Land Rover zaprezentował odświeżoną wersję drugiej generacji Range Rovera Sport podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles w 2017 roku, obok modeli SVR oraz wersji wysokowydajnych, wprowadził także model hybrydowy typu plug-in.
Przemiany na rynku motoryzacyjnym spowodowały, że najbardziej obiecujące wersje SUV-ów to wersje hybrydowe i hybrydowe typu plug-in. To zmusiło brytyjskiego producenta do stworzenia pojazdów o mniejszym śladzie węglowym, a targi w LA wybrano na miejsce ich prezentacji.
Z przodu, RRS PHEV wyposażony był w nowo wprowadzony pakiet reflektorów Premium, z 24 diodami LED w każdym pojeździe, a opcjonalny system Matrix-LED miał ich 52. W odróżnieniu od swoich krewnych, wersja hybrydowa typu plug-in ukrywała port ładowania w przedniej kratce, po stronie kierowcy.
W środku, Range Rover Sport P400 przeszedł znaczną metamorfozę dzięki wprowadzeniu podwójnego monitora dotykowego z modelu swojego krewniaka, Range Rovera Velar. Z przodu, nowe, szczuplejsze fotele zapewniały lepsze wsparcie dla ciała dzięki wyższym bokom. W standardowej wersji oferowały 8-stopniową regulację, a w wersji topowej – aż 16. Aby poprawić jakość powietrza wewnątrz, Range Rover Sport został wyposażony w system jonizacji powietrza. Co nie jest zaskoczeniem, model P400 oferował tę samą przestrzeń wewnętrzną, co jego krewniacy, mimo że musiał pomieścić akumulator.
Ale najistotniejsza zmiana miała miejsce „pod maską”, gdzie Land Rover zamontował turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 300 KM (296 hp) oraz silnik elektryczny o mocy 116 KM (114 hp), co dawało łączną moc 404 KM (398 hp). Standardowo był połączony z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Dzięki swojemu systemowi hybrydowemu typu plug-in, RRS P400 oferował zasięg w trybie elektrycznym wynoszący 31 mil (51 km) i charakteryzował się niezwykle niskim zużyciem paliwa.
Nowy Land Rover Range Rover Sport ucieleśnia pionierskiego ducha, który tkwi w każdym Land Roverze i teraz dostarcza zrównoważoną wydajność oraz efektywność dzięki wprowadzeniu hybrydowego napędu benzynowo-elektrycznego. Wysoce zdolny SUV charakteryzuje się pierwszym w historii Jaguar Land Rover hybrydowym układem napędowym Plug-In Hybrid Electric Vehicle (PHEV) i jest w stanie pokonywać dystans do 31 mil (51 km) bez emisji spalin, gdy jest prowadzony w trybie całkowicie elektrycznym.
PHEV: wydajność i efektywność w jednym
Nowy model PHEV, P400e, jest najwydajniejszym modelem Range Rover Sport i łączy zaawansowany silnik benzynowy Ingenium o mocy 300 PS (221 kW) z elektrycznym silnikiem o mocy 116 PS (85 kW). Ta przełomowa technologia jest zasilana zaawansowaną baterią litowo-jonową o pojemności 13,1 kWh, co daje całkowitą moc wyjściową wynoszącą 404 PS (297 kW) z permanentnym napędem na cztery koła (4WD).
Oba źródła napędu przyspieszają Land Rovera z 0 do 100 km/h w zaledwie 6,7 sekundy i osiągają maksymalną prędkość 137 mph. Z imponującym momentem obrotowym wynoszącym 640 Nm, nowy napęd łączy dynamiczną i zrównoważoną wydajność z tradycyjnymi cechami Range Rovera, takimi jak komfort i wyrafinowanie.
Model P400e korzysta zarówno z silnika benzynowego Ingenium, jak i elektrycznego, osiągając emisję CO2 wynoszącą 64 g/km oraz ekonomię paliwa do 101 mpg (2,8 l/100 km) w skali NEDC, co czyni go najoszczędniejszym Land Roverem. Inteligentny system może również pozyskiwać i magazynować energię generowaną podczas hamowania, co wspomaga ładowanie baterii.
Połączenie silnika benzynowego Ingenium i elektrycznego może być używane w dwóch trybach jazdy: trybie Hybrydowym Równoległym (domyślny) i trybie EV (Pojazd Elektryczny).
W trybie Hybrydowym Równoległym model PHEV może inteligentnie i bezproblemowo łączyć dwa źródła energii, aby zapewnić efektywną jazdę. W ten sposób nowy napęd dostarcza najlepsze możliwe wrażenia. Dzięki inteligentnemu wykorzystaniu rezerw energii elektrycznej, P400e zawsze dysponuje mocą i zdolnościami, jakich oczekują klienci od Range Rovera Sport.
Podczas dłuższych podróży klienci mogą skorzystać z funkcji SAVE, aby wykorzystać zasięg tylko elektryczny na określonym odcinku swojej trasy, na przykład przy wjeździe do zatłoczonych obszarów miejskich, podczas gdy funkcja Predictive Energy Optimisation wykorzystuje system nawigacji pojazdu, aby maksymalizować efektywność paliwową.
