LEXUS CT 2011-2014

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Po udanym wprowadzeniu hybrydowego doświadczenia z modelem Prius, japoński producent samochodów zaprezentował na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2010 roku pierwszy luksusowy kompaktowy samochód hybrydowy na rynku – Lexusa CT.

Toyota Prius była pojazdem, który skupił uwagę rynku na samochodach hybrydowych. Pierwsza generacja Priusa została wprowadzona w 1997 roku, a do 2010 roku system hybrydowy osiągnął już wyższy poziom efektywności i wydajności. Był gotowy, aby zadebiutować w pierwszym kompaktowym hatchbacku stworzonym przez Lexusa.

Agresywna stylistyka przodu była typowa dla Lexusa. Nachylone słupki A i prosta linia dachu kończyły się nagłym opadnięciem klapy bagażnika. Słupki C zostały przesunięte nad tylne koła, a nie za nimi, co jest typowe dla hatchbacków. Reflektory i tylne światła zaprojektowano w charakterystycznym, kanciastym stylu, który można spotkać w innych modelach Lexusa.

Wnętrze Lexusa podtrzymywało jego reputację marki premium. Deska rozdzielcza była podzielona na dwie wyraźne strefy: górną, Strefę Wyświetlacza, z 8-calowym ekranem LCD Multi-display, oraz dolną, Strefę Operacyjną, która umożliwiała dostęp do dźwigni zmiany biegów i sterowania systemem, takiego jak Remote Touch.

Napęd był oparty na rozwiązaniach z Priusa. Zawierał 1,8-litrowy silnik Atkinsona oraz silnik elektryczny, w układzie równoległym. Model CT200h mógł pracować w trybie EV z prędkością do 45 km/h (28 mph) przez maksymalnie 2 km (1,24 mili).

Lexus CT 200h wprowadza pierwszy i jedyny na rynku pełny hybrydowy samochód w segmencie premium kompaktów.

Lexus CT 200h, pierwszy kompaktowy samochód marki z pięcioma drzwiami, to nowa brama do świata Lexusa. Wprowadza unikalne połączenie jakości, elegancji i nowoczesnej technologii do segmentu premium kompaktów po raz pierwszy i przyciągnie młodszych klientów do marki.

Nowy Lexus CT 200h został szczególnie zaprojektowany i rozwinięty z myślą o rynku europejskim. Jego rozmiar, konstrukcja, technologia pełnej hybrydy oraz ultra-niskie emisje doskonale odpowiadają wymaganiom młodych, wymagających i ekologicznie świadomych klientów. Mimo to nie ustępuje w kwestii wyrafinowania i przyjemności z jazdy, które są cechą charakterystyczną każdego Lexusa.

Nowy CT 200h to cicha rewolucja, która łączy pięć kluczowych cech Lexusa, oferując klientom niespotykane dotąd doświadczenia w segmencie premium kompaktów: Lexus Hybrid Drive z dostosowanym systemem zarządzania energią; unikalny charakter jazdy; dynamiczny, a zarazem elegancki design, wpisujący się w najnowszą filozofię projektową Lexusa L-finesse; bezkonkurencyjna jakość produkcji Lexusa oraz dbałość o detale; oraz znakomita obsługa klienta, która leży u podstaw doświadczenia posiadania Lexusa.

System Lexus Hybrid Drive w CT 200h został opracowany zgodnie z wyjątkowo rygorystycznymi standardami rozwoju. Te unikalne standardy obejmują ponad 500 elementów, które wyznaczają ścisłe wytyczne dotyczące poprawy każdej cechy wydajności dynamicznej i ekologicznej nowej pełnej hybrydy do niespotykanych poziomów.

Znane jako Lexus MUSTs, wyznaczają również standardy NVH, aby osiągnąć wymagany poziom ciszy i trwałości oczekiwany od marki Lexus, a także odnoszą się do czynników statycznych, takich jak wygląd, jakość dotykowa, jakość dźwięku oraz wydajność i czułość sterowania.

Dzięki nowej platformie, która zawiera liczne, ekskluzywnie opracowane aplikacje inżynieryjne w obszarze nadwozia, podwozia i systemu kontroli napędu Lexus Hybrid Drive, Lexus CT 200h został zaprojektowany w taki sposób, aby oferować kierowcom unikatowy wybór dynamicznego i relaksującego stylu jazdy. Połączenie jak najniższego środka ciężkości z sztywną konstrukcją nadwozia, unikalnym systemem tłumików wydajności bocznej oraz nowym zawieszeniem wielowahaczowym z tyłu charakteryzuje nowe doświadczenie jazdy hybrydowej wysoką stabilnością przy dużych prędkościach, płynnością, precyzyjnym prowadzeniem, satysfakcjonującą zwrotnością i komfortem jazdy, który jest oczekiwany od każdego Lexusa.

Dynamiczne doświadczenie jazdy jest dodatkowo wzbogacone o wysoko skupione środowisko kierowcy. Lexus CT 200h oferuje unikalnie efektywny, elegancki i przestronny projekt kabiny, a także niską, ergonomicznie idealną pozycję za kierownicą.

