LEXUS CT 2014-2017

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2014 Lexus CT200 h był odświeżoną wersją pierwszego hybrydowego kompaktowego modelu wyprodukowanego przez firmę Lexus, opartego na sprawdzonej hybrydowej platformie z Toyoty Priusa.

Udany premium kompaktowy hatchback od Lexusa sprzedał się w ponad 42 000 egzemplarzy w ciągu czterech lat od jego debiutu w 2010 roku. To dobry wynik jak na samochód klasy premium. Jednak Lexus nie spoczął na laurach, a model z 2014 roku był jeszcze lepszy.

Na zewnątrz najbardziej widoczną zmianą był przód auta. Przyjęto temat atrapy chłodnicy z reszty gamy modeli, z charakterystycznym designem „spindle grille”. Jej środek został lekko przesunięty do przodu, co stworzyło bardziej aerodynamiczną formę, co zaowocowało nowym projektem maski, dolnego zderzaka i przednich błotników. Na masce znalazła się antena w kształcie „fina rekinowego”, która zastąpiła starszy, klasyczny model. W standardzie 2014 CT200h wyposażono w 16-calowe lekkie felgi aluminiowe, z opcją 17-calowych.

Wnętrze samochodu również różniło się. Większa kierownica o średnicy 370 mm (14,5 cala) była taka sama jak w modelach IS. W zestawie wskaźników zainstalowano nowy 4.2-calowy ekran TFT, który mógł być podłączony do systemu audio. W jednostce infotainment zamontowano 7-calowy wyświetlacz. Nie był to ekran dotykowy, ale mógł być obsługiwany za pomocą pokrętła.

Pod maską nic się nie zmieniło. To była ta sama niskomocowa jednostka z Priusa, mimo sportowego wyglądu pojazdu.

Wzmacniając postępowy luksus, który jest znakiem rozpoznawczym marki Lexus, nowy Lexus CT 200h, kompaktowy luksusowy hatchback, oferuje bardziej wyszukany wygląd zewnętrzny, udoskonalone wnętrze z lepszym wyposażeniem, zwiększony komfort jazdy oraz mocniejsze zróżnicowanie wersji F Sport.

Kluczowy model dla Lexusa w Europie

Lexus CT 200h odgrywa kluczową rolę dla marki Lexus. Znajdując się w segmencie C-premium, największym i najbardziej konkurencyjnym segmencie europejskiego rynku, stanowi punkt wejścia do marki Lexus. Zaprojektowany, aby przyciągać młodszych klientów, przyciąga również 85% nabywców z innych marek.

Lexus CT 200h ma krótką historię, ale szybko zdobył miejsce jako kluczowy model w europejskiej ofercie Lexusa. Od chwili wprowadzenia na rynek w styczniu 2011 roku sprzedano go na całym kontynencie w liczbie nie mniejszej niż 42 000 sztuk, co stanowi około 25% globalnej sprzedaży tego modelu.

CT 200h jest najlepiej sprzedającym się Lexus w kilku europejskich krajach, w tym we Francji, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Hiszpanii, Norwegii i Holandii.

W rozwój nowego CT 200h zainwestowano znaczne zasoby. W projekcie uczestniczyło ponad 1400 inżynierów i pracowników, którzy skupili się na dwóch głównych celach:

Po pierwsze, wzmocnienie wizerunku Progressive Luxury Lexusa CT 200h poprzez odważniejszy design, zgodny z nową strategią marki Lexus.

Po drugie, poprawa doświadczeń związanych z prowadzeniem, zarówno poprzez polepszenie prowadzenia pojazdu, jak i tradycyjnych wartości Lexusa, takich jak komfort, wyrafinowanie i wysoka technologia.

WYSZUKANY DESIGN ZEWNĘTRZNY

Zewnętrzny wygląd nowego Lexusa CT 200h jest bardziej dynamiczny i wyrafinowany, zaprojektowany z myślą o młodszym rynku docelowym.

Z przodu wprowadzono kolejną ewolucję designu „kraty wrzecionowej” Lexusa. Środek został wysunięty do przodu, tworząc potężniejszą, bardziej trójwymiarową formę, która generuje bardzo aerodynamiczny kształt maski, dolnego zderzaka i przednich błotników.

Nowa krata ma dolne rogi osadzone 100 mm dalej niż w obecnym modelu i obniżony punkt „ścisku”, co wzmacnia niską sylwetkę przodu CT 200h i szeroki sportowy wystrój.

