LAND ROVER Range Rover Sport SVR 2017-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

LAND ROVER Range Rover Sport SVR 2017-Present

Przejdź do galerii zdjęćLAND ROVER Range Rover Sport SVR 2017-Present

Bitwa o moc silników rozwinęła się w prawie wszystkich klasach pojazdów. Choć uważano to za normę w segmencie samochodów sportowych, osiągnęła niezwykły hype wśród producentów SUV-ów. A Range Rover nie mógł się oprzeć pokusie.

Większość producentów luksusowych SUV-ów zaczęła brać udział w rywalizacji o moc silnika. BMW X5 M, Mercedes-Benz GLE 63 AMG, Porsche Cayenne Turbo S czy Jeep Grand Cherokee Trackhawk to tylko kilka przykładów wysokowydajnych SUV-ów. Range Rover dołączył do zabawy z modelem Range Rover Sport 5.0 z superładowanym silnikiem, a następnie dodał 25 koni mechanicznych i wprowadził na rynek model Range Rover Sport SVR.

SVR to ostateczna wersja dostrojona przez SVO – Special Vehicle Operations. To specjalna jednostka należąca do Jaguar – Land Rover, która buduje i rozwija pojazdy obu marek, aby poprawić ich osiągi na drodze. SVR oferowało nie tylko zwiększoną moc. Zmieniono także projekt zewnętrzny, dodając nowy pakiet aerodynamiczny. Wersja SVR została wyposażona w dedykowaną maskę z włókna węglowego. W dolnej części zderzaka zainstalowano ogromny grill w celu schłodzenia silnika. Dodano dwa boczne wloty dla układu hamulcowego. Z tyłu zamontowano podwójny układ wydechowy, aby wzmocnić dźwięk silnika V8 z superładowaniem.

Wewnątrz, mimo dużego rozmiaru, znalazły się cztery indywidualne fotele z sportowymi kubełkowymi siedzeniami. W SUV-ie! Deska rozdzielcza została wyposażona w nowe technologie oraz duży 12-calowy ekran dotykowy na środkowej konsoli. Oferowała podwójny widok: jeden dla kierowcy, a drugi dla pasażera z boku. Zainstalowano również wyświetlacz Head-Up dla kierowcy, pokazujący informacje na poziomie wzroku.

Wersja SVR miała przestrojony 5,0-litrowy silnik z superładowaniem, przeniesiony z Range Rover Sport Supercharged. Oferował 575 koni mechanicznych i 700 Nm (516 lb-ft) momentu obrotowego. Standardowo był połączony z automatyczną skrzynią biegów ZF o ośmiu przełożeniach.

Nowy Land Rover Range Rover Sport ucieleśnia pionierskiego ducha, który jest wpisany w każdą markę Land Rover. Teraz oferuje zrównoważoną wydajność i efektywność dzięki wprowadzeniu hybrydowego napędu benzynowo-elektrycznego. Ten bardzo zdolny i dynamiczny SUV wyposażony jest w pierwszy w historii Jaguar Land Rover hybrydowy napęd Plug-In Hybrid Electric Vehicle (PHEV), który umożliwia jazdę na odległość do 31 mil (51 km) bez emisji spalin w trybie elektrycznym.

PHEV: wydajność i efektywność w jednym

Nowy model PHEV, P400e, to najbardziej efektywny Range Rover Sport, który łączy zaawansowany silnik benzynowy czterocylindrowy Ingenium o mocy 300 PS (221 kW) z elektrycznym silnikiem o mocy 116 PS (85 kW). Ta transformacyjna technologia jest zasilana nowoczesną baterią litowo-jonową o pojemności 13.1 kWh, co daje całkowitą moc dostępną na poziomie 404 PS (297 kW) dzięki stałemu napędowi na cztery koła (4WD).

Razem napędzają SUV-a Land Rovera od 0 do 100 km/h w zaledwie 6.7 sekundy i osiągają prędkość maksymalną wynoszącą 137 mph. Z imponującym momentem obrotowym wynoszącym 640 Nm, nowy napęd łączy dynamiczną i zrównoważoną wydajność z tradycyjnymi walorami Range Rovera, jak komfort i wykończenie.

P400e korzysta zarówno z silnika benzynowego Ingenium, jak i z silnika elektrycznego, osiągając emisję CO2 na poziomie 64 g/km i oszczędność paliwa do 101 mpg (2.8 l/100 km) w cyklu NEDC, co czyni go najbardziej oszczędnym paliwowo Land Roverem. Inteligentny system może również przechwytywać i magazynować energię generowaną podczas hamowania, co pomaga w ładowaniu akumulatora.

Połączenie mocy benzynowej i elektrycznej można wykorzystać w dwóch trybach jazdy: trybie hybrydowym równoległym (domyślny tryb jazdy) oraz trybie EV (pojazd elektryczny).

W trybie hybrydowym równoległym model PHEV inteligentnie i bezproblemowo łączy oba źródła zasilania, co zapewnia wydajny postęp. Kiedy podróżuje w ten sposób, nowy napęd oferuje najlepsze z obu światów. Dzięki inteligentnemu zarządzaniu energią elektryczną P400e zawsze ma moc i zdolności, których oczekują klienci od Range Rovera Sport.