W trybie EV model P400e może pokonać do 51 km bez emisji spalin po pełnym naładowaniu. Ten tryb jazdy jest wybierany ręcznie za pomocą przycisku na konsoli i pozwala nowemu modelowi PHEV osiągnąć maksymalną prędkość 137 km/h (85 mph), a jego znaczny zasięg umożliwia kierowcom odbycie większości podróży bez włączania silnika benzynowego Ingenium.
Bez względu na warunki, wyjątkowa wydajność i zdolności nowego Range Rovera Sport pozostają niezmienne. Klienci P400e korzystają z redukcji spalania paliwa i emisji CO2, a także dostępu do obszarów, gdzie wjazd jest ograniczony dla pojazdów tylko z silnikami spalinowymi.
Inżynierowie Land Rovera dostarczyli rozwiązanie, które maksymalizuje przestrzeń wewnętrzną i zapewnia idealny rozkład wagi. Silnik Ingenium o pojemności 2,0 litra znajduje się pod klapą, jak w standardowych wersjach, podczas gdy elektryczny silnik o mocy 85 kW umieszczony jest w skrzyni biegów, w centralnej części pojazdu.
Gniazdo ładowania o mocy 7 kW znajduje się za dyskretną osłoną na grillu, z przodu pojazdu, a bateria litowo-jonowa o pojemności 13,1 kWh jest umieszczona z tyłu pod podłogą bagażnika.
Proste ładowanie
Nowy model PHEV ma punkt ładowania typu plug-in za dyskretną osłoną na grillu, 7-kilowatową ładowarkę pokładową i kabel do ładowania. Pełne naładowanie można osiągnąć w około 7,5 godziny (10A) (czasy mogą się różnić w zależności od rynku, lokalizacji i używanego sprzętu), więc Range Rover Sport P400e jest idealny do nocnego doładowania z użyciem domowego gniazdka.
Model PHEV jest dostępny z trzema rodzajami kabli i zawiera standardowy kabel do ładowania w domu, który można podłączyć do domowych źródeł zasilania.
Aby przyspieszyć proces ładowania, dostępny jest kabel wielofunkcyjny do użytku w lokalizacjach komercyjnych o wyższej mocy (32A) oraz w odpowiednio wyposażonych domach. Może to skrócić czas ładowania do zaledwie dwóch i trzech kwart.
Podobną wydajność można uzyskać z publicznym kablem do ładowania, który jest kompatybilny z AC wall boxes zainstalowanymi w domach i miejscach biznesowych oraz stacjach serwisowych, co czyni go idealnym do ładowania w drodze.
Możliwość ładowania w określonym czasie jest również dostępna poprzez zaawansowany system multimedialny Range Rover Sport, który umożliwia właścicielom wybór najbardziej odpowiedniego momentu na rozpoczęcie ładowania – idealne dla klientów, którzy chcą podłączyć pojazd po powrocie do domu, ale wolą poczekać, aż dostępna będzie tańsza stawka za energię.
Właściciele mogą monitorować status ładowania za pomocą dwóch podświetlanych pasków, które znajdują się po obu stronach gniazda ładowania za grillem. Biały sygnał oznacza, że pojazd jest podłączony, ale ładowanie jeszcze się nie rozpoczęło, podczas gdy niebieskie światło oznacza, że zaplanowane ładowanie jest ustawione, ale jeszcze nie rozpoczęte. Migające zielone światło oznacza, że samochód jest ładowany, a stałe zielone światło sygnalizuje, że bateria jest w pełni naładowana.
Kiedy klienci są z dala od swojego pojazdu, mogą skorzystać z aplikacji InControl, aby monitorować status ładowania oraz otrzymać powiadomienie, jeśli wystąpił błąd lub kabel został siłą usunięty.
Funkcjonalność na najwyższym poziomie
Silnik benzynowy i silnik elektryczny P400e zostały skalibrowane, aby działać w doskonałej harmonii bez względu na stan naładowania baterii, a podczas jazdy w trybie Hybrydowym Równoległym dostępne są dwie funkcje zarządzania ładowaniem.
Predictive Energy Optimisation pomaga maksymalnie wykorzystać oba źródła energii i jest aktywowana, gdy kierowca wprowadza cel do systemu nawigacji (z wyjątkiem Chin). Analizując takie czynniki jak warunki drogowe, nachylenie trasy oraz to, czy jest to środowisko miejskie czy wiejskie, system PHEV bezproblemowo łączy moc silnika elektrycznego i silnika benzynowego Ingenium, aby zoptymalizować efektywność.
Dodatkowo, tryb SAVE, który można wybrać za pomocą ekranu dotykowego, utrzymuje naładowanie baterii w momencie aktywacji. W tym momencie pojazd wykorzysta jedynie silnik elektryczny, gdy zgromadzi wystarczającą ilość energii za pomocą regeneracyjnego hamowania lub ładowania, co pozwala klientom zachować moc elektryczną do wykorzystania na określonym odcinku ich podróży.