Łącząc wysublimowaną elegancję ze sportową dynamiką, Lexus CT 200h jest nowym wcieleniem filozofii projektowej Lexusa L-finesse. Z nowym, silnym przodem Lexusa, opływowymi liniami, które naśladują naturalny przepływ wiatru wokół nadwozia i celowym, szerokim ustawieniem osi, nowa pełna hybryda jest doskonałym wyrazem precyzji i mocy w kompaktowej formie.

Lexus CT 200h jest produkowany w Toyota Motor Kyushu, gdzie w 2008 roku rozpoczęto działalność zakładu Kokura, będącego pierwszą na świecie fabryką dedykowaną produkcji jednostek hybrydowych. Fabryka utrzymuje najwyższe standardy jakości produkcji dzięki zaawansowanej fuzji innowacyjnej technologii produkcyjnej i umiejętności mistrzów rzemiosła Lexusa.

Jakość, legendarna obsługa klienta i najlepsza sieć dealerska w branży zawsze stanowiły fundament marki Lexus. Te niezwykłe standardy obsługi klienta najlepiej odzwierciedlają niezrównane osiągnięcia Lexusa w licznych nagrodach przyznawanych na całym świecie od momentu powstania marki w 1990 roku.

Segment kompaktowy stał się największym w europejskim rynku premium w 2009 roku, w wyniku wzrostu zapotrzebowania na mniejsze, bardziej oszczędne w paliwie i emisji CO2 samochody, które mimo to oferują wysoki poziom wyrafinowania i przyjemności z jazdy. Segment kompaktowy jest strategicznym punktem wejścia na rynek premium, a młodzi klienci stanowią większość nabywców premium kompaktów.

Lexus CT 200h będzie dostępny do zamówienia od listopada 2010 roku w cenie, która będzie konkurować w sercu segmentu. Ceny mają zaczynać się od mniej niż 30 000 euro we Francji. Ceny na całym świecie będą się różnić w zależności od specyfikacji i lokalnych czynników rynkowych.

NAPĘD HYBRYDOWY LEXUSA

Pomimo tego, że wielu konkurencyjnych producentów jeszcze nie wprowadziło pierwszej generacji hybrydy, Lexus ma już ponad dekadę doświadczenia w pełnych napędach hybrydowych. Nowy Lexus CT 200h wprowadza technologię hybrydową drugiej generacji marki do klientów segmentu premium kompaktów po raz pierwszy, wzmacniając wyraźne przywództwo firmy w rozwoju systemów napędu hybrydowego.

Nowy Lexus CT 200h to pełna hybryda, która może działać w trybie benzynowym i elektrycznym osobno, jak również w połączeniu obu trybów. Jego napęd Lexus Hybrid Drive dostarcza korzyści wydajnościowych równolegle z oszczędnościami energii typowymi dla hybrydy szeregowej.

Zastosowany w CT 200h Lexus Hybrid Drive wyróżnia się unikalnym systemem zarządzania energią, który zapewnia niezwykle cichą pracę, imponującą, płyną przyspieszenie i wydajność, której klienci oczekują od pojazdu w segmencie premium kompaktów.

Z drugiej strony, system ten dostarcza wyjątkową efektywność paliwową i, oferując znaczne korzyści związane z kosztami posiadania w wielu krajach europejskich, generuje nie tylko niskie emisje CO2, ale także znacznie mniej emisji NOX i cząstek stałych niż porównywalny pojazd z silnikiem diesla.

Dodatkowo, projekt Lexus Hybrid Drive uwzględnia wiele dodatkowych środków oszczędzających energię i dbających o środowisko. Wśród nich znajdują się: system klimatyzacji oszczędzający energię z elektrycznym sprężarką, czujnik wilgotności z automatycznym sterowaniem trybem wlotu powietrza oraz aktywne podgrzewacze siedzeń; powszechne zastosowanie oświetlenia LED oszczędzającego energię; lekki, energooszczędny wzmacniacz systemu audio oraz głośniki z węgla bambusowego; oraz szerokie wykorzystanie materiałów pochodzących z biologicznych źródeł.

Unikalny system zarządzania energią Lexus Hybrid Drive

Dzięki zastosowaniu specyficznych dla marki rozwiązań inżynieryjnych oraz unikalnego systemu zarządzania energią, inżynierowie Lexusa skoncentrowali się na poprawie zarówno wydajności ekologicznej, jak i osiągów jazdy systemu Lexus Hybrid Drive, a także na jego wyjątkowo niskich poziomach NVH.

Kontrola silnika i reakcje przepustnicy zostały dopasowane tak, aby zapewnić angażujące, dynamiczne doświadczenie jazdy odpowiednie dla pierwszego Lexusa w europejskim segmencie premium kompaktów, podczas gdy minimalne poziomy hałasu, wibracji i szorstkości generowane przez pełny hybrydowy układ napędowy Lexus CT 200h wzmacniają niezwykłą ciszę, która jest w DNA każdego modelu Lexusa.

