Land Rover postanowił wprowadzić nowego członka rodziny silników Ingenium, najpierw montując go pod maską specjalnej edycji Range Rover Sport, która nosi dziwną nazwę HST. Sam samochód jest niemal identyczny jak standardowy Range Rover Sport, z wyjątkiem specjalnych oznaczeń i wykończenia z włókna węglowego na masce, przednim grillu, bocznych wlotach powietrza i klapie bagażnika.
Prawdziwa nowość kryje się pod tą płaską maską, gdzie turbodoładowany silnik o pojemności 3,0 litra w układzie sześciocylindrowym został połączony z zintegrowanym rozrusznikiem/silnikiem, który czerpie energię z małej, 48-woltowej baterii litowo-jonowej.
W zasadzie jest to hybryda typu mild, podobna do silników Mercedesa w układzie sześciocylindrowym. Nowy silnik Jaguar Land Rover jest częścią planu inwestycyjnego o wartości 1 miliarda GBP w modułowe silniki Ingenium. Energia elektryczna pozyskiwana przez system 48-woltowy dzięki hamowaniu regeneracyjnemu jest używana do wspomagania silnika spalinowego lub zasilania elektrycznego doładowania.
Silnik w Range Rover Sport HST generuje co najmniej 400 koni mechanicznych i 550 Nm momentu obrotowego przy pojemności 3,0 litra, co sprawia, że jest bardziej responsywny i lepiej zbalansowany niż zastępowane V6. Dodatkowo, dodanie elektrycznego doładowania obok turbodoładowania typu twin-scroll praktycznie eliminuje opóźnienie turbo. Po modelu HST będzie on również dostępny w innych produktach JLR.
Range Rover Sport doskonale łączy dynamiczne prowadzenie na drodze, luksusowy wystrój i charakterystyczne dla Land Rovera możliwości terenowe. Wprowadzenie zupełnie nowego silnika benzynowego o pojemności 3.0-litra i mocy 400 KM poprawia osiągi, komfort jazdy oraz reakcje, a także zwiększa efektywność paliwową.
Na początku dostępny w specjalnej edycji HST, nowy silnik Ingenium o mocy 400 KM jest bardziej responsywny i lepiej zbalansowany niż poprzedni silnik V6. Z momentem obrotowym wynoszącym 550 Nm przyspiesza Range Rover Sport od 0 do 100 km/h w 6,2 sekundy (0-60 mph w 5,9 sekundy) i osiąga prędkość maksymalną 140 mph (225 km/h).
Nowa, gładka i responsywna jednostka sześciocylindrowa ma innowacyjne cechy, w tym elektryczny sprężarkę, która zapewnia natychmiastową reakcję mocy. Jest w stanie osiągnąć pełną prędkość w zaledwie 0,5 sekundy przy 120 000 rpm dzięki bezpośredniemu połączeniu z przepustnicą, co niemal całkowicie eliminuje opóźnienie turbo.
Wspierany przez turbosprężarkę o podwójnym wirniku oraz system Ciągłej Zmiany Wysokości Zaworów, które zwiększają moc i pomagają silnikowi oddychać z maksymalną efektywnością, konstrukcja nowego silnika sześciocylindrowego optymalizuje osiągi i efektywność paliwową, a także redukuje emisję spalin – wszystko to z charakterystyczną dla Range Rovera elegancją i wyrafinowaniem.
Te technologie zwiększające osiągi współpracują z nowym napędem Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV), który opiera się na nowym silniku, przynosząc zwiększoną efektywność z zużyciem paliwa wynoszącym 30,5 mpg (9,3 L/100 km) i emisją CO2 wynoszącą 213 g/km (wg odpowiednika NEDC). To kolejny krok, który Land Rover podjął w kierunku realizacji zobowiązania oferowania opcji elektryfikowanej we wszystkich nowych modelach od 2020 roku.
Land Rover Range Rover Sport HST (2020)
2020 Land Rover Range Rover Sport HST
Inteligentny system oparty jest na zupełnie nowym systemie Start-Stop, który wyłącza silnik, gdy pojazd jest w bezruchu, i łączy najnowszy silnik 3.0-litra z silnikiem elektrycznym. Umożliwia to gromadzenie energii poprzez regeneracyjne hamowanie i przechowywanie jej w akumulatorze 48V na późniejsze wykorzystanie, na przykład przy ruszaniu z miejsca.
Zaprojektowany i opracowany wewnętrznie przez Jaguar Land Rover, najnowszy silnik sześciocylindrowy Ingenium będzie produkowany w Centrum Produkcji Silników wartym 1 miliard funtów w Wolverhampton, West Midlands, obok aktualnych jednostek benzynowych i diesla o czterech cylindrach.
Nick Rogers, dyrektor wykonawczy ds. inżynierii produktów w Jaguar Land Rover, powiedział: „Silniki sześciocylindrowe w układzie rzędowym są z natury lepiej zbalansowane niż konstrukcje V6, a nasza nowa jednostka Ingenium opiera się na tej obietnicy, aby zoptymalizować efektywność w każdych warunkach pracy.
Zaawansowane funkcje, w tym elektryczna sprężarka, zapewniają charakterystyczne osiągi i reakcje Range Rovera Sport, podczas gdy inteligentny system MHEV gromadzi energię, aby poprawić efektywność paliwową i zmniejszyć emisję.
Nowy silnik benzynowy 400 KM Range Rover Sport będzie dostępny w specjalnej edycji HST, która charakteryzuje się unikalnym połączeniem aktualizacji wnętrza i nadwozia, w tym specjalnym oznakowaniem oraz wykończeniem z włókna węglowego na masce, przednim grillu, bocznych wlotach powietrza i klapie bagażnika.
Klienci będą mieli do wyboru dwa wzory obręczy aluminiowych i pięć kolorów nadwozia – Santorini Black, Fuji White, Indus Silver, Firenze Red i Carpathian Grey. Model HST rozpoznamy po czerwonych zaciskach hamulcowych, dostępna jest również opcja anodowanego na szaro.
Wewnątrz, przednie fotele Dynamic z 16-stopniową regulacją mają zaktualizowany wzór kolorystyczny z detailingiem z materiału zamszowego na kierownicy i dźwigni zmiany biegów, łopatkami zmiany biegów w wykończeniu satynowym oraz deską rozdzielczą z oznaczeniem HST. Dodatkowo dostępny zestaw ulepszeń bezpieczeństwa obejmuje opcjonalny tempomat adaptacyjny – z funkcją Stop & Go oraz asystentem sterowania – obok systemu awaryjnego hamowania przy dużych prędkościach. Właściciele skorzystają również z tradycyjnych cech terenowych, takich jak Terrain Response 2.