Kształt wrzeciona, podkreślony ciemnym wykończeniem, kontrastuje pomiędzy górnym chromem a dolnymi odcieniami metalicznej farby, co jeszcze bardziej akcentuje bardziej wyrafinowaną, trójwymiarową strukturę nowej kraty.

Jak w każdym Lexusie, krata znajduje się niżej niż reflektory, co nadaje charakterystyczny, zdecydowany wygląd dla tej marki. Same reflektory mają nowe, projektory LED z nowym, wysokiej jakości, dymnym metalicznym wykończeniem.

Osłony lamp przeciwmgielnych na dolnych końcach zderzaka zostały dostosowane, aby pasowały do ciemnego wykończenia kraty wrzecionowej. Posiadają integralne, aerodynamiczne szczeliny, które pomagają wygładzić przepływ powietrza wokół przodu pojazdu, poprawiając stabilność przy dużych prędkościach.

W profilu nowego Lexusa CT 200h można zauważyć wybór nowo opracowanych, 10-ramiennych, 16-calowych i 17-calowych felg, a także nową antenę dachową w stylu płetwy rekina.

Z tyłu nowy projekt zderzaka, który jest o 20 mm niższy na końcach, ma bardziej poziomą strukturę. Zawiera charakterystyczne, L-kształtne osłony reflektorów i czarną dolną sekcję, aby podkreślić niski środek ciężkości pojazdu i szerokie tylne ustawienie.

Nowy CT 200h jest dostępny w wyborze 11 kolorów nadwozia, w tym nowym czerwonym. Wszystkie lakiery teraz korzystają z odpornej na zarysowania, samoregenerującej powłoki.

WYSZUKANY DESIGN WNĘTRZA I UDOSKONALONE WYPOSAŻENIE

Wnętrze nowego Lexusa CT 200h zostało udoskonalone, aby zapewnić większy komfort, wyższy poziom wyposażenia oraz lepszą jakość wizualną i dotykową.

Kierowca korzysta teraz z nowego, 370 mm koła kierownicy, które jest zgodne z modelem IS.

Zegary Optitron są teraz dostępne z integralnym, 4,2-calowym wyświetlaczem TFT (Thin Film Transistor), który może być połączony z systemem multimedialnym i kontrolowany za pomocą przycisków na kole kierownicy. Centralna obudowa wskaźnika została podkreślona jasnym metalicznym wykończeniem.

Centralny wyświetlacz multimedialny TFT jest teraz cieńszy i stały. Systemy Lexus Media Display i Lexus Premium Navigation oferują dodatkowe funkcje, ulepszoną obsługę oraz poprawioną kontrolę głosową i bezdotykową. Ten pierwszy wykorzystuje nowy kontroler zamontowany na konsoli centralnej.

Dodatkowe funkcje obejmują podwójne porty, współpracę z wieloma złączami USB; funkcję wyświetlania zdjęć z USB; funkcję mirror link (LDA); wyświetlanie okładek albumów; oraz funkcję radia z pamięcią, która nagrywa 20 minut programu do odtworzenia w razie pominięcia.

W pełni opisany poniżej, interfejs Remote Touch (RTI) zawiera bardziej przyjazny przycisk kontrolny, system nawigacji Lexus został znacznie ulepszony, a systemy audio Lexusa korzystają z zastosowania pierwszej na świecie technologii głośników z węglem bambusowym.

Dodatkowe ulepszenia wyposażenia obejmują dostępność monitorów widoku tylnego i bocznego dla systemu LDA, a także systemu Intuicyjnego asystenta parkowania, systemu ostrzegania o ciśnieniu w oponach oraz przełącznika wyłączania kontroli trakcji.

Nowy system sterowania oświetleniem oferuje oświetlenie powitalne, które oświetla wybrane zewnętrzne i wewnętrzne światła przez 15 sekund po odblokowaniu pojazdu; system Follow Me Home, który oświetla reflektory i inne wybrane światła przez 30 do 120 sekund; oraz automatyczne wyłączanie świateł wewnętrznych 20 minut po wyłączeniu zapłonu.

Kolory i kombinacje wstawek konsoli centralnej zostały zaktualizowane. Nowy projekt wstawki panelu drzwiowego i tapicerki zawiera przeszycia dla lepszej jakości wizualnej. Wybór 5 wykończeń dekoracyjnych zawiera teraz drewno Shimamoku. A nowe, bardziej wyrafinowane metalowe wykończenie zostało dodane do elementów sterujących konsoli centralnej.