Działanie napędu PHEV wspierane jest przez najnowszą automatyczną skrzynię biegów ZF z ośmioma biegami, która łączy lekką konstrukcję i wysoką efektywność działania, aby zredukować zużycie paliwa oraz emisję CO2, dostarczając jednocześnie doskonałego wyrafinowania i szybkich reakcji, jakich można oczekiwać od Range Rovera Sport. Zaawansowana skrzynia automatyczna dostosowuje się do różnych stylów jazdy, więc dynamiczna jazda jest automatycznie połączona z bardziej energicznymi zmianami biegów.
Zaktualizowany wygląd zewnętrzny
Wygląd zewnętrzny Range Rovera Sport został wzbogacony, aby podkreślić jego dynamiczny charakter. Te zmiany w designie harmonizują i unowocześniają jego celowy wygląd, podczas gdy nowe smukłe reflektory i klosze tylnych świateł nadają pojazdowi bardziej wyrazisty styl.
Efektowne nowe światła i węższy grill łączą się w jedną czystą powierzchnię, wzbogaconą o nowy przedni zderzak z cieńszymi, jaśniejszymi światłami LED do jazdy dziennej.
Nowy projekt zderzaka tworzy bardziej stabilny, przylegający do podłoża wygląd, a także poprawia przepływ powietrza dla lepszego chłodzenia. Projekt wentylacji błotników jest również bardziej stanowczy niż wcześniej, a unosiący się dach pomaga stworzyć długi i smukły profil.
Z tyłu znajduje się nowy, bardziej agresywny profil spoilera, który uzupełnia czysty i efektywny design pojazdu, a jednocześnie znacząco zmniejsza kumulację brudu na tylnej szybie, poprawiając widoczność.
Trzy nowe opcje felg aluminiowych podkreślają celowy charakter Range Rovera Sport, akcentując jego sportową sylwetkę. Wzory 21 i 22-calowe są dostępne z wykończeniem srebrnym, diamentowym lub czarnym.
Klienci poszukujący jeszcze bardziej sportowego pojazdu mogą wybrać nowy Black Exterior Pack dla modeli HSE Dynamic. Dodaje to połyskliwe czarne akcenty zewnętrzne, w tym siatkę grilla i jej otoczenie, nadając Range Roverowi Sport bardziej stonowany wygląd.
Dodatkowo, nowy Carbon Fibre Exterior Pack, dostępny w ramach całej gamy modeli, dodaje wyrazu wysokiej wydajności z błyszczącymi czarnymi i włóknem węglowym do głównej siatki grilla, wentylacji błotników i wywietrznika maski, a także pokryw lusterek i klosza tylnej klapy. Klienci mogą również wybrać nowy metaliczny kolor Byron Blue.
Oświetlenie trasy
Wprowadzenie technologii reflektorów LED dało zespołowi projektowemu Land Rovera większą elastyczność oraz możliwość opracowania bardziej wyrafinowanej grafiki reflektorów, zapewniając jednocześnie lepsze oświetlenie.
Więcej efektywności energetycznej oraz zaprojektowane na całą żywotność pojazdu, generowane przez nie światło jest znacznie bliższe światłu dziennemu, co sprawia, że nocna jazda jest mniej męcząca. Standardowe funkcje obejmują charakterystyczne światła do jazdy dziennej, automatyczne reflektory i płynne mycie. Nowa technologia oferuje cztery opcje reflektorów – Premium, Matrix, Pixel i Pixel-Laser LED.
Standardowy pakiet reflektorów Premium zawiera 24 diody LED na pojazd, z charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej i opcjonalnym systemem automatycznego wsparcia długich świateł.
Najnowocześniejszy system świateł Matrix LED z 52 diodami LED oferuje nowy poziom funkcjonalności, dzieląc wiązkę na pionowe pasy, które można kontrolować indywidualnie, umożliwiając jednoczesne korzystanie z długich i krótkich świateł. Osiąga to poprzez rzucenie do czterech pionowych cieni przed pojazdem, aby zapobiec oślepianiu nadjeżdżających uczestników ruchu bez potrzeby obniżania głównego światła. Zaawansowane ustawienie można optymalizować do jazdy w mieście, na wsi i autostradzie, a także w trudnych warunkach atmosferycznych.
Oświetlenie Pixel LED zapewnia pełną kontrolę nad 142 indywidualnymi diodami LED. Maksymalizuje ilość światła, które nowy Range Rover Sport rzuca na drogę, dzieląc wzór głównej wiązki zarówno pionowo, jak i poziomo. Umożliwia to uniknięcie oślepiania wielu pojazdów przed pojazdem poprzez rzucenie do czterech cieni o wyższej definicji. Ta opcja reflektora zawiera funkcję Bending Lights, która działa przy wyższych prędkościach, aby skierować wzór głównej wiązki w kierunku skrętów.
