LAND ROVER Range Rover LWB 2021-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

LAND ROVER Range Rover LWB 2021-Present

Przejdź do galerii zdjęćLAND ROVER Range Rover LWB 2021-Present

Większy brat Land Rovera Range Rovera charakteryzował się wydłużonym rozstawem osi, co zwiększało komfort pasażerów na tylnych siedzeniach.

Podobnie jak S-Klasa, który zawsze był dostępny w wersji standardowej oraz z wydłużonym rozstawem osi, model Range Rover na 2021 rok zadowolił swoich klientów możliwością zwiększenia przestrzeni na nogi dla pasażerów z tyłu. Choć zachował większość cech od swojego brata z krótszym rozstawem osi, miał kilka unikalnych elementów, których brakowało w tym super-luksusowym SUV-ie.

Dzięki platformie MLA-flex, która umożliwiła wprowadzenie większej ilości opcji i udogodnień, Land Rover stworzył wersję LWB Range Rovera, szczególnie dla tych, którzy muszą spędzać więcej czasu na drogach. A podczas jazdy potrzebują zrelaksować się lub pracować w tym mobilnym biurze na kołach. Producent samochodów oferował opcję układu czteroosobowego oraz dodatkowe udogodnienia dla pasażerów tylnych, takie jak system rozrywki z tylnym ekranem. Posiadał ekran HD o przekątnej 11,4 cala z gniazdem HDMI. Dzięki wbudowanemu systemowi bezprzewodowemu można było również transmitować filmy i inne treści dostępne online.

Aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie z luksusowego SUV-a, Land Rover zainstalował standardowe zawieszenie pneumatyczne. Dodatkowo zastosowano drzwi wspomagane elektrycznie, które pomagały pasażerom w ich otwieraniu i zamykaniu na nachyleniach do dziesięciu stopni.

Jeśli chodzi o stronę techniczną, Range Rover LWB był wyposażony w standardowy układ kierowniczy na wszystkie koła. Podobnie jak w przypadku wszystkich swoich poprzedników, napęd na wszystkie koła był standardem. Co więcej, Land Rover zainstalował standardowy elektronicznie kontrolowany tylny mechanizm różnicowy z blokadą. W chwili debiutu w październiku 2021 roku, luksusowy SUV był wyposażony w podwójnie doładowany silnik V8 o pojemności 4,4 litra, zbudowany przez BMW. W ten sposób producent samochodów odstąpił od tradycyjnego silnika V8 o pojemności 5,0 litra. W kwestii efektywności i przygotowania na przyszłe ulepszenia, Land Rover ogłosił wersję hybrydową typu plug-in, z elementami przeniesionymi z innych modeli w swojej ofercie.

 Elegancki Nowy Range Rover definiuje nowoczesny luksus, oferując więcej wysmakowania, możliwości wyboru i personalizacji niż kiedykolwiek wcześniej.

Range Rover to oryginalny luksusowy SUV, który przez 50 lat wyznaczał standardy, łącząc spokojny komfort i opanowanie z możliwościami terenowymi. Nowy Range Rover jest najbardziej pożądanym modelem, łączącym oszałamiającą nowoczesność i estetyczną elegancję z technologiczną zaawansowaniem i bezproblemową łącznością.

Dzięki zestawowi efektywnych silników mild-hybrid i plug-in hybrid – a w 2024 roku do gamy dołączy czysto elektryczny Range Rover – oraz wyborze wnętrz dla czterech, pięciu lub siedmiu osób dostępnych w wersji Standard i z wydłużonym rozstawem osi, Nowy Range Rover odnajduje się w każdej scenerii.

Thierry Bolloré, dyrektor generalny Jaguar Land Rover, powiedział: „Nowy Range Rover to doskonała manifestacja naszej wizji stworzenia najbardziej pożądanych luksusowych pojazdów na świecie, dla najbardziej wymagających klientów. To kolejny rozdział w unikalnej historii innowacji, która od ponad 50 lat jest znakiem rozpoznawczym Range Rovera.”

Nowa elastyczna architektura Modular Longitudinal Architecture, MLA-Flex, stanowi podstawę wszystkich aspektów tego luksusowego SUV-a, od jego niezrównanych możliwości i zwinnego prowadzenia po nieosiągalne wykończenie. Łącząc nowoczesne techniki inżynieryjne z nowymi poziomami rozwoju wirtualnego oraz surowym programem testowym Land Rovera, Nowy Range Rover wprowadzi nowe standardy jakości.