Dostępny jest wybór 5 tkanin i 3 autentycznych wykończeń skórzanych. Wnętrze charakteryzuje się również nową paletą kolorów: Topaz Brown.

Remote Touch

Integralny element systemu nawigacji Lexusa, interfejs Remote Touch (RTI) zawiera bardziej przyjazny przycisk kontrolny. Działa na tych samych podstawowych zasadach co mysz komputerowa, ale został specjalnie dostosowany i udoskonalony do użytku w środowisku jazdy.

Za pomocą pokrętła Remote Touch z reakcją siły na dotyk, oferuje prostą i intuicyjną obsługę, umożliwiając użytkownikom szybkie i łatwe poruszanie kursorem po centralnym wyświetlaczu TFT, aby uzyskać dostęp do systemów audio, nawigacji, klimatyzacji, telefonu i ustawień pojazdu.

System automatycznie „ciągnie” kursor do ikony, która znajduje się w bliskiej odległości, co czyni go niezwykle szybkim i łatwym w użyciu, minimalizując czas rozproszenia kierowcy.

System nawigacji Lexus

Nowy Lexus CT 200h może być teraz wyposażony w wybór dwóch systemów nawigacyjnych; nawigacji podstawowej Lexus oraz zaawansowanego systemu nawigacji Lexus Premium łączącego usługi Lexus Connected. Obsługiwany za pomocą pokrętła obrotowego i wykorzystujący 7-calowy wyświetlacz Lexus Media, system nawigacji Lexus jest szybkim, przyjaznym dla użytkownika systemem oferującym szeroki zakres opcji mapowania.

Uzyskany za pomocą systemu Remote Touch, system nawigacji Lexus Premium korzysta z potężnego 40 GB dysku HDD. Pokrywa całą Europę i zawiera infrastrukturę informacji o ruchu drogowym każdego kraju. System oferuje rozpoznawanie głosu w kilku językach, w tym rosyjskim, a menu może być obsługiwane w wielu językach, w tym znakami cyrylicznymi.

Ulepszony system nawigacji Lexus Premium w nowym CT 200h oferuje nie mniej niż 29 aktualizacji i dodatkowych funkcji, w tym 3D City View, Google Street View, Panoramio i cyfrowe modelowanie terenu.

Systemy audio Lexusa z głośnikami z węglem bambusowym

Jakość dźwięku zarówno w 6-, jak i 10-głośnikowych systemach audio Lexus Premium została poprawiona dzięki zastosowaniu pierwszej na świecie technologii głośników z węglem bambusowym.

Jako pierwsze w Lexusie, unikalne głośniki oparte na diafragmach z żywicy węglowej bambusa są konstruowane z wykorzystaniem złożonego związku łączącego węgiel bambusowy, włókno bambusowe i żywicę, która jest wtryskiwana w grubości zaledwie 0,2-0,3 mm. Są one o 10-15% lżejsze niż konwencjonalne głośniki, ale 20% sztywniejsze i mają o 10% większą prędkość akustyczną. W rezultacie dźwięk jest jaśniejszy i bardziej naturalny niż w przypadku klasycznej diafragmy z żywicy.

Mark Levinson Premium Surround Audio System z 13 głośnikami

Najwyższej klasy system audio Mark Levinson Premium Surround z 13 głośnikami i 8-kanałowym wzmacniaczem ML korzysta z dysku twardego systemu nawigacji. System audio Mark Levinson ma także funkcję „Biblioteka dźwięku”, która korzysta z technologii Compact Disc Data Base do przesyłania i przechowywania plików muzycznych o pojemności do 10 GB.

System zawiera kilka unikalnych cech, aby zapewnić niezrównaną jakość dźwięku. Centralna jednostka głośnika wspólnego kanału, składająca się z metalowej membrany o średnicy 90 mm i wysokotonowego głośnika o średnicy 16 mm, poszerza zakres wspieranych częstotliwości, aby produkować wokale i instrumenty z większą precyzją niż zwykły system, a także dopasowuje harmoniki między przednimi kanałami.Prawy i lewy.

