LAND ROVER Range Rover Evoque Convertible 2016-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

LAND ROVER Range Rover Evoque Convertible 2016-Present

Przejdź do galerii zdjęćLAND ROVER Range Rover Evoque Convertible 2016-Present

W 2016 roku Land Rover zdecydował się na odważny krok i przerobił dach modelu Evoque, tworząc wersję kabriolet, podobnie jak Nissan, który zaprezentował Murano z materiałowym dachem.

Niestety, oba modele podzieliły ten sam los, a ich wyniki sprzedaży były niezadowalające. Z drugiej strony, Land Rover zyskał na popularności dzięki swojemu wizerunkowi, a Range Rover Evoque stał się bardziej modnym dodatkiem niż środkiem transportu. Brytyjska marka znana była z odważnych decyzji na rynku, a ich pomysł wydawał się być na miejscu, ale może nie był to najlepszy moment.

Evoque Cabriolet dzielił niektóre podzespoły z wersją trzydrzwiową. Posiadał tę samą przednią część z wąskimi reflektorami i czarną kratką nad zderzakiem. Z dolnej strony, szersza i wyższa kratka otoczona czarną ramką sprawiała, że auto wyglądało na wyższe, niż w rzeczywistości było. Z profilu, prosta, wznosząca się linia okienna biegła bez przeszkód, bez żadnych słupków B lub C. To był prawdziwy kabriolet dla czterech pasażerów. Z tyłu, mały bagażnik otwierał się ku górze, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Land Rover zaprojektował Evoque z czterema miejscami, ale pasażerowie z tyłu mieli niewiele miejsca na nogi, jeśli z przodu siedziały osoby o nieco ponadprzeciętnym wzroście. Z drugiej strony, z przodu było wystarczająco dużo miejsca. Płaska, nisko zamontowana deska rozdzielcza miała nachyloną centralną konsolę, która sięgała w kierunku konsoli środkowej.

Pod maską, Evoque Cabriolet oferował mały wybór silników, ale zapewniał wystarczającą moc i moment obrotowy na krótkie i długie podróże.

Do gamy modelu Range Rover Evoque w 2016 roku dołącza nowy Range Rover Evoque Convertible, zwiększając atrakcyjność rodziny Evoque i wprowadzając markę Land Rover do nowej grupy klientów poszukujących unikalnej kombinacji luksusu na świeżym powietrzu i finezji.

Dostępny w dwóch luksusowych wersjach – SE Dynamic i HSE Dynamic – Range Rover Evoque Convertible oferuje wnętrze dla czterech osób, system multimedialny następnej generacji Land Rover InControl® Touch Pro™ oraz niezrównaną zdolność do pokonywania trudnych terenów.

Range Rover Evoque Convertible zachowuje eleganckie proporcje designu pięciodrzwiowego i coupe, zarówno z otwartym, jak i zamkniętym dachem z akustycznie wyściełanego materiału. Przestronność wnętrza i pojemność bagażnika zostały maksymalnie wykorzystane, aby zapewnić wszechstronność transportu, niezależnie od pozycji dachu.

Gerry McGovern, dyrektor ds. designu w Land Rover, skomentował: „Gdy Range Rover Evoque Convertible został po raz pierwszy zaprezentowany jako koncepcja, reakcja była niezwykle pozytywna. To był kolejny logiczny krok, aby przekształcić tę pionierską koncepcję w rzeczywistość, a dzięki jasnej strategii projektowej zabezpieczyliśmy charakterystyczny styl Range Rover Evoque. Rezultatem jest ostateczne wyrażenie zabawy i pożądania, które opiera się na zawsze popularnym modelu Range Rover Evoque, który wciąż przyciąga nowych klientów do marki.”

DESIGN

Projektanci Land Rovera zachowali odważny i nowoczesny design zewnętrzny modelu Range Rover Evoque, niezależnie od tego, czy dach jest otwarty, czy zamknięty. Wyrafinowany dach z tkaniny z architekturą napinacza tworzy zdefiniowaną sylwetkę, która pozostaje wierna oryginalnemu projektowi pojazdu, podczas gdy mechanizm Z-fold składa się płasko z tyłu nadwozia, zapewniając schludny i uporządkowany wygląd. Nowe bezramkowe drzwi zostały również opracowane, aby zapewnić czysty profil, gdy dach jest schowany.

Podkreślając swoją pozycję w gamie modelu Range Rover Evoque, Range Rover Evoque Convertible jest dostępny w wersjach SE Dynamic lub HSE Dynamic. W obu przypadkach, kabriolet oferuje zestaw wyjątkowych ulepszeń zewnętrznych, w tym głębszy, bardziej agresywny przedni zderzak z powiększonymi wlotami powietrza. Wariant HSE Dynamic ma również smukłe reflektory LED, nadkola w kolorze nadwozia, które wizualnie obniżają pojazd, oraz dynamiczny tylny zderzak z charakterystycznymi podwójnymi końcówkami wydechu.

Dynamiczna osłona chłodnicy z powiększonym obszarem siatki, otoczenia wentylacyjne oraz wybór sześciu wzorów i wykończeń aluminiowych felg, w rozmiarach od 18 do 20 cali, dodają dalszą różnorodność projektu między wersjami kabrioletu a modelami z twardym dachem. Dla 20-calowych felg aluminiowych dostępne są dwa wykończenia premium: Polished i Satin Black.