Architektura systemu Lexus Hybrid Drive

Druga generacja pełnego systemu hybrydowego Lexus CT 200h zawiera silnik benzynowy o pojemności 1,8 litra, mocny silnik elektryczny, generator o mocy 42kW, akumulator o wysokiej wydajności 202V i 27kW, jednostkę kontrolną oraz urządzenie rozdzielające moc, które wykorzystuje zestaw przekładni planetarnych do łączenia i przypisywania mocy z silnika, silnika elektrycznego i generatora zgodnie z wymaganiami operacyjnymi.

Silnik elektryczny, generator i urządzenie rozdzielające moc są umieszczone w jednej lekkiej, bardzo kompaktowej obudowie skrzyni biegów, porównywalnej pod względem rozmiaru do konwencjonalnej skrzyni biegów. Napęd na przednie koła dostarczany jest przez bezszwowy, elektryczny układ bezstopniowej skrzyni biegów Shift-by-Wire pełnego układu hybrydowego.

Lekki, bardzo kompaktowy, 16-zaworowy, DOHC, 1,798cc silnik Atkinsona z VVT-i posiada system chłodzonej recyrkulacji spalin (EGR) oraz trzecią generację systemu odzyskiwania ciepła spalin. Generuje 99 DIN hp / 73kW przy 5,200rpm i 142Nm momentu obrotowego przy 4,000rpm. Wysokowydajny, synchroniczny silnik elektryczny o mocy 82 DIN hp / 60kW generuje 207Nm momentu obrotowego od 0 rpm.

Silnik elektryczny współpracuje z silnikiem benzynowym, aby zwiększyć przyspieszenie i napędzać koła napędzane, gdy Lexus CT 200h działa w trybie EV.

Podczas hamowania oraz w czasie zwolnienia, silnik elektryczny działa jako generator o wysokiej wydajności, aby efektywnie hamować regeneracyjnie.

Gdy działa w przełączanym trybie EV, nowa pełna hybryda Lexusa generuje zerowe emisje, pokonując do dwóch kilometrów przy prędkościach do 45km/h.

Wydajność

W połączeniu silnik benzynowy i silnik elektryczny systemu Lexus Hybrid Drive generują łączną moc systemu wynoszącą 136 DIN hp. Dzięki bezstopniowej skrzyni biegów, Lexus CT 200h przyspiesza w sposób płynny z 0-100km/h w 10,3 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 180km/h. Z drugiej strony Lexus CT 200h może poszczycić się niezwykle niskim zużyciem paliwa – wynikiem cyklu 3,8l/100km i ma na celu osiągnięcie najlepszych w swojej klasie emisji CO2 wynoszącej zaledwie 89g/km.

Wydajność energetyczna i ekologiczna

Umożliwiając niezależne sterowanie lewą i prawą stroną kabiny, nowy CT 200h jest wyposażony w kompaktową, lekką jednostkę klimatyzacyjną. Posiada sprężarkę o zmiennej wydajności zasilaną z akumulatora hybrydowego, co zmniejsza obciążenie silnika, poprawiając efektywność paliwową.

Z powodu potrzeby ogrzewania kabiny i odszraniania przedniej szyby, pojazdy mogą doświadczyć spadku efektywności paliwowej w miesiącach zimowych. Aby temu zaradzić, inżynierowie Lexusa połączyli trzecią generację systemu recyrkulacji ciepła spalin z nową technologią sterowania trybem wlotu powietrza, która wykorzystuje czujnik wilgotności.

Dzięki czujnikowi wilgotności umieszczonemu na szybie, który monitoruje wilgotność, temperaturę kabiny i szyb, system klimatyzacji automatycznie steruje trybem wlotu powietrza, aby zwiększyć objętość recyrkulowanego powietrza w kabinie. To łączy zadowalającą wydajność odszraniania z minimalnym wydostawaniem ciepłego powietrza, co zmniejsza czas pracy silnika potrzebny do ogrzewania wnętrza.

Podgrzewacze przednich siedzeń w Lexusie CT 200h zostały zaprojektowane tak, aby działały proaktywnie ze jednostką grzewczą klimatyzacji. W chłodnej pogodzie aktywują się automatycznie po uruchomieniu, zmniejszając obciążenie grzejnika i dodatkowo poprawiając efektywność paliwową.

Lexus CT 200h jest wyposażony w nie mniej niż 89 zewnętrznych diod LED – to największa liczba, jaka kiedykolwiek była używana w modelu Lexusa. Zużywają one o 45% mniej energii niż tradycyjne lampy halogenowe, co przyczynia się do poprawy efektywności paliwowej.

Oba systemy dźwiękowe są pierwszymi w branży, wyposażonymi w unikalne, ekologiczne głośniki oparte na reze z węgla bambusowego, co umożliwia szybszą reakcję i wyraźniejszy dźwięk. Nowy, energooszczędny wzmacniacz zintegrowany z cyfrowym przetwarzaniem sygnału (DSP) jest o 26% lżejszy i zużywa o 50% mniej energii niż tradycyjny wzmacniacz analogowy.

Dodatkowo poprawiając wydajność ekologiczną, niektóre z większych elementów Lexusa CT 200h, w tym boki pokrywy ładunkowej, dolna płyta i wykończenie dolnej płyty, zostały wykonane z materiału bioplastycznego zawierającego 30% roślinnego polietylenu tereftalanowego.