Podczas dłuższych podróży klienci mogą skorzystać z funkcji SAVE, aby wykorzystać zasięg wyłącznie elektryczny w określonej części drogi, na przykład przy wjeździe do zatłoczonych obszarów miejskich, a funkcja Predictive Energy Optimisation korzysta z systemu nawigacji pojazdu, aby maksymalizować efektywność paliwową.

W trybie EV P400e może jeździć do 51 km bez emisji, gdy jest w pełni naładowany. Ten tryb jazdy wybiera się ręcznie za pomocą przycisku na konsoli, a nowy model PHEV osiąga prędkość maksymalną 137 km/h (85 mph), podczas gdy posiada zasięg pozwalający kierowcom na pokonanie większości tras bez konieczności włączania silnika benzynowego Ingenium.

Bez względu na warunki, wyjątkowa wydajność i możliwości nowego Range Rovera Sport pozostają niezmienione. Ponadto klienci P400e korzystają z niższego zużycia paliwa oraz niższych emisji CO2, a także z dostępu do obszarów, gdzie obowiązują ograniczenia dla pojazdów z silnikiem spalinowym.

Inżynierowie Land Rovera dostarczyli rozwiązanie, które maksymalizuje przestrzeń wewnętrzną i zapewnia idealny rozkład masy. Silnik Ingenium o pojemności 2.0-litry znajduje się pod klapą silnika, jak w standardowej wersji, a silnik elektryczny o mocy 85 kW umieszczono na skrzyni biegów, w centralnej części pojazdu.

Punkt dostępu do gniazda do ładowania o mocy 7 kW znajduje się za dyskretną osłoną na grillu, z przodu pojazdu, natomiast bateria litowo-jonowa o pojemności 13.1 kWh jest zamontowana z tyłu, pod podłogą bagażnika.

Ładowanie uproszczone

Nowy model PHEV posiada gniazdo ładowania typu plug-in za dyskretną osłoną na grillu, wbudowaną ładowarkę o mocy 7 kW oraz kabel do ładowania. Pełne naładowanie można osiągnąć w około 7.5 godziny (10 amp) (czas ładowania może się różnić w zależności od rynku, lokalizacji i używanego sprzętu), dzięki czemu Range Rover Sport P400e nadaje się do doładowania w nocy przy użyciu domowego gniazdka.

Model PHEV jest dostępny z trzema rodzajami kabli i standardowo zawiera przewód do ładowania w domu, który łączy się z domowymi zasilaczami.

W celu szybszego ładowania dostępny jest kabel wielofunkcyjny, który można stosować w lokalizacjach handlowych z wyższą mocą 32 amp oraz w odpowiednio wyposażonych domach. To może skrócić czas ładowania do zaledwie dwóch i kwadrans godziny.

Podobną wydajność można uzyskać za pomocą publicznego kabla do ładowania, który jest kompatybilny z instalacjami AC w domach, firmach i na stacjach serwisowych, co czyni go idealnym do ładowania w trakcie jazdy.

Ładowanie w określonym czasie jest również dostępne za pośrednictwem nowoczesnego systemu multimedialnego Range Rovera Sport, który umożliwia właścicielom wybór najbardziej odpowiedniego momentu na rozpoczęcie ładowania – idealne dla klientów chcących podłączyć pojazd, gdy wracają do domu, ale chcą poczekać na tańszą taryfę energetyczną.

Właściciele mogą monitorować status ładowania za pomocą dwóch podświetlanych pasków zlokalizowanych po obu stronach gniazda ładowania za grillem. Białe światło oznacza, że pojazd jest podłączony, ale ładowanie nie rozpoczęło się, podczas gdy niebieskie światło wskazuje, że ustawione jest ładowanie w określonym czasie, ale nie rozpoczęto jeszcze ładowania. Migające zielone światło informuje, że samochód jest ładowany, natomiast solidne zielone światło wskazuje, że bateria jest w pełni naładowana.

Kiedy klienci są z dala od swojego pojazdu, mogą korzystać z aplikacji InControl, aby monitorować status ładowania, a także otrzymywać powiadomienia o błędach lub jeśli kabel został usunięty siłą.

Funkcjonalność na najwyższym poziomie

Silnik benzynowy oraz silnik elektryczny w P400e zostały skalibrowane, aby działały w idealnej harmonii, niezależnie od poziomu naładowania baterii, przy czym podczas jazdy w trybie hybrydowym równoległym dostępne są dwie funkcje zarządzania ładowaniem.

Predictive Energy Optimisation pomaga maksymalnie wykorzystać oba źródła zasilania i jest aktywowana, gdy kierowca wprowadza cel w systemie nawigacji (z wyjątkiem Chin). Analizując czynniki takie jak warunki drogowe, nachylenie trasy oraz środowisko miejskie lub wiejskie, system PHEV bezproblemowo łączy moc elektryczną i silnika benzynowego Ingenium, aby zoptymalizować efektywność.

