LAND ROVER SV COUPE 2018

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Land Rover zaprezentował wersję coupe swojego flagowego modelu, Range Rovera, obiecując limitowaną serię, która nigdy nie powstała.

Range Rover był produkowany w wersji trzydrzwiowej przez pierwsze jedenaście lat, aż producent zdecydował się dodać jeszcze dwa drzwi dla pasażerów z tyłu. Z biegiem czasu auto zaczęto produkować tylko jako pięciodrzwiowe.

SV Coupe, z masywną atrapą chłodnicy w trójwymiarowym wzorze, miał znacznie bardziej agresywną stylizację niż Range Rover Velar. Zderzak otaczający auto miał dodatkowe wloty powietrza w górnych rogach, a smukła aluminiowa osłona wystawała pod środkową częścią, przypominając, że auto wciąż radzi sobie w terenie. Najbardziej zauważalną różnicą była jednak sylwetka. Lekko opadający dach i pochylona tylna klapa nadawały mu wygląd dużego hatchbacka.

W środku Land Rover zainstalował podobny kokpit jak w modelu Velar, pokryty skórą i fornirem drewnianym. Producent zrezygnował z analogowych wskaźników na rzecz 12-calowego cyfrowego panelu instrumentów uzupełnionego o 10-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego w centralnej konsoli. Wysoka konsola środkowa oddzielała skórzane fotele przednie, wprowadzając komorę składową oraz obrotowy selektor biegów. Producent wydłużył centralną konsolę aż do tylnej kanapy, przekształcając wnętrze w kokpit tylko dla czterech osób, z indywidualnymi strefami dla każdego pasażera.

Pod maską, dział specjalnych pojazdów Land Rovera (SVO) zainstalował silnik V8 o pojemności 5,0 litra z doładowaniem, który trafił z wersji seryjnej, ale zmodernizowany do 565 KM. Moc przekazywana była na wszystkie koła za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Jak każdy wcześniejszy Range Rover, auto miało skrzynię rozdzielczą z wysokimi i niskimi biegami, a także dwa blokady dyferencjałów oraz zawieszenie o regulowanej wysokości.

 Prawie 50 lat temu, Land Rover stworzył sektor luksusowych SUV-ów, wprowadzając model Range Rover. Teraz definiuje nowy gatunek z pierwszym na świecie pełnowymiarowym luksusowym SUV-em coupé: limitowaną edycją dwu-drzwiowego Land Rovera Range Rovera SV Coupé.

Stworzony przez zespół Land Rover Design oraz Special Vehicle Operations, SV Coupé jest doskonałym przykładem designu, rzemiosła i możliwości Range Rovera. Charakteryzuje się uwodzicielskim nadwoziem oraz nową generacją luksusowego wnętrza, oferując niezrównaną zdolność do jazdy w terenie, jakiej można oczekiwać od Range Rovera. Zaledwie 999 egzemplarzy zostanie ręcznie wykonanych przez SVO dla klientów na całym świecie.

Piękne proporcje oraz potężna sylwetka nadają SV Coupé niepowtarzalną obecność na drodze. Charakterystyczny unoszony dach, jednolita linia wzdłuż nadwozia i zwężający się tył to natychmiast rozpoznawalne cechy DNA Range Rovera, które jednak zostały wyrażone w unikalny sposób w tej ekskluzywnej wersji rodziny Range Rover.

Czysta linia SV Coupé jest doskonale uzupełniona eleganckimi drzwiami z funkcją automatycznego zamykania oraz bezramkowymi szybami. W połączeniu z panoramicznym dachem, do wnętrza wpada mnóstwo światła, podkreślając zrelaksowaną, wyrafinowaną i nowoczesną atmosferę.

Starannie dobrane kombinacje kolorów nadwozia, w tym nowa grafika Contour dostępna w czterech dwutonowych kolorach, są uzupełnione o unikalne projekty wentylacji bocznych i kratki chłodnicy. To również pierwszy Range Rover z opcją kół o średnicy 23 cali.

Wyższy luksus i znakomite rzemiosło sięgają również wnętrza, gdzie pół-anilina skórzane fotele przednie wnoszą już i tak luksusowe wnętrze Range Rovera na nowy poziom: komfort porównywalny z prywatnymi odrzutowcami i jachtami. Ich unikalny, gradacyjny wzór pikowania w diamenty jest wyjątkowy dla SV Coupé.

2019 Land Rover Range Rover SV Coupe

Każdy SV Coupé będzie ręcznie montowany zgodnie z osobistymi specyfikacjami klienta przez starannych ekspertów w SVO Technical Centre w Wielkiej Brytanii – to pierwsza taka sytuacja w historii Range Rovera.