DYNAMICZNY ZESTAW

Nowy Lexus CT 200h został specjalnie opracowany, aby połączyć doskonałe właściwości jezdne z satysfakcjonującym doświadczeniem jazdy i komfortem, który jest oczekiwany w każdym Lexsusie.

Lexus CT 200h korzysta z nowej platformy, która zawiera liczne, ekskluzywnie opracowane aplikacje inżynieryjne dotyczące nadwozia, podwozia i systemu kontroli napędu Lexus Hybrid Drive, zaprojektowane tak, aby oferować klientom wybór dwóch odmiennych nastrojów jazdy – Dynamicznego lub Relaksującego – w połączeniu z trybami jazdy EV, ECO, NORMAL i SPORT.

Skupiając się na każdym aspekcie konstrukcji nadwozia Lexusa CT 200h, inżynierowie Lexusa opracowali zarówno Dynamiczne, jak i Relaksujące nastroje jazdy, osiągając jak najniższy środek ciężkości, optymalizując sztywność nadwozia oraz redukując poziomy NVH.

Po raz pierwszy w Lexusie wprowadzono unikalny system tłumienia wydajności bocznej zaprojektowany do pochłaniania i minimalizowania wibracji nadwozia, oferując bardziej liniowe odczucie kierowania i dodatkowo zwiększając komfort jazdy.

Ustanawiając nowy standard w zakresie komfortu jazdy i stabilności prowadzenia w segmencie premium kompaktów, Lexus CT 200h dysponuje autorską konstrukcją zawieszenia, która łączy z przodu system MacPhersona typu L-arm z nową, w pełni niezależną architekturą zawieszenia podwójnego wahacza i ramienia z tyłu.

Wysoka sztywność nadwozia

Szczególną uwagę zwrócono na promowanie stabilności prowadzenia dzięki sztywności konstrukcyjnej nadwozia. Torsyjna sztywność Lexusa CT 200h została poprawiona, a wibracje zminimalizowane dzięki dużej gęstości zoptymalizowanych punktów spawania, kompleksowemu wzmocnieniu krzyżowemu oraz unikalnym stabilizatorom bocznym na przednich mocowaniach silnika.

Torsyjna sztywność została również zwiększona w górnej części nadwozia dzięki zastosowaniu całkowicie zamkniętego przekroju wokół całej obwodu otwarcia tylnej pokrywy oraz wzmocnieniu na tylnej stronie bocznego członu i wokół tylnego nadkola.

System tłumienia wydajności bocznej

Ponieważ każde nadwozie o wysokiej sztywności ma tendencję do przenoszenia wibracji, Lexus CT 200h posiada również unikalny w segmencie premium kompaktowym system tłumienia wydajności bocznej z przodu i tyłu, zaprojektowany do pochłaniania i minimalizowania niepożądanych wibracji nadwozia, oferując bardziej liniowe odczucie kierowania i dodatkowo przyczyniając się do komfortu jazdy.

Zamiast konwencjonalnego, sztywnego usztywnienia, ten system Lexusa, po raz pierwszy, zawiera przedni tłumik wydajności łączący lewą i prawą stronę przednich wież zawieszenia oraz tylny tłumik łączący lewą i prawą stronę tylnej ramy strukturalnej.

Podobnie jak typowy tłumik zawieszenia monotubowego, zespoły przednich i tylnych tłumików wydajności zredukowały wibracje podłogi pojazdu w szerszym zakresie częstotliwości, zmniejszając deformacje nadwozia w lewym i prawym zawieszeniu przednim oraz obniżając poziomy szumów systemu audio.

Choć trudno jest je analizować nawet przy użyciu projektowania wspomaganego komputerowo, mikroskopijne, minimalne wibracje objawiają się jako lekkie niedogodności podczas skręcania kołem i niewielkie odchylenia w zachowaniu pojazdu podczas przyspieszania w linii prostej. Ich eliminacja wprowadza nowy wymiar reakcji na kierowanie, zwrotności i komfortu jazdy w segmencie premium kompaktów.

Lekka konstrukcja nadwozia z niskim środkiem ciężkości Oferując doskonałe zdolności dynamiczne, wprowadzono wiele środków mających na celu zapewnienie, aby Lexus CT 200h miał możliwie najniższy środek ciężkości i moment bezwładności. Nadwozie ma długi rozstaw osi wynoszący 2600 mm z krótkimi zwisami z przodu i z tyłu, co umożliwia pasażerom zajmowanie miejsca jak najbliżej środka, aby zmniejszyć moment bezwładności.

Aby zminimalizować moment bezwładności wokół osi i poprawić zwrotność Lexusa CT 200h, części nadwozia najdalsze od środka ciężkości pojazdu zostały zaprojektowane tak, aby były jak najlżejsze. W związku z tym, pokrywa silnika, tylna klapa i wzmocnienia zderzaka zostały wykonane z aluminium, co uczyniło Lexusa najlżejszym modelem dotychczas.