Para innowacyjnych napędów typu Extended Range plug-in hybrid electric vehicle (PHEV) osiąga emisję CO2 poniżej 30g/km, z zasięgiem czysto elektrycznym do 100km (62 mile), co przekłada się na oczekiwany zasięg w rzeczywistych warunkach wynoszący do 80km (50 mil) – wystarczająco, aby typowi klienci Range Rovera mogli wykonać do 75 procent swoich podróży wyłącznie na napędzie elektrycznym.

Nowy luksusowy SUV dostępny jest w modelach SE, HSE i Autobiography. W pierwszym roku produkcji dostępna będzie edycja First Edition, oparta na modelu Autobiography i charakteryzująca się unikalną specyfikacją. Będzie dostępna wyłącznie w wykończeniu Sunset Gold Satin, wśród pięciu dostępnych kolorów nadwozia. Zarówno wersja Standard (SWB), jak i Long Wheelbase (LWB) oferują pięć miejsc, podczas gdy model New Range Rover LWB dostępny jest z trzecią linią siedzeń dla jeszcze większego komfortu dla maksymalnie siedmiu dorosłych.

Nowy Range Rover SV to wyjątkowa interpretacja luksusu i personalizacji Range Rovera stworzona przez ekspertów z Special Vehicle Operations. Model SV dostępny jest zarówno w wersji SWB, jak i LWB, z ekskluzywnymi cechami, w tym nowymi motywami projektowymi SV Serenity i SV Intrepid oraz konfiguracją czteromiejscowej SV Signature Suite.

Oszałamiająca nowoczesność

Piąta generacja luksusowego SUV-a podnosi nowoczesną filozofię projektowania Land Rovera na wyższy poziom, oferując współczesną interpretację charakterystycznego profilu, tworząc niesamowite oświadczenie projektowe. Nadal wyznacza trendy, wprowadzając oszałamiającą nowoczesność, estetyczną elegancję i wyrafinowanie do najnowszego flagowca Land Rovera.

Prof. Gerry McGovern OBE, dyrektor kreatywny Jaguar Land Rover, powiedział: „Nowy Range Rover to pojazd o niezrównanym charakterze, od doskonałej powściągliwości jego zewnętrznych kształtów po bezbłędną, spokojną przestrzeń kabiny. Kształtowany przez kreatywną inteligencję i dążenie do doskonałości, nie podąża za modą czy trendami, lecz opiera się na nowoczesnej filozofii projektowania, połączonej z ponad 50-letnią ewolucją, jest po prostu najbardziej pożądanym Range Roverem, jaki kiedykolwiek stworzono.”

Nowy Range Rover definiują trzy linie, które mają swoje korzenie w pokoleniach; opadająca linia dachu, mocna linia w pasie oraz wznosząca się linia progu. Te charakterystyczne cechy łączą się z typowo krótkim przednim zwisem i nowoczesnym tyłem w stylu łodzi – z praktycznym dzielonym tylnym klapą – tworząc elegancki profil, który podkreśla niezrównaną obecność Range Rovera.

Niezłomna linia pasa podkreśla uwagę Land Rovera na detale, ponieważ zaokrąglony brzeg drzwi łączy się z szybą w prostym, czystym wykończeniu, dzięki specjalnie zaprojektowanemu, ukrytemu wykończeniu w pasie. Technologia umożliwiająca projektowanie łączy się z gładkim szkleniem, ukrytym oświetleniem oraz precyzyjnym wykończeniem, aby stworzyć wrażenie, że pojazd został wyfrezowany z jednego kawałka materiału.

Sofistykowane powierzchnie zapewniają czysty i nowoczesny wygląd – a także przyczyniają się do współczynnika oporu powietrza wynoszącego 0.30, co czyni go najbardziej aerodynamicznym luksusowym SUV-em na świecie.

Luksusowe wnętrze opiera się na nowoczesnych, intuicyjnych i istotnych technologiach, zaprojektowanych tak, aby harmonijnie współpracowały z najlepszymi materiałami i innowacjami w zakresie dobrego samopoczucia, tworząc spokojną przestrzeń dla wszystkich pasażerów – przekształcając każdą podróż w doświadczenie, które warto przeżyć.

Paleta kolorów zewnętrznych podkreśla eleganckie proporcje i czyste powierzchnie Nowego Range Rovera, podczas gdy opcje wnętrza są bardziej zrównoważone, odpowiedzialne i postępowe niż kiedykolwiek. Klienci mają szerszy wybór materiałów i wykończeń, w tym innowacyjne tekstylia i dotykowe Ultrafabrics™, z kontynuacją pionierskiej współpracy Land Rovera z Kvadrat™ – wiodącym producentem tekstyliów premium w Europie. Jest to połączenie z Ultrafabrics™, co tworzy definiującą opcję materiałową, która jest lżejsza i generuje tylko jedną czwartą CO2 tradycyjnej skóry.

