Po pół wieku obecności na rynku, flagowy model Land Rovera rozpoczął swoją piątą generację z całkowitym odświeżeniem od podstaw.
Range Rover był pierwotnym luksusowym SUV-em. Oferował prestiż, komfort, luksus i osiągi. W piątej generacji Land Rover przeszedł w kierunku elektryfikacji, wprowadzając hybrydowe układy napędowe, dostępne w wersji na krótkim lub długim rozstawie osi.
Projektowanie luksusowego pojazdu o rekordowym współczynniku oporu powietrza może wydawać się bezsensowne, gdy cała przednia część jest tak duża. Jednak inżynierowie Land Rovera podjęli wyzwanie i osiągnęli współczynnik 0,30 Cx, co pomogło dużemu SUV-owi poprawić efektywność paliwową. Jego przednia część z wbudowanymi reflektorami i pochyloną kratką wyglądała jakby była zamontowana w samochodzie koncepcyjnym. Co więcej, kolejnym atrakcyjnym elementem był system ukrytych klamek, zapożyczony z modeli Range Rover Velar i Jaguar F-Type. Wznosząca się linia okien i opadający dach były częścią tego aerodynamicznego projektu.
Wewnątrz, producent wykorzystał wszystkie swoje zasoby, aby stworzyć luksusowe otoczenie dla czterech lub pięciu pasażerów. Model dostępny był w trzech wersjach wyposażeniowych: SE, HSE i Autobiography. 13,1-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego umożliwiał dostęp do większości funkcji komputera pokładowego, podczas gdy na stronie kierowcy znajdował się 13,7-calowy wyświetlacz TFT. Dzięki luksusowym, a zarazem ekologicznym materiałom zastosowanym wewnątrz, Range Rover SWB pokazał wysokie zaangażowanie producenta w dążenie do czystszej przyszłości.
Nowa platforma MLA, używana przez Land Rovera, pozwoliła na zastosowanie nowego silnika V8 twin-turbo o pojemności 4,4 litra, zapożyczonego od BMW. Dodatkowo, wersja hybrydowa typu plug-in zapewniała zasięg elektryczny wynoszący do 80 km (50 mil).
Elegancki Nowy Range Rover definiuje nowoczesny luksus, oferując więcej finezji, wyboru dla klientów i możliwości personalizacji niż kiedykolwiek wcześniej.
Range Rover to oryginalny luksusowy SUV, który przez 50 lat wyznaczał standardy, łącząc spokojny komfort z niepokonaną zdolnością do pokonywania wszelkich przeszkód. Nowy Range Rover jest najbardziej pożądanym modelem, łączącym zapierającą dech nowoczesność i estetyczną elegancję z technologiczną wyrafinowaniem i bezproblemową łącznością.
Dzięki zestawowi efektywnych napędów mild-hybrid i plug-in hybrid oraz całkowicie elektrycznemu modelowi Range Rover, który dołączy do oferty w 2024 roku, a także możliwości wyboru wnętrz dla czterech, pięciu lub siedmiu osób dostępnych w standardowej i wydłużonej wersji nadwozia, Nowy Range Rover czuje się komfortowo w każdych warunkach.
Thierry Bolloré, dyrektor generalny Jaguar Land Rover, powiedział: „Nowy Range Rover to doskonała manifestacja naszej wizji stworzenia najbardziej pożądanych luksusowych pojazdów na świecie, dla najbardziej wymagających klientów. Pisze on nowy rozdział w unikalnej historii pionierskiej innowacji, która od ponad 50 lat jest znakiem rozpoznawczym Range Rovera.”
Nowa elastyczna Architektura Modułowa MLA-Flex stanowi fundament każdego aspektu tego luksusowego SUV-a, od jego bezkonkurencyjnej zdolności i zwrotności po niezrównaną finezję. Łącząc nowoczesne techniki inżynieryjne z nowymi poziomami wirtualnego rozwoju i wymagającym programem rozwojowym Land Rovera, Nowy Range Rover dostarczy nowej jakości.
Para innowacyjnych silników PHEV o rozszerzonym zasięgu zapewnia emisję CO2 poniżej 30g/km, z zasięgiem jazdy na całkowitym elektryku do 100 km (62 mil), dostarczając przewidywanego rzeczywistego zasięgu do 80 km (50 mil) – wystarczającego, aby typowi klienci Range Rovera mogli zrealizować do 75% podróży korzystając tylko z energii elektrycznej.
