Land Rover wprowadził hybrydową wersję plug-in swojego flagowego modelu, Range Rovera, znacznie poprawiając efektywność paliwową pojazdu.
Wyścig o czystsze pojazdy trwał, a większość producentów samochodów zaczęła oferować hybrydy i hybrydy plug-in na rynku, jednak tylko nieliczni proponowali taką opcję dla SUV-ów. Poza Volvo, BMW i Audi, żaden inny producent nie dostarczył hybrydy plug-in. Mimo to, Jaguar-Land Rover pracował dniami i nocami, aby znaleźć rozwiązanie dla dużego brytyjskiego terenowego kolosa.
Z przodu znajdował się podobny wygląd jak w standardowych, napędzanych tylko benzyną Range Roverach. Grille były jednak inne i wyposażone w port do podłączenia ładowarki. Nowe, pikselowe reflektory LED zawierały 142 diody emitujące światło.
Wnętrze pojazdu zostało zaprojektowane z najwyższymi luksusowymi dodatkami. Rolety przeciwsłoneczne otwierały się i zamykały gestami przed lusterkiem wstecznym, a nie przez pociąganie za pasek lub naciśnięcie guzika. Producent zainstalował dwa 10-calowe ekrany dotykowe na centralnym panelu do systemu infotainment i jednostki kontroli klimatu, a inny ekran zastąpił analogowy zestaw wskaźników. Dla prawdziwego mobilnego biura, Land Rover wyposażył Range Rovera PHEV w 17 portów do podłączenia wewnątrz kabiny, w tym gniazdko domowe dla drukarki, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Jednak najważniejsza część auta znajdowała się pod maską. Turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności czterech cylindrów stanowił część jednostki napędowej o mocy 404 KM. Land Rover połączył go z przekładnią ZF, która integrowała silnik o mocy 85 kW. Moc szła w każde koło, a ponieważ to był Land Rover, pojazd miał także niskoskrzynkową przekładnię. Dzięki temu mógł pokonywać trudne tereny, gdzie większość innych SUV-ów mogła tylko marzyć o przejeździe.
Range Rover bardziej niż kiedykolwiek symbolizuje szczyt luksusowych podróży, sprawiając, że każda jazda staje się niezapomnianym doświadczeniem, niezależnie od tego, czy sam prowadzisz, czy jesteś kierowany.
Zaprojektowany niemal 50 lat temu z myślą o właścicielach posiadłości, Range Rover nieustannie ewoluował, aby prowadzić świat wokół siebie, pozostając niezrównanym luksusowym SUV-em.
Dziś technologia napędza nowego Range Rovera w jego kolejny istotny krok, z hybrydowym napędem elektrycznym typu plug-in, który zapewnia zrównoważony luksus z nowymi poziomami wydajności i możliwości, uzupełniając jego wyrafinowanie i pożądanie. Zewnętrzny design ewoluował, a zwiększony komfort oraz nowe technologie dla konsumentów zostały dodane do wnętrza.
Funkcje poprawiające komfort zmieniają doświadczenie podróży zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Fotele przednie oferują do 24 różnych ustawień dzięki nowym ramom siedzeń, z szerszymi i głębszymi piankami oraz podgrzewanymi podłokietnikami. W tylnej części całkowicie przeprojektowane wnętrze i układ siedzeń tworzą spokojne sanktuarium, nie rezygnując z przestrzeni ładunkowej.
Jeśli pracujesz podczas jazdy, dostępnych jest do 17 punktów połączeń, w tym gniazda domowe, USB, HDMI i 12-woltowe; 4G Wi-Fi dla maksymalnie ośmiu urządzeń oraz wygodne miejsce na przechowywanie są zaprojektowane z myślą o podróżujących w celach służbowych. Wnętrze zostało przygotowane na relaks, z luksusowymi fotelami oferującymi 25 programów masażu dzięki technologii masażu gorącym kamieniem w oparciach siedzeń.
Szerokie, miękkie fotele zapewniają wspaniały komfort. Możliwość pochylenia o maksymalnie 40 stopni sprawia, że maksymalnie wykorzystują dodatkowe 186 mm miejsca na nogi (łącznie 1,206 mm), które oferuje model Autobiography Long Wheelbase, a ich ustawienia można zmieniać za pomocą przycisku. Doskonały komfort rozszerza się na podgrzewane i wentylowane fotele, a także podgrzewane podłokietniki, stopy i łydki. Dla dodatkowej wygody i personalizacji, wszystkie funkcje siedzeń można kontrolować za pomocą aplikacji na smartfona, niezależnie od tego, czy jesteś w samochodzie, czy poza nim.
Elegancja wnętrza została podniesiona dzięki bezszwowej integracji najbardziej zaawansowanego systemu infotainment stworzonego przez Jaguara Land Rover. Touch Pro Duo, o kryptonimie „Blade”, łączy dwa w pełni cyfrowe, 10-calowe ekrany dotykowe na centralnej konsoli, działające w doskonałej harmonii. Informacje można przesuwać z jednego ekranu na drugi, co sprawia, że układ jest niezwykle intuicyjny i angażujący w obsłudze, z bezkonkurencyjną funkcjonalnością.