Niezrównane wykończenie

Nowy Range Rover sprawia, że każda podróż jest okazją do zapamiętania, łącząc nowoczesną technologię z luksusem, aby zapewnić niezrównane wykończenie dla każdego pasażera, w tym tych w nowych siedzeniach trzeciego rzędu. Eliminując niepożądane hałasy, wibracje i rozpraszacze – oraz redukując obciążenie poznawcze kierowcy i pasażerów – pasażerowie przybędą na miejsce odświeżeni, nawet po najdłuższych podróżach.

Nick Collins, dyrektor wykonawczy ds. programów pojazdów, Jaguar Land Rover, powiedział: „Nowy Range Rover bierze lekcje wyciągnięte w ciągu 50 lat ewolucji i łączy je z najnowocześniejszymi technologiami, aby zapewnić doskonałe wykończenie, komfort i dobre samopoczucie. Osiąga to dzięki preemptive suspension, które przygotowuje pojazd na nadchodzące zakręty, systemowi tłumienia hałasu nowej generacji z głośnikami w zagłówkach oraz technologii czystego powietrza, która może znacząco redukować zapachy i wirusy – tworząc jedno z najspokojniejszych, najbardziej relaksujących doświadczeń podróżowania w nowoczesnym luksusie, jakie można sobie wyobrazić.”

Zaawansowana technologia głośników opiera się na fundamentalnym wykończeniu, które oferuje architektura nadwozia MLA-Flex, zapewniając spokojną atmosferę w kabinie – gwarantując pasażerom doświadczenie na najwyższym poziomie. Wykorzystuje 1,600W Meridian Signature Sound System, aby stworzyć jedno z najcichszych wnętrz pojazdów na drodze, z dodatkowymi głośnikami 20W w czterech głównych zagłówkach dla najbardziej immersyjnego doświadczenia dźwiękowego.

System aktywnej redukcji hałasu trzeciej generacji monitoruje wibracje kół, hałas opon oraz dźwięki silnika przekazywane do kabiny i generuje sygnał niwelujący, który odtwarzany jest przez 35 głośników systemu. W tym para głośników o średnicy 60mm w zagłówkach dla każdego z czterech głównych pasażerów kabiny, tworzących osobiste strefy ciszy, podobne do efektu uzyskiwanego przy użyciu wysokiej jakości słuchawek.

Nowy Range Rover wprowadza nowe poziomy dobrego samopoczucia do segmentu luksusowych SUV-ów, a Cabin Air Purification Pro to kulminacja tej pionierskiej technologii. Łączy podwójną technologię nanoeTM X w celu redukcji alergenów i usuwania patogenów, aby znacząco zmniejszyć zapachy i wirusy, podczas gdy zarządzanie CO2 i filtracja powietrza PM2.5 poprawiają jakość powietrza. Zaawansowana technologia nanoeTM X została naukowo udowodniona, że znacząco redukuje wirusy i bakterie, w tym wirusy SARS-CoV-2. Innowacyjna technologia jest aktywna w powietrzu, więc cząsteczki nie muszą przechodzić przez filtr, aby zostać uwięzione i zneutralizowane. Drugie urządzenie nanoeTM X w rzędzie 2 optymalizuje jego skuteczność dla wszystkich pasażerów.

Range Rover był pierwszym luksusowym SUV-em, który w 1992 roku wprowadził elektroniczne zawieszenie powietrzne, a Nowy Range Rover kontynuuje to pionierskie podejście z Dynamic Response Pro i preemptive suspension, które wykorzystuje dane nawigacyjne eHorizon do przewidywania nadchodzących zakrętów i odpowiedniego ustawienia zawieszenia, aby zapewnić doskonałą reakcję.

Inteligentna technologia działa również w połączeniu z adaptacyjnym tempomatem z asystą kierownicy, aby wygładzić ruchy nadwozia wynikające z nagłych zmian prędkości. Całkowicie niezależne zawieszenie stanowi podstawę luksusowej jazdy i zawiera pierwszą w historii Land Rovera pięcio-linkową oś tylną, która lepiej odizolowuje kabinę od niedoskonałości nawierzchni przy użyciu zaawansowanych sprężyn powietrznych.