To oświetlenie jest dodatkowo wzbogacone o nowy system Pixel-Laser High Beam, który rzuca precyzyjne i stałe światło na odległość ponad 500 metrów dzięki 144 diodom LED i czterem diodom laserowym. W przypadku nocnej jazdy oraz prędkości 80 km/h lub więcej, potężny system zapewnia wyjątkową widoczność z przodu oraz zaawansowane ostrzeganie o potencjalnych przeszkodach. Inteligentny system automatycznie przyciemnia światło, gdy wykryje inne pojazdy.
Wprowadzono również innowacyjne kierunkowskazy, które poruszają się z przednich i tylnych świateł LED od wewnętrznego do zewnętrznego narożnika. Ten efektowny ruch daje wyrafinowane i jasne sygnały kierowcy o zamierzonej kierunku.
Wygoda na najwyższym poziomie
Nowe kolory Ebony Vintage Tan oraz Ebony Eclipse dostępne są w luksusowym wnętrzu. Skóra Semi-Aniline, wcześniej dostępna tylko w Range Roverze, oferuje dodatkowy luksus dzięki swojej wysokiej jakości i odporności na plamy. Jest standardem w wersji Autobiography Dynamic i opcjonalnie w modelach HSE oraz HSE Dynamic z 20 lub 22-kierunkowo elektrycznie regulowanymi fotelami.
Nowe smuklejsze przednie siedzenia zapewniają lepsze wsparcie dzięki nowym piankom, wykończeniom i warstwom, co zwiększa komfort i nadaje bardziej techniczny wygląd. Skórzane tapicerki grained są dostępne z ośmiokierunkowo regulowanymi przednimi siedzeniami, a także w wersji 14-kierunkowej i 14-kierunkowej z pamięcią. Perforowana skóra Windsor dostępna jest z 16-kierunkowymi przednimi siedzeniami z pamięcią oraz siedzeniami 16-kierunkowymi z zagłówkami z przodu.
Nowe oświetlenie ambientowe wewnętrzne podkreśla kluczowe elementy projektowe w całym wnętrzu, oferując aż 10 różnych opcji kolorystycznych. Atmosferyczne ustawienie oświetla podłokietniki, sekcje drzwi i inne elementy wnętrza, tworząc jeszcze bardziej przytulne i relaksujące otoczenie.
Pasażerowie korzystają również z szeregu elastycznych rozwiązań do przechowywania, symbolizowanych przez uchwyty na kubki, które można wyjąć, odsłaniając głęboką przestrzeń do przechowywania o pojemności 3,2 litra w centralnej konsoli z dedykowanym portem USB do ładowania.
Poprawa jakości powietrza
Nowy system jonizacji powietrza w kabinie, Nanoe™, jest centralnym elementem zwiększonej troski o dobrostan pasażerów. Poprawia jakość powietrza w kabinie i może pomóc w redukcji alergenów, wirusów, bakterii i zapachów.
System wykorzystuje naładowane cząsteczki wody wielkości nano, które rozkładają szkodliwe substancje, co przyczynia się do oczyszczenia powietrza. Może być włączany lub wyłączany za pomocą ekranu klimatyzacji.
Zasłona sterowana gestem
Technologia zwiększająca wygodę jest sercem nowego Range Rovera Sport, co ilustruje zasilana elektrycznie zasłona dachowa, którą można otwierać i zamykać za pomocą zaawansowanego systemu sterowania gestami, zdolnego do rozpoznawania ruchu ręki.
Aby otworzyć zasłonę, wystarczy przesunąć rękę w tył przed lusterkiem wstecznym, a prosty ruch do przodu spowoduje jej zamknięcie. Wygodny i praktyczny dla pasażerów, ten intuicyjny system również minimalizuje potencjalne zakłócenia dla kierowcy.
Dodatkowo, inteligentna funkcja może automatycznie zamykać zasłony, gdy wszyscy pasażerowie opuścili pojazd, a pojazd jest zablokowany. Dzięki temu wnętrze pozostaje chłodne w upalne dni, co minimalizuje potrzebę użycia klimatyzacji po powrocie pasażerów. Gdy kierowca otwiera drzwi, zasłona automatycznie i płynnie się otwiera. Zasłonę można również obsługiwać za pomocą tradycyjnych przycisków, jeśli to preferowane.
NAJWYŻSZA TECHNOLOGIA
Range Rover Sport wykorzystuje najnowsze technologie konsumenckie, aby stawić czoła wszystkim przeszkodom życiowym, w tym system Infotainment Touch Pro Duo – Twojego bliźniaczego cyfrowego służącego z ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości.
Informacje na wyciągnięcie ręki
Dwa wysoce wydajne ekrany dotykowe o przekątnej 10 cali stanowią centralny element minimalistycznego wnętrza z systemem Touch Pro Duo, nazywanym przez jego twórców „Blade”, najnowocześniejszym systemem multimedialnym zaprojektowanym przez Jaguar Land Rover. Szybki i intuicyjny, łączy precyzyjnie zaprojektowane elementy sterujące i piękny interfejs cyfrowy, aby zapewnić prawdziwie powiązane doświadczenie jazdy.