Po wprowadzeniu nowego modelu Range Rover Sport z hybrydowym napędem elektrycznym (PHEV) w zeszłym tygodniu, podróż Jaguara Land Rovera z silników spalinowych do elektrycznych trwa, przechodząc od konwencjonalnych silników spalinowych do autonomicznych, połączonych i elektryfikowanych pojazdów.
Nowy, wydajny Range Rover P400e PHEV zapewnia zrównoważoną wydajność, łącząc silnik benzynowy 2.0 o mocy 300 KM (221 kW) z elektrycznym silnikiem 85 kW. Całkowita moc dostępna wynosząca 404 KM (297 kW), osiągana dzięki stałemu napędowi na cztery koła, przyspiesza od 0 do 60 mph w 6,4 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 137 mph.
Z imponującym momentem obrotowym wynoszącym 640 Nm, nowy napęd łączy dynamiczną wydajność z tradycyjną zdolnością, komfortem i wyrafinowaniem Range Rovera.
Dzięki elektryfikowanemu napędowi, Range Rover P400e emituje tylko 64 g/km w cyklu NEDC i oferuje zasięg elektryczny do 31 mil bez uruchamiania silnika benzynowego Ingenium. Po raz pierwszy klienci wybierający flagowy SUV Land Rovera mogą doświadczyć jazdy bezemisyjnej.
Model P400e zapewnia niemal bezgłośne działanie z niezrównaną zdolnością terenową oraz umożliwia wjazd do miejsc z ograniczeniami jakości powietrza, w tym do większości stref opłat za zator.
Kierowcy nowego modelu PHEV mogą wybierać spośród dwóch trybów jazdy:
Tryb hybrydowy równoległy (domyślny) – łączy napęd benzynowy i elektryczny. Kierowca może optymalizować poziom naładowania akumulatora lub oszczędność paliwa, korzystając z jednej z dwóch funkcji zarządzania ładowaniem:
Funkcja ZAPIS – zapobiega spadkowi poziomu naładowania akumulatora poniżej wcześniej wybranego poziomu
Funkcja PREDYKTYWNEJ OPTIMALIZACJI ENERGII (PEO) – wprowadzenie celu w systemie nawigacyjnym włącza tę funkcję, która wykorzystuje wbudowane dane GPS dotyczące wysokości na wybranej trasie, aby inteligentnie łączyć silnik elektryczny z silnikiem benzynowym w celu maksymalizacji efektywności paliwowej
Tryb EV (pojazd elektryczny) – umożliwia pojazdowi pracę wyłącznie na silniku elektrycznym, korzystając z energii zgromadzonej w akumulatorze, co jest idealnym rozwiązaniem dla cichych, bezemisyjnych podróży.
Precyzja i kontrola napędu umożliwiają spokojną jazdę w każdych warunkach i na różnych nawierzchniach. Technologia Terrain Response 2 firmy Land Rover ma unikalną kalibrację, aby inteligentnie i precyzyjnie rozdzielać moment obrotowy z silnika elektrycznego, który nie ma prędkości pełzania i jest w stanie dostarczać maksymalny moment obrotowy od zera obrotów, do wszystkich czterech kół. Dzięki temu uzyskuje się lepszą kontrolę podczas niskich prędkości w terenie, potwierdzając niezrównaną zdolność Range Rovera do działania bez wysiłku.
Podczas szybkiego ładowania akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13,1 kWh, pełne naładowanie można osiągnąć w zaledwie 2 godziny i 45 minut w domu, korzystając z dedykowanej ładowarki o mocy 32 amp. Pełne naładowanie akumulatora można uzyskać w 7 godzin i 30 minut, korzystając z dostarczonego jako standardowy kabla do ładowania o mocy 10 amp. Akumulator Range Rovera objęty jest ośmioletnią gwarancją na 100 000 mil przy 70-procentowym stanie zdrowia.
Silnik benzynowy 2.0-litrowy Ingenium jest zamontowany wzdłużnie, a silnik elektryczny o mocy 85 kW znajduje się w automatycznej skrzyni biegów ZF o ośmiu przełożeniach w centralnej części pojazdu obok ładowarki pokładowej o mocy 7 kW. Punkt dostępu dla kabla znajduje się z przodu pojazdu, podczas gdy akumulator litowo-jonowy w postaci ogniw pryzmatycznych jest zamontowany z tyłu, pod podłogą bagażnika. Model P400e dostępny jest w wersjach standardowej i long wheelbase.