Wersja SE Dynamic zawiera detale wykończenia zewnętrznego, w tym nadkola, osłony grilla i reflektorów przeciwmgielnych w wykończeniu Brunel Silver. Modele HSE Dynamic otrzymują komponenty wykończone w premium Narvik Black i błyszczące wentylacje w masce dla bardziej zdecydowanego wyglądu.

Dostępny pakiet Black Pack zapewnia jeszcze bardziej dramatyczną obecność na drodze z unikalnymi 20-calowymi felgami aluminiowymi Satin Black, reflektorami przednimi, tylnymi i przeciwmgielnymi z czarnymi powierzchniami nieodblaskowymi, wykończeniami zewnętrznymi w Narvik Black oraz czarną końcówką rury wydechowej.

W nocy, atrakcyjny wzór lampy do kałuży jest rzutowany z podstawy lusterka bocznego. Unikalnie z sylwetką Range Rover Evoque Convertible, lampy do kałuży oświetlają ziemię wokół obu przednich drzwi dla maksymalnej wygody i wysoce charakterystycznego wyglądu.

Phil Simmons, dyrektor ds. realizacji zewnętrznej w Land Rover, skomentował: „Powyżej linii pasa, dach Z-fold był naturalnym wyborem ze względu na swoje napięte proporcje, wyjątkową wszechstronność i lekką konstrukcję. Range Rover Evoque Convertible oferuje najlepsze z obu światów: wyraźne, precyzyjnie zdefiniowane kontury uderzającej sylwetki coupe przy zamkniętym dachu oraz ekscytację jazdy z opuszczonym dachem przy otwartym dachu.”

Pomimo że wygląda identycznie jak Range Rover Evoque coupe poniżej strefy szyb, nadwozie za przednimi drzwiami zostało znacznie przeprojektowane, aby pomieścić mechanizm składania dachu. Górne części tylnych nadkoli zostały starannie przeprojektowane, aby bezproblemowo wkomponować się w wymagania pakowania Range Rover Evoque Convertible, podczas gdy zupełnie nowa klapa bagażnika i spojler zostały zaprojektowane, aby uzupełnić nowy design; tylni spojler mieści diodową lampkę stopu i optymalizuje aerodynamikę, podczas gdy innowacyjny mechanizm zawiasu klapy umożliwia większy otwór, zapewniając wyjątkową wszechstronność.

Range Rover Evoque Convertible jest dostępny w 13 kolorach nadwozia, w tym nowym Baltoro Ice i Waitomo Grey metallic. Tworząc charakterystyczną linię horyzontu, aby uzupełnić tkaninę dachu w kolorze Ebony Black, lusterka boczne i górna część tylnego spojlera są standardowo wykończone w Narvik Black.

Personalizacja

Umożliwiając klientom dodanie swojego indywidualnego stylu, Range Rover Evoque Convertible jest dostępny z różnorodnymi akcesoriami, w tym podświetlanymi personalizowanymi (z napisem wybranym przez właściciela) lub stopniami z flagą Union Jack. Dalsza personalizacja wnętrza obejmuje polerowane na maszynie, anodowane łopatki do zmiany biegów, anodowany czerwony pokrętło zmiany biegów oraz zestaw dywaników sportowych w kolorach flagi Union Jack.

Na zewnątrz, błyszczące boki nadwozia; wentylacje boczne, wentylacje w masce i pokrywy lusterka wykonane z włókna węglowego; oraz stylizowane nakrętki wentylowe są dostępne, aby stworzyć pojazd, który wyróżnia się z tłumu.

Dla tych, którzy potrzebują dodatkowej praktyczności, dostępna jest różnorodność akcesoriów do haków holowniczych; pozwalając Range Rover Evoque Convertible ciągnąć do 3,307 funtów (1500 kg).

Adaptacyjne reflektory LED

Range Rover Evoque Convertible jest dostępny w standardzie z reflektorami halogenowymi (SE Dynamic), reflektorami ksenonowymi (HSE Dynamic) lub opcjonalnymi pełnymi reflektorami LED adaptive.

Reflektory LED charakteryzują się nowym, wyrazistym designem dla funkcji reflektorów i kierunkowskazów. Technologia LED ma na celu zwiększenie widoczności, poprawę trwałości oraz zmniejszenie obciążenia akumulatora, podczas gdy funkcjonalność adaptacyjna umożliwia automatyczne śledzenie przez reflektory kierunków jazdy kierowcy, zwiększając zasięg światła na zakrętach.

Niezależnie od tego, czy wybrano reflektory halogenowe, ksenonowe czy LED, Range Rover Evoque Convertible jest standardowo wyposażony w diodowe lampy tylne i diodowe światła do jazdy dziennej (DRL). Dla dodatkowego efektu wizualnego, zarówno przednie, jak i tylne DRL są automatycznie oświetlane po uruchomieniu silnika.

Dach kabrioletu

Projektanci Land Rovera starannie ocenili różne możliwe systemy dachu kabrioletu, zanim zdecydowali się na wyrafinowany dach z tkaniny Z-fold firmy Webasto.