Nowy Range Rover jest także pierwszym Land Roverem, który oferuje drzwi wspomagane elektrycznie z zintegrowanym systemem wykrywania zagrożeń i funkcjami zapobiegającymi przytrzaśnięciu, co poprawia jego funkcjonalność Soft Door Close i zapewnia, że każda podróż zaczyna się i kończy z niezrównanym wykończeniem i elegancją. Wszystkie cztery drzwi pasażerskie są wspomagane elektrycznie – również sterowane za pomocą ekranu Pivi Pro – aby umożliwić elegancki dostęp i wyjście w każdej sytuacji, nawet pod kątem do 10 stopni podczas jazdy w terenie. Rozbudowany system wykrywania zagrożeń oznacza, że drzwi mogą automatycznie wstrzymać się, aż obszar w ich obrębie będzie wolny. Praktyczna, dzielona klapa bagażnika, która od 1970 roku jest znakiem rozpoznawczym Range Rovera, została zaktualizowana w 2021 roku, wprowadzając szereg nowych technologii, które zwiększają wszechstronność i wygodę.

Wewnątrz nowa wszechstronna podłoga ładunkowa chroni bagaż i zwiększa wygodę. Jej sprytna płyta podłogowa może być podniesiona w przód, wzdłuż szerokości przestrzeni ładunkowej w okolicy jej środkowej części, tworząc przegrodę, która utrzymuje mniejsze przedmioty w zasięgu ręki podczas rozładunku. Można ją także obrócić do tyłu wzdłuż przedniego krawędzi, aby służyła jako oparcie, gdy dolna klapa jest używana jako miejsce do siedzenia na świeżym powietrzu. Nowy Tailgate Event Suite podnosi koncepcję oparcia podłogi ładunkowej na wyższy poziom, łącząc dodatkowe oświetlenie, funkcje audio i dostosowane poduszki, aby stworzyć idealny punkt widokowy do relaksu na świeżym powietrzu.

Modele z pięcioma miejscami debiutują z nową automatycznie składaną osłoną ładunkową. Łącząc praktyczność sztywnej pokrywy z wygodą składanej konstrukcji, elegancko wycofuje się, gdy górna klapa bagażnika zostaje otwarta, aby zapewnić nieograniczony dostęp do przestrzeni ładunkowej, bez potrzeby otwierania dolnej klapy.

Bezproblemowa technologia

Nowy Range Rover utrzymuje bogate dziedzictwo pionierskiej innowacji z zestawem technologii zaprojektowanych, aby bezwysiłkowo zwiększać wygodę, efektywność, wykończenie i bezpieczeństwo. Najnowsza architektura elektryczna pojazdów Land Rovera (EVA 2.0) jest głównym enablerem i obejmuje aktualizacje oprogramowania przez Over-The-Air (SOTA) dla ponad 70 modułów elektronicznych, co oznacza, że Nowy Range Rover będzie się nieustannie rozwijać, poprawiać i aktualizować w miarę dojrzewania.

Nowy Range Rover rewolucjonizuje doświadczenie w samochodzie z bezproblemowo zintegrowanym Amazon Alexa. Używanie intuicyjnych komend głosowych wykracza o krok dalej niż interfejsy dotykowe lub przyciski, co pomaga zredukować obciążenie poznawcze, zapewniając wrażenie bezwysiłkowego nowoczesnego luksusu. W ten sposób możliwości Alexa pozwalają klientom zarządzać wszystkim, od ulubionych funkcji infomobilnych i wyboru utworów muzycznych po nawigację czy kontakty telefoniczne – wszystko to, trzymając ręce na kierownicy i oczy na drodze.

Technologia głosowa Alexa jest wbudowana w Nowy Range Rover, więc użytkownicy doświadczają bezproblemowej interakcji i nowego poziomu wygody. Funkcje Alexy pozwalają również klientom sprawdzać wiadomości, pogodę oraz zaplanowane spotkania, używając prostych komend głosowych. System może nawet włączać światła w Twoim domu i łączyć się z innymi urządzeniami obsługującymi Alexę.

Alexa działa obok Wireless Apple CarPlay® i Wireless Android Auto™ i można ją uruchomić, mówiąc „Alexa” lub naciskając przycisk Alexy na centralnym ekranie dotykowym. Nie potrzebuje telefonu ani zewnętrznego urządzenia do działania – wystarczą dane konta Amazona klienta i połączenie z internetem – podczas gdy bezprzewodowe ładowanie dla smartfonów kompatybilnych z Qi zapewnia, że urządzenia są naładowane.

Nick Rogers, dyrektor wykonawczy ds. inżynierii produktów, Jaguar Land Rover, powiedział: „Nowy Range Rover łączy doskonałe możliwości na drodze i w terenie z elektrycznym napędem oraz nowymi poziomami połączeń. W dążeniu do komfortu skupiliśmy się na nauce z zakresu człowieka i rozumieniu aktywności mózgu, aby zminimalizować wpływ poznawczy i upewnić się, że te zaawansowane technologie współpracują w absolutnej harmonii, tworząc naprawdę bezwysiłkowe doznania podczas jazdy. Obowiązkiem inżyniera jest poprawiać życie ludzi, i dokładnie to Nowy Range Rover zrobi dla Ciebie.”