Nowy Range Rover został wzbogacony o kolejne technologie w celu zwiększenia komfortu i wygody:
Żaluzja na ruch gestów: otwierana i zamykana za pomocą zaawansowanego systemu kontroli gestów, który rozpoznaje ruchy ręki pasażera. Aby otworzyć żaluzję, wystarczy wykonać ruch wsteczny przed lusterkiem, a do jej zamknięcia ruch do przodu
Jonizacja powietrza w kabinie: wykorzystuje naładowane cząstki wody nano-rozmiaru do oczyszczania i oczyszczania powietrza dla lepszego samopoczucia pasażerów
Reflektory LED z soczewką Pixel: zaawansowana technologia jest jaśniejsza, a jednocześnie inteligentnie wygasza sekcje LED, aby nie oślepiać nadjeżdżających kierowców
Klucz aktywności: klienci mogą bezpiecznie zablokować i odblokować swoje pojazdy bez konieczności noszenia tradycyjnego pilota
Aby doświadczyć luksusu i wydajności dopasowanego do indywidualnych potrzeb, klienci mogą teraz cieszyć się ulepszonym modelem SVAutobiography Dynamic – najsilniejszym produkcyjnym Range Roverem do tej pory. Silnik V8 z doładowaniem osiąga moc do 565 KM (wzrost o 15 KM), co pozwala na przyspieszenie od 0 do 60 mph w zaledwie 5,1 sekundy. Efektowne zmiany w designie obejmują ekskluzywny projekt kratki w wzorze Graphite Atlas z chromowanymi wstawkami oraz zmodyfikowany zderzak tylny z wbudowanymi metalowymi końcówkami wydechu.
Zaprojektowany i stworzony przez Jaguar Land Rover w Wielkiej Brytanii, nowy Range Rover będzie produkowany w zakładzie w Solihull i jest już dostępny do zamówienia, a pierwsze dostawy będą miały miejsce na początku 2018 roku.
LUKSUS ZRÓWNOWAŻONY
Niezrównana zdolność i niezrównane wyrafinowanie spotykają się z zrównoważonym luksusem dzięki wprowadzeniu napędu benzynowo-elektrycznego plug-in do Range Rovera. Pierwszy napęd hybrydowy elektryczny (PHEV) Jaguara Land Rovera jest w stanie pokonać do 31 mil z zerową emisją spalin podczas jazdy w trybie elektrycznym, zapewniając wydajność zrównoważoną jak nigdy wcześniej.
PHEV: Zrównoważona wydajność bez kompromisów
Nowy model PHEV, P400e, jest najbardziej wydajnym Range Roverem i łączy zaawansowany silnik benzynowy 300KM (221 kW) czterocylindrowy Ingenium z elektrycznym silnikiem 116 KM (85 kW). Ta transformacyjna technologia jest zasilana przez zaawansowany akumulator litowo-jonowy o pojemności 13,1 kWh, co daje całkowitą moc dostępną wynoszącą 404 KM (297 kW) poprzez stały napęd na wszystkie koła (AWD).
Oba źródła napędu przyspieszają Range Rovera od 0 do 60 mph w 6,4 sekundy (wariant SWB) i do maksymalnej prędkości 137 mph. Z imponującym momentem wynoszącym 640 Nm, nowy napęd łączy dynamiczną i zrównoważoną wydajność z tradycyjną zdolnością, komfortem i wyrafinowaniem Range Rovera.
Model P400e wykorzystuje zarówno silnik benzynowy Ingenium, jak i silnik elektryczny, aby osiągnąć emisję CO2 wynoszącą 64 g/km i ekonomię paliwową do 101 mpg (2,8 l/100 km) w cyklu NEDC. Inteligentny system może również przechwytywać i magazynować energię generowaną podczas hamowania w celu wspomagania ładowania akumulatora.
Połączenie silnika benzynowego Ingenium i napędu elektrycznego można wykorzystać w dwóch trybach jazdy: trybie hybrydowym równoległym (domyślny tryb jazdy) i trybie EV (pojazd elektryczny).
W trybie hybrydowym równoległym P400e może inteligentnie i płynnie łączyć oba źródła zasilania, aby osiągnąć wydajny postęp. Podczas jazdy w ten sposób nowy napęd dostarcza najlepsze cechy obu systemów. Dzięki inteligentnemu wykorzystaniu rezerw energii elektrycznej, P400e zawsze dysponuje mocą i zdolnościami, jakich oczekują klienci od Range Rovera.
W dłuższych podróżach klienci mogą skorzystać z funkcji ZAPIS, aby wykorzystać zasięg wyłącznie elektryczny w trakcie określonego odcinka podróży, na przykład przy wjeździe do zatorów miejskich. Funkcja PREDYKTYWNEJ OPTIMALIZACJI ENERGII wykorzystuje zaawansowany system nawigacji pojazdu, aby maksymalizować efektywność paliwową (z wyjątkiem Chin).
W trybie EV model P400e może przejechać do 31 mil z zerową emisją spalin po pełnym naładowaniu. Ten tryb jazdy wybierany jest ręcznie za pomocą przycisku na konsoli i pozwala nowemu modelowi PHEV osiągnąć maksymalną prędkość EV wynoszącą 85 mph, a jego przemyślany zasięg pozwala kierowcom zakończyć wiele podróży bez uruchamiania silnika benzynowego Ingenium.