Dodatkowo, tryb SAVE, wybierany przez kierowcę na ekranie dotykowym, utrzymuje poziom naładowania baterii w momencie aktywacji. W tym momencie pojazd będzie korzystał z silnika elektrycznego tylko wtedy, gdy zgromadzi wystarczającą ilość energii poprzez regeneracyjne hamowanie lub ładowanie, co pozwala klientom oszczędzać moc elektryczną na specyficzną część ich podróży.

Działanie napędu PHEV wspiera najnowsza automatyczna skrzynia biegów ZF ośmiobiegowa, która łączy lekką konstrukcję z wysoką efektywnością, aby zredukować zużycie paliwa i emisję CO2, zapewniając jednocześnie doskonałą jakość i dynamiczne reakcje, jakich oczekuje się od Range Rovera Sport. Nowoczesna skrzynia biegów dostosowuje się do indywidualnych stylów jazdy, tak że dynamiczna jazda automatycznie wiąże się z bardziej wyraźnymi zmianami biegów.

Zaktualizowany wygląd zewnętrzny

Zewnętrzny design Range Rovera Sport został udoskonalony, aby podkreślić jego dynamiczny charakter. Te zmiany wzornicze harmonizują i modernizują jego celowy wygląd, a nowe smukłe reflektory oraz tylne zespoły świateł nadają pojazdowi bardziej wyrazistego wyrazu.

Uderzające nowe lampy i szersza kratka chłodnicy wkomponowują się w czystą, jednolitą powierzchnię, zaktualizowaną przednią osłonę z chudszymi, jaśniejszymi światłami przeciwmgielnymi LED.

Nowa konstrukcja zderzaka tworzy bardziej osadzone, bliskie ziemi estetykę, co również poprawia przepływ powietrza dla lepszego chłodzenia. Projekt wentylacji błotników jest również bardziej asertywny niż wcześniej, podczas gdy zawieszony dach pomaga stworzyć długi i smukły profil.

Z tyłu nowy, bardziej agresywny profil spojlera uzupełnia czysty, efektywny design pojazdu, jednocześnie znacznie zmniejszając gromadzenie się brudu na tylnej szybie, co poprawia widoczność.

Trzy nowe opcje obręczy podkreślają celowy charakter Range Rovera Sport, akcentując jego sportową postawę. Dostępne są projekty 21- oraz 22-calowe w wykończeniu srebrnym, diamentowo-wytaczanym lub czarnym.

Klienci szukający jeszcze bardziej zdecydowanego pojazdu mogą wybrać nowy pakiet zewnętrzny Black Exterior Pack dla modeli HSE Dynamic. Dodaje on akcenty z połyskującego czarnego wykończenia, w tym siatkę kratki i otoczenie, nadając Range Roverowi Sport tajemniczy wygląd.

Dodatkowo nowy pakiet zewnętrzny Carbon Fibre, dostępny w całej gamie modeli, dodaje wysokowydajnego charakteru z dodatkami z połyskującego czarnego włókna węglowego do głównej kratki, wentylacji błotników i zderzaka, a także do osłon lusterka drzwi i wykończenia tylnej pokrywy. Klienci mogą również wybrać nowy metaliczny lakier Byron Blue.

Oświetlając drogę

Wprowadzenie technologii reflektorów LED dało zespołowi projektowemu Land Rovera większą elastyczność oraz możliwość rozwoju nowego, ostrzejszego graficznego wyrazu świateł, zapewniając jednocześnie doskonałe oświetlenie.

Bardziej energooszczędne i zaprojektowane z myślą o długowieczności, światło, które emitują, jest znacznie bliższe światłu dziennemu, co sprawia, że nocna jazda jest mniej męcząca. Standardowe funkcje obejmują charakterystyczne światła dzienne, automatyczne światła oraz myjkę. Nowa technologia oferuje cztery opcje reflektorów – Premium, Matrix, Pixel oraz Pixel-Laser LED.

Standardowy pakiet reflektorów Premium ma 24 diody LED na pojazd, z charakterystycznym oświetleniem i opcjonalną funkcją Auto High Beam Assist.

Nowoczesny system świateł Matrix LED z 52 diodami LED oferuje kolejny poziom funkcjonalności, dzieląc wiązkę na pionowe paski, które mogą być sterowane indywidualnie, co pozwala na jednoczesne użycie świateł drogowych i mijania. Osiągane jest to poprzez rzucenie do czterech pionowych cieni przed pojazdem, aby nie oślepiać nadjeżdżających użytkowników drogi bez potrzeby przyciemniania głównych świateł. Zaawansowana konfiguracja może być optymalizowana pod kątem jazdy po mieście, na wsi i na autostradzie, a także w trudnych warunkach pogodowych.

Oświetlenie Pixel LED zapewnia pełną kontrolę nad 142 indywidualnymi diodami LED. Maksymalizuje ilość światła, które nowy Range Rover Sport emituje na drodze, dzieląc wzór głównej wiązki pionowo i poziomo. Umożliwia to do czterech cieni o wyższej rozdzielczości, aby unikać oślepiania wielu pojazdów z przodu. Ta opcja reflektorów zawiera Bending Lights, które działają przy wyższych prędkościach, aby kierować wzór głównej wiązki w kierunku skrętu kierownicy.