Dodatkowe głośniki o średnicy 90 mm zamontowano w centralnych i tylnych słupkach kabiny, aby poszerzyć zakres reprodukcji dźwięku. Głośniki satelitarne umieszczono na górze tylnych słupków, aby podnieść tylną średnią do wysokich tonów w górę, aby uzyskać bardziej realistyczny dźwięk. A 200 mm subwoofer Mark Levinson umieszczony jest w specjalnie zaprojektowanej obudowie w ścianie ładunkowej, która wytwarza niezwykle głęboki bas z łatwością.

PRZEDNIE EMISJE CO2 NA POZIOMIE KLASY

Znaczące redukcje emisji zapewniają nowemu Lexusowi CT 200h prowadzenie pod względem emisji CO2.

Pojazdy wyposażone w 15-calowe koła są teraz standardowo wyposażone w opony o niskim współczynniku oporu toczenia (RRC), co obniża emisję CO2 o 5 g/km, z 87 do zaledwie 82 g/km.

W pełni opisane w następnym rozdziale, obszerne ulepszenia aerodynamiczne obniżyły emisje CT 200h w pojazdach wyposażonych w 16-calowe koła o 6 g/km, z 94 do 88 g/km.

POPRAWIONY KOMFORT I WYSZUKANIE JAZDY

Dzięki silnie zorientowanemu środowisku kierowcy Lexus CT 200h został specjalnie opracowany, aby połączyć doskonałe prowadzenie i dynamiczne doświadczenie jazdy z komfortem jazdy oczekiwanym w każdym Lexusie.

Doskonałą stabilność prowadzenia zapewniają wysoka sztywność konstrukcyjna nadwozia, możliwie najniższy środek ciężkości oraz zminimalizowanie momentu bezwładności kąta obrotu dzięki zastosowaniu aluminiowej maski, drzwi tylnych i wzmocnień zderzaka.

Przednie zawieszenie typu L-arm MacPherson łączy się z całkowicie niezależną architekturą zawieszenia podwójnego wahacza i tylnego wahacza, aby zapewnić doskonałe poziomy komfortu jazdy i prowadzenia.

Wprowadzony po raz pierwszy w Lexusie unikalny system tłumienia bocznego zaprojektowany jest w celu pochłaniania i minimalizowania drgań nadwozia, promując liniowe odczucie kierownicy i jeszcze większy komfort jazdy.

Nowy CT 200h łączy zwiększoną sztywność nadwozia, modyfikacje zawieszenia i kierownicy oraz poprawioną aerodynamikę z kompleksowymi środkami NVH (hałas, wibracje i szorstkość), aby zapewnić bardziej zwinną, atrakcyjną wydajność jazdy i jeszcze cichszą kabinę.

Zwiększona sztywność nadwozia

Zwiększona sztywność nadwozia osiągnięto dzięki zastosowaniu 20 dodatkowych spawów punktowych wokół otworu klapy tylnej oraz szerokiemu wykorzystaniu technologii klejów strukturalnych w dolnej części nadwozia.

Ulepszone zawieszenie i elektryczne wspomaganie kierownicy

Zwiększona sztywność nadwozia umożliwiła przestrojenie zawieszenia. Stawki sprężyn zostały zoptymalizowane, przyjęto nowy zawór amortyzatora, a średnica tylnego stabilizatora została zmieniona, aby poprawić komfort jazdy bez utraty zwinności prowadzenia.

Elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS) zostało również zoptymalizowane w związku ze zwiększeniem sztywności nadwozia, a sztywność montażu kolumny kierownicy została poprawiona, zapewniając płynniejsze wrażenia i lepszą reakcję kierownicy.

Zwiększona aerodynamika

Aerodynamikę poprawiono poprzez dodanie stabilizujących finów aerodynamicznych do osłon ram drzwi i tylnych lamp, które usprawniają przepływ powietrza w pobliżu nadwozia, aby zredukować wibracje pojazdu.

Nowe aerodynamiczne finy na silniku i osłonach podłogowych w tylnej części optymalizują docisk, aby poprawić przyczepność i stabilność. Nowy projekt spojlera dachowego również wspomaga aerodynamikę, szczególnie projekt F Sport, który wykorzystuje wycięcia zwiększające docisk.

Kompleksowe środki NVH

Komplementując wewnętrzną cichość układu napędowego Lexus Hybrid Drive, wprowadzono co najmniej 94 oddzielne środki mające na celu dalsze zredukowanie NHV, a konkretnie, intruzji hałasu o średniej i wysokiej częstotliwości do kabiny.