Niezależnie od warunków, nowy Range Rover wykazuje wyjątkowe osiągi i możliwości, podczas gdy klienci korzystają z mniejszego zużycia paliwa i emisji CO2, a także mają dostęp do miejsc, w których obowiązują ograniczenia dla pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi.
Inżynierowie Land Rovera maksymalnie wykorzystali przestrzeń wewnętrzną i zapewnili idealny rozkład masy. Silnik 2.0-litrowy Ingenium znajduje się pod charakterystyczną maską w kształcie muszli, jak w standardowych wersjach, a silnik elektryczny o mocy 85 kW zainstalowany jest w skrzyni biegów w centrum pojazdu.
Przy patrzeniu z przodu pojazdu, punkt dostępu do gniazda do ładowania to 7 kW znajduje się za emblematem Land Rovera po prawej stronie kratki, podczas gdy akumulator litowo-jonowy o pojemności 13,1 kWh umieszczony jest z tyłu, pod podłogą bagażnika.
Ładowanie ułatwione
Nowy model PHEV jest wyposażony w punkt ładowania typu plug-in za dyskretną osłoną na kratce, ładowarkę pokładową o mocy 7 kW i kabel. Pełne ładowanie można osiągnąć w około 7,5 godziny (10 amp) (czas może się różnić w zależności od rynku, lokalizacji i rodzaju używanego sprzętu), więc Range Rover P400e nadaje się do doładowania akumulatora w nocy, korzystając z domowego gniazdka.
Model PHEV dostępny jest z trzema rodzajami kabli do ładowania oraz zawiera standardowy kabel do ładowania, który łączy się z domowymi źródłami zasilania.
Aby zwiększyć prędkość ładowania, dostępny jest kabel wielofunkcyjny do użycia w lokalizacjach komercyjnych o wyższej mocy 32 amp oraz w odpowiednio wyposażonych domach. Może to skrócić czas ładowania do zaledwie 2 godzin i 45 minut.
Te same osiągi ładowania można uzyskać przy użyciu publicznego kabla do ładowania, który jest kompatybilny z AC, zainstalowanym w domach i obiektach komercyjnych oraz na stacjach obsługujących, co czyni go idealnym do ładowania w trasie.
Ładowanie o określonej porze jest również dostępne za pośrednictwem nowoczesnego systemu infotainment Range Rovera, który pozwala właścicielom wybrać najodpowiedniejszy czas rozpoczęcia ładowania – idealne dla klientów, którzy chcą podłączyć ładowanie po powrocie do domu, ale poczekać na tańszy taryf energii.
Właściciele mogą łatwo monitorować status ładowania, patrząc na dwa podświetlane paski po obu stronach gniazda ładowania za kratką. Białe światło oznacza, że pojazd jest podłączony, ale ładowanie się nie rozpoczęło, podczas gdy niebieskie światło pokazuje, że ładowanie o określonym czasie zostało ustawione, ale nie jest w trakcie. Migające zielone światło informuje, że samochód jest w trakcie ładowania, a stałe zielone światło oznacza, że akumulator jest całkowicie naładowany.
Kiedy klienci są z dala od pojazdu, mogą korzystać z aplikacji InControl na smartfona, aby monitorować status ładowania oraz otrzymywać powiadomienia w przypadku błędów lub odłączenia kabla.
Funkcjonalność na najwyższym poziomie
Silnik benzynowy i silnik elektryczny modelu P400e zostały skalibrowane tak, aby działały w doskonałej harmonii, niezależnie od poziomu naładowania akumulatora, a podczas jazdy w trybie hybrydowym równoległym dostępne są dwie funkcje zarządzania ładowaniem:
Predyktywna optymalizacja energii pomaga maksymalizować wykorzystanie obu źródeł zasilania i aktywuje się, gdy kierowca wprowadza cel w systemie nawigacyjnym (z wyjątkiem Chin). Analizując czynniki takie jak ruch drogowy, gradient trasy oraz to, czy jest to obszar miejski czy wiejski, system PHEV płynnie łączy moc silnika elektrycznego i silnika benzynowego Ingenium, aby optymalizować wydajność.
Włączany przez kierowcę tryb ZAPIS uzyskuje dostęp za pomocą ekranu dotykowego i utrzymuje poziom naładowania akumulatora w momencie aktywacji. Na tym etapie, pojazd użyje tylko silnika elektrycznego, gdy zgromadzi wystarczającą ilość energii dzięki hamowaniu regeneracyjnemu lub ładowaniu, co pozwala klientom oszczędzać energię elektryczną do wykorzystania podczas określonego odcinka podróży.
Wydajność napędu PHEV wspierana jest przez nową, zaawansowaną skrzynię biegów ZF8P75XPH o ośmiu przełożeniach, która łączy lekką konstrukcję i wysokoefektywną pracę, aby zmniejszyć zużycie paliwa i emisję CO2, jednocześnie zapewniając wyjątkową jakość i spokojne reakcje, których oczekują klienci Range Rovera. Zaawansowana skrzynia biegów dostosowuje się do indywidualnych stylów jazdy, więc dynamiczna jazda jest automatycznie połączona z bardziej gwałtownymi zmianami biegów.