System wygląda jednocześnie futurystycznie i elegancko, a połączone ekrany dotykowe o przekątnej 10 cali zapewniają doskonałą przejrzystość i łatwość obsługi, z przejrzystymi gestami dotykowymi, przesunięciami i powiększaniem na górnym ekranie. Personalizowany ekran główny pozwala również klientom na tworzenie skrótów do preferowanych funkcji.
Touch Pro Duo może działać równocześnie dla kierowcy, wyświetlając informacje o mapach na górnym ekranie dotykowym, a jednocześnie zapewniając łatwy dostęp do dodatkowych funkcji na dolnym ekranie. Dzieląc informacje i kontrolki logicznie między oba ekrany, nowy Range Rover Sport osiąga bardziej intuicyjne doświadczenie użytkownika.
Górny ekran na centralnej konsoli można nachylić, aby zniwelować odblaski i poprawić widoczność, podczas gdy dolny 10-calowy wyświetlacz jest panelem sterowania i zarządza bardziej funkcjonalnymi zadaniami, takimi jak kontrola klimatu, ustawienia siedzeń i pojazdu.
Kluczowe dla jego projektu są dwa obrotowe pokrętła Dynamic Dials, które można wykorzystać do regulacji temperatury w kabinie, prędkości wentylatora, klimatu siedzeń oraz funkcji masażu. Ten ekran można również wykorzystać do zarządzania mediami i funkcjonalnością telefonu za pomocą specjalnych widgetów, gdy górny ekran jest używany.
Wyjątkowa przejrzystość
Wskazania są dostarczane przez nowy, 12-calowy wyświetlacz interaktywny o wysokiej rozdzielczości z widokami podwójnego lub pojedynczego wskaźnika oraz trybu rozszerzonego, a inne często używane funkcje – w tym telefon, nawigacja i ustawienia multimedialne – można również zarządzać za pomocą tego innowacyjnego nowego zestawu.
Dodatkowo, system head-up display nowej generacji umieszcza niezbędne informacje dokładnie tam, gdzie kierowca ich potrzebuje, wykorzystując 10-calową projekcję pełnokolorową o doskonałej przejrzystości i definicji. Prezentuje istotne informacje na przedniej szybie, utrzymując prędkość pojazdu i kierunki nawigacji zawsze w zasięgu wzroku. Inne aktualizacje mogą być wyświetlane bez powodowania zbędnych rozproszeń, w tym ustawienia adaptacyjnego tempomatu i powiadomienia o zaawansowanej pomocy dla kierowcy, takie jak sygnały z systemu rozpoznawania znaków drogowych.
Informacje wydają się unosić poza przednią szybą, dzięki zwiększonej postrzeganej odległości projekcji, co zapobiega zmęczeniu wzroku kierowcy.
Obraz w pełnym kolorze jest generowany za pomocą czterech super jasnych diod LED oraz wysoce wydajnego wyświetlacza TFT LCD. Obraz jest ostrzejszy, do 66% jaśniejszy i ponad dwa razy większy niż w innych systemach, co pozwala klientom dostosowywać układ, wysokość i jasność wyświetlacza.
Najbardziej połączony Range Rover Sport
Przyciski sterujące na nowym Range Roverze Sport wyposażone są w nowoczesne pojemnościowe przełączniki i dynamiczne ikony podświetlane, które konfigurują ikony w zależności od używanego medium multimedialnego. Dodatkowo, zaawansowane sterowanie utrzymuje minimalistyczny charakter wnętrza.
Łatwe w użyciu przełączniki zapewniają pełną kontrolę nad zestawem wskaźników, a także nad odtwarzaniem multimediów, telefonem, ustawieniami tempomatu i podgrzewanej kierownicy, plus skrót do wybranej funkcji kierowcy, wszystko łatwe w zarządzaniu. Pojemnościowe „koło” umożliwia również przewijanie palcem lub kciukiem.
Współpracując z Nuance, światowym liderem w technologii rozpoznawania głosu, system przechowywany jest na dysku SSD zapewniającym natychmiastową odpowiedź. Może również obsługiwać bardziej konwersacyjną interakcję w języku angielskim (Wielka Brytania i USA) oraz chińskim mandaryńskim, a także oferować pomocne informacje zwrotne w przypadku błędów.
Nowy Range Rover Sport zapewnia również pasażerom w drugim rzędzie większy 10-calowy wyświetlacz do rozrywki, który po raz pierwszy zawiera ekran dotykowy, aby zapewnić lepszą jakość i łatwość użytkowania. Ta innowacyjna technologia sprawia, że doświadczenie pasażerów z tyłu staje się jeszcze bardziej luksusowe. Zasilany przez zaawansowany czterordzeniowy procesor, system jest połączony poprzez ultra-szybką sieć Ethernet.