To oświetlenie jest uzupełnione nowym systemem Pixel-Laser High Beam, który emituje precyzyjne i stałe światło na ponad 500 metrów dzięki 144 diodom LED oraz czterem diodom laserowym. Przy nocnej jeździe i prędkościach 80 km/h lub więcej, potężny system zapewnia wyjątkową widoczność do przodu i zaawansowane ostrzeżenia o potencjalnych przeszkodach. Inteligentny system automatycznie przyciemnia światło, gdy wykryje inne pojazdy.

Wprowadzono także innowacyjne kierunkowskazy, które przemieszczają się od wewnętrznego do zewnętrznego rogu przednich i tylnych świateł LED. Ten przyciągający wzrok ruch daje eleganckie i jasne wskazanie kierunku, w którym ma jechać kierowca.

Bardziej komfortowy niż kiedykolwiek

Nowe kolorystyki Ebony Vintage Tan i Ebony Eclipse są dostępne w luksusowej kabinie. Skórka Semi-Aniline, wcześniej dostępna tylko w Range Roverze, oferuje dodatkowy luksus dzięki swojemu doskonałemu wykończeniu oraz odporności na plamy. Jest standardowa w wersji Autobiography Dynamic i opcjonalna w modelach HSE oraz HSE Dynamic z 20 lub 22-stopniowo regulowanymi siedzeniami.

Smuklejsze przednie siedzenia zostały wprowadzone dla lepszego wsparcia dzięki nowym piankom, wykończeniom i warstwom, co zapewnia lepszy komfort i bardziej techniczny wygląd. Tapicerka skórzana dostępna jest w wersjach ośmio- oraz 14-stopniowo regulowanych siedzeniach, jak również w wersji 16-stopniowo regulowanej z pamięcią i wyposażonej w podłokietniki.

Nowe oświetlenie ambientowe uwydatnia kluczowe elementy wzornictwa wewnątrz kabiny z aż 10 różnymi opcjami kolorystycznymi. Atmosferyczne ustawienia oświetlenia oświetlają wyściółki, sekcje drzwi i inne części wnętrza, tworząc jeszcze bardziej komfortową i relaksującą kabinę.

Pasażerowie korzystają także z szeregu elastycznych nowych rozwiązań przechowalniczych, typowych dla uchwytów na napoje, które można usunąć, aby ujawnić głęboką nową przestrzeń do przechowywania o pojemności 3.2 litra w konsoli centralnej z dedykowanym portem USB do ładowania.

Udoskonalona jakość powietrza

Nowy system jonizacji powietrza w kabinie, Nanoe™, stanowi centralny element zwiększonej dbałości o dobre samopoczucie pasażerów. Poprawia jakość powietrza w kabinie oraz może pomóc w redukcji alergenów, wirusów, bakterii i nieprzyjemnych zapachów.

System wykorzystuje naładowane cząstki wody w nano rozmiarze, które rozkładają szkodliwe substancje, a tym samym pomagają oczyścić powietrze. Może być włączany lub wyłączany za pomocą ekranu Klimatu.

Roletka sterowana gestami

Technologia zwiększająca wygodę stanowi serce nowego Range Rovera Sport, co znajduje odzwierciedlenie w elektrycznej roletce dachowej, którą można otwierać i zamykać za pomocą zaawansowanego systemu sterowania gestami, zdolnego do rozpoznawania ruchów ręki.

Wystarczy przesunąć ręką w tył przed lustrem wstecznym, aby otworzyć roletkę, a prosty ruch do przodu spowoduje jej zamknięcie. Komfortowe i wygodne dla pasażerów, to intuicyjne rozwiązanie zmniejsza także potencjalne rozproszenie uwagi kierowcy.

Dodatkowo inteligentna funkcja może automatycznie zamknąć rolety, gdy wszyscy pasażerowie opuszczą pojazd, a pojazd zostanie zablokowany. Utrzymuje to wnętrze w chłodzie w ciepłej pogodzie i minimalizuje potrzebę korzystania z klimatyzacji po powrocie pasażerów. Gdy kierowca otworzy drzwi, roletka automatycznie i płynnie się otworzy. Roletkę można nadal obsługiwać za pomocą tradycyjnych przycisków, jeśli zajdzie taka potrzeba.

NAJWYŻSZA TECHNOLOGIA

Range Rover Sport oferuje najnowocześniejszą technologię konsumencką, aby stawić czoła wszystkim przeszkodom życia, w tym systemowi multimedialnemu Touch Pro Duo – swojemu podwójnemu cyfrowemu kamerdynerowi o wysokiej rozdzielczości.

Informacje na wyciągnięcie ręki

Dwa dziesięciocalowe wyświetlacze dotykowe o wysokiej rozdzielczości tworzą centralny punkt minimalistycznej kabiny z Touch Pro Duo, określanej przez jej twórców jako „Blade”, najnowocześniejszego systemu multimedialnego stworzonego przez Jaguara Land Rovera. Szybki i intuicyjny, łączy precyzyjnie zaprojektowane elementy sterujące i piękny interfejs cyfrowy, aby zapewnić prawdziwie połączone doświadczenie jazdy.