Nowy luksusowy SUV dostępny jest w modelach SE, HSE i Autobiography. W ciągu pierwszego roku produkcji dostępna będzie wersja First Edition, oparta na modelu Autobiography, z unikalną specyfikacją. Jest dostępna wyłącznie w wykończeniu Sunset Gold Satin, w pięciu kolorach nadwozia. Zarówno standardowe (SWB), jak i wydłużone (LWB) wersje nadwozia dostępne są z pięcioma miejscami, podczas gdy model Nowego Range Rovera LWB oferuje trzeci rząd siedzeń dla dodatkowego komfortu dla aż siedmiu dorosłych.
Nowy Range Rover SV to wspaniała interpretacja luksusu i personalizacji Range Rovera, stworzona przez ekspertów z Special Vehicle Operations. Model SV dostępny jest zarówno w wersji SWB, jak i LWB, z ekskluzywnymi cechami, w tym nowymi motywami projektowymi SV Serenity i SV Intrepid oraz czteromiejscową konfiguracją SV Signature Suite.
Zapierająca dech nowoczesność
Piąta generacja luksusowego SUV-a podnosi nowoczesną filozofię projektowania Land Rovera na wyższy poziom, z nowoczesną interpretacją charakterystycznego profilu, tworząc niesamowite oświadczenie designerskie. Nadal prowadzi, wnosząc oszałamiającą nowoczesność, estetyczną elegancję i wyrafinowanie do najnowszego flagowego modelu Land Rovera.
Prof. Gerry McGovern OBE, dyrektor kreatywny Jaguar Land Rover, powiedział: „Nowy Range Rover to pojazd o niezrównanym charakterze, od nienagannego wyważenia jego nadwozia po nieskazitelne, spokojne wnętrze. Zainspirowany kreatywną inteligencją i dążeniem do doskonałości, nie podąża za modą czy trendami, lecz opiera się na nowoczesnej filozofii projektowej, w połączeniu z ponad 50-letnią ewolucją, jest po prostu najpożądanym Range Roverem, jaki kiedykolwiek stworzono.”
Nowy Range Rover definiują trzy linie, które sięgają swoich korzeni przez pokolenia; opadająca linia dachu, mocna linia talii i wznosząca się linia progowa. Te charakterystyczne cechy łączą się z typowo krótkim przodem i nowym, wyróżniającym się tyłem w stylu łodzi – z praktyczną, dzieloną klapą bagażnika – tworząc elegancki profil, który odzwierciedla niezrównaną obecność Range Rovera.
Nieprzerwana linia talii ukazuje dbałość Land Rovera o szczegóły, gdy zaokrąglony brzeg drzwi spotyka szybę w prosty, czysty sposób dzięki specjalnie zaprojektowanemu ukrytemu wykończeniu. Technologia wspierająca projekt łączy się z gładkimi szybami, ukrytym oświetleniem oraz precyzyjnym wykończeniem, tworząc wrażenie, że pojazd został wykonany z jednego kawałka materiału.
Wyrafinowane powierzchnie zapewniają czysty i nowoczesny wygląd – i przyczyniają się do współczynnika oporu powietrza wynoszącego 0,30, co czyni go najbardziej aerodynamicznie efektywnym luksusowym SUV-em na świecie.
Luksusowe wnętrze opiera się na nowoczesnych, intuicyjnych i odpowiednich technologiach, zaprojektowanych tak, aby harmonijnie współpracowały z najlepszymi materiałami i innowacjami w zakresie dobrego samopoczucia, tworząc spokojne sanktuarium dla wszystkich pasażerów – zamieniając każdą podróż w doświadczenie, które warto przeżyć.
Paleta kolorów nadwozia podkreśla eleganckie proporcje Nowego Range Rovera i czyste powierzchnie, podczas gdy opcje wnętrz są bardziej zrównoważone, odpowiedzialne i nowoczesne niż kiedykolwiek. Klienci mają szerszy wybór materiałów i wykończeń, w tym innowacyjne tkaniny oraz dotykowe Ultrafabrics™, a także kontynuację pionierskiej współpracy Land Rovera z Kvadrat™ – wiodącym europejskim producentem tkanin premium. Połączone z Ultrafabrics™ tworzą definiującą opcję materiałową, która jest lżejsza i generuje tylko jedną czwartą CO2 w porównaniu do tradycyjnej skóry.