Z maksymalnie 14 punktami połączeń zintegrowanymi w sposób dyskretny w całym wnętrzu, pojazd jest doskonale wyposażony jako mobilne miejsce pracy i centrum rozrywki.
To dzięki złączom USB, HDMI i 12V w skrzynce konsoli przedniej, a także gniazdu 12V w schowku. Dla pasażerów z tyłu dostępne są ładowanie 12V, gniazdko domowe, USB oraz HDMI, a przestrzeń ładunkowa także oferuje 12V oraz drugie gniazdko domowe, aby utrzymać laptopy i inne urządzenia naładowane.
Dodatkowo, przewidziano możliwość do ośmiu połączeń Wi-Fi 4G, co zapewnia nieprzerwaną łączność w drodze.
Na tym opiera się najnowsza funkcjonalność mediów online Land Rovera, która pozwala na agregację licznych dostawców treści i ich spersonalizowane treści – takich jak Deezer i TuneIn – co daje dostęp do ponad 40 milionów utworów muzycznych i czterech milionów programów i podcastów na żądanie. Po raz pierwszy można z nich korzystać bezpośrednio z pojazdu, bez potrzeby korzystania ze smartfona – zapewniając płynne i zintegrowane doświadczenie.
W celu zwiększenia wygody, innowacyjna bransoleta Activity Key Land Rovera jest dostępna po raz pierwszy w Range Roverze Sport, pozwalając klientom na zablokowanie i odblokowanie pojazdu bez użycia standardowego klucza. Idealna dla biegaczy, pływaków lub rowerzystów, którzy nie chcą nosić tradycyjnego klucza podczas ćwiczeń, wytrzymała Activity Key jest całkowicie wodoodporna do głębokości 18 m i zaprojektowana do wytrzymywania temperatur od -50 do +125 stopni.
Aby zablokować lub odblokować pojazd, Activity Key musi być trzymana w odległości 30 mm od drugiego „R” znaku Range Rover na tylnej klapie, a po aktywacji główny kluczyk pojazdu jest wyłączany i można go bezpiecznie pozostawić wewnątrz kabiny.
Ulepszone systemy wsparcia kierowcy oraz funkcje InControl
Zestaw systemów wsparcia kierowcy w nowym Range Roverze Sport został przeorganizowany, aby był jeszcze bardziej intuicyjny dla klientów.
Podstawowe funkcje, takie jak ostrzeżenie o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu oraz autonomiczne hamowanie awaryjne, tempomat i ogranicznik prędkości, są teraz standardem.
Pakiet Drive dodaje funkcje, które informują i wyposażają klientów na każdą podróż. Kluczowe są tutaj Monitor Blind Spot, Adaptacyjny Ogranicznik Prędkości oraz Monitor Stanu Kierowcy, podczas gdy nowy system rozpoznawania znaków drogowych odczytuje bardziej złożone znaki, takie jak „stop” czy „zakaz wjazdu”.
Pakiet Drive Pro obejmuje hamowanie awaryjne przy dużych prędkościach, asystenta martwego pola, asystenta utrzymania pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, adaptacyjny ogranicznik prędkości, monitor stanu kierowcy oraz adaptacyjny tempomat z asystentem korków.
Pakiet Park zawiera 360-stopniową pomoc parkowania Land Rovera, monitorowanie ruchu z tyłu i monitorowanie bezpiecznego wyjazdu, które informuje pasażerów wychodzących z tylnych drzwi o potencjalnych zagrożeniach z tyłu. Jeśli wykryje pojazd, światełko miga na drzwiach, aby powiadomić osoby próbujące wysiąść.
Pakiet Park Pro zawiera wszystkie powyższe funkcje, z dodatkowym asystentem parkowania – zestawem zaawansowanych funkcji automatycznego parkowania, które pomagają w parkowaniu równoległym i prostopadłym.
Wyjątkowa jakość dźwięku
Wszystkie systemy audio Range Rover Sport zostały zaprojektowane z wyjątkową uwagą na szczegóły i skupieniem na znalezieniu optymalnych pozycji dla każdego głośnika w kabinie. Oprócz systemu audio Base 250 Land Rovera dostępne są trzy wiodące w branży systemy opracowane we współpracy z renomowanymi brytyjskimi ekspertami audio Meridian: systemy surround 380W, 825W oraz 1,700W Signature, z odpowiednio 12, 18 i 22 głośnikami, każdy z dwukanałowym subwooferem. System 1,700W Signature korzysta z czterech głośników zamontowanych w podsufitce, aby dostarczyć prawdziwej trójwymiarowej jakości dźwięku.
Pojazd na każdą porę roku
Niezrównana jakość jazdy, bez względu na teren czy warunki, jest kluczowym elementem doświadczenia związanego z Range Roverem Sport, a zaawansowany system zawieszenia łączy równowagę i stabilność z doskonałym izolowaniem jazdy dla pewnego prowadzenia w zakrętach oraz naturalnego i intuicyjnego odczucia za kierownicą.