Całkowita wysokość pojazdu, wysokość prześwitu i punkt biodrowy kierowcy zostały ustalone jak najniżej. Akumulator hybrydowy umieszczono pod podłogą ładunkową, ale w obrębie rozstawu osi, co optymalizuje rozkład masy i równowagę. Dalsze obniżenie środka ciężkości przy jednoczesnej maksymalizacji efektywności paliwowej poprzez minimalizację masy, nadwozie samo w sobie zawiera nie tylko aluminium, ale także wysoki procent lekkiej, wysokowytrzymałej stali.

Low, Highly Focused Driving Position

Kluczowym elementem sportowego doświadczenia jazdy nowego pełnego hybrydowego kompaktu premium jest jego wysoko skoncentrowane środowisko kierowcy. Oferuje ono zoptymalizowaną pozycję siedzącą, która łączy niską wysokość punktu biodrowego z poprawionym wsparciem bocznym i lędźwiowym.

W elementach bocznych siedzenia zbudowano druty wspierające, aby poprawić wydajność trzymania ciała, a wsparcie lędźwiowe może być regulowane elektrycznie w zakresie 30 mm. Przednia krawędź poduszki została uformowana tak, aby zapewnić dużą powierzchnię kontaktu, co zmniejsza zmęczenie podczas długich podróży, a pokrycie zyskało plisę wsparcia, aby lepiej koordynować ruch ciała kierowcy z pojazdem.

Kierowca korzysta również z sportowej kierownicy o średnicy 370 mm z szerokim uchwytem oraz zmniejszonym kątem skrętu wynoszącym 21 stopni, a kąty pedałów gazu i hamulca są zoptymalizowane do niskiego punktu biodrowego, a zegary w kokpicie są skierowane na kierowcę i posiadają trzy duże, dobrze widoczne tarcze.

Aby maksymalizować widoczność do przodu, pokrywa silnika została również obniżona w połączeniu z punktem biodrowym. Aby zachować odpowiednią odległość między pokrywą a komponentami silnika dla optymalnych wyników w przypadku uderzeń w pieszych, wymagało to zaprojektowania całkowicie nowego systemu wlotu powietrza, unikalnego dla Lexusa CT 200h.

Wybór trybu jazdy

Uzupełniając NORMALNY tryb jazdy nowego Lexusa, trzy tryby jazdy „na żądanie” mogą być wybierane za pomocą przełącznika Wybór Trybu Jazdy, dostosowując Lexusa CT 200h do Dynamicznego lub Relaksującego nastroju jazdy, a także poprawiając wydajność, dynamikę lub efektywność jazdy, zużycie paliwa i emisje.

Tryby jazdy EV, ECO i NORMAL kładą nacisk na relaksujący nastrój jazdy, z szczególną uwagą na komfort jazdy, płynne przyspieszenie i minimalizację NVH w nadwoziu, podwoziu i układzie napędowym.

Od uruchomienia i przy prędkości poniżej 45 km/h CT 200h może automatycznie działać w trybie EV, napędzany jedynie mocą silnika elektrycznego. Kierowca może również ręcznie wybrać tryb EV. Ten unikalny tryb jazdy nie jest dostępny dla kierowców pojazdów mild hybrid, ponieważ wymaga pełnej technologii hybrydowej Lexus Hybrid Drive.

W trybie EV zasięg pojazdu jest uzależniony od naładowania akumulatora, co umożliwia relaksującą jazdę po mieście przy minimalnym hałasie oraz zerowych emisjach CO2, NOX i cząstek stałych, na odległość do dwóch kilometrów. Ponieważ silnik benzynowy jest wyłączony przez cały czas jego działania, tryb EV przyczynia się do znacznego zmniejszenia całkowitego zużycia paliwa nowego Lexusa.

W trybie ECO reakcja na agresywne wciśnięcie pedału przyspieszenia jest zmniejszona, a sterowanie klimatyzacją zoptymalizowane dla lepszej efektywności paliwowej. W zależności od warunków jazdy tryb ECO może pomóc klientom przyjąć bardziej zrelaksowany styl jazdy, co przekłada się na zauważalne zmniejszenie zużycia paliwa.

Tryb SPORT, specyficznie dostrojony do większej mocy silnika elektrycznego, skupia się na dynamicznym nastroju jazdy, maksymalizując wydajność i zwinność nowego CT 200h.

System hybrydowy PCU zwiększa napięcie zasilania o 150V do maksymalnie 650V, zwiększając ogólną wydajność układu napędowego. Obroty silnika utrzymywane są na wyższym poziomie, a ustawienia przepustnicy i elektrycznego wspomagania kierownicy (EPS) są modyfikowane, aby zapewnić szybszą reakcję na inputs kierowcy.

Dodatkowo, tryb SPORT zapewnia mniej inwazyjną pracę systemów kontroli stabilności pojazdu (VSC) i kontroli trakcji (TRC), umożliwiając kierowcom w pełni wykorzystać rozszerzone możliwości dynamiczne nowego pełnego hybrydy Lexusa.

Wyraźny charakter zarówno Dynamicznego, jak i Relaksującego nastroju jazdy Lexusa CT 200h dodatkowo wzmacnia zmiana w instrumentach kierowcy synchronizowanych z wyborem trybu jazdy. Podświetlenie w hybrydowym niebieskim dla trybów jazdy EV, ECO i NORMAL, podświetlenie panelu instrumentów, przełącznik Wybór Trybu Jazdy oraz punktowe światło w centralnej konsoli automatycznie zmieniają się na czerwono po wybraniu trybu SPORT. Jednocześnie funkcja wskaźnika mocy hybrydowej zmienia się na funkcję obrotomierza.