Niezrównana finezja
Nowy Range Rover sprawia, że każda podróż to okazja do zapamiętania, łącząc zaawansowaną technologię z nowoczesnym luksusem, aby zapewnić niezrównaną finezję dla każdego pasażera, w tym osób na nowej trzeciej linii siedzeń. Eliminując niepożądane hałasy, wibracje i rozproszenia – oraz redukując obciążenie poznawcze kierowcy i pasażerów – podróżni dotrą na miejsce odświeżeni, nawet po najdłuższych drogach.
Nick Collins, dyrektor wykonawczy ds. programów pojazdów, Jaguar Land Rover, powiedział: „Nowy Range Rover łączy nauki wyniesione z 50-letniej ewolucji z najnowocześniejszymi technologiami, aby zapewnić najwyższą finezję, komfort i dobre samopoczucie. Robi to dzięki preemptiwnej zawieszeniu, które przygotowuje pojazd na nadchodzące zakręty, systemie redukcji hałasu nowej generacji z nowymi głośnikami w zagłówkach oraz technologii czystego powietrza, która znacząco redukuje zapachy i wirusy – tworząc jedno z najcichszych, najbardziej relaksujących nowoczesnych luksusowych doświadczeń podróżnych, jakie można sobie wyobrazić.”
Zaawansowana technologia głośników opiera się na fundamentalnej finezji zapewnianej przez architekturę nadwozia MLA-Flex, aby zapewnić spokój w kabinie – zapewniając, że pasażerowie cieszą się doświadczeniem klasy premium. Używa 1600-watowego systemu dźwiękowego Meridian Signature, aby stworzyć jedno z najcichszych wnętrz pojazdów na drodze, z dodatkowymi głośnikami o mocy 20W w czterech głównych zagłówkach dla najbardziej immersyjnego doświadczenia dźwiękowego.
Trzecia generacja systemu aktywnej redukcji hałasu monitoruje wibracje kół, hałas opon i dźwięki silnika przekazywane do kabiny i generuje sygnał eliminujący, który jest odtwarzany przez 35 głośników systemu. Należy do nich para głośników o średnicy 60 mm w zagłówkach dla każdego z czterech głównych pasażerów w kabinie, które tworzą osobne strefy ciszy, podobne do efektu stosowania wysokiej jakości słuchawek.
Nowy Range Rover wprowadza nowe poziomy dobrego samopoczucia do sektora luksusowych SUV-ów, a Cabin Air Purification Pro jest kulminacją tej pionierskiej technologii. Łączy w sobie technologię dual-nanoeTM X w celu redukcji alergenów i usuwania patogenów, aby znacząco zredukować zapachy i wirusy, podczas gdy zarządzanie CO2 i filtracja powietrza w kabinie PM2.5 poprawiają jakość powietrza. Zaawansowana technologia nanoeTM X jest naukowo udowodniona, że znacząco redukuje wirusy i bakterie, w tym wirusy SARS-CoV-2. Innowacyjna technologia działa w powietrzu, więc cząstki nie muszą przechodzić przez filtr, aby zostać uwięzione i zneutralizowane. Drugie urządzenie nanoeTM X w rzędzie 2 optymalizuje skuteczność dla wszystkich pasażerów.
Range Rover był pierwszym luksusowym SUV-em, który w 1992 roku wprowadził Elektroniczne Zawieszenie Powietrzne, a Nowy Range Rover kontynuuje to pionierskie podejście z Dynamic Response Pro oraz pre-emptwnym zawieszeniem, które korzysta z danych nawigacyjnych eHorizon, aby przewidywać drogę przed sobą i przygotować zawieszenie do doskonałych reakcji.
Inteligentna technologia współpracuje również z Adaptacyjnym Tempomatem z Asystentem Kierownicy, aby wygładzić ruchy nadwozia wynikające z nagłych zmian prędkości. Całkowicie niezależne zawieszenie zapewnia luksusową jazdę i zawiera pierwszy w historii Land Rovera tylni most pięcioelementowy, który skuteczniej izoluje kabinę od niedoskonałości nawierzchni, wykorzystując zaawansowane sprężyny pneumatyczne.