System wygląda jednocześnie futurystycznie i elegancko, a jego powiązane dziesięciocalowe wyświetlacze oferują doskonałą klarowność i łatwość obsługi, a także znane gesty dotykowe: stuknięcia, przesunięcia i powiększenia na górnym ekranie. Można również dostosować ekran główny, co pozwala klientom na tworzenie skrótów do ulubionych funkcji.

Touch Pro Duo może jednocześnie wykonywać dwie funkcje dla kierowcy, wyświetlając informacje o mapach na górnym ekranie, a jednocześnie umożliwiając łatwy dostęp do dodatkowych funkcji na dolnym ekranie. Dzięki podziałowi informacji i kontroli w logiczny sposób między dwa ekrany, nowy Range Rover Sport osiąga bardziej intuicyjne wrażenia użytkownika.

Górny ekran na konsoli centralnej może być ustawiony pod kątem, aby zredukować odblaski i poprawić widoczność, podczas gdy dolny wyświetlacz o przekątnej 10 cali jest panelem kontrolnym i zarządza bardziej funkcjonalnymi zadaniami, takimi jak kontrola klimatu, ustawienia siedzeń i pojazdu.

Kluczowym elementem jego projektu są dwa obrotowe Dynamic Dials, które można używać do kontroli temperatury w kabinie, prędkości wentylatora, klimatyzacji siedzeń oraz funkcji masażu. Ten ekran może być również używany do zarządzania mediami i funkcjami telefonu za pomocą specjalistycznych widżetów, gdy górny ekran jest w użyciu.

Wyjątkowa klarowność

Instrumenty są dostarczane przez nowy, interaktywny wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości 12-calowy z widokami podwójnego, pojedynczego oraz rozszerzonego wskaźnika, podczas gdy inne często używane funkcje – w tym telefon, nawigacja i ustawienia mediów – również można zarządzać za pomocą tej innowacyjnej nowej grupy.

Ponadto zaktualizowany system wyświetlania przeziernego umieszcza najważniejsze informacje dokładnie tam, gdzie chce ich kierowca, korzystając z projekcji w pełnym kolorze o wymiarach 10 cali z doskonałą klarownością i definicją. Przedstawia istotne informacje na szybie, umożliwiając stałą widoczność prędkości pojazdu i kierunków nawigacji. Inne aktualizacje mogą być wyświetlane bez powodowania zbędnych rozproszeń, w tym ustawień adaptacyjnego tempomatu i powiadomień o zaawansowanej asyście kierowcy, takich jak informacje z systemu rozpoznawania znaków drogowych.

Informacje wydają się unosić poza przednią szybą, dzięki zwiększonej percepcji odległości projekcji, co zapobiega konieczności ciągłego przestawiania wzroku kierowcy i pomaga zredukować ryzyko zmęczenia.

Obraz w pełnym kolorze jest generowany za pomocą czterech super jasnych diod LED i ekranu TFT LCD o wysokiej rozdzielczości. Obraz jest ostrzejszy, do 66 procent jaśniejszy i ponad dwukrotnie większy niż w innych systemach, co pozwala klientom na dostosowanie układu, wysokości i jasności wyświetlacza.

Najbardziej podłączony Range Rover Sport

Elementy sterujące na nowym Range Roverze Sport zawierają intuicyjne nowe przełączniki pojemnościowe oraz dynamiczne podświetlane ikony, które dostosowują ikony w zależności od używanego multimedialnego źródła. Dodatkowo, zaawansowane elementy sterujące utrzymują minimalistyczną jakość wnętrza.

Przyjazne dla użytkownika przełączniki zapewniają pełną kontrolę nad zestawem wskaźników, w tym odtwarzaniem mediów, telefonem, regulacją prędkości tempomatu oraz ustawieniami podgrzewanej kierownicy, a także skrót do wybranej przez kierowcę funkcji, wszystko łatwe w zarządzaniu. Pojemnościowe „koło” umożliwia także przesuwanie za pomocą palca lub kciuka.

W bliskiej współpracy z Nuance, światowym liderem w technologii rozpoznawania głosu, system jest przechowywany na dysku SSD, aby zapewnić natychmiastową odpowiedź. Może również obsługiwać bardziej konwersacyjne interakcje w języku angielskim (UK i USA) oraz chińskim mandaryńskim, oferując pomocne informacje zwrotne o błędach.

Nowy Range Rover Sport zapewnia również pasażerom w drugim rzędzie większy 10-calowy wyświetlacz rozrywkowy, który po raz pierwszy zawiera ekran dotykowy, oferujący lepszą klarowność i łatwość obsługi. Ta innowacyjna technologia czyni doświadczenia pasażerów z tyłu jeszcze bardziej luksusowymi. Napędzany nowoczesnym czterordzeniowym procesorem, system jest połączony przez ultra-szybką sieć Ethernet.

Z maksymalnie 14 punktami połączeń wkomponowanymi dyskretnie w kabinę, pojazd jest idealnie przygotowany jako mobilne biuro robocze i centrum rozrywki.

