recyrkulacji spalin o niskim ciśnieniu znacznie redukują emisję NOx.

Interwały serwisowe dla silnika TD4 wydłużono z 16 000 mil do 21 000 mil, aby obniżyć koszty eksploatacji nowego lekkiego silnika.

Model z rocznika 2016 jest również dostępny z istniejącym zaawansowanym silnikiem benzynowym Si4 o mocy 240 KM. Oferując mocną wydajność, wersje Si4 przyspieszają od 0 do 100 km/h (0-62 mph) w zaledwie 7.6 sekundy i osiągają prędkość maksymalną 217 km/h (135 mph), a jednocześnie zapewniają oszczędność paliwa na poziomie 36 mpg (7.8 l/100 km) oraz emisję CO2 wynoszącą 181 g/km.

Efektywność

Model z rocznika 2016 Range Rover Evoque będzie pierwszym pojazdem Land Rover oznaczonym jako wariant 'E-Capability’. Najbardziej efektywne modele będą nosić niebieską plakietkę 'Evoque’, która dotyczy wersji eD4 109 g/km (coupe) oraz 113 g/km (pięciodrzwiowe) z napędem na przednie koła, podkreślając status najefektywniejszych pojazdów Land Rovera.

Zaawansowana technologia nastawiona na użytkownika

Zakres usprawnień wprowadzonych do modelu Range Rover Evoque z rocznika 2016 obejmuje szereg nowych funkcji ułatwiających użytkowanie, a nowy ośmiocalowy system infotainment InControlTM Touch zapewnia bardziej intuicyjne doświadczenie.

InControlTM Touch jest standardowym wyposażeniem modeli SE Evoque, z łatwymi w nawigacji menu i umożliwiającym użytkownikom przesuwanie między ekranami jak w smartfonie. InControlTM Apps pozwala właścicielom na dostęp do wielu popularnych aplikacji na smartfony za pomocą centralnie zamontowanego ekranu dotykowego na konsoli centralnej.

Dodatkowo, sześciogłośnikowy system stereo można rozbudować o nawigację satelitarną opartą na karcie SD, a radio DAB jest standardowym wyposażeniem we wszystkich modelach.

InControlTM Touch Plus, standardowy w wersjach HSE Dynamic i Autobiography, można również wybrać, a jego wyposażenie obejmuje nawigację na dysku twardym, system rozrywki dla pasażerów tylnych z parą ośmiocalowych ekranów wideo i bezprzewodowymi słuchawkami cyfrowymi, a także system audio Meridian z 11 lub 17 głośnikami.

Innowacyjna funkcja automatycznego otwierania klapy bagażnika dodaje nowy wymiar wygodzie posiadania Evoque. Umożliwia właścicielom automatyczne otwieranie i zamykanie klapy bagażnika poprzez machanie nogą pod tylnym zderzakiem, nie rezygnując przy tym z bezpieczeństwa. Ta przydatna funkcja jest nawet kompatybilna z hakiem holowniczym i znacznie poprawia dostęp do przestrzeni bagażowej, gdy wracasz do pojazdu z torbami zakupów.

Klasa prowadząca w wydajności

Klasa prowadząca w wydajności modelu z rocznika 2016 Range Rover Evoque została wzmocniona wprowadzeniem innowacyjnej technologii Land Rover All-Terrain Progress Control (ATPC), po raz pierwszy zaprezentowanej w modelach Range Rover oraz Range Rover Sport.

Technologia ta redukuje stres, utrzymując z góry określoną prędkość (wybraną przy użyciu funkcji tempomatu) w biegach do przodu lub do tyłu między 1.1 mph a 19 mph (1.8 km/h do 30 km/h), co pozwala kierowcy skupić się na pokonywaniu trudnego terenu. ATPC sprawia, że klasa prowadząca w wydajności Evoque staje się bardziej dostępna i przyjemna jak nigdy dotąd.

Funkcje bezpieczeństwa

Szereg innowacyjnych nowych funkcji wzbogaca obszerną ofertę systemów bezpieczeństwa modelu Evoque z rocznika 2016. Lane-Keeping Assist wykorzystuje stereo cyfrową kamerę do zapobiegania niezamierzonym zmianom pasa ruchu, monitorując oznaczenia na drodze. Jeśli pojazd zaczyna zbaczać na sąsiedni pas bez wcześniejszego sygnalizowania przez kierowcę, Lane-Keeping Assist stosuje łagodną korekcję kierownicy, aby utrzymać pozycję na pasie.

Autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB) zapobiega lub znacznie ogranicza ciężkość wypadków w przypadku, gdy kierowca nie podejmuje działań zapobiegawczych.