Nowy projekt wlotu powietrza Lexus Hybrid Drive łączy materiał o dużej porowatości z pierwszą na świecie płytką tłumiącą, łącząc poprawioną cichość z przyjemnym dźwiękiem powietrza ssącego.

Pozycja i waga tylnego tłumika mocowania silnika zostały zoptymalizowane, a otwory w grubszej, rozbudowanej tłumicy deski rozdzielczej zostały wypełnione, aby zredukować hałas silnika. Wykładziny tylnych nadkoli z materiałów dźwiękochłonnych i nowe separatory przednich błotników przeciwdziałają intruzji hałasu drogowego do wnętrza.

Sztywność mocowania tłumika wydajności również została zwiększona, co pomaga tłumić wibracje nadwozia.

Przeprogramowanie CVT

W połączeniu z tymi kompleksowymi działaniami poprawiającymi dynamikę, doświadczenie jazdy CT 200h zostało dodatkowo udoskonalone dzięki przeprogramowaniu inteligentnej elektronicznej skrzyni biegów E-CVT w układzie napędowym Lexus Hybrid Drive. Efektem jest bardziej liniowe przyspieszanie obrotów, bardziej zbliżone do prędkości pojazdu, w sposób zbliżony do konwencjonalnej skrzyni automatycznej.

Wybór trybu jazdy – dwa różne nastroje jazdy

Uzupełniając tryb NORMAL układu napędowego pełnego hybrydy Lexusa CT 200h, trzy tryby jazdy „na żądanie” – EV, ECO i SPORT – mogą być wybierane za pomocą pokrętła do wyboru trybu jazdy lub sąsiadującego przełącznika EV, dostosowując pojazd do dynamicznego lub relaksującego nastroju jazdy, jednocześnie poprawiając efektywność jazdy, oszczędność paliwa i emisje lub osiągi i zdolności dynamiczne.

Tryby jazdy EV, ECO i NORMAL kładą nacisk na relaksujący nastrój jazdy, ze szczególnym uwzględnieniem komfortu jazdy, płynnego przyspieszania i minimalizacji NVH.

Od uruchomienia silnika i przy prędkościach poniżej 45 km/h CT 200h może automatycznie działać w trybie EV, pozwalając na relaksującą jazdę wyłącznie na zasilaniu silnikiem elektrycznym, przez maksymalnie dwa kilometry. Kierowca może także ręcznie wybrać tryb EV. Ten unikalny tryb jazdy nie jest dostępny dla kierowców hybryd mild, wymagających pełnej technologii hybrydowej Lexus Hybrid Drive.

W trybie ECO reakcja przepustnicy na agresywne przyspieszenie jest zmniejszona, a kontrola klimatyzacji zoptymalizowana w celu poprawy oszczędności paliwa. Tryb ECO może pomóc klientom w przyjęciu relaksującego stylu jazdy i może osiągnąć wyraźne zmniejszenie zużycia paliwa.

Maksymalizując napięcie systemu hybrydowego, aby dostarczyć większą moc silnika elektrycznego, tryb SPORT koncentruje się na bardziej dynamicznym nastroju jazdy. Obroty silnika są utrzymywane na wyższych poziomach, ustawienia przepustnicy i elektrycznego wspomagania kierownicy (EPS) są zmieniane, aby zapewnić szybszą reakcję na wejścia kierowcy, a działanie systemów kontroli stabilności pojazdu (VSC) i kontroli trakcji (TRC) jest mniej inwazyjne, co optymalizuje osiągi i zwrotność CT 200h.

Wyjątkowy charakter zarówno dynamicznego, jak i relaksującego nastroju jazdy jest dodatkowo wzmocniony przez zmiany w instrumentach kierowcy, zsynchronizowane z wyborem trybu jazdy. Podświetlone w hybrydowym niebieskim dla trybów EV, ECO i NORMAL, oświetlenie deski rozdzielczej, pokrętło wyboru trybu jazdy i reflektor centralny automatycznie zmieniają kolor na czerwony, gdy tryb SPORT jest wybierany. Jednocześnie funkcja wskaźnika mocy hybrydowej zmienia się na wskaźnik obrotów.

Układ napędowy Lexus Hybrid Drive

Łącząc silnik benzynowy o pojemności 1,798 cc w cyklu Atkinsona o mocy 99 DIN hp/73 kW z potężnym silnikiem elektrycznym o mocy 82 DIN hp/60 kW, układ napędowy Lexus CT 200h Hybrid Drive charakteryzuje się unikalnym systemem zarządzania energią