Dzięki złączom USB, HDMI i 12V w schowku konsoli przedniej, a także gniazdu 12V w schowku, pasażerowie tylnych siedzeń mają dostęp do zasilania 12V, gniazda domowego, USB i HDMI, podczas gdy przestrzeń ładunkowa również oferuje 12V i drugie gniazdo domowe, aby utrzymać laptopy i inne urządzenia naładowane.

Ponadto, pojazd obsługuje do ośmiu połączeń Wi-Fi 4G, co zapewnia ciągłą łączność w ruchu.

Na tym fundamentach opiera się najnowsza funkcjonalność mediów online Land Rovera, która umożliwia agregację licznych dostawców treści i ich spersonalizowanych materiałów, takich jak Deezer i TuneIn, co daje dostęp do ponad 40 milionów utworów muzycznych oraz czterech milionów programów na żądanie i podcastów. Po raz pierwszy możliwe jest to bezpośrednio z pojazdu, bez potrzeby korzystania ze smartfona – co zapewnia płynne i zintegrowane doświadczenie.

Dla dodatkowej wygody, innowacyjna opaska Activity Key Land Rovera jest dostępna po raz pierwszy w Range Roverze Sport, umożliwiając klientom blokowanie i odblokowywanie pojazdu bez użycia standardowego pilota. Idealne dla biegaczy, pływaków lub rowerzystów, którzy nie chcą nosić tradycyjnego klucza podczas aktywności, trwała Activity Key jest w pełni wodoodporna do głębokości 18 m i zaprojektowana tak, aby wytrzymać temperatury od -50 do +125 stopni.

Aby zablokować lub odblokować pojazd, Activity Key musi być trzymana w promieniu 30 mm od drugiego „R” na znaku Range Rovera na pokrywie bagażnika, a po aktywowaniu główny klucz pojazdu zostaje wyłączony i można bezpiecznie zostawić go we wnętrzu.

Ulepszone systemy asystujące kierowcę i funkcje InControl

Zestaw funkcji asystujących kierowcę w nowym Range Roverze Sport został przekształcony w bardziej intuicyjny dla klientów.

Podstawowe funkcje, takie jak ostrzeżenie o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu, autonomiczne hamowanie awaryjne, tempomat i ogranicznik prędkości są standardowym wyposażeniem.

Pakiet Drive dodaje funkcje informujące i wyposażające klientów na każdą podróż. Kluczowym elementem są: Monitor martwego pola, Adaptacyjny Ogranicznik Prędkości i Monitor Stanu Kierowcy, podczas gdy Rozpoznawanie Znaków Drogowych teraz odczytuje bardziej złożone znaki, takie jak „stop” lub „zakaz wjazdu”.

Pakiet Drive Pro zawiera szybkie hamowanie awaryjne, asystenta martwego pola, asystenta utrzymania pasa, rozpoznawanie znaków drogowych, adaptacyjny ogranicznik prędkości, monitor stanu kierowcy oraz adaptacyjny tempomat z asystą w korku.

Pakiet Park zawiera system 360-stopniowego parkowania Land Rovera, monitor ruchu z tyłu oraz monitorowanie bezpiecznego wyjścia, które ostrzega pasażerów opuszczających tylną część pojazdu o potencjalnych zagrożeniach nadjeżdżających z tyłu. Gdy wykryje pojazd, na drzwiach zapala się światło, aby powiadomić tych, którzy próbują wyjść.

Pakiet Park Pro obejmuje wszystkie powyższe funkcje, jak również Asystenta Parkowania – zestaw zaawansowanych funkcji automatycznego parkowania, które wspomagają parkowanie równoległe i prostopadłe.

Wyjątkowy dźwięk

Wszystkie systemy audio Range Rovera Sport zostały zaprojektowane z dbałością o każdy szczegół oraz skupieniem na znalezieniu optymalnych miejsc dla każdego głośnika w kabinie. Oprócz systemu audio Base 250, dostępne są trzy wiodące w branży systemy stworzone we współpracy z renomowanymi brytyjskimi ekspertami audio Meridian: 380W, 825W surround lub 1,700W systemy Signature, z odpowiednio 12, 18 i 22 głośnikami, a każdy z nich posiada dual-channel subwoofer. System 1,700W Signature korzysta z czterech głośników umieszczonych w podsufitce, aby dostarczyć prawdziwej trójwymiarowej jakości dźwięku.

Samochód na każdą porę roku

Niezrównana jakość jazdy, niezależnie od terenu czy warunków, jest kluczowym elementem doświadczenia z Range Rovera Sport, a zaawansowany system zawieszenia łączy stabilność z wyjątkową izolacją jazdy, co zapewnia płynne i pewne pokonywanie zakrętów oraz naturalne i intuicyjne odczucia za kierownicą.

Składające się z lekkiej konstrukcji z przodu i z tyłu, układ zawieszenia doskonale uzupełnia zaawansowaną aluminiową konstrukcję pojazdu. Jest to w pełni niezależny układ, który posiada szeroko rozstawione podwójne wahacze z przodu i zaawansowany układ wielowahaczowy z tyłu.