Nowy Range Rover to również pierwszy model Land Rovera, który wyposażono w wspomagane elektrycznie drzwi z wbudowanym wykrywaniem zagrożeń i funkcjami bezpieczeństwa przeciwdziałającymi przytrzaśnięciu, które zwiększają jego możliwość Soft Door Close i zapewniają, że każda podróż zaczyna się i kończy bez wysiłku luksusem i wyrafinowaniem. Wszystkie cztery drzwi pasażerskie są wspomagane elektrycznie – także sterowane za pomocą ekranu Pivi Pro – co zapewnia elegancki wjazd i wyjazd w każdej sytuacji, nawet pod kątem do 10 stopni podczas jazdy w terenie. Zaawansowane wykrywanie zagrożeń oznacza, że drzwi mogą automatycznie wstrzymać otwieranie aż do momentu, gdy strefa otwierania będzie wolna. Praktyczna dzielona klapa bagażnika, która jest znakiem rozpoznawczym Range Rovera od 1970 roku, została zaktualizowana na 2021, z szeregiem nowych technologii zapewniających większą wszechstronność i wygodę.
Wewnątrz nowa Uniwersalna Podłoga Bagażowa chroni bagaż i zwiększa wygodę. Jej sprytna płyta podłogowa może być podnoszona do przodu, na szerokość przestrzeni ładunkowej w okolicy jej środkowej sekcji, tworząc przegrodę, która zatrzymuje mniejsze przedmioty i pozwala na ich łatwy dostęp przy rozładowywaniu. Może także obracać się do tyłu wzdłuż swojego przedniego krawędzi, aby służyć jako oparcie, gdy dolna klapa bagażnika jest używana jako miejsce do siedzenia na zewnątrz. Nowy Tailgate Event Suite podnosi koncepcję oparcia Uniwersalnej Podłogi Bagażowej na nowe wyżyny, łącząc dodatkowe oświetlenie, funkcje audio i specjalnie dobrane poduszki, aby stworzyć idealny punkt widokowy do relaksu na świeżym powietrzu.
Modele pięcioosobowe debiutują z nową automatycznie składającą się osłoną przestrzeni ładunkowej. Łączy w sobie praktyczność sztywnej osłony z wygodą rozkładanej konstrukcji, elegancko chowa się, gdy otwierana jest górna klapa bagażnika, zapewniając nieograniczony dostęp do przestrzeni ładunkowej, bez potrzeby otwierania dolnej klapy.
Bezproblemowa technologia
Nowy Range Rover utrzymuje swój bogaty rodowód pionierskiej innowacji dzięki zestawowi technologii zaprojektowanych, aby bez wysiłku zwiększyć wygodę, efektywność, finezję i bezpieczeństwo. Najnowsza Architektura Elektrycznych Pojazdów (EVA 2.0) jest głównym elementem i obejmuje aktualizacje oprogramowania Over-The-Air (SOTA) dla ponad 70 modułów elektronicznych, co oznacza, że Nowy Range Rover będzie się nieustannie rozwijał, poprawiał i utrzymywał aktualność w miarę starzenia się.
Nowy Range Rover rewolucjonizuje doświadczenie w samochodzie dzięki bezproblemowej integracji Amazon Alexa. Korzystanie z intuicyjnych naturalnych komend głosowych wykracza o krok poza interfejsy dotykowe czy przyciski, pomagając zredukować obciążenie poznawcze, oferując poczucie nowoczesnego luksusu bez wysiłku. W ten sposób możliwości Alexy pozwalają klientom zarządzać wszystkim, od ulubionych funkcji informacyjno-rozrywkowych i wyboru utworów muzycznych po nawigację czy kontakty telefoniczne – wszystko to, zachowując ręce na kierownicy i oczy na drodze.
Sztuczna inteligencja głosowa Alexy jest wbudowana w Nowy Range Rover, więc użytkownicy doświadczają bezproblemowej interakcji i wygody na najwyższym poziomie. Możliwości Alexy pozwalają również klientom sprawdzać wiadomości, pogodę oraz zaplanowane spotkania, korzystając z prostych komend głosowych. System może nawet włączyć światła w domu i połączyć się z innymi urządzeniami obsługującymi Alexę.