ELEGANCKI DESIGN
W niemal 50-letniej historii Range Rovera istniała jedna stała cecha – niezrównany design. Nowy Range Rover to wyrafinowana ewolucja eleganckiego wyglądu SUV-a oraz luksusowego wnętrza.
Niezrównany wygląd zewnętrzny
Subtelne zmiany w designie zewnętrznym nadają flagowemu SUV-owi Land Rovera jeszcze bardziej prestiżowy wygląd i obecność.
Zaktualizowana kratka ma połyskujący czarny obramowanie i siatkę z wzorem Atlas (zróżnicowane w zależności od modelu), co zapewnia nowocześniejszy wygląd, podczas gdy całkowicie nowy zderzak przedni ma rozszerzone wloty. Charakterystyczna maska w kształcie muszli jest zarówno dłuższa fizycznie, jak i wizualnie, co daje kierowcy czystszy widok przed sobą.
Odświeżone dolne akcenty boczne i grafika wlotów powietrza zawierają dwa alternatywne schematy wzornicze – Satin Body-Coloured oraz Atlas Accent Finish – które dalej podkreślają charakterystyczny profil pojazdu.
Z tyłu zaktualizowany zderzak integruje końcówki wydechu w różnych wariantach napędowych Range Rovera. Dodatkowo dostępnych jest sześć nowych wzorów kół ze stopów oraz dwa nowe kolory metaliczne: Rossello Red i Byron Blue.
Dostępne są również dwa pakiety wzornicze:
Pakiet Black Exterior zmienia kluczowe elementy na Narvik Black, w tym napisy na masce i klapie bagażnika, siatkę kratki i wewnętrzne obramowanie, pokrywę ucha holowniczego, osłony lusterek bocznych, grafikę wlotu bocznego oraz akcent graficzny, wykończenie klapy bagażnika oraz górne i dolne elementy uchwytu drzwi w modelach Vogue SE i Autobiography.
Pakiet Shadow Exterior zawiera podobny zestaw ulepszeń (bez osłon lusterek bocznych i pokrywy ucha holowniczego), ale używa Shadow Atlas jako koloru akcentowego.
Oświetlenie drogi
Wprowadzenie technologii reflektorów LED dało zespołowi projektowemu Land Rovera większą elastyczność i możliwość opracowania ostrzejszej, cieńszej grafiki nowych reflektorów, zapewniającą doskonałe oświetlenie.
Bardziej energooszczędne i zaprojektowane z myślą o trwałości przez cały okres użytkowania pojazdu, światło, które emitują, jest znacznie bliższe światłu dziennemu, co sprawia, że nocne prowadzenie staje się mniej męczące dla kierowcy. Standardowe funkcje obejmują sygnatury świateł dziennych, automatyczne reflektory oraz system mycia.
Nowa technologia oferuje cztery opcje reflektorów LED:
Premium
Matrix
Pixel
Pixel-Laser
Standardowy pakiet reflektorów Premium obejmuje 24 reflektory LED na pojazd, z sygnaturą świateł dziennych i opcjonalną funkcją automatycznego włączania świateł drogowych.
Z systemem Matrix LED, który zawiera aż 52 LED-y, oferuje nowy poziom funkcjonalności poprzez dzielenie wiązki światła na pionowe paski, które można indywidualnie kontrolować, co pozwala na jednoczesne wykorzystanie zarówno świateł drogowych, jak i mijania. Można uzyskać to przez rzucenie do czterech pionowych cieni przed pojazdem, aby zapobiec oślepieniu nadjeżdżających użytkowników dróg. Zaawansowane ustawienia można zoptymalizować do jazdy po mieście, w terenie i na autostradzie, jak również w złych warunkach pogodowych.
Oświetlenie LED Pixel zapewnia precyzyjną kontrolę 142 indywidualnych diod LED, maksymalizując ilość światła, jakie nowy Range Rover emituje na drogę, dzieląc wzór głównej wiązki w pionie i poziomie. Umożliwia to stworzenie do czterech wyższej definicji cieni, aby uniknąć oślepienia wielu pojazdów z przodu. Ta opcja reflektorów zawiera funkcję Bending Lights, która działa przy większych prędkościach, kierując wzór głównej wiązki zgodnie z kierunkiem skrętu.
System Pixel LED uzupełnia nowa opcja reflektorów Pixel-Laser, która projekuje precyzyjne i stałe światło na odległość ponad 500 metrów przed pojazdem dzięki 144 diodom LED i czterem diodom laserowym. Dla nocnej jazdy i prędkości 80 km/h lub więcej, potężny system zapewnia wyjątkową widoczność do przodu i zaawansowane ostrzeżenie przed potencjalnymi przeszkodami. Inteligentny system automatycznie zmniejsza jasność, gdy wykrywa inne pojazdy.
