Land Rover wprowadził wersję z wydłużonym rozstawem osi dla swojego flagowego modelu Range Rover, który już przeszedł do czwartej generacji.
Brytyjski producent miał duże doświadczenie w budowie pojazdów terenowych, które połączył z luksusowymi cechami, gdy stworzył model Range Rover w 2012 roku. To była pierwsza generacja, która wykorzystywała aluminiową konstrukcję unibody, co sprawiło, że budowa wersji z długim rozstawem osi napotkała dodatkowe trudności. Mimo to, brytyjskim inżynierom udało się je pokonać i zrealizować ten projekt.
Od przodu samochód wyróżniał się innym wzorem siatki w grillu, ozdobionym prostokątnymi wycięciami wewnątrz każdego z trzech poziomych szczelin, które wypełniały przestrzeń między reflektorami. Range Rover L miał specjalny znak pod chromowanymi wlotami Atlas z czterema szczelinami, umieszczonymi na drzwiach przednich. Ponieważ większość wydłużonego rozstawu osi wynoszącego 200 mm (7,9″) została dodana dla pasażerów tylnych, tylne drzwi były dłuższe.
Czwarta generacja Range Rovera nie zapewniała zbyt dużo miejsca na nogi dla pasażerów tylnych, ale ta wersja L to poprawiła. Dodała 186 mm (7,3″) więcej miejsca na nogi z tyłu. Pasażer o wzroście 1,83 m (6 stóp) mógł całkowicie wyprostować nogi. Dostępna była opcja z układem dwuosobowym, z szeroką konsolą między tylnymi pasażerami.