Aby osiągnąć idealną równowagę między zwrotnością, stabilnością i komfortem, inżynierowie Land Rovera skupili się na optymalizacji sztywności podwozia oraz finezyjnym dostrajaniu systemu kierowniczego, aby dostarczyć ekscytujące doznania z jazdy, których oczekuje się od Range Rovera Sport.

Zdolności terenowe

Uznawany za lidera w swojej klasie w zakresie wydajności terenowej, nowy Range Rover Sport rozwija to za pomocą P400e, gdyż jego silnik elektryczny oferuje lepszą kontrolę momentu obrotowego. Ułatwia to poprawioną kontrolę przy niskich prędkościach i doskonały start na nawierzchniach o niskiej przyczepności. Niskozasięgowa skrzynia biegów może być również używana w trybie czystego EV do cichych podróży terenowych.

Technologia Terrain Response 2 firmy Land Rover została dostosowana, aby inteligentnie i precyzyjnie rozdzielać moment obrotowy z silnika elektrycznego, który nie ma prędkości krokowej i generuje maksymalny moment obrotowy od zera RPM, na wszystkie cztery koła, co zapewnia lepszą kontrolę podczas manewrów terenowych przy niskich prędkościach, potwierdzając jego wyjątkową zdolność.

Obsługa i wydajność w całej gamie modeli mogą być również zarządzane za pomocą szeregu opcji Terrain Response 2. P400e oferuje nowy program Komfort, który kalibruje ustawienia zawieszenia, aby zapewnić jak najbardziej komfortową jazdę, podczas gdy program Dynamic pozwala kierowcom na większą kontrolę nad indywidualnymi ustawieniami, które mogą dostosować, aby zoptymalizować swoje doświadczenia.

Te programy istnieją obok opcji Grass Gravel Snow, Mud/Ruts, Sand, Rock Crawl oraz Eco.

W trybie Eco kierowca otrzymuje natychmiastową informację zwrotną i wskazówki dotyczące bardziej efektywnej jazdy, minimalizując zużycie energii elektrycznej i podkreślając wpływ określonych funkcji na efektywność paliwową. Umożliwia to także łagodniejsze reakcje pedału przyspieszenia, modyfikuje wzór zmiany biegów automatycznej skrzyni biegów oraz wyłącza podgrzewanie lusterek drzwiowych, kierownicy i siedzeń, aby zoptymalizować zużycie paliwa.

Nowy Range Rover Sport korzysta także z unikalnego systemu Low Traction Launch firmy Jaguar Land Rover, który pomaga wykorzystać wszelkie dostępne przyczepności podczas ruszania na śliskich nawierzchniach. W odróżnieniu od All-Terrain Progress Control, technologii kontrolującej postęp terenowy, Low Traction Launch opiera się na kierowcy, inicjując unikalny mapę przepustnicy, aby zapewnić bardziej użyteczną krzywą momentu obrotowego. System został zaprojektowany specjalnie, aby pomóc kierowcom ruszyć z miejsca na śliskich nawierzchniach, takich jak mokra trawa, luźny żwir i śnieg.

Kontrola zjazdu ze wzniesień jest także standardowym wyposażeniem, podczas gdy doskonały prześwit oraz gładkie dno podwozia pomagają nowemu modelowi pokonywać trudny teren.

Zdolność do pokonywania wody w P400e również nie jest ograniczona, osiągając maksymalną głębokość 850 mm, wspólną z innymi modelami Range Rovera Sport. W przypadku głębokiego brodzenia zaleca się, aby silnik benzynowy Ingenium był włączony, aby zapobiec przedostawaniu się wody do układu wydechowego.

Napęd na cztery koła

Zdolność napędu na cztery koła Range Rovera Sport jest zarządzana przez nową konstrukcję przekładni rozdzielczej, która posiada inteligentny siłownik zamiast osobnego silnika i jednostki sterującej. To skutkuje redukcją wagi o 1.5 kg i jest kontrolowane przez sprzęgło wielopłytkowe. W połączeniu z centralnym dyferencjałem przekładni stożkowej zapewnia podział momentu obrotowego 50:50.

Dzięki wykorzystaniu informacji o poślizgu kół z różnych czujników, sprzęgło równomiernie rozdziela moment obrotowy między wszystkie cztery koła, podczas gdy system „shift on the move” pozwala na wybieranie wysokich i niskich biegów do 60 km/h. Aktywny tylny dyferencjał blokujący można również zoptymalizować pod kątem stabilności podczas pokonywania zakrętów i przyczepności.

Jeszcze bardziej zoptymalizowany pod względem wagi system napędu na cztery koła jest dostępny w niektórych modelach i wyposażony jest w przekładnię jednoskrzynkową oraz dyferencjał Torsen. Zapewnia to podział momentu obrotowego 42:58 oraz doskonałe osiągi na drodze i zwrotność.

Wszechstronność wysokości zawieszenia

Z wyjątkiem wersji SD4 na zawieszeniu sprężynowym, wszystkie modele Range Rovera Sport standardowo wyposażone są w zawieszenie pneumatyczne.