Zawieszenie

Lexus CT 200h dysponuje autorską konstrukcją zawieszenia, która łączy system MacPhersona typu L-arm z nową, w pełni niezależną architekturą zawieszenia podwójnej wahaczowej i ramienia z tyłu, ustanawiając nowy standard w zakresie komfortu jazdy i stabilności prowadzenia w segmencie premium kompaktów.

Liczne elementy przedniego zawieszenia MacPhersona zostały ekskluzywnie opracowane dla Lexusa CT 200h, w tym sprężyna śrubowa, amortyzator, ogranicznik, górne wsparcie oraz górne i dolne izolatory, lekki zwrotnik kierowniczy, piasta i łożysko oraz nowy stabilizator antyrolkowy zwiększający sztywność.

Unikalne, całkowicie niezależne tylne zawieszenie podwójnego wahacza zawiera lekkie ramię tylne, a sprężyna śrubowa i amortyzator są umieszczone osobno, aby zminimalizować inwazję systemu w podłogę przestrzeni ładunkowej. Zawiera również liczne ekskluzywnie opracowane komponenty, w tym sprężynę śrubową, amortyzator, górne wsparcie, ogranicznik, piastę i łożysko oraz stabilizator antyrolkowy.

W połączeniu te z przodu i z tyłu systemy zawieszenia dopełniają dwa różne nastroje jazdy nowego CT 200h, łącząc najlepszy w swojej klasie komfort jazdy niezbędny dla relaksującego nastroju jazdy z zwinnością w prowadzeniu i stabilnością odpowiednią dla dynamicznego nastroju jazdy.

Elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS)

Lexus CT 200h jest wyposażony w elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS), którego cechy oszczędzania energii i lekkiej konstrukcji sprawiają, że doskonale nadaje się do współpracy z napędem hybrydowym Lexusa. Zasilane z akumulatora hybrydowego, EPS poprawia efektywność paliwową, zużywając energię tylko wtedy, gdy potrzebna jest pomoc w zakresie siły kierowania. Jest niezwykle trwałe i nie wymaga płynu hydraulicznego.

Z szybkim współczynnikiem 14,6:1 i zaledwie 2,7 obrotu od skraju do skraju, wrażliwe na prędkość EPS Lexusa CT 200h jest również najbardziej bezpośrednim układem kierowniczym w gamie modeli Lexusa. Precyzja kierowania jest dodatkowo poprawiana przez zamontowanie skrzynki biegów bezpośrednio na podwoziu zawieszenia w celu zwiększenia sztywności montażu, co promuje lepszą informację zwrotną dla kierowcy i bardziej liniowe odczucie kierowania.

Gdy włączony jest tryb jazdy SPORT, EPS jest modyfikowane w celu zapewnienia sportowej dynamiki jazdy. System automatycznie reguluje ilość wsparcia kierownicy, aby oferować bardziej bezpośrednią informację zwrotną i bardziej angażujące doświadczenie jazdy.

Aerodynamika

Dzięki intensywnemu projektowaniu wspomaganemu komputerowo i testowaniu w tunelu aerodynamicznym, Lexus CT 200h został zaprojektowany z myślą o maksymalnej efektywności aerodynamicznej. Ostateczny współczynnik oporu, który wynosi zaledwie Cd 0,28, nie tylko poprawia efektywność paliwową, ale również znacząco zwiększa stabilność przy dużych prędkościach, prowadzenie i komfort jazdy.

Każdy aspekt górnej części nadwozia Lexusa CT 200h został starannie zaprojektowany, aby uzyskać doskonałe zarządzanie przepływem powietrza. Zminimalizowanie współczynnika nośności pojazdu, co jest istotne zarówno dla efektywności paliwowej, jak i stabilności prowadzenia, wymagało zwrócenia szczególnej uwagi na zarządzanie przepływem powietrza pod nadwoziem. Liczne elementy aerodynamiczne obejmują finy dyfuzora, rozległe osłony podwozia i osłony nadkoli. Nawet montaż głównego tłumika wydechowego i kształt pokrywy tylnego zderzaka zostały zoptymalizowane, aby stworzyć jak najsmoothniejsze przepływy powietrza pod podwoziem.

Projekt zewnętrzny

Projektanci CT 200h stworzyli unikalne połączenie elegancji i ekscytacji. Nowy pełny hybrydowy Lexus łączy wyrafinowane wdzięki i urok ze sportową dynamiką, tworząc premium samochód dla kierowców, który przyciągnie nową, młodszą generację klientów do marki.

Przód Lexusa CT 200h jest nowym wcieleniem L-finesse, wyrażającym doskonałą równowagę między precyzją a mocą.