Ten system charakteryzuje się architekturą napinacza, która uzupełnia zdefiniowane proporcje pojazdu oraz płaskim pasującym ogrzewanym tylnym oknem, wspierającym akustyczną izolację pojazdu, co maksymalizuje komfort. System dachu w Range Rover Evoque Convertible opuszcza się w zaledwie 18 sekund i podnosi w 21 sekund po naciśnięciu przycisku dachu na konsoli centralnej. Umożliwia również jednoczesne podnoszenie lub opuszczanie wszystkich czterech szyb dla maksymalnej wygody.

Ponadto, tylny deflektor wiatru można szybko zainstalować między bocznymi panelami wykończeniowymi, zwiększając komfort, gdy dach jest schowany.

Zalety konstrukcji dachu z tkaniny w porównaniu z rozwiązaniami składanymi z twardego dachu obejmują zmniejszoną wagę, poprawioną środek ciężkości i możliwość podnoszenia lub opuszczania dachu przy wyższych prędkościach. Pojemność bagażnika wynosząca 8.9 cu. ft. (251 litrów) w Range Rover Evoque Convertible jest zachowana, niezależnie od tego, czy dach jest otwarty, czy zamknięty.

Dostępny wyłącznie w kolorze Ebony Black, luksusowy dach z tkaniny nawiązuje do charakterystycznego designu opcjonalnego dachu kontrastowego w modelu Range Rover Evoque Coupe.

Gdy dach jest opuszczony, dyskretne zawiasy znajdujące się z tyłu wnętrza składają się płasko, aby ukryć mechanizm, zapewniając, że współczesne linie pojazdu są zachowane dla czystego i uporządkowanego wyglądu.

Urządzenie ochrony przed przewróceniem (RPD) posiada ukryty w tylnym nadkolu system ochrony przed przewróceniem. RPD został zaprojektowany tak, aby automatycznie aktywować dwa aluminiowe pręty w ciągu 90 milisekund w mało prawdopodobnej sytuacji przewrócenia, tworząc potencjalną przestrzeń ochronną dla pasażerów.

Wnętrze dla czterech osób

Range Rover Evoque Convertible oferuje przestronne i nowoczesne wnętrze dla czterech osób, zdefiniowane przez luksusowe materiały i miękkie w dotyku powierzchnie. Uderzająca minimalistyczna architektura deski rozdzielczej kontrastuje z odważnym poziomym tempo panelu instrumentów oraz dynamicznym pionowym nachyleniem konsoli centralnej.

Wszystkie modele Range Rover Evoque Convertible mają stałe, podwójne tylne siedzenia z centralnym podparciem oraz zmienionymi głośnikami bocznymi.

Przestronność wnętrza jest jedną z najlepszych w porównaniu do konwencjonalnych kabrioletów. Komora bagażowa zapewnia 8.9 cu. ft. (251 litrów) przestrzeni ładunkowej przy otwartym lub zamkniętym dachu. Można zamówić otwór na narty, aby umożliwić przewóz większych przedmiotów dla większej wszechstronności.

W zgodzie z gamą modelową Range Rover Evoque na rok 2016, zmienione siedzenia zachowują wyjątkowy komfort i wsparcie, jednocześnie wprowadzając sportowy, bardziej techniczny estetyzm. Ościeżnice drzwiowe dodatkowo wzmacniają ten czysty, nowoczesny styl, z zmienionymi liniami konturów, dodatkowymi liniami stichującymi i przekształconymi, głęboko wyściełanymi podłokietnikami, które zapewniają wyjątkowy komfort i wizualną finezję.

Warianty SE Dynamic mają perforowane siedzenia skórzane w eleganckim kolorze Ebony/Ebony. HSE Dynamic wprowadza perforowane siedzenie z skórzanym środkowym panelem wykończonym elegancko dopasowanym sekcją z żeberkami, dostępnym w kombinacjach kolorystycznych Ebony/Ebony i Lunar/Ivory. HSE Dynamic oferuje również trzy ekskluzywne kombinacje kolorystyczne w pełnej skórze Oxford; Ebony/Pimento, Ebony/Vintage Tan i Lunar/Ice.

Luksusowe, elektrycznie sterowane fotele z pamięcią (opcjonalnie podgrzewane) są standardem w modelach SE Dynamic i HSE Dynamic; można również zamówić opcjonalnie siedzenie klimatyzowane z 14-krotnym ustawieniem.

Nowa funkcja blokady schowka jest automatycznie aktywowana z systemem centralnego zamka dla dodatkowego bezpieczeństwa, nawet gdy dach jest schowany.

Wyrafinowane oświetlenie ambientowe

Oświetlenie ambientowe subtelnie podkreśla premium odczucie wnętrza w Range Rover Evoque Convertible. SE Dynamic obejmuje rozszerzone oświetlenie pod wszystkimi podłokietnikami, panelami drzwiowymi i w konsoli centralnej. HSE Dynamic wprowadza możliwość konfigurowania oświetlenia ambientowego przez klienta, z charakterystycznym zakresem kolorów, wybieranym przez interfejs dotykowy pojazdu. Dostępne kolory to Ultra Violet, Amber Glow, Electric Blue, Ice White i Racing Red. Można również wybrać tryb Stealth, aby zmniejszyć wnętrze do minimum.