Spokojne sanktuarium
Wnętrze nowego Range Rovera jest bardziej luksusowe, elastyczne i pięknie wykonane niż kiedykolwiek wcześniej. Każdy szczegół został starannie zaprojektowany i precyzyjnie wykonany z myślą o komforcie i przyjemności jego pasażerów.
Bardziej komfortowe niż kiedykolwiek
Typowe dla zrównoważonego luksusu i komfortu, które można zauważyć w całym wnętrzu, są nowe foteli, które zapewniają większą możliwość pochylenia, przestrzeń na nogi i miejsca na stopy niż kiedykolwiek wcześniej. Fotele kierowcy i pasażera z przodu są teraz asymetrycznie szersze na zewnątrz, aby ułatwić dostęp do pojazdu. Bogato luksusowe projekty zawierają linie, skóry i warstwy głębokiego wypełnienia, które tworzą przytulne, salonowe środowisko.
Rama fotela przedniego ewoluowała, aby zapewnić szerszą podstawę, podczas gdy pianki są głębsze, a nowe warstwy komfortu wzbogacają komfort kierowcy i pasażera. Skóry wysokiej jakości zostały starannie wybrane, aby zapewnić klientom doświadczenie komfortu na światowym poziomie.
Wygoda została także poprawiona poprzez przeniesienie sterowania fotelami do nowych paneli drzwiowych. To przemieszczenie ma na celu dostosowanie do szerszych podstaw foteli i ułatwienie klientom dokonywania regulacji – zapewnia, że wnętrze pozostaje minimalistyczne i uporządkowane.
Nowa funkcjonalność została dodana do elektrycznie regulowanych przednich foteli z Grained Leather, aby jeszcze bardziej poprawić doświadczenie pasażera, z funkcjami podgrzewania i pamięci.
Dla jeszcze wyższego poziomu komfortu, przednie fotele z Oxford Leather o 20 możliwościach regulacji są jeszcze bardziej luksusowo wykończone i oferują większe możliwości personalizacji. Poduszki na nogi rozciągają się, aby wspierać uda, podczas gdy regulowane wsparcia boczne wspierają pasażerów i mogą być wyposażone w funkcje chłodzenia i masażu.
Z 24 sposobami regulacji, najwyższej klasy przednie fotele z Semi-Aniline Leather są najbardziej zaawansowaną opcją, oferującą wsparcie na górnej części ramion dla pełnego komfortu, w połączeniu z wbudowanymi ustawieniami klimatyzacji i masażu oraz możliwością funkcji masażu gorącym kamieniem.
Ta zaawansowana funkcjonalność rozciąga się również na tył, gdzie fotele mają konstrukcję dzieloną 60:40. Szerokie i oferujące znaczną przestrzeń na nogi, mają również zdalnie sterowane funkcje pochylenia przeniesione do drzwi dla większej wygody.
Klienci mogą wybrać elektrycznie regulowane fotele z Oxford lub Semi-Aniline Leather z funkcją Inteligentnego Trybu Ładunku Siedzeń. To pozwala na bezwysiłkowe składanie elastycznych foteli w układzie 60/40 i dostęp do przestrzeni ładunkowej.
Elektrycznie regulowane tylne fotele można składać za pomocą ekranu dotykowego infotainment, co zapewnia przejście do przestrzeni ładunkowej i gwarantuje, że niezrównany komfort i wyrafinowanie Range Rovera nie wpływa na funkcjonalność.
Aby zredukować hałas z otoczenia, Range Rover teraz posiada szyby o grubości 6 mm – o 20 procent grubsze niż wcześniej – aby zapewnić, że hałas z drogi, silnika i wiatru nie zakłóca pasażerów, niezależnie od tego, czy pracują, czy się relaksują.
Siedzenia w klasie biznes
Nowe Siedzenia w Klasie Biznes są dostępne w modelach Vogue SE i standardowo w wersjach Autobiography, podnosząc luksus przednich i tylnych siedzeń dzięki Semi-Aniline Leather oraz dodatkowymi funkcjami.
Nowe szersze ramy siedzeń, głębsze pianki i miękkie warstwy komfortu łączą się z poduszką siedziska, która prowadzi do ekskluzywnego wykończenia słupków C, aby stworzyć wrażenie luksusowego, otaczającego wnętrza w stylu salonu.
To uczucie jest wzmacniane przez nowy, elektrycznie wysuwany środkowy konsol. Wcześniej rozciągająca się przez całą długość tylnej kabiny i na stałe przymocowana, nowa konsola jest dostępna za naciśnięciem przycisku i posiada przerwę w centralnej części podłogi, aby umożliwić pasażerom z tyłu łatwe wyjście z obu stron pojazdu. Kiedy konsola środkowa jest schowana, tylna kabina jest nadal w stanie pomieścić trzech pasażerów w komfortowych warunkach, więc wszechstronność nie jest zagrożona.