Podczas jazdy z utrzymującą się prędkością 65 mph lub powyżej, zawieszenie może obniżyć pojazd o 15 mm, aby zredukować opór powietrza o do dwóch procent i poprawić efektywność paliwową o do pół mili na galon.

Wysokość dostępu obniża pojazd o nawet 50 mm, aby ułatwić załadunek. Ta funkcja może również zablokować zawieszenie na tym niskim poziomie, umożliwiając Range Roverowi Sport poruszanie się z prędkościami do 25 mph w miejscach z ograniczeniem wysokości, takich jak parkingi wielopoziomowe.

Z drugiej strony, wysokość zawieszenia można zwiększyć, aby dostosować się do wymagających scenariuszy off-road, oferując dwa dostosowane opcje. Pierwsza to wysokość zawieszenia do jazdy w terenie 1, która podnosi pojazd o maksymalnie 40 mm przy prędkości do 50 mph i jest idealna do jazdy szybciej w mniej ekstremalnych warunkach off-road, takich jak głęboko wyżłobione drogi gruntowe. W przypadku bardziej ekstremalnych krajobrazów lub brodzenia przez wodę, wysokość zawieszenia do jazdy w terenie 2 podnosi samochód do 75 mm powyżej jego normalnej wysokości. Można ją również utrzymywać przy prędkości do 50 mph.

Właściciele będą mogli również kontrolować wysokość tylnej części pojazdu, aby ułatwić załadunek i holowanie. To zarządza się za pomocą przycisków w przestrzeni ładunkowej i można obniżyć wysokość tyłu o 50 mm. W tym przypadku przód opadnie o tylko 20 mm, co skutkuje obniżeniem wysokości haka o 60 mm.

Z drugiej strony, tył można również podnieść o maksymalnie 90 mm, aby pomóc przyczepić przyczepę i dostosować kąt przyczepy podczas postoju – zawieszenie można wyrównać, przytrzymując jednocześnie przyciski w górę i w dół, aż pojazd powróci do normy.

Użytkownik-friendly konfiguracja może być również zarządzana za pomocą nowego klucza zdalnego, co jest szczególnie skuteczne, gdy przestrzeń ładunkowa jest używana, a przyciski są niedostępne.

Zaawansowane opcje holowania

Nowy Range Rover Sport jest również dostępny z zaawansowanym systemem pomocy w holowaniu – innowacyjnym pomocnikiem przy cofnięciu przyczepy. Ta sprytna technologia ułatwia skomplikowane manewry, automatycznie kierując pojazdem. Wszystko, co musi zrobić kierowca, to obsługiwać pedały i wybrać trajektorię przyczepy za pomocą obrotowego kontrolera Terrain Response na konsoli centralnej. Trajektoria przyczepy jest wyświetlana na centralnym ekranie dotykowym na podstawie danych z kamery cofania, a obracając kontroler intuicyjnie dostosowuje się wytyczne przed przyczepą.

Asystent haka jest również dostępny, aby skierować pojazd i kulę holowniczą na tym samym ekranie podczas podłączania przyczepy.

Lekka konstrukcja aluminiowa

Range Rover Sport był pierwszym SUV-em w swojej klasie z całkowicie aluminiową strukturą nadwozia, która była o 39 procent lżejsza niż odpowiednik stalowy i poddana jednemu z najobszerniejszych procesów optymalizacji, jakie Jaguar Land Rover przeprowadził. Wymagało to bezprecedensowego wykorzystania symulacji komputerowej i oszałamiających 1,000 lat czasu procesora.

Narzędzia optymalizacji wielowymiarowej były również używane do minimalizacji wagi przy jednoczesnym zachowaniu doskonałej sztywności, wykończenia i bezpieczeństwa.

Zaawansowana aerodynamika pomaga nadwoziu przebić się przez powietrze z większą precyzją, co skutkuje współczynnikiem oporu wynoszącym zaledwie 0.36. Cechy, które przyczyniają się do tego, to szklane osłony, deflektory przednich kół, panele dolne i zoptymalizowane oddzielenie powietrza od słupków D oraz tylnych świateł.

Potężne, wyrafinowane i efektywne silniki

Nowy P400e zastępuje poprzedni model SDV6 Hybrid Diesel, a nowy Range Rover Sport wciąż oferuje kompleksową gamę silników, aby sprostać potrzebom każdego klienta.

5.0L V8 8AT AWD (575 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5000 Cm3
Moc422.9 Kw @ 6500 Rpm
575 Hp @ 6500 Rpm
567 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ 3500-5000 Rpm
700 Nm @ 3500-5000 Rpm
Układ paliwowyDoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna176 Mph (283 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony275/45 R21
Długość192.1 In (4879 Mm)
Szerokość78.1 In (1984 Mm)
Wysokość71 In (1803 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)66.7/66.4 In (1
Rozstaw osi115.1 In (2924 Mm)
Pojemność bagażnika17.3 Cuft (490 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna5093 Lbs (2310 Kg)
Średnie spalanie18.4 Mpg Us (12.8 L/100Km)
Emisja CO2294 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.