Technologie samochodu połączonego

Innowacje technologiczne stanowią integralną część wyjątkowego uroku Range Rover Evoque. Budując na tym trendzie, Range Rover Evoque Convertible rozwija technologie multimedialne gamy, wprowadzając nowy system multimedialny Land Rover InControl® Touch Pro™ z dostępną funkcją Connected Navigation.

InControl Touch Pro™ posiada 10.2-calowy pojemnościowy wyświetlacz dotykowy w formacie 21:9 i rozdzielczości 1280×542 pikseli. Oznacza to 80% wzrostu rozmiaru w porównaniu do standardowego ośmiocalowego systemu dotykowego, zapewniając grafikę o niezrównanej definicji i gładkości. Technologia Solid State Disk (SSD) zapewnia znacznie szybsze czasy reakcji niż systemy oparte na karcie SD lub HDD.

Bez „twardych” przycisków w tym systemie, ekran główny prezentuje cztery najczęściej wymagane funkcje multimedialne w jednym łatwo dostępnym oknie: Audio, Klimat, Telefon i opcjonalną Nawigację satelitarną. Można je również uzyskać za pomocą przycisków zamontowanych na kierownicy, podczas gdy technologia pojemnościowa daje użytkownikom możliwość nawigacji w podmenu oraz dostęp do funkcji za pomocą gestów przesuwania, przesuwania i powiększania, tak jak na smartfonie lub tablecie.

Funkcje te obejmują kamery parkingowe, dane o ekologii, ustawienia klimatyzacji dla tylnych foteli oraz opcjonalny hotspot InControl Wi-Fi™. Kroków między funkcjami zostało zredukowanych dla zwiększenia wygody, a interfejs jest zoptymalizowany dla bardziej intuicyjnego doświadczenia użytkownika.

Standardowo w modelach HSE Dynamic i opcjonalnie w modelach SE Dynamic, zaawansowana nawigacja satelitarna obejmuje:

  • Dead reckoning, wspierający działanie w obszarach o trudnej dostępności sygnału satelitarnego
  • Mapy regionalne na pokładzie
  • Grafiki 3D terenu, skrzyżowań i budynków
  • Podpowiedzi dla klienta dotyczące miejsc parkingowych i kawowych
  • Instrukcje nawigacyjne zarówno w zestawie wskaźników, jak i w opcjonalnym wyświetlaczu przeziernym

Kierowcy szukający dodatkowych funkcjonalności w swojej nawigacji mogą dodać funkcję Connected Navigation do swojego systemu nawigacyjnego. Po zdefiniowaniu, Connected Navigation umożliwia planowanie i kierowanie trasą z domu do celu, w tym opcje transportu publicznego. Aplikacja towarzysząca pozwala kierowcom zaplanować trasę offline i załadować ją do systemu na początku podróży. Po opuszczeniu samochodu przez kierowcę i odłączeniu telefonu od pojazdu, aplikacja będzie nadal dostarczać wskazówki nawigacyjne, jeśli zajdzie taka potrzeba, na telefonie kierowcy.

Connected Navigation zawiera również tryb dojazdu, który uczy się codziennych dojazdów kierowcy do domu lub biura i może automatycznie oferować alternatywne trasy, aby unikać korków, korzystając z historycznych i aktualnych informacji o ruchu drogowym, oraz tryb przybycia, który wyświetla 360-stopniowy interaktywny widok otoczenia kierowcy na ekranie multimedialnym, gdy zbliża się w odległości 656 stóp (200 m) od celu, a nawet może kierować kierowcę do najbliższego dostępnego miejsca parkingowego.

Pojazdy z funkcją Connected Navigation mają standardowo InControl Wi-Fi™, co umożliwia wspieranie do ośmiu urządzeń za pośrednictwem hotspotu 3G, zapewniając szybki i niezawodny dostęp do internetu w ruchu.

Zestaw technologii Land Rover InControl®

W zgodzie z pozostałymi modelami Range Rover Evoque, Range Rover Evoque Convertible posiada różne technologie InControl jako standardowe lub opcjonalne wyposażenie.

InControl Remote™ umożliwia właścicielom zdalne uruchamianie silnika i doprowadzanie wnętrza do ustawionej temperatury, weryfikowanie stanu pojazdu oraz zdalne zamykanie lub otwieranie drzwi. Aplikacja może również wysyłać powiadomienie na smartfona, jeśli alarm pojazdu jest włączony, zapewniając opcję resetowania, jeśli zajdzie taka potrzeba, oraz może pomóc w lokalizacji pojazdu w zatłoczonym parkingu, błyskając światłami i wydając dyskretne dźwięki alarmowe. Rozszerzając funkcjonalność tej funkcji, aplikacja InControl Remote jest teraz dostępna na Apple Watch.

InControl Protect™ pozwala właścicielom skontaktować się z pomocą drogową lub służbami ratunkowymi; sygnał SOS jest automatycznie aktywowany w przypadku rozwinięcia poduszki powietrznej.

Po raz pierwszy wprowadzony jako standardowa funkcja w roku modelowym 2016, Land Rover InControl Remote & Protect pozostaje standardem na rok 2017.