Alexa działa jednocześnie z bezprzewodowym Apple CarPlay® i bezprzewodowym Android Auto™ i można ją uruchomić, mówiąc „Alexa” lub naciskając przycisk Alexy na centralnym ekranie dotykowym. Nie wymaga żadnego telefonu ani zewnętrznego urządzenia do działania – tylko szczegółów konta Amazon i połączenia z internetem – podczas gdy bezprzewodowe ładowanie dla kompatybilnych telefonów Qi utrzymuje urządzenia naładowane.
Nick Rogers, dyrektor wykonawczy ds. inżynierii produktu, Jaguar Land Rover, powiedział: „Nowy Range Rover łączy doskonałe możliwości na drodze i w każdym terenie z elektryczną napędem i nowymi poziomami łączności. W poszukiwaniu komfortu byliśmy obsesyjnie zafascynowani nauką o człowieku i zrozumieniem aktywności mózgu, aby zminimalizować wpływ poznawczy i zapewnić, że te zaawansowane technologie działają w absolutnej harmonii, tworząc naprawdę bezwysiłkowe doświadczenie jazdy. To obowiązek inżyniera, aby poprawić życie ludzi, a dokładnie tym Nowy Range Rover dla ciebie zrobi.”
Nowy Range Rover podnosi nagradzane technologie infotainment Pivi Pro Land Rovera, posiadając największy dotychczas ekran dotykowy. 13,1-calowy zakrzywiony, unoszący się ekran ucieleśnia architektoniczną lekkość wnętrza z minimalistycznym designem ramy. Zapewnia intuicyjną kontrolę nad wszystkimi głównymi funkcjami pojazdu, korzystając z najnowszej technologii konsumenckiej, aby dostarczyć interfejs inspirowany smartfonami, połączony z wygodnymi fizycznymi przełącznikami do sterowania klimatyzacją.
Pivi Pro działa w harmonii z eleganckim nowym pół-wiszącym 13,7-calowym wyświetlaczem interaktywnym kierowcy, który oferuje nowe grafiki w wysokiej rozdzielczości oparte na układzie trzech paneli, który intuicyjnie odzwierciedla design ekranu głównego Pivi Pro. Klienci mogą wybierać z różnych konfiguracji, w tym konwencjonalnego układu analogowego, używając przycisków na kierownicy.
Po raz pierwszy w Land Roverze centralny wyświetlacz będzie zapewniać haptyczną informację zwrotną, gdy klienci dotkną i naciśną ekran. Pozwalając użytkownikom poczuć pozytywne potwierdzenie bez potrzeby zerkania na ekran, zmniejsza to konieczność odwracania wzroku od drogi i sprawia, że Pivi Pro jest jeszcze bardziej intuicyjny.
Pasażerowie z tyłu mogą cieszyć się nowym systemem rozrywki w tylnych siedzeniach (RSE), który oferuje regulowane 11,4-calowe ekrany dotykowe HD zamontowane na tylnych oparciach przednich siedzeń. Mogą być obsługiwane niezależnie i obsługują podłączenie większości urządzeń z portem HDMI, a korzystanie z możliwości hotspotu Wi-Fi oznacza, że pasażerowie z tyłu mogą cieszyć się rozrywką w smart TV w ruchu. Osiemcalowy kontroler dotykowy w tylnych siedzeniach, zamontowany w centralnym podłokietniku siedzeń klasy executive, zapewnia szybkie i intuicyjne sterowanie idealną pozycją siedzenia, podnosząc luksusowe doświadczenie siedzenia z tyłu.
Efektywne i mocne oświetlenie LED jest dostępne w każdym Nowym Range Roverze, z nowymi cyfrowymi diodowymi reflektorami w wysokiej rozdzielczości, które zapewniają zasięg do 500 m. Tworzą one wyjątkowy detal projektowy i mają charakterystyczne światła do jazdy dziennej, animowane kierunkowskazy, adaptacyjne oświetlenie przednie oraz technologię projekcji obrazu na początku, co czyni je najbardziej zaawansowanymi reflektorami, jakie kiedykolwiek zamontowano w Land Roverze. Adaptacyjne oświetlenie przednie jest w stanie cieniować do 16 obiektów na drodze Nowego Range Rovera, zapewniając, że inni użytkownicy drogi nie są oślepiani, zapewniając przy tym optymalne oświetlenie dla kierowcy. Technologia przewidywalnego dynamicznego zgięcia światła wykorzystuje dane nawigacyjne do aktywnego dostosowywania wiązki światła do nadchodzących zakrętów.