Klienci SV Coupé mogą wybierać spośród czterech kontrastowych kolorów wnętrza od frontu do tyłu lub z palety jednolitych kolorów wnętrza. Oba warianty uzupełniają trzy eleganckie okleiny drewniane. Nowością dla Range Rovera jest Nautica, która starannie łączy dziedzictwo i rzemiosło z nową technologią, łącząc orzech i sykomorę.

Opcjonalne wykończenia lakiernicze obejmują Liquesence, która po raz pierwszy wprowadza na rynku luksusowy efekt płynnego metalu do Range Rovera.

Dodatkowo, zespół personalizacji Special Vehicle Operations oferuje klientom SV Coupé możliwość zaspokojenia ich pragnienia stworzenia unikalnego pojazdu według ich dokładnych życzeń, zapewniając dostęp do 100 dodatkowych kolorów lakieru, a także unikalnych kolorów „dopasowanych do próbki” w różnych wykończeniach; dwutonowe kolory skórzane w przodzie i tyle z zamówionym wzorem pikowania; kontrastowe przeszycia; hafty na zagłówkach; grawerowanie na uchwytach drzwiowych i listwach progowych oraz oznaczenia z metali półszlachetnych.

Land Rover Range Rover SV Coupé jest również najszybszym pełnowymiarowym Range Roverem, z maksymalną prędkością wynoszącą 265 km/h. Napędzany ekscytującym silnikiem benzynowym V8 o pojemności 5,0 litrów i mocy 565 KM, jest to najsilniejsza jednostka, która kiedykolwiek trafiła do pełnowymiarowego Range Rovera, co oznacza, że SV Coupé osiąga 100 km/h zaledwie w 5 sekund.

Zawieszenie zostało dostosowane, aby zapewnić bardziej sportowe wrażenia niż standardowy Range Rover, z obniżoną o 8 mm wysokością prześwitu, ale wciąż zachowującym pełną komfort przy jeździe. Ponadto, SV Coupé nie traci nic ze słynnej zdolności Range Rovera do jazdy w terenie, z maksymalną głębokością brodzenia wynoszącą 900 mm – oraz maksymalnym udźwigiem wynoszącym 3,5 tony.

Sprzedaż Range Rovera SV Coupé przewiduje się na czwarty kwartał 2018 roku, a jego cena zaczyna się od 240 000 funtów w Wielkiej Brytanii.

PONĘTNY DESIGN NADWOZIA

Z wyjątkiem maski i dolnej klapy bagażnika, wszystkie aluminiowe panele zewnętrzne dwu-drzwiowego SV Coupé są nowe, podobnie jak przednie i tylne zderzaki. Nowa dwuczęściowa kratka ma tylną siatkę Brunel Metallic pokrytą przednią siatką Bright Chrome oraz otoczkę z metalu Satin Indus Silver, podczas gdy napisy Range Rover na masce i klapie bagażnika w kolorze Bright Chrome/Black Knurled są ręcznie wykonane w Birmingham Jewelry Quarter.

Szlachetne metalowe wentylacje boczne w kolorze Chrome z siatką Brunel Metallic i otoczką z metalu Satin Indus Silver uzupełniają bezramkowe drzwi z funkcją automatycznego zamykania oraz uchwyty drzwi w kolorze nadwozia z ozdobnymi elementami w kolorze Bright Chrome.

Reflektory LED Pixel-laser z 144 diodami LED i czterema diodami laserowymi (dopasowanie do rynku) zapewniają pięciokrotnie wyższą luminancję niż standardowe światła LED w trybie Laser Supplementary High Beam – na odległość powyżej 500 m, działają nad 80 km/h, gdy nie są wykrywane inne światła.

SUBLIMOWANE LAKIEROWANIE

Dostępnych jest osiem kolorów nadwozia, w efektach połysku lub satynowych, z czego cztery oferowane są po raz pierwszy w Range Roverze: Constellation, Parallax, Liquesence i Obsidian; oraz cztery z palety SV Premium: Ethereal, Flux, Valloire i Desire. Opcja Liquesence wprowadza na rynek luksusowy efekt płynnego metalu do Range Rovera po raz pierwszy. Klienci SV Coupé mogą także określić jeden z czterech ekskluzywnych dwutonowych opcji lakierów Contour Graphic: Valloire/Flux, Valloire/Ethereal, Parallax/Ethereal, Obsidian/Desire.

Gerry McGovern, dyrektor ds. designu Land Rovera, powiedział: „Podkreślając proporcje Range Rovera SV Coupé, i dostępne jako unikalna cecha po raz pierwszy, nowa grafika Contour jest tworzona poprzez nałożenie kontrastowego lakieru na boki pojazdu. Zaczyna się od wentylacji bocznej, płynie w kierunku tyłu i wokół do przeciwnego wentylatora, oferując klientom możliwość dalszej personalizacji ich specyfikacji.”