Po zamontowaniu, InControl Apps™ synchronizuje smartfony Apple® lub Android™ z pojazdem za pośrednictwem interfejsu USB, oferując dostęp do aplikacji zoptymalizowanych do użytku w samochodzie przez system multimedialny dotykowy.

Od momentu swojego wprowadzenia, InControl Apps rozszerzyło się o szesnaście kompatybilnych aplikacji, w tym Stitcher, Audiobooks i Rivet Radio. Najnowsze dodatki do zestawu dostępnych aplikacji obejmują:

  • Glympse – szybki, darmowy i prosty sposób na udostępnienie lokalizacji pojazdu za pomocą śledzenia GPS w czasie rzeczywistym przyjaciołom i rodzinie
  • Rdio – aplikacja do streamingu muzyki z nieskończonymi stacjami opartymi na artystach, gatunkach, nastrojach i tematach; wraz z „You FM”, twoją własną spersonalizowaną stacją
  • MobileDay – dostępna wyłącznie na urządzenia iOS, uruchamia cię w każdej rozmowie, mostku konferencyjnym lub spotkaniu online jednym dotknięciem

Dodatkowo, w ramach InControl Apps dostępna jest aplikacja justDrive, nowa technologia aplikacji, która integruje wiele aplikacji smartfonowych w jedno, aktywowane głosowo doświadczenie w samochodzie.

Opracowana przez firmę CloudCar z Doliny Krzemowej, Jaguar Land Rover zoptymalizował justDrive dla swojej platformy InControl™ dla użytkowników Apple iOS9. 'justDrive dla Jaguar Land Rover’ integruje popularne aplikacje i usługi, takie jak Spotify, Twitter i Yelp, aby dać kierowcom Jaguar i Land Rover bezprecedensowy poziom integracji z nawigacją, mediami, interakcjami społecznymi, wyszukiwaniem głosowym i usługami informacyjnymi, minimalizując jednocześnie rozpraszanie uwagi kierowcy.

Dźwięk otaczający Meridian™

Standardowy system dźwiękowy Meridian Digital o mocy 380W wyposażony jest w 10 głośników i subwoofer dwukanałowy, zapewniając wyjątkową definicję. Dla najwyższego doświadczenia w technologii samochodowej, modele HSE Dynamic są również dostępne z premium systemem audio Meridian o mocy 660W, zawierającym subwoofer i wzmacniacz z zaawansowanym przetwarzaniem cyfrowym dla znakomitej jakości dźwięku.

DOSKONAŁOŚĆ INŻYNIERSKA

Range Rover Evoque Convertible został zaprojektowany, aby spełnić standardy, za które Land Rover jest znany na całym świecie. Zdolność do poruszania się w trudnym terenie i wysoki poziom wyrafinowania marki zostały dokładnie udowodnione dzięki rygorystycznym testom przeprowadzonym na drogach publicznych i w obiektach testowych na całym świecie.

Alan Volkaerts, dyrektor linii pojazdów Land Rover, powiedział: „Produkcja kabrioletu Range Rover stawiała przed nami unikalne wyzwania inżynieryjne, w tym utrzymanie sztywności skrętnej pomimo usunięcia struktury dachu, zapewnienie ochrony przed przewróceniem w otwartym pojeździe, który ma możliwość nachylenia do 35 stopni, oraz oferowanie luksusowego wnętrza, którego oczekują klienci marki Range Rover. Wyczerpujący harmonogram testów marki zapewnia, że wszystkie te cele zostały osiągnięte. Range Rover Evoque Convertible to nie tylko kabriolet do wszystkich sezonów, ale także w każdej cal jest Land Roverem.”

Znaczące wzmocnienia podwozia wspierają unikalne obciążenia nadwozia modelu kabrioletu, zwiększając sztywność skrętną w porównaniu do modelu coupe. Zapewnia to doświadczenie jazdy na drodze porównywalne z modelem z twardym dachem oraz pojazd, który jest równie zdolny jak istniejące wersje Range Rover Evoque.

Podobnie jak w przypadku wszystkich nowoczesnych projektów Land Rover, program rozwoju Range Rover Evoque Convertible rozpoczął się praktycznie od zaawansowanych symulacji inżynieryjnych i projektowych wspomaganych komputerowo. Symulacje te dostarczyły dokładnych wstępnych estymacji dotyczących tego, jak zmodyfikowany rozkład masy wpłynie na dynamiczne parametry, gdzie będą potrzebne zmiany strukturalne oraz jak Range Rover Evoque Convertible może spełniać te same standardy inżynieryjne jak istniejące wersje Range Rover Evoque.

Wyrafinowana faza rozwoju prototypów pozwoliła inżynierom Land Rovera udowodnić te symulacje podczas rzeczywistych testów. Rezultatem jest luksusowy SUV kabriolet z bezpieczeństwem, wyrafinowaniem oraz zdolnością do poruszania się zarówno po drogach, jak i w terenie, odpowiadającą jego przyciągającemu wzrok designowi.