Dzięki wykorzystaniu zaawansowanej stereofonicznej cyfrowej kamery skierowanej do przodu, system może identyfikować potencjalne zagrożenia na drodze. Jeśli wykryje ryzyko kolizji, kierowca jest ostrzegany przez sygnały wizualne i dźwiękowe, a jeśli kierowca nie podejmie działań unikowych, system pomaga uniknąć kolizji przy prędkościach poniżej 32 mph (50 km/h) oraz zmniejsza ciężkość uderzenia przy prędkościach poniżej 50 mph (80 km/h).

System szacowania uwagi kierowcy kończy trio zaawansowanych nowych systemów bezpieczeństwa zainstalowanych w Evoque z rocznika 2016. Monitoruje on dane z kierownicy, aby wykryć, kiedy kierowca jest narażony na zaśnięcie za kierownicą. Ostrzeżenia dźwiękowe oraz wizualne sygnalizują, gdy wykryta zostaje senność.

Evoque: najbardziej pożądany luksusowy kompaktowy SUV

Wersje modelowe Evoque z rocznika 2016 zostały dostosowane do linii Range Rover Sport, dzięki czemu klienci mają do wyboru trzy niezwykle pożądane modele: SE, HSE Dynamic i Autobiography.

Od momentu swojej premiery w 2011 roku wyprodukowano ponad 400,000 Evoque, co czyni go najszybciej sprzedającym się Land Roverem w historii. Rok 2014 był jak dotąd najbardziej udanym rokiem Evoque, z 125,364 sprzedanymi sztukami na całym świecie.

2.0L Si4 4WD 9AT (240 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc177 Kw @ 5800 Rpm
240 Hp @ 5800 Rpm
237 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 1750 Rpm
340 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna135 Mph (217 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna
Hamulce przednie325Mm Tarcze wentylowane
Hamulce tylne317Mm Tarcze
Długość172.1 In (4371 Mm)
Szerokość64.4 In (1636 Mm)
Wysokość78.1 In (1984 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.8/66.2 In (1
Rozstaw osi104.7 In (2659 Mm)
Prześwit8.5 In (216 Mm)
Pojemność bagażnika20.3 Cuft (575 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna3653 Lbs (1657 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5181 Lbs (2350 Kg)
Średnie spalanie30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Emisja CO2181 G/Km

2.0L eD4 2WD 6MT (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc110 Kw @ 4000 Rpm
150 Hp @ 4000 Rpm
148 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy317 Lb-Ft @ 1500 Rpm
430 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna113 Mph (182 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednie30Mm Tarcze wentylowane
Hamulce tylne317Mm Tarcze
Długość172.1 In (4371 Mm)
Szerokość64.4 In (1636 Mm)
Wysokość78.1 In (1984 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.8/66.2 In (1
Rozstaw osi104.7 In (2659 Mm)
Prześwit8.5 In (216 Mm)
Pojemność bagażnika20.3 Cuft (575 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna3419 Lbs (1551 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5016 Lbs (2275 Kg)
Średnie spalanie57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Emisja CO2109 G/Km

2.0L TD4 4WD 6MT (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc133 Kw @ 4000 Rpm
180 Hp @ 4000 Rpm
178 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy317 Lb-Ft @ 1500 Rpm
430 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednie325Mm Tarcze wentylowane
Hamulce tylne317Mm Tarcze
Długość172.1 In (4371 Mm)
Szerokość64.4 In (1636 Mm)
Wysokość78.1 In (1984 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.8/66.2 In (1
Rozstaw osi104.7 In (2659 Mm)
Prześwit8.5 In (216 Mm)
Pojemność bagażnika20.3 Cuft (575 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna3702 Lbs (1679 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5181 Lbs (2350 Kg)
Średnie spalanie50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Emisja CO2125 G/Km

2.0L TD4 4WD 9AT (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc133 Kw @ 4000 Rpm
180 Hp @ 4000 Rpm
178 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy317 Lb-Ft @ 1500 Rpm
430 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna121 Mph (195 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna
Hamulce przednie325Mm Tarcze wentylowane
Hamulce tylne317Mm Tarcze
Długość172.1 In (4371 Mm)
Szerokość64.4 In (1636 Mm)
Wysokość78.1 In (1984 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.8/66.2 In (1
Rozstaw osi104.7 In (2659 Mm)
Prześwit8.5 In (216 Mm)
Pojemność bagażnika20.3 Cuft (575 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna3726 Lbs (1690 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5181 Lbs (2350 Kg)
Średnie spalanie48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Emisja CO2129 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.