16 opcjonalnych kolorów z palety SV Premium oferuje różnorodne wykończenia, w tym tri-kot, barwiony przezroczysty lakier, perłowe, ChromaFlair i matowe satynowe. Dodatkowe kolory są dostępne w ramach usługi personalizacji oferowanej wyłącznie podczas wydarzeń z zamówieniami Range Rover SV Coupé lub na spotkaniach w SVO Technical Centre w Warwickshire, Wielka Brytania.

WYSZUKANE WNĘTRZE

Zachwycające dla oka, luksusowe w dotyku, wnętrze SV Coupé to jasna, nowoczesna przestrzeń, w której dbałość o szczegóły jest kluczowa. Oferowane są cztery starannie dobrane dwutonowe kolorystyki, kontrastujące od jasnych do ciemnych oraz od przodu do tyłu: Orchid/Eclipse, Orchid/Vintage Tan, Brogue/Ebony i Cirrus/Lunar. Cztery jednolite kolory są również dostępne: Ebony, Lunar, Eclipse i Vintage Tan.

Ogrzewane i wentylowane fotele przednie elektrycznie regulowane 20 sposobami oraz tylne fotele regulowane 10 sposobami, pokryte specjalnie wybraną pół-anilinową skórą z jednego garbarni założonej w 1905 roku, mają unikalny, gradacyjny wzór pikowania w diamenty. Wraz z nową linią Range Rover, SV Coupé ma szersze i głębsze pianki w fotelach oraz specjalnie opracowane wkładki dla światowej klasy komfortu.

Okleina Nautica – nowość w Range Roverze – łączy dziedzictwo rzemiosła z opatentowanym procesem formowania, który łączy orzech z sykomorą. Do zestawu eleganckich oklein drewnianych do kierownicy, obramowań drzwi, konsoli centralnej, deski rozdzielczej i podłogi bagażnika dodaje się trzy opcje: Nautica, Natural Black Ash i Santos Palisander.

Infotainment InControl Touch Pro Duo obejmuje 10-calowy wyświetlacz, 10-calowy panel sterujący oraz 12-calowy interaktywny wyświetlacz kierowcy, podczas gdy 10-calowy wyświetlacz Head-Up w pełnym kolorze pokazuje informacje o skręcie, w tym nazwy ulic, nachylenie oraz parametry kół, a także informacje o tempomacie, obrotach i biegu. System audio Meridian 3D Signature Sound o mocy 1700 W z 23 głośnikami i subwooferem działającym w podwójnej konfiguracji oferuje technologię Trifield 3D dla optymalnej jakości dźwięku.

POTĘŻNA WYDAJNOŚĆ

SV Coupé oferuje najpotężniejszy silnik benzynowy V8 o pojemności 5,0 litrów i mocy 565 KM, zapewniający 700 Nm momentu obrotowego, połączony z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów ZF z obrotowym selektorem jazdy oraz łopatkami zmiany biegów. Umożliwia to osiągnięcie prędkości 0-100 km/h w zaledwie 5,0 sekundy (0-100 km/h w 5,3 sekundy) i maksymalnej prędkości 265 km/h.

Stały napęd na cztery koła z dwubiegową skrzynią rozdzielczą oraz aktywnym tylnym dyferencjale blokującym zapewnia bezproblemowy postęp w każdych warunkach, wspierany przez Terrain Response 2, który oferuje programy Dynamic, Eco, Comfort, Grass Gravel Snow, Mud and Ruts, Sand i Rock Crawl.

NAGRODNE DYNAMIKI

Wysokość prześwitu Land Rovera Range Rover SV Coupé została obniżona o 8 mm w porównaniu do standardowego Range Rovera, aby uzyskać lepsze osiągi dynamiczne oraz estetykę. Automatycznie obniża się o 15 mm przy prędkości 105 km/h lub wyższej, aby zwiększyć stabilność i zminimalizować zużycie paliwa.

Pięć ustawień wysokości zawieszenia pneumatycznego obejmuje: Wysokość dostępu (-50 mm maksymalnie poniżej normalnej wysokości prześwitu), Off-Road 1 Wysokość prześwitu (+40 mm maksymalnie powyżej normalnej wysokości prześwitu, do 80 km/h), Off-Road 2 Wysokość prześwitu (+75 mm maksymalnie powyżej normalnej wysokości prześwitu, do 50 km/h) – dodatkowe 30-40 mm automatycznego wzrostu, jeśli wykryto przeszkodę, oraz dalsze ręcznie wybierane 30-40 mm wzrostu ponad to.

Cztery opcje kół aluminiowych od 21 do 23 cali obejmują dwa nowe felgi kute – 23-calowa felga, w dwutonowym srebrnym połysku, z sześcioma wąskimi szprychami, z oponami do jazdy w terenie 275/40 R23, to nowość dla Range Rovera. Nowa 22-calowa felga o ciemnoszarym wykończeniu z pięcioma szprychami także jest nowością.

DODATKOWA PIELĘGNACJA

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.