Nowy Range Rover podnosi technologię infotainment Pivi Pro, nagradzaną przez Land Rovera, z najmocniejszym jak dotąd ekranem dotykowym. 13.1-calowy zakrzywiony, unoszący się ekran odzwierciedla architektoniczną lekkość wnętrza z minimalistycznym designem ramki. Umożliwia intuicyjne sterowanie wszystkimi głównymi funkcjami pojazdu, wykorzystując najnowszą technologię konsumencką do dostarczenia interfejsu inspirowanego smartfonem, połączonego z wygodnymi przyciskami do sterowania klimatyzacją.

Pivi Pro współpracuje z eleganckim nowym pół-unoszącym się interaktywnym wyświetlaczem kierowcy o przekątnej 13.7 cala, który charakteryzuje się nowymi grafikami w wysokiej rozdzielczości opartymi na układzie trzech paneli, intuicyjnie odzwierciedlającym design ekranu domowego Pivi Pro. Klienci mogą wybierać spośród różnych konfiguracji, w tym konwencjonalnego analogowego układu, korzystając z przycisków sterujących na kierownicy.

Po raz pierwszy w Land Roverze, centralny wyświetlacz zapewnia sprzężenie zwrotne dotykowe, gdy klienci dotykają i naciskają ekran. Umożliwia to użytkownikom odczucie pozytywnego potwierdzenia bez potrzeby zerkana na ekran, co zmniejsza konieczność odwracania wzroku od drogi i czyni Pivi Pro jeszcze bardziej intuicyjnym.

Pasażerowie tylnej części pojazdu mogą cieszyć się nowym systemem rozrywki dla tylnych siedzeń (RSE), który zapewnia regulowane 11.4-calowe ekrany HD montowane na tylnych oparciach przednich siedzeń. Można je obsługiwać niezależnie i obsługują połączenie większości urządzeń z portem HDMI, a korzystając z funkcji hotspotu Wi-Fi, pasażerowie tylnej części mogą cieszyć się rozrywką telewizyjną podczas jazdy. Ośmiocalowy kontroler dotykowy tylnego siedzenia umieszczony w centralnej podłokietniku Executive Class Rear Seats zapewnia szybkie i intuicyjne sterowanie idealną pozycją siedzenia, podnosząc luksusowe doświadczenie siedzenia z tyłu.

Efektywne i mocne oświetlenie LED jest standardem w każdym Nowym Range Roverze, z nowymi cyfrowymi reflektorami LED w wysokiej rozdzielczości, które zapewniają zasięg wiązki do 500m. Tworzą one wyjątkowe detale projektowe i oferują sygnaturowe dzienne światła, animowane kierunkowskazy, adaptacyjne oświetlenie przednie oraz technologię projekcji obrazu podczas uruchamiania, czyniąc je najbardziej zaawansowanymi reflektorami, jakie kiedykolwiek zamontowano w Land Roverze. Adaptacyjne oświetlenie przednie jest w stanie cieniować do 16 obiektów na drodze Nowego Range Rovera, zapewniając, że inni użytkownicy drogi nie są oślepiani, a kierowca ma optymalne oświetlenie. Predictive Dynamic Bending Light, korzystając z danych nawigacyjnych, aktywnie dostosowuje wiązkę światła do nadchodzących zakrętów.

Nowe światełka manewrowe pomagają kierowcom z pełną pewnością wykonywać manewry w niskiej prędkości w słabo oświetlonych warunkach, tworząc „dywan świetlny” wokół obwodu pojazdu, współpracując z systemem 3D Surround Camera, aby zapewnić bezproblemową manewrowość.

Kierowcy mogą nawet sterować nowym Range Roverem z zewnątrz pojazdu, korzystając z Remote Park Assist, który jest obsługiwany za pomocą aplikacji na smartfony. Umożliwia to luksusowemu SUV-owi manewrowanie do i z miejsc parkingowych, podczas gdy kierowca monitoruje postęp w pobliżu – idealne do wjeżdżania lub wyjeżdżania z wąskich przestrzeni miejskich lub negocjacji wiejskich bram.

Spokojne możliwości i opanowanie

Flagowy model rodziny Land Rovera reprezentuje szczyt wyrafinowanych możliwości dzięki zaawansowanym systemom sprzętowym i programowym, które współpracują w pełnej harmonii, umożliwionym przez nową architekturę nadwozia MLA-Flex. Ten niezrównany zakres dynamiki jest regulowany przez Zintegrowaną Kontrolę Podwozia Land Rovera – jeden system kontrolny dla zestawu zaawansowanych technologii, które dostosowują dynamikę pojazdu do każdej mili każdej podróży, aby z wyprzedzeniem i reaktywnie dostroić charakterystyki jazdy.