Uzupełniając zaawansowany system napędu na wszystkie koła, Range Rover Evoque Convertible korzysta z solidnej struktury bazowej z wysokiej wytrzymałości stali w progach drzwi. Ta konstrukcja zawiera dodatkowe wzmocnienia podwozia, aby zrekompensować usunięcie dachu, zapewniając sztywność niezbędną do doskonałego prowadzenia i komfortu.

Dodatkowo poprawiając możliwości dynamiczne, całkowicie niezależne sportowe zawieszenie ma zoptymalizowane współczynniki sprężyn, w tym większe średnice stabilizatorów, oferując wysoki poziom zaangażowania kierowcy, a także sztywność przechyłową porównywalną z modelami coupe. Staranna regulacja zapewnia, że wyjątkowa jakość jazdy pojazdu nie została skompromitowana.

Torque Vectoring by Braking (TVbB) oraz wspomaganie kierownicy elektrycznej (EPAS) uzupełniają zmiany w podwoziu. W przypadku wykrycia podsterowności, gdy kierowca skręca w zakręt, TVbB jest zaprojektowane tak, aby zastosować niewielką siłę hamowania na obu wewnętrznych kołach, pomagając pojazdowi podążać zamierzonym torem jazdy kierowcy.

Zmienny wspomagany kierownicą (EPAS) w Range Rover Evoque Convertible jest dostrojony do wysokiego poziomu reakcji i feedbacku od kierowcy, a także redukuje obciążenie kierowcy w trudnych warunkach terenowych. Zmienny mechanizm kierowniczy łączy wolniejszy stosunek w pozycji na wprost z coraz szybszym stosunkiem po nałożeniu większego skrętu; łącząc stabilność w linii prostej z większą zwinnością podczas ostrych zakrętów. Zmienna pomoc zapewnia lżejsze prowadzenie dla lepszej zwrotności w ciasnych przestrzeniach i przy niskich prędkościach, ale bardziej zdecydowane, budzące zaufanie odczucie przy większych prędkościach.

Funkcje bezpieczeństwa

Aby utrzymać wyjątkowe poziomy ochrony w przypadku wypadków, Range Rover Evoque Convertible posiada szereg innowacji inżynieryjnych: słupki A pojazdu zostały wzmocnione, aby zapewnić zwiększoną ochronę przed przewróceniem; nowe wzmocnienia podwozia utrzymują sztywność skrętną wersji coupe bez wpływu na zdolność do jazdy w terenie; a układ ochrony przed przewróceniem, ukryty w tylnym nadkole, deployuje się w 90 milisekund, gdy wykryta zostanie sytuacja przewrócenia.

Opracowano również nowy system poduszek powietrznych: przednie siedzenia teraz zawierają połączoną poduszkę powietrzną klatki piersiowej i głowy, aby zapewnić ten sam poziom ochrony jak indywidualne poduszki powietrzne klatki piersiowej i głowy w modelu coupe. Połączenie różnych systemów elektronicznych zapewnia, że poduszki powietrzne lub system ochrony przed przewróceniem nie deployują się w ekstremalnych sytuacjach terenowych.

Zdolność do jazdy w terenie

Range Rover Evoque Convertible był testowany w tych samych warunkach terenowych i do tych samych wysokich standardów, co wszystkie pojazdy Land Rover. Surowe testy obejmowały ładowanie Range Rover Evoque Convertible do maksymalnej dopuszczalnej wagi całkowitej i pokonywanie najtrudniejszego terenu; test ten ma na celu poddanie podwozia ogromnym siłom skrętnym. Range Rover Evoque Convertible przeszedł wszystkie procedury i, w rezultacie, osiąga porównywalną, doskonałą wydajność terenową jak istniejące wersje Range Rover Evoque Dynamic.

Danella Bagnall, dyrektor programu Range Rover Evoque, skomentowała: „Jazda z opuszczonym dachem jest w naszej tradycji. Rozpoczęło się to 68 lat temu, gdy wyprodukowaliśmy pierwotny model Series 1 Land Rover. Testowaliśmy kabriolet Range Rover Evoque do tych samych standardów terenowych, co wszystkie pojazdy Land Rover, oraz dodatkowe. Wzmocnienia podwozia zaprojektowane w celu zachowania sztywności skrętnej Range Rover Evoque Convertible zostały specjalnie opracowane, aby zachować doskonały prześwit, porównywalny z modelami pięciodrzwiowymi i coupe.”

Kąt podejścia, przełamania i odejścia wynoszą odpowiednio 19, 18,69 i 31,0 stopnia, co zapewnia doskonałą wydajność w terenie. Range Rover Evoque Convertible jest zaprojektowany, aby wspinać się na bardzo strome 45-stopniowe nachylenia, przechylać się do niewiarygodnych 35 stopni i wchodzić w wodę głębokości do 19,7 cala (500 mm).

Range Rover Evoque Convertible wyposażony jest w różnorodność standardowych technologii off-road Land Rover, w tym sprawdzony system Terrain Response®.

System Terrain Response® dostosowuje kierowanie, przyspieszenie, skrzynię biegów, sprzęgło centralne i reakcję hamulców/stabilizacji do terenu poprzez cztery ustawienia wybrane przez kierowcę: Ogólne; Trawa/Żwir/Śnieg, Błoto i Koleiny; oraz Piasek.