Kiedy jest w użyciu, elektrycznie regulowana środkowa konsola otacza pasażerów luksusową skórą, zapewniając eleganckie miejsce na napoje i osobiste przedmioty w doskonałym przykładzie ewolucji niezrównanego wnętrza Range Rovera. Pasażerowie korzystający z siedzeń w Klasie Biznes mogą również pochylić oparcia swoich foteli jeszcze bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, do 40 stopni, i maksymalnie wykorzystać dodatkowe 186 mm przestrzeni na nogi (łącznie 1206 mm) oferowane przez model o przedłużonym rozstawie osi. Miękkie oparcia mają osiem różnych ustawień, aby zapewnić optymalny komfort.
Fotel pasażera z przodu może być przesuwany do przodu, aby zmaksymalizować miejsce, a podgrzewany podnóżek oraz podparcie na łydki zapewniają ergonomiczne wsparcie, gdy jest pochylony, co zapewnia bardziej immersyjne, relaksujące doświadczenie.
Najbardziej komfortowa pozycja z tyłu może być osiągnięta za pomocą jednego naciśnięcia przycisku, co przesuwa fotel przedni do przodu i składa oparcie dla lepszej widoczności do przodu, pochyla tylne siedzenie oraz składa podnóżek (znajdujący się z tyłu fotela przedniego) oraz podnosi podnóżek, a także wysuwa konsolę środkową.
Pasażerowie na tylnych siedzeniach mają kontrolę nad siedzeniami przednimi, gdy są one nieużywane, korzystając z umieszczonego na drzwiach panelu sterującego dla maksymalnego komfortu i wygody.
Uczucie spokoju można podnieść na nowy poziom dla pasażerów przednich i tylnych dzięki nowej funkcji masażu. Dzięki 14 elementom w każdym fotelu, system może dostarczać bardziej zróżnicowane i relaksujące masaże niż kiedykolwiek wcześniej.
Nowa funkcja masażu gorącym kamieniem koncentruje ciepło w czterech centralnych elementach masażu, utrzymując w pozostałej części siedzenia chłodną lub w umiarkowanej temperaturze, co pozwala pasażerom cieszyć się bardziej intensywnym i skutecznym doświadczeniem. Fotele produkują ciągłe fale masujące wzdłuż pleców i delikatnie podgrzewają kręgosłup.
Pozycję fotela, funkcję masażu, temperaturę foteli i kontrolę klimatyzacji w tylnej kabinie można zarządzać za pośrednictwem nowej aplikacji Comfort Controller firmy Land Rover, która daje pasażerom kontrolę nad tylnymi siedzeniami klasy biznes.
Umożliwia ona użytkownikom kontrolowanie rodzaju masażu i intensywności wibracji, a także pozwala ustawić temperaturę i prędkość wentylatorów w tylnej kabinie. Funkcjonalność podgrzewania i chłodzenia w fotelach może być również kontrolowana, podobnie jak ich położenie – idealne, gdy jesteś całkowicie pochylony, a sterowanie drzwiami jest poza zasięgiem. Wykończeniem wnętrza Range Rovera jest integracja podgrzewania we wszystkich podłokietnikach, z przodu i z tyłu.
Luksusowe otoczenie teraz obejmuje cztery nowe forniry spośród siedmiu, a najnowsze ulepszenia zapewniają luksusowe doświadczenie z spersonalizowanym komfortem jak nigdy wcześniej.
Tylna ścianka w tylnej klasie Executive Seat pozwala pasażerom na pochylenie się bez kompromisów w przestrzeni ładunkowej.
Innowacyjne rozwiązania przechowywania
Nowy Range Rover jest bardziej luksusowy niż kiedykolwiek, ale dążenie do doskonałości nie odbywa się kosztem praktyczności. Pasażerowie korzystają z szeregu elastycznych nowych rozwiązań do przechowywania, w tym przednich uchwytów na kubki, które można przesuwać do przodu, aby ujawnić głęboką przestrzeń do przechowywania o pojemności do 4,5 litra w centralnej konsoli z dedykowanym portem USB do ładowania.
Dodatkowo, skrzynka o pojemności 7,89 litra posiada nową podwójną przegrodę, gdy jest otwarta, co jest idealne do przechowywania portfeli i telefonów komórkowych w bezpiecznym miejscu.
Pojemniki w drzwiach z przodu i z tyłu zostały przekształcone, aby pomieścić większe (1,5-litrowe) butelki niż wcześniej, a w modelach z wydłużonym rozstawem osi znajduje się tylna skrzynka z dodatkowymi 2,8 litra pojemności, podczas gdy z tyłu centralnej konsoli znajduje się gniazdo domowe. Drugie gniazdo znajduje się w przestrzeni ładunkowej, co umożliwia ładowanie laptopów w trakcie jazdy.
Udoskonalenia wnętrza
Szereg funkcji poprawiających komfort zmienia doświadczenie podróży zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów.