Rory O’Murchu, dyrektor linii pojazdów, Jaguar Land Rover, powiedział: „Nowy Range Rover łączy zaawansowany sprzęt z pionierskim zestawem technologii cyfrowych i oprogramowania, wszystko umożliwione przez naszą zaawansowaną architekturę elektryczną – przenosząc Range Rovera z mechanicznego świata do mechatronicznego ekosystemu, który zapewnia intuicyjną jazdę. Nasz nowy system zintegrowanej kontroli podwozia jest doskonałym przykładem tej filozofii i koordynuje zestaw technologii predykcyjnych i reaktywnych, które sprawiają, że jest to najbardziej komfortowy i zwrotny Range Rover, jaki kiedykolwiek stworzono.”

Każdy Nowy Range Rover jest wyposażony w All-Wheel Steering, co zapewnia łatwą jazdę, zwiększając stabilność w wysokich prędkościach i poprawiając manewrowość przy niskich prędkościach, co sprawia, że pojazd odnajduje się zarówno na otwartej drodze, jak i w wąskich uliczkach miejskich.

Elektrycznie sterowana oś tylna zapewnia do siedmiu stopni kąta skrętu, a przy niskich prędkościach skręca w przeciwną stronę niż przednie koła, dając Nowemu Range Roverowi promień skrętu poniżej 11m – najmniejszy wśród wszystkich Land Roverów. Przy wyższych prędkościach oś tylna skręca w fazie z przednimi kołami, co zwiększa stabilność i komfort.

Nowy Range Rover to także pierwszy Land Rover z Dynamic Response Pro. Nowy aktywny system elektronicznego sterowania przechyłem o wartości 48 V działa szybciej i efektywniej niż hydrauliczne rozwiązanie, z pojemnością momentu obrotowego wynoszącą do 1400Nm przekazywanego do stabilizatorów antyprzechyłowych, aby kontrolować ruchy nadwozia.

Całkowicie niezależne zawieszenie powietrzne skuteczniej odizolowuje kabinę od niedoskonałości nawierzchni niż kiedykolwiek, zapewniając spokojne opanowanie w każdych warunkach. Łączy najlepsze w swojej klasie objętości sprężyn powietrznych z podwójnymi zaworami tłumienia – wszystko zarządzane przez oprogramowanie Adaptive Dynamics opracowane wewnętrznie.

Inteligentna transmisja All-Wheel Drive (iAWD) jest kontrolowana przez system Intelligent Driveline Dynamics (IDD) Land Rovera, który monitoruje poziomy przyczepności i reakcje kierowcy 100 razy na sekundę, aby przewidywalnie dystrybuować moment obrotowy pomiędzy przednią a tylną osią oraz w obrębie tylnej osi, zapewniając optymalną przyczepność na drodze i w terenie.

Każdy Range Rover jest również wyposażony w aktywne blokady tylnej różnicówki. Optymalizuje to przyczepność z tylnej osi podczas szybkich zakrętów, na śliskich nawierzchniach i podczas ruchu kół w terenie, zapewniając lepsze możliwości i pewność kierowcy.

Cała ta technologia wchodzi w skład nagradzanego systemu Terrain Response 2 od Land Rovera, który wykorzystuje różne systemy podwozia, aby automatycznie zapewnić idealne ustawienia dla otoczenia, z sześcioma trybami jazdy do wyboru, aby zminimalizować obciążenie kierowcy na wszystkich terenach. Alternatywnie kierowca może ręcznie wybrać najbardziej odpowiednie ustawienie lub skorzystać z Konfigurowalnego Terrain Response, aby stworzyć dostosowane ustawienie podwozia.

Elektryczna efektywność

Nowy Range Rover utrzymuje przekonującą kombinację bezwysiłkowej wydajności i niezrównanego wykończenia dzięki wszechstronnej gamie zaawansowanych silników sześciocylindrowych i ośmiocylindrowych. Wiodącym modelem w strategii Reimagine Land Rover jest czysto elektryczna wersja, która dołączy do rodziny w 2024 roku, wprowadzając całkowicie zerowe emisje spalin do Range Rovera po raz pierwszy.

Nowy Range Rover zapewnia elektryczną wydajność z wyborem nowych napędów typu Extended Range Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV), w tym P440e i P510e, a także najnowszymi silnikami mild-hybrid (MHEV) P400 Ingenium na benzynę oraz D300 i D350 na olej napędowy. Nowa, mocna jednostka benzynowa – P530 Twin Turbo V8 – oferuje zwiększone wykończenie i wydajność, a jej efektywność wzrosła o 17 procent w porównaniu do poprzedniego Range Rovera V8.