Standardowo w Range Rover Evoque Convertible, kontrola zjazdu z gór (HDC®) zaprojektowana jest tak, aby wspierać kierowcę w kontrolowanym zjeździe z trudnych zboczy, utrzymując stałą prędkość i stosując hamowanie oddzielnie do każdego koła.

Asystent ruszania na wzniesieniu (HSA) zapobiega stoczeniu się pojazdu do tyłu przy ruszaniu na wzniesieniu, podczas gdy kontrola zjazdu (GRC) zapobiega zbyt szybkiemu przyspieszeniu pojazdu na stromym wzniesieniu, jeśli kierowca przypadkowo zwolni hamulec.

NAPĘD

Range Rover Evoque Convertible dostępny jest z silnikiem benzynowym o pojemności 2,0 litra. Generując 240 KM i 251 lb-ft momentu obrotowego, zapewnia responsywne przyspieszenie, czas 0-60 mph wynoszący zaledwie 7,8 sekundy oraz maksymalną prędkość 112 mph (180 km/h).

Kompaktowa konstrukcja z całego aluminium, czterocylindrowa, zawiera zaawansowaną turbosprężarkę o małym bezwładności, wysokociśnieniowy system bezpośredniego wtrysku paliwa oraz podwójne zmienne rozrządy dla natychmiastowej reakcji. Podwójne wały wyważające zapewniają, że wyrafinowanie spełnia poziomy wymagane we wszystkich pojazdach Range Rover.

Zaawansowane technologie oszczędzania paliwa obejmują pierścienie tłokowe i dźwigienki pokryte niskoparzącymi wykończeniami; kolektor wydechowy wykonany z blachy, który skraca czas nagrzewania silnika, aby zmniejszyć emisję podczas krótkich tras; oraz zaawansowany elektroniczny system zarządzania dla precyzyjnej kontroli procesu spalania.

Zaawansowana automatyczna skrzynia biegów ZF® 9-biegowa jest częścią standardowego wyposażenia pojazdu. Zaprojektowana specjalnie do stosowania poprzecznego, skrzynia biegów ZF 9HP ma dziewięć blisko od siebie umiejscowionych przełożeń, co zapewnia doskonałe przyspieszenie i wydajność.

Po włączeniu zapłonu, obrotowy kontroler zmiany biegów, z wyczuwalnym, żłobkowanym metalowym wykończeniem, unosi się z konsoli centralnej. Kierowca może zdecydować się na pozostawienie skrzyni biegów w trybie automatycznym, co pozwala na inteligentne przewidywanie zachowania kierowcy przez strategię adaptacyjnego zmiany biegów. Alternatywnie, biegi można ręcznie wybierać za pomocą interfejsu zmiany biegów montowanego na kierownicy dla maksymalnej kontroli.

Pierwszy bieg jest niezwykle niski, odpowiedni do bardzo szybkiego przyspieszenia z miejsca, jazdy w terenie przy niskich prędkościach lub ekstremalnych wysokości i nachylenia. Range Rover Evoque Convertible automatycznie przełączy się na drugi bieg – porównywalny do pierwszego biegu w skrzyniach o mniejszej liczbie przełożeń – na postoju, zapewniając niezrównane wyrafinowanie i wydajność z zatrzymania. Z drugiej strony, dziewiąty bieg oferuje niższe obroty silnika, odpowiednie do jazdy po autostradzie.

Aktywny napęd na wszystkie koła

Aktywny napęd na wszystkie koła jest standardowym wyposażeniem, zwiększającym zarówno wydajność, jak i zwinność. Podczas jazdy na stałej prędkości powyżej 22 mph (35 km/h), Aktywny napęd przełącza się z napędu na cztery koła do napędu na dwa koła, redukując tarcie w układzie przeniesienia napędu w celu zwiększenia wydajności. System nieustannie monitoruje przyczepność i wejścia kierowcy oraz może płynnie przełączyć się do napędu na wszystkie koła w zaledwie 350 milisekund.

Para elektronicznie sterowanych sprzęgieł znajdujących się po obu stronach tylnego dyferencjału zwiększa również zdolności zarówno na drodze, jak i w terenie z Aktywnym napędem. Sprzęgła szybko rozdzielają moment obrotowy do tylnego koła z lepszą przyczepnością, poprawiając przyczepność w trudnych warunkach terenowych oraz zwiększając zaangażowanie kierowcy na drodze.

Pasażerowie mogą monitorować status systemu Aktywnego napędu, przesuwając do funkcji 4x4i na zupełnie nowym systemie multimedialnym dotykowym Land Rover InControl® Touch Pro™.

Torque Vectoring by Braking (TVbB) monitoruje dynamiczne zachowanie i działa na wszystkich czterech kołach. W przypadku wykrycia podsterowności, TVbB zaprojektowane jest tak, aby stosować niewielką siłę hamowania na zewnętrznych przednich kołach, subtelnie poprawiając tor jazdy auta dla zwiększonej zwinności.

ZAawansowane technologie wspomagające kierowcę

Range Rover Evoque Convertible HSE Dynamic jest dostępny z pełnym zestawem opcjonalnych systemów wspomagania kierowcy. Należą do nich:

Asystent parkowania 360 stopni

Systemy odległości parkowania 360 stopni zapewniają kierowcy wirtualne śledzenie obiektów wzdłuż boków pojazdu, dając pewność w ciasnych sytuacjach, takich jak parkingi piętrowe, przy prędkościach do 10 mph (16 km/h).