Jakość powietrza poprawiona
Nowy system jonizacji powietrza w kabinie, Nanoe™, jest kluczowym elementem zwiększonej troski o samopoczucie pasażerów. System wykorzystuje naładowane cząstki wody nano-rozmiaru, aby usuwać szkodliwe substancje, oczyszczać powietrze i eliminować alergeny, wirusy, bakterie i nieprzyjemne zapachy. Zaawansowany system oczyszczania można włączać i wyłączać za pomocą ekranu klimatyzacji w systemie infotainment.
Żaluzja na ruch gestów
Wygodna technologia jest sercem nowego Range Rovera, co ilustruje zasilana elektrycznie żaluzja dachowa, którą można otwierać i zamykać za pomocą zaawansowanego systemu kontroli gestów, który wykrywa ruchy rąk.
Aby otworzyć żaluzję, wystarczy wykonać ruch wsteczny przed lusterkiem wstecznym, a prosty ruch do przodu spowoduje jej zamknięcie. Komfortowe i wygodne dla pasażerów, to intuicyjny system również zmniejsza potencjalne rozproszenie dla kierowcy.
Dodatkowo, inteligentna funkcja może automatycznie zamknąć żaluzje, gdy wszyscy pasażerowie opuszczą pojazd i zostaną zablokowane. Dzięki temu wnętrze pozostaje chłodne w ciepłych warunkach i minimalizuje potrzebę używania klimatyzacji po powrocie pasażerów. Kiedy kierowca otworzy drzwi, żaluzja automatycznie i płynnie się otworzy.
Klienci mogą również obsługiwać żaluzję za pomocą konwencjonalnych przycisków, jeśli wolą.
Oświetlenie ambientowe
Nowy Range Rover daje klientom jeszcze większą kontrolę nad otoczeniem kabiny dzięki nowemu, trójstrefowemu oświetleniu ambientowemu.
Pasażerowie mogą dostosować atmosferę, aby stworzyć spokojne, relaksujące i wolne od stresu otoczenie, konfigurując kolor (z wyboru 10) i intensywność oświetlenia za pomocą w pełni regulowanych diod LED RGB.
Elementy oświetleniowe są rozmieszczone w górnej strefie, z podświetleniami w słupkach B. Środkowa warstwa kontroluje treści w drzwiach i centralnej konsoli, podczas gdy dolny poziom zarządza miękkim, rozproszonym światłem w podłokietnikach.
NOWOCZESNA TECHNOLOGIA
Range Rover zawsze był pionierem nowych i innowacyjnych technologii. Nowy model utrzymuje tę bogatą tradycję dzięki wprowadzeniu infotainment Touch Pro Duo Jaguara Land Rovera. Z podwójnymi ekranami dotykowymi o wysokiej rozdzielczości, system jest wysoce intuicyjny i stanowi cyfrowego lokaja odpowiedniego dla XXI wieku, z wiodącą w branży rozpoznawalnością głosu i rozbudowaną łącznością.
Informacje w zasięgu ręki
Dwa wysokiej rozdzielczości, 10-calowe ekrany dotykowe stanowią centralny punkt minimalistycznego wnętrza z Touch Pro Duo, nazwanym „Blade” przez jego twórców, to najbardziej zaawansowany system infotainment stworzony przez Jaguara Land Rovera. Szybki i intuicyjny, łączy precyzyjnie skonstruowane fizyczne kontrolki z pięknym interfejsem cyfrowym, aby dostarczyć naprawdę połączone wrażenia z jazdy.
System wygląda jednocześnie futurystycznie i elegancko, przy czym połączone ekrany dotykowe zapewniają doskonałą klarowność i łatwość obsługi, a znane gesty dotykowe, takie jak stukanie, przesuwanie i powiększanie, są dostępne na górnym ekranie. Konfigurowalny ekran główny pozwala również klientom tworzyć skróty do ulubionych funkcji.
Touch Pro Duo może pełnić równocześnie kilka ról dla kierowcy, zachowując informacje o mapach na górnym ekranie, a jednocześnie udostępniając łatwy dostęp do dodatkowych funkcji na dolnym ekranie. Dzieląc informacje i kontrolki logicznie między dwa ekrany, nowy Range Rover osiąga bardziej intuicyjne doświadczenie użytkownika.
Górny ekran na centralnej konsoli można ustawić pod pewnym kątem, aby zredukować odblaski i poprawić widoczność, podczas gdy stały dolny wyświetlacz o przekątnej 10 cali jest panelem sterującym zarządzającym bardziej funkcjonalnymi zadaniami, takimi jak kontrola klimatyzacji, ustawienia foteli i pojazdu.
Kluczowym elementem jego konstrukcji są dwa obrotowe pokrętła Dynamic Dials w dolnym ekranie, które można wykorzystać do kontroli temperatury w kabinie, prędkości wentylatora, klimatyzacji foteli oraz funkcji masażu, a także ustawień Terrain Response. Ten ekran może być również używany do zarządzania mediami i funkcjonalnością telefonu za pomocą specjalnych widgetów podczas korzystania z górnego ekranu.
Wyjątkowa klarowność