Nowe PHEV-y Extended-Range łączą w sobie inherentne wykończenie silnika benzynowego Ingenium o sześciu cylindrach w linii z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 38.2kWh – z użyteczną pojemnością 31.8kWh – oraz silnikiem elektrycznym o mocy 105 kW zintegrowanym z przekładnią. Wspólnie napęd oferuje do 100km (62 mil) niemal bezgłośnej jazdy na prądzie. Z natychmiastowym momentem obrotowym elektrycznym nowy P510e przyspiesza od 0 do 60 mph w 5.3s (0-100 km/h w 5.6s).

Nowoczesne PHEV-y osiągają prędkości do 140 km/h (87 mph), co pozwala klientom cieszyć się Nowym Range Roverem jako modelem wyłącznie elektrycznym w większości podróży w mieście i na wsi, z całkowitą emisją CO2 poniżej 30 g/km. Typowi klienci Range Rovera będą mogli wykonać do 75 procent swoich podróży, korzystając wyłącznie z energii elektrycznej, jeśli rozpoczną każdą podróż z pełnym naładowaniem. Mądrze zaprojektowane umiejscowienie akumulatora – pod pojazdem i w obrębie rozstawu osi – zapewnia, że zarówno przestrzeń bagażowa, jak i możliwości terenowe pozostają nienaruszone.

Wykorzystanie zaawansowanych danych nawigacyjnych eHorizon także pozwala systemowi hybrydowemu optymalizować zużycie energii w trakcie podróży, aby zapewnić spokojne dotarcie do celu na energii elektrycznej, jednocześnie optymalizując wykorzystanie energii elektrycznej w strefach niskiej emisji.

Silniki benzynowe i diesla o sześciu cylindrach wyposażone są w najnowszą technologię MHEV 48-woltową, która zbiera energię, która zazwyczaj jest tracona podczas hamowania i zwalniania, aby zwiększyć efektywność paliwa. Sprytny starter zintegrowany z paskiem zapewnia bardziej responsywną i wyrafinowaną pracę systemu start-stop oraz dodatkowe wsparcie dla silnika podczas przyspieszania.

Wyjątkowa personalizacja

Nowy Range Rover SV zaoferuje wyjątkową interpretację luksusu i personalizacji Range Rovera, dając klientom jeszcze więcej możliwości stworzenia naprawdę indywidualnego pojazdu z wyborem ekskluzywnych motywów projektowych, detali oraz materiałów od SV.

Ten ręcznie wykonany model będzie pierwszym pojazdem noszącym nową ceramiczną emblemat SV oraz uproszczoną strategię nazewnictwa – znaną po prostu jako SV. Emblemat SV reprezentuje destylację pasji Special Vehicle Operations do nowoczesnego luksusu, wydajności i możliwości. Emblemat SV zidentyfikuje wszystkie nowe pojazdy Land Rovera wprowadzane przez Special Vehicle Operations w przyszłości.

Michael van der Sande, dyrektor zarządzający Special Vehicle Operations, powiedział: „Special Vehicle Operations istnieje, aby wzmacniać podstawowe cechy pojazdów Land Rover, obsesyjnie dbając o każdy detal z pasją do jakości. W przypadku Range Rovera oznacza to wprowadzenie jeszcze większego luksusu do każdej części samochodu. Dzięki większemu wyborowi niż kiedykolwiek nasi klienci będą mogli stworzyć nowego Range Rovera SV, który naprawdę odzwierciedla ich osobowość, marzenia i pragnienia. W ten sposób interpretujemy nowoczesny luksus.”

Zarówno wersje Standard, jak i Long Wheelbase – w tym konfiguracja pięciomiejscowa LWB po raz pierwszy – są dostępne w specjalnie dobranych motywach projektowych SV Serenity i SV Intrepid, które wprowadzają dwukolorowe kontrastujące odcienie z przodu do tyłu w Range Roverze. Ekskluzywne materiały obejmują lśniące metale, gładkie ceramiki, misterną mozaikę i miękką skórę bliską anilinie, a także zrównoważone materiały nie-skórzane Ultrafabrics™.

Luksusowa nowa opcja SV Signature Suite w modelach LWB jest ucieleśnieniem podniesionego luksusu i rzemiosła Range Rover SV, zapewniając niezrównane warunki podróży dla najbardziej wymagających klientów. Jej wyjątkowo komfortowe siedzenia oferują 24-stopniową regulację z funkcją masażu, podczas gdy elegancki, elektrycznie rozwijany stół klubowy unosi się teatralnie z zamontowanej na stałe konsoli centralnej, zapewniając wygodne miejsce do pracy w razie potrzeby.