Kratka chłodnicy jest umieszczona przed reflektorami, co zwiększa wizualną integrację ze środkową sekcją zderzaka poniżej. Zawiera głębszą, bardziej rzeźbioną interpretację charakterystycznego dla L-finesse motywu strzały. Górna i dolna kratka łączą się, tworząc unikalny kształt „wrzeciona”, który wprowadza zarówno odważną prostotę, jak i elegancką dynamikę na sam szczyt pojazdu.

Kratka jest flankowana przez zgrupowania reflektorów, które są wyraźnie umieszczone na wyższym poziomie niż sama kratka. To charakterystyczna cecha modeli Lexusa, która koncentruje wzrok na samym szczycie pojazdu, nadając projektowi zdecydowany wygląd i wzmacniając wrażenie prędkości oraz zwinności.

Aby wzmocnić ten zdecydowany wyraz, same reflektory koncentrują się na przeszywających, pojedynczych lampach halogenowych lub opcjonalnych podwójnych lampach LED do jazdy dziennej. Nowo opracowane integralne lampy do jazdy dziennej w kształcie strzały wykorzystują zaawansowaną technologię LED, co sprawia, że Lexus CT 200h jest natychmiast rozpoznawalny już od pierwszego spojrzenia.

Głęboki zderzak przedni oraz wyraźnie rzeźbiony przedni dam kołowaty przechodzą w czyste, muskularne przednie błotniki, które wzmacniają celowy, szeroki stój, sugerując doskonałą zwinność i stabilność przy dużych prędkościach.

Urokliwe linie Lexusa CT 200h naśladują naturalny przepływ wiatru wokół i nad nadwoziem, tworząc dynamiczny, a zarazem elegancki design, który łączy urodę z efektywnością aerodynamiczną. Ostateczny współczynnik oporu wynoszący zaledwie Cd 0,28 maksymalizuje efektywność paliwową i minimalizuje hałas wiatru, aby jeszcze bardziej poprawić wyjątkową ciszę wnętrza pełnego hybrydowego Lexusa.

W profilu stromo nachylona przednia szyba, długa, płynąca linia dachu oraz unikalna graficzna forma okna Lexusa łączą się, tworząc elegancką i bardzo charakterystyczną sylwetkę. Nowe, kompaktowe i aerodynamiczne lusterka do drzwi z integralną lampką kierunkowskazu LED charakteryzują się dwukolorowym wykończeniem, co sprawia, że wyglądają szczuplej. Długi dach i płynne linie charakterystyczne drzwi tworzą zwężoną formę kabiny, która naturalnie krzywi się w kierunku tyłu, aby podążać za przepływem powietrza, gdy opływa ono samochód.

Z tyłu, wyraźny stopień w sekcji tylnej klapy przechodzi od muskularnych barków tylnych nadkoli, podkreślając projekt owiewki tylnej szyby. Zakotwiczony przez opływowe tylne lampy, które zawierają unikalny, kształt litery L dla Lexusa, zaprezentowany po raz pierwszy w LS, ten stopień łączy się z szerokim projektem tylnego zderzaka, aby wzmocnić szeroki, mocno osadzony stój nowej pełnej hybrydy.

Przepływ powietrza od tyłu CT 200h jest starannie kontrolowany przez starannie dopracowany tylni spoiler, aerodynamiczne finy w rogach tylnych okien oraz ostre, niemal pionowe połączenie tylnego skrzydła i zderzaka. Starannie zaprojektowane szczegóły aerodynamiczne dolnego zderzaka oraz finy osłony podwozia wygładzają przepływ powietrza z dolnej części auta, co dodatkowo poprawia stabilność pojazdu oraz zużycie paliwa.

Lexus CT 200h jest wyposażony w aluminiowe felgi o średnicy 15″, 16″ lub 17″ oraz specyficzne dla hybrydowe niebieskie oznaczenia. Dostępny jest w wyborze dziesięciu kolorów, z których dwa – Solar Yellow i Sienna Brown – zostały nowo opracowane.

Projekt wnętrza, ergonomia i układ

Wizualny wpływ L-finesse jest przenoszony także do wnętrza. Po raz kolejny, mocna prostota formy harmonizuje z rzemieślniczą jakością nawet najmniejszych detali, tworząc unikalnie efektywny, elegancki i przestronny projekt kabiny.

Deska rozdzielcza jest podzielona na dwie wyraźne strefy: górną, strefę wyświetlania z 8-calowym ekranem LCD Multi-display, znajdującym się w idealnej odległości do szybkiego podglądu, oraz dolną, strefę operacyjną, która umożliwia dostęp do unikalnie zaprojektowanej dźwigni zmiany biegów i systemów sterujących, takich jak nagradzany Remote Touch.

To wyraźne podział stref tworzy unikalne połączenie przestronnej kabiny Lexusa CT 200h i sportowego kokpitu, kładąc nacisk na wygodne, wysoko skoncentrowane środowisko kierowcy. Wszystkie funkcjonalne elementy jazdy są skonsolidowane wokół miejsca kierowcy, łącząc doskonałą ergonomię z zaawansowanymi technologiami interfejsu człowiek/maszyna.

Opisano szczegółowo w rozdziale Dynamic Package, kierowca korzysta z niskiej, wysoko skoncentrowanej pozycji za kierownicą z sportową, szeroką kierownicą, optymalnym położeniem pedałów i dobrze widocznymi wskaźnikami.