Nowe Oświetlenie Manewrowe pomaga kierowcom z pewnością przeprowadzać manewry przy niskich prędkościach w słabo oświetlonych miejscach, tworząc dywan światła wokół obwodu pojazdu, współpracując z systemem 3D Surround Camera, aby zapewnić łatwość manewrowania.
Kierowcy mogą nawet kontrolować nowy Range Rover z zewnątrz pojazdu za pomocą systemu Remote Park Assist, który jest obsługiwany za pomocą aplikacji na smartfona. Umożliwia to luksusowemu SUV-owi manewrowanie na i z miejsc parkingowych, podczas gdy kierowca monitoruje postępy w pobliżu – idealne do wjazdu lub wyjazdu z wąskich miejskich przestrzeni lub poruszania się przez wiejskie bramy.
Spokojna zdolność i wyważenie
Flagowy model rodziny Land Rover reprezentuje szczyt wyrafinowanej zdolności dzięki zaawansowanym systemom sprzętowym i programowym działającym w pełnej harmonii, umożliwionym przez nową architekturę nadwozia MLA-Flex. Ta niezrównana szerokość dynamicznych możliwości jest zarządzana przez Zintegrowaną Kontrolę Podwozia Land Rovera – jeden system sterowania dla zestawu zaawansowanych technologii, które dostosowują dynamikę pojazdu do każdej mili każdej podróży, aby z wyprzedzeniem i reaktywnie dostosować charakterystyki jazdy.
Rory O’Murchu, dyrektor linii pojazdów, Jaguar Land Rover, powiedział: „Nowy Range Rover łączy zaawansowany sprzęt z pionierskim zestawem technologii cyfrowych i oprogramowania, wszystko umożliwione przez naszą zaawansowaną architekturę elektryczną – przenosząc Range Rovera z świata mechanicznego do mechatronicznego ekosystemu, który zapewnia intuicyjną jazdę. Nasz nowy system Zintegrowanej Kontroli Podwozia jest doskonałym przykładem tej filozofii i koordynuje zestaw technologii predyktywnych i reaktywnych, które czynią ten model najbardziej komfortowym i zwrotnym Range Roverem, jaki kiedykolwiek wyprodukowano.”
Każdy Nowy Range Rover jest wyposażony w All-Wheel Steering, co zapewnia łatwą jazdę z poprawioną stabilnością przy dużych prędkościach oraz poprawioną zwrotność przy niskich prędkościach, co zapewnia, że czuje się równie komfortowo na otwartej drodze, jak i w wąskich ulicach miejskich.
Elektrycznie sterowany tylni most zapewnia do siedmiu stopni kąta skrętu, a przy niskich prędkościach obraca się w przeciwnym kierunku do przednich kół, co daje Nowemu Range Roverowi promień skrętu wynoszący mniej niż 11 m – najmniejszy w historii Land Rovera. Przy większych prędkościach tylni most obraca się w kierunku przednich kół dla większej stabilności i komfortu.
Nowy Range Rover to również pierwszy Land Rover, który został wyposażony w Dynamic Response Pro. Potężny nowy aktywny system elektronicznej kontroli przechyłów o napięciu 48V działa szybciej i jest bardziej efektywny niż skonfigurowany hydraulicznie, z pojemnością momentu obrotowego do 1400 Nm, który jest przekazywany do stabilizatorów, aby utrzymać ruchy nadwozia pod kontrolą.
Całkowicie niezależne zawieszenie powietrzne skuteczniej izoluje kabinę od niedoskonałości nawierzchni, zapewniając spokój w każdej chwili. Łączy w sobie wiodące w branży objętości sprężyn powietrznych z podwójnymi zaworami tłumiącymi – wszystko zarządzane przez oprogramowanie kontroli Adaptive Dynamics opracowane wewnętrznie.