Range Rover SV będzie dostępny z nowym, wyrafinowanym silnikiem P530 V8 Twin Turbo, P510e Extended Range plug-in hybrid (w SWB) oraz efektywnym silnikiem D350 Ingenium o sześciu cylindrach.

Nowy standard jakości

Nowy Range Rover został zaprojektowany, rozwinięty i skonstruowany w Wielkiej Brytanii, a podczas tego procesu Land Rover złożył nie mniej niż 125 patentów, obejmujących wszystko, od pionierskich technologii podwoziowych po akumulator PHEV. Inżynierowie Land Rovera wykorzystali symulacyjną technologię związaną z motorsportem, aby dokładniej i intensywniej testować pojazd w wirtualnym świecie, przeprowadzając ponad 140 000 godzin analizy obliczeniowej przed testami fizycznymi.

Flota prototypów wyruszyła następnie na wymagający program testowy i rozwojowy na całym świecie, w ekstremalnych temperaturach wynoszących od 45°C w upale pustyni po -30°C w zimnie Arktyki.

Nowy Range Rover będzie produkowany wyłącznie w zakładzie produkcyjnym w Solihull w Wielkiej Brytanii, korzystając z nowoczesnej linii produkcyjnej w budynku, w którym wcześniej produkowano wczesne model Series Land Rover. Ten historyczny budynek jest duchowym domem Land Rovera, a jego przekształcenie w nowoczesne centrum produkcji Range Rovera pokazuje, w jaki sposób firma chroni swoje dziedzictwo.

4.4L V8 P530 8AT AWD (530 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4395 Cm3
Moc389.8 Kw @ - Rpm
530 Hp @ - Rpm
523 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy553 Lb-Ft @ - Rpm
750 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni Mechanical Supercharging (Compressor)
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika23.8 Galony (90.1 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość206.8 In (5253 Mm)
Szerokość80.6 In (2047 Mm)
Wysokość73.6 In (1869 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67/67.1 In (1
Rozstaw osi125.9 In (3198 Mm)
Pojemność bagażnika37.1 Cuft (1051 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Turning Circle37.9 Ft (11.6 M)
Masa własna5789 Lbs (2626 Kg)
Emisja CO2213 G/Km
Średnie spalanie20.5 Mpg Us (11.5 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)272 G/Km

3.0L D350 8AT AWD (350 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność2997 Cm3
Moc257.4 Kw @ - Rpm
350 Hp @ - Rpm
345 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ - Rpm
700 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoMild Hybrydowy Diesel
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna145 Mph (233 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość206.8 In (5253 Mm)
Szerokość80.6 In (2047 Mm)
Wysokość73.6 In (1869 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67/67.1 In (1
Rozstaw osi125.9 In (3198 Mm)
Pojemność bagażnika37.1 Cuft (1051 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Turning Circle37.9 Ft (11.6 M)
Masa własna5664 Lbs (2569 Kg)
Emisja CO2213 G/Km
Średnie spalanie30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)218 G/Km

3.0L P360 8AT AWD (360 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność2996 Cm3
Moc264.8 Kw @ - Rpm
360 Hp @ - Rpm
355 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ - Rpm
500 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoMild Hybrydowy
Pojemność zbiornika23.8 Galony (90.1 L)
Prędkość maksymalna140 Mph (225 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość206.8 In (5253 Mm)
Szerokość80.6 In (2047 Mm)
Wysokość73.6 In (1869 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67/67.1 In (1
Rozstaw osi125.9 In (3198 Mm)
Pojemność bagażnika37.1 Cuft (1051 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Turning Circle37.9 Ft (11.6 M)
Masa własna5553 Lbs (2519 Kg)
Emisja CO2213 G/Km

3.0L P400 8AT AWD (400 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność2996 Cm3
Moc294.2 Kw @ - Rpm
400 Hp @ - Rpm
395 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy406 Lb-Ft @ - Rpm
550 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoMild Hybrydowy
Pojemność zbiornika23.8 Galony (90.1 L)
Prędkość maksymalna150 Mph (241 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość206.8 In (5253 Mm)
Szerokość80.6 In (2047 Mm)
Wysokość73.6 In (1869 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67/67.1 In (1
Rozstaw osi125.9 In (3198 Mm)
Pojemność bagażnika37.1 Cuft (1051 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Turning Circle37.9 Ft (11.6 M)
Masa własna5553 Lbs (2519 Kg)
Emisja CO2213 G/Km
Średnie spalanie24.5 Mpg Us (9.6 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)217 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.