Autonomiczne hamowanie awaryjne

Autonomiczne hamowanie awaryjne pomaga złagodzić wypadki, gdy pojazd porusza się z prędkością poniżej 21 mph (35 km/h), i ma na celu zmniejszenie ciężkości wszelkich uderzeń między 32-50 mph (50-80 km/h).

System używa kamery stereo zamontowanej obok lusterka wstecznego, aby monitorować obiekty, które mogą stanowić ryzyko kolizji, takie jak kolejka samochodów. Jeśli kolizja jest prawdopodobna, system jest zaprojektowany, aby powiadomić kierowcę zarówno wizualnym, jak i dźwiękowym ostrzeżeniem. Jeśli nie zostaną podjęte żadne działania unikania, zostaje wyzwolone dodatkowe ostrzeżenie dla kierowcy, podczas gdy system stosuje maksymalne ciśnienie hamowania, aby zatrzymać pojazd w kontrolowany sposób. Autonomiczne hamowanie awaryjne jest dostępne, gdy są określone systemy asystencji utrzymania pasa lub ostrzegania o opuszczaniu pasa.

Ostrzeganie o opuszczaniu pasa i Asystent utrzymania pasa

Uzupełniając ostrzeganie o opuszczaniu pasa, które ostrzega kierowcę, gdy wypada z pasa, wibrując kierownicą, Asystent utrzymania pasa aktywnie pomaga kierowcy pozostać w odpowiednim pasie, dodając niezbędną korekcję kierownicy.

Technologia działa, łącząc dane z przedniej kamery stereo, aby monitorować oznaczenia drogi oraz system wspomagania kierownicy.

Jeśli Asystent utrzymania pasa wykryje, że kierowca niezamierzenie zmienia pas, inicjuje delikatny impuls kierownicy, aby przywrócić pojazd do zamierzonej pozycji. Asystent utrzymania pasa jest zaprojektowany tak, aby być całkowicie dyskretny: nie działa, jeśli włączone są kierunkowskazy, kierowca może łatwo skręcić przeciwko niemu, a system można całkowicie wyłączyć, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Monitor stanu kierowcy

Monitor stanu kierowcy analizuje dane o ruchach kierownicy, aby zapobiec zasypianiu kierowcy za kierownicą. Jeśli ta zaawansowana technologia wykryje szarpane, nieliniowe ruchy typowe dla zmęczonego kierowcy, automatycznie uruchomi zarówno dźwiękowe, jak i wizualne ostrzeżenie w zestawie wskaźników.

Range Rover Evoque Convertible wyposażony jest również w szereg dodatkowych technologii wspomagających kierowcę, w tym rozpoznawanie znaków drogowych, które skanuje drogę przed sobą w poszukiwaniu różnych znaków drogowych i, jeśli je wykryje, wyświetla informacje dla kierowcy za pośrednictwem zestawu wskaźników lub wyświetlacza przeziernego.

SZEROKI PROGRAM TESTOWY

2.0L Si4 9AT AWD (240 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc176.5 Kw @ 5800 Rpm
240 Hp @ 5800 Rpm
237 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 1750 Rpm
340 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.3 Galony (54.1 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55R19
Długość172 In (4369 Mm)
Szerokość74.8 In (1900 Mm)
Wysokość63.3 In (1608 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.8/64.1 In (1
Rozstaw osi104.7 In (2659 Mm)
Prześwit8.5 In (216 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.39
Masa własna4268 Lbs (1936 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5313 Lbs (2410 Kg)
Spalanie miasto20.6 Mpg Us (11.4 L/100Km)
Spalanie trasa33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Średnie spalanie27.4 Mpg Us (8.6 L/100Km)
Emisja CO2201 G/Km

2.0L TD4 9AT AWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc110.3 Kw @ 4000 Rpm
150 Hp @ 4000 Rpm
148 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy280 Lb-Ft @ 1750 Rpm
380 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.3 Galony (54.1 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55R19
Długość172 In (4369 Mm)
Szerokość74.8 In (1900 Mm)
Wysokość63.3 In (1608 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.8/64.1 In (1
Rozstaw osi104.7 In (2659 Mm)
Prześwit8.5 In (216 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.39
Masa własna4336 Lbs (1967 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5456 Lbs (2475 Kg)
Spalanie miasto35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2149 G/Km

2.0L TD4 9AT AWD (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc132.4 Kw @ 4000 Rpm
180 Hp @ 4000 Rpm
178 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy317 Lb-Ft @ 1750 Rpm
430 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.3 Galony (54.1 L)
Prędkość maksymalna121 Mph (195 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55R19
Długość172 In (4369 Mm)
Szerokość74.8 In (1900 Mm)
Wysokość63.3 In (1608 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.8/64.1 In (1
Rozstaw osi104.7 In (2659 Mm)
Prześwit8.5 In (216 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.39
Masa własna4336 Lbs (1967 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5456 Lbs (2475 Kg)
Spalanie miasto35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2149 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.