Inteligentna transmisja All-Wheel Drive (iAWD) jest kontrolowana przez system Inteligentnej Dynamiki Napędu (IDD) Land Rovera, który monitoruje poziomy przyczepności i dane kierowcy 100 razy na sekundę, aby przewidująco dystrybuować moment obrotowy między przednimi i tylnymi osiami oraz między tylnymi osiami, aby uzyskać optymalną przyczepność na drodze i w terenie.
Każdy Range Rover ma również aktywny blokujący tylny dyferencjał. Optymalizuje on przyczepność tylnej osi podczas szybkiego pokonywania zakrętów, na śliskich nawierzchniach oraz podczas artykulacji kół w terenie, zapewniając zwiększoną zdolność i pewność kierowcy.
Cała ta technologia zasila nagradzany system Terrain Response 2 Land Rovera, który łączy różne systemy podwozia, aby automatycznie zapewnić idealne ustawienia dla otoczenia, z wyboru sześciu trybów jazdy, aby zminimalizować obciążenie kierowcy we wszystkich warunkach terenowych. Alternatywnie, kierowca może ręcznie wybrać najbardziej odpowiednie ustawienie lub skorzystać z Konfigurowalnego Terrain Response do stworzenia spersonalizowanego ustawienia podwozia.
Elektryfikowana efektywność
Nowy Range Rover utrzymuje swoje przekonujące połączenie bezwysiłkowego osiągania i niezrównanej finezji z kompleksową gamą zaawansowanych silników sześciocylindrowych i ośmiocylindrowych. Na czołowej pozycji strategii Reimagine Land Rovera, model całkowicie elektryczny dołączy do rodziny w 2024 roku, wprowadzając stały zasięg jazdy bezemisyjnej do Range Rovera po raz pierwszy.
Nowy Range Rover zapewnia elektryfikowane osiągi z wyborem nowych silników PHEV o rozszerzonym zasięgu, P440e i P510e, oraz najnowszych silników mild-hybrid (MHEV) P400 Ingenium benzynowego oraz D300 i D350 diesla. Potężny nowy benzynowy flagowiec – P530 Twin Turbo V8 – oferuje zwiększoną finezję i osiągi oraz jest o 17% bardziej efektywny niż poprzedni Range Rover V8.
Nowe PHEV o rozszerzonym zasięgu łączą wrodzoną finezję sześciocylindrowego silnika benzynowego Ingenium z baterią litowo-jonową o pojemności 38,2 kWh – z użyteczną pojemnością 31,8 kWh – oraz silnikiem elektrycznym o mocy 105 kW zintegrowanym z przekładnią. Razem, napęd zapewnia do 100 km (62 mil) cichej jazdy na całkowitym elektryku. Dzięki błyskawicznemu momentowi obrotowemu nowy P510e przyspiesza od 0 do 60 mph w 5,3 s (0-100 km/h w 5,6 s).
Nowoczesne PHEV mogą osiągnąć prędkość do 140 km/h (87 mph), pozwalając klientom cieszyć się Nowym Range Roverem jako w pełni elektrycznym modelem w większości podróży w mieście i na wsi, przy ogólnej emisji CO2 niższej niż 30g/km. Typowi klienci Range Rovera będą w stanie zrealizować do 75% podróży korzystając tylko z energii elektrycznej, jeśli każdą podróż rozpoczną z pełnym naładowaniem. Sprytne umiejscowienie baterii, pod pojazdem i w obrębie rozstawu osi, zapewnia, że zarówno przestrzeń bagażowa, jak i zdolności terenowe nie zostaną zachwiane.
Wykorzystanie zaawansowanych danych nawigacyjnych eHorizon pozwala również systemowi hybrydowemu optymalizować zużycie energii w trakcie podróży, aby zapewnić spokojne dotarcie na miejsce na energii elektrycznej, jednocześnie optymalizując korzystanie z EV w strefach o niskiej emisji.
Silniki benzynowe i diesle sześciocylindrowe wyposażono w najnowszą technologię MHEV 48V, która zbiera energię, która zwykle zostaje utracona podczas zwalniania i hamowania, aby zwiększyć efektywność paliwową. Sprytna zintegrowana w pasie silnika rozrusznik zapewnia bardziej responsywne i wyrafinowane działanie systemu start-stop i dodatkową pomoc dla silnika podczas przyspieszania.