Szerokie wykorzystanie metalicznych wykończeń oraz ciemnych, miękkich materiałów podkreśla premium jakość otoczenia. Kształt i forma każdego komponentu wnętrza zostały starannie zaprojektowane, aby wyrazić prawdziwą naturę materiałów, takich jak szczotkowane wykończenie osłony klamki oraz wyjątkowo miły w dotyku dźwigni zmiany biegów, wydającej się być wykuta z jednego bloku oraz bogato obszyta skórą.

W Lexusa CT 200h, o długim rozstawie osi wynoszącym 2600 mm, zarówno przednie, jak i tylne siedzenia są umieszczone blisko środka pojazdu, aby zredukować moment bezwładności i poprawić zwrotność. Podczas gdy odległość między siedzeniami przednimi wynosi 710 mm, odległość między siedzeniami tylnymi została zmniejszona do 620 mm, a punkt biodrowy podniesiony o 25 mm, co zapewnia pasażerom z tyłu poczucie przestronności i doskonałej widoczności.

Pasażerowie przednich siedzeń cieszą się klasą przewyższającą wszystkie inne, pod względem wysokości głowy i szerokości ramion. Fotele są dostępne z 6-stopniową regulacją manualną lub 8-stopniową elektryczną, przy czym ta druga zawiera funkcję pamięci, elektryczną regulację wsparcia lędźwiowego oraz standardowe podgrzewanie siedzeń.

Spłaszczenie centralnej części tylnych siedzeń, wyszczuplenie oparć przednich foteli i płaska podłoga platformy CT 200h skutkują kabiną, która oferuje przestronność pasażerom tylnym porównywalną z każdym pojazdem w tym segmencie, z odpowiednią przestrzenią na nogi i wysokością.

Dzięki nisko umieszczonemu akumulatorowi hybrydowemu pod podłogą bagażnika oraz zastosowaniu konfiguracji podwójnego wahacza z ramieniem minimalizującym intruzję komponentów zawieszenia w przestrzeni bagażowej, Lexus CT 200h oferuje konkurencyjną pojemność bagażnika wynoszącą 375 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń w proporcji 60:40, pojemność ta zwiększa się do maksymalnie 985 litrów.

Lexus CT 200h oferuje klientom bezprecedensowe możliwości personalizacji, dzięki najszerszej różnorodności schematów kolorystycznych, jakie kiedykolwiek były oferowane w modelu Lexusa. Wnętrze dostępne jest w wyborze skórzanych wykończeń w kolorze czarnym, kości słoniowej lub szarym oraz pięciu wykończeniach materiałowych – czarnym, czerwonym, niebieskim, w kolorze kości słoniowej lub brązowym. Te wykończenia uzupełniają wstawki z węgla bambusowego w kolorze Storm Black, Brown Ash Burl Wood lub Tropical Bamboo.

Remote Touch

Integralny element systemu nawigacji Lexusa, Remote Touch, to innowacyjne urządzenie wielofunkcyjne, które oferuje prostą, intuicyjną kontrolę nad systemami audio, nawigacji, klimatyzacji, telefonu i ustawień pojazdu Lexusa CT 200h.

Poprzez centralny pokrętło Remote Touch umieszczone na tunelu transmisyjnym, które zawiera sprzężenie zwrotne reakcyjne dla zwiększonej taktyilności, działa na tych samych zasadach co mysz komputerowa, aby umożliwić użytkownikowi szybkie i łatwe poruszanie kursorem po wyborze ikon na ekranie.

200h e-CVT (99 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1798 Cm3
Moc73 Kw @ 5200 Rpm
99 Hp @ 5200 Rpm
98 Bhp @ 5200 Rpm
Moment obrotowy105 Lb-Ft @ 2800-4400 Rpm
142 Nm @ 2800-4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoHybrydowy
Prędkość maksymalna113 Mph (182 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówEBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość170.1 In (4321 Mm)
Szerokość69.5 In (1765 Mm)
Wysokość56.3 In (1430 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60/59.8 In (1
Rozstaw osi102.4 In (2601 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika9.7 Cuft (275 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3020 Lbs (1370 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3946 Lbs (1790 Kg)
Spalanie miasto63.6 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Spalanie trasa63.6 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Średnie spalanie61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Emisja CO287 G/Km

200h F Sport e-CVT (99 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1798 Cm3
Moc73 Kw @ 5200 Rpm
99 Hp @ 5200 Rpm
98 Bhp @ 5200 Rpm
Moment obrotowy105 Lb-Ft @ 2800-4400 Rpm
142 Nm @ 2800-4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoHybrydowy
Prędkość maksymalna113 Mph (182 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówEBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/45 R17
Długość170.1 In (4321 Mm)
Szerokość69.5 In (1765 Mm)
Wysokość56.7 In (1440 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60/59.8 In (1
Rozstaw osi102.4 In (2601 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika9.7 Cuft (275 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3175 Lbs (1440 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4068 Lbs (1845 Kg)
Spalanie miasto57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Spalanie trasa58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Średnie spalanie57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Emisja CO294 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.