Składający się z lekkiej konstrukcji przedniej i tylnej, układ zawieszenia doskonale współgra z zaawansowaną aluminiową konstrukcją pojazdu. Posiada w pełni niezależny układ, który składa się z rozstawionego podwójnego wahacza z przodu oraz zaawansowanego układu wielowahaczowego z tyłu.
Aby osiągnąć doskonałą równowagę zwinności, stabilności i komfortu, inżynierowie Land Rovera skupili się na optymalizacji sztywności podwozia oraz precyzyjnym dostosowaniu systemu kierowniczego, aby zapewnić ekscytujące doświadczenie jazdy, jakiego oczekuje się od Range Rovera Sport.
Możliwość terenowa
Nowy Range Rover Sport, znany z konkurencyjnej wydajności w terenie, zyskuje na tym także w wersji P400e, ponieważ jego silnik elektryczny oferuje większą kontrolę nad momentem obrotowym. Umożliwia to lepszą kontrolę przy niskich prędkościach oraz lepsze ruszanie na nawierzchniach o małej przyczepności. Skrzynia biegów o niskim zakresie może być również obsługiwana w czystym trybie EV, co pozwala na praktycznie bezgłośne pokonywanie terenów.
Technologia Terrain Response 2 Land Rovera została dostosowana, aby inteligentnie i precyzyjnie rozdzielać moment obrotowy wytwarzany przez silnik elektryczny, który nie ma prędkości przymusowej i generuje maksymalny moment obrotowy od zera. Dzięki temu osiągnięta została większa kontrola podczas manewrów w terenie przy niskiej prędkości, co potwierdza jego niezwykłą szerokość możliwości.
Zarządzanie prowadzeniem i wydajnością w całej gamie modeli również można obsługiwać za pomocą serii opcji Terrain Response 2. P400e oferuje nowy program Comfort, który kalibruje ustawienia zawieszenia w celu zapewnienia jak najbardziej komfortowej jazdy, podczas gdy program Dynamic pozwala kierowcom na większą kontrolę nad indywidualnymi ustawieniami, które mogą być dostosowane w celu optymalizacji ich doświadczenia.
Programy te są dostępne obok Grass Gravel Snow, Mud/Ruts, Sand, Rock Crawl i Eco.
W trybie Eco kierowca otrzymuje natychmiastowe informacje zwrotne oraz wskazówki dotyczące bardziej efektywnej jazdy, minimalizując zużycie energii elektrycznej oraz pokazując, jak niektóre funkcje wpływają na efektywność paliwową. Dodatkowo, łagodnie spowalnia reakcję pedału gazu, modyfikuje wzór zmiany biegów w automatycznej skrzyni biegów i wyłącza ogrzewanie lusterek bocznych, kierownicy i siedzeń, aby zoptymalizować efektywność paliwową.
Nowy Range Rover Sport korzysta również z unikalnego systemu Low Traction Launch Jaguar Land Rover, który pomaga wykorzystać wszelką dostępną przyczepność przy ruszaniu na śliskich nawierzchniach. W przeciwieństwie do All-Terrain Progress Control, technologii tempomatu terenowego, Low Traction Launch polega na kierowcy, inicjując wyjątkowy schemat gazu, aby dostarczyć bardziej użyteczną krzywą momentu obrotowego. System jest specjalnie zaprojektowany, aby pomóc kierowcom w ruszaniu z miejsca na śliskich nawierzchniach, takich jak mokra trawa, luźny żwir czy śnieg.
System Hill Descent Control jest również standardem, podczas gdy doskonały prześwit oraz gładka dolna część pojazdu pomagają nowemu modelowi w pokonywaniu trudnych terenów.
Zdolność do brodzenia dla modelu P400e także nie jest ograniczona, z maksymalną głębokością 850 mm, co jest wspólne z resztą gamy Range Rover Sport. Dla głębokiej wody zaleca się, aby silnik Ingenium był włączony, aby zapobiec przedostawaniu się wody do układu wydechowego.
Napęd na cztery koła
Możliwość napędu na cztery koła w Range Roverze Sport zarządzana jest przez nowy projekt transferu, który ma inteligentny siłownik zamiast oddzielnego silnika oraz ECU. To skutkuje zmniejszeniem wagi o 1,5 kg i jest kontrolowane przez sprzęgło wielotarczowe. Wraz z różnicowym napędem centralnym zębatym zapewnia podział momentu obrotowego w proporcji 50:50.
Używając informacji o poślizgu kół z różnych czujników, sprzęgło rozdziela moment obrotowy równomiernie między wszystkimi czterema kołami, podczas gdy system „shift on the move” umożliwia wybór biegów wysokich i niskich do prędkości 60 km/h. Aktywny różnicowy blokujący tylny można również optymalizować pod kątem stabilności w zakręcie i przyczepności.
Jeszcze bardziej zoptymalizowany pod względem wagi system napędu na cztery koła jest dostępny w niektórych modelach i oferuje jednobiegową skrzynię biegów oraz różnicowy Torsen. To zapewnia podział momentu obrotowego w proporcji 42:58 i oferuje doskonałe osiągi na drodze oraz zwinność.
Wszechstronność wysokości zawieszenia
Z wyjątkiem wariantu SD4 ze sprężynami spiralnymi, wszystkie modele Range Rover Sport mają standardowo zawieszenie pneumatyczne.
Podczas jazdy z utrzymaną prędkością 65 mph lub wyższą, zawieszenie może obniżyć pojazd o 15 mm, aby zmniejszyć opory powietrza o nawet 2% i poprawić efektywność paliwową o pół mili na galon.
Funkcja Access Height obniża pojazd o maksymalnie 50 mm, aby ułatwić ładowanie. Ta funkcja może również zablokować zawieszenie na tym niskim poziomie, umożliwiając Range Roverowi Sport jazdę z prędkością do 25 mph w miejscach o ograniczonej wysokości, takich jak wielopoziomowe parkingi.
Z kolei wysokość podwozia można zwiększyć, aby dostosować się do wymagających scenariuszy terenowych, z dwoma dedykowanymi opcjami. Pierwsza to Off-Road Ride Height 1, która podnosi pojazd o maksymalnie 40 mm przy prędkości do 50 mph i jest idealna do szybszej jazdy w mniej ekstremalnych warunkach terenowych, takich jak głęboko wyżłobione drogi gruntowe. Przy trudniejszych krajobrazach lub przejściu przez wodę, Off-Road Ride Height 2 podnosi poziom pojazdu o 75 mm powyżej jego normalnej wysokości. To również można utrzymać przy prędkości do 50 mph.
Właściciele będą mieć również możliwość kontrolowania wysokości tylnej części pojazdu, aby ułatwić załadunek i holowanie. To zarządza się za pomocą przełączników w przestrzeni ładunkowej i może zmniejszyć wysokość tylnej osi o 50 mm. W takim przypadku przód pojazdu obniża się tylko o 20 mm, co skutkuje redukcją wysokości zaczepu o 60 mm.
W odwrotnym kierunku, tylna część może być podniesiona o maksymalnie 90 mm, aby pomóc w zaczepieniu przyczep i dostosowaniu nachylenia przyczepy podczas postoju – zawieszenie można wypoziomować, przytrzymując jednocześnie przyciski w górę i w dół, aż pojazd wróci do normalnej pozycji.
Konfiguracja obsługiwana przez użytkownika może być również zarządzana za pomocą nowego pilota klucza, co jest szczególnie efektywne, gdy przestrzeń ładunkowa jest używana, a przełączniki są niedostępne.
Zaawansowane opcje holowania
Nowy Range Rover Sport jest również dostępny z Advanced Tow Assist – wiodącym w branży zaawansowanym asystentem manewrowania przyczepą. Ta inteligentna technologia ułatwia skomplikowane manewry parkowania, automatycznie kierując pojazdem. Wszystko, co musi zrobić kierowca, to obsługiwać pedały i wybrać ścieżkę przyczepy za pomocą pokrętła Terrain Response na centralnej konsoli. Ścieżka przyczepy jest wyświetlana na centralnym ekranie dotykowym za pomocą kamery wstecznej, a obracając pokrętło, intuicyjnie dostosowuje się linie prowadzące przed przyczepą.
Hitch Assist jest również dostępny, aby kierować pojazdem i kulką holowniczą za pomocą tego samego ekranu podczas dołączenia przyczepy.
Lekka konstrukcja aluminiowa
Range Rover Sport był pierwszym SUV-em w swojej klasie z całkowicie aluminiową konstrukcją nadwozia, która była o 39% lżejsza od stalowej i poddana jednemu z najobszerniejszych procesów optymalizacji, jakie Jaguar Land Rover kiedykolwiek przeprowadził. Wymagało to bezprecedensowego użycia symulacji komputerowej oraz oszałamiających 1000 lat czasu procesora.
Wykorzystano również wielowymiarowe narzędzia optymalizacyjne, aby zminimalizować wagę, jednocześnie dostarczając wyjątkową sztywność, wyrafinowanie i bezpieczeństwo.
Zaawansowana aerodynamika pomaga nadwoziu precyzyjnie przemieszczać się w powietrzu, osiągając współczynnik oporu wynoszący zaledwie 0,36. Do cech, które się do tego przyczyniają, należą zespolone przeszklenia, deflektory przednich kół, osłony podwozia oraz zoptymalizowane oddzielenie powietrza od słupków D i tylnych świateł.
Potężne, wyrafinowane i efektywne silniki
Nowy P400e zastępuje poprzedni model SDV6 Hybrid Diesel, a nowy Range Rover Sport nadal oferuje szeroką gamę silników, aby odpowiadać potrzebom każdego klienta.
Opcje napędu wysokoprężnego obejmują silnik 2.0-litra SD4 oraz dwa silniki 3.0-litra – TDV6 i SDV6 – podczas gdy 4.4-litrowy SDV8 jest najpotężniejszym silnikiem wysokoprężnym, oferującym 339 PS i 740 Nm momentu obrotowego.