Wspaniała personalizacja
Nowy Range Rover SV zapewni wspaniałą interpretację luksusu i personalizacji Range Rovera, dając klientom jeszcze większe możliwości stworzenia naprawdę indywidualnego pojazdu z wyborem ekskluzywnych tematów projektowych, detali i materiałów od SV.
Ten ręcznie wykonany model będzie pierwszym pojazdem noszącym nowy ceramiczny emblemat SV i uproszczoną strategię nazewnictwa – znaną po prostu jako SV. Emblemat SV reprezentuje destylację pasji Special Vehicle Operations do projektowania i inżynieryjnego wyrafinowania dla nowoczesnego luksusu, osiągów i zdolności. Emblemat SV będzie identyfikował wszystkie nowe pojazdy Land Rover wprowadzane w przyszłości przez Special Vehicle Operations.
Michael van der Sande, dyrektor zarządzający Special Vehicle Operations, powiedział: „Special Vehicle Operations istnieje, aby wzmocnić podstawowe cechy pojazdów Land Rover, obsesyjnie dbając o każdy detal z pasją do jakości. W przypadku Range Rovera oznacza to wprowadzenie jeszcze większego luksusu do każdej części samochodu. Dzięki większemu wyborowi niż kiedykolwiek wcześniej, nasi klienci będą mogli stworzyć Nowego Range Rovera SV, który naprawdę odzwierciedla ich osobowość, marzenia i pragnienia. Tak interpretujemy nowoczesny luksus.”
Zarówno standardowe, jak i wydłużone wersje nadwozia – w tym po raz pierwszy pięcioosobowa konfiguracja LWB – są dostępne z starannie dobranymi motywami projektowymi SV Serenity i SV Intrepid, które wprowadzają kontrastowe kolorowe schematy z przodu na tył do Range Rovera. Ekskluzywne materiały obejmują lśniące metalowe powłoki, gładkie ceramiki, skomplikowaną mozaikę oraz miękką skórę bliską anilinie, a także zrównoważone, nielakierowane Ultrafabrics™.
Wspaniała nowa opcja SV Signature Suite w modelach LWB stanowi kwintesencję podwyższonego luksusu i rzemiosła Range Rover SV, zapewniając niezrównane środowisko podróży dla najbardziej wymagających klientów. Jej wyjątkowo komfortowe siedzenia oferują 24-krotną regulację z funkcją masażu, podczas gdy elegancko wdrażany elektrycznie Stół Klubowy podnosi się teatralnie z centralnego konsoli pełno-wymiarowej na pięknie zaprojektowanych podporach, aby zapewnić wygodną przestrzeń roboczą w razie potrzeby.
Range Rover SV będzie dostępny z nowym wyrafinowanym silnikiem V8 Twin Turbo P530, P510e Extended Range plug-in hybrid (na SWB) i efektywnym silnikiem diesla D350 Ingenium z prostym sześciocylindrowym napędem.
Nowy wzór jakości
Nowy Range Rover został zaprojektowany, opracowany i inżynierowany w Wielkiej Brytanii, a podczas tego procesu Land Rover złożył nie mniej niż 125 wniosków patentowych, obejmujących wszystko, od pionierskich technologii podwozia po akumulator PHEV. Inżynierowie Land Rovera korzystali z technologii symulacji wywodzącej się z motorsportu, aby dokładnie przetestować pojazd w wirtualnym świecie, przeprowadzając ponad 140 000 godzin analizy obliczeniowej przed testami fizycznymi.
Flota prototypów wyruszyła następnie na wymagający program globalnych testów i rozwoju, biorąc pod uwagę ekstremalne temperatury, od 45°C w upale pustyni po -30°C w zimnie Arktyki.
Nowy Range Rover będzie produkowany wyłącznie w Zakładzie Produkcyjnym w Solihull w Wielkiej Brytanii, korzystając z nowoczesnej linii produkcyjnej w budynku, w którym wcześniej produkowano wczesne modele Series Land Roverów. To historyczne miejsce to duchowa siedziba Land Rovera, a jego przekształcenie w nowoczesne centrum produkcji Range Rovera ukazuje, w jaki sposób firma chroni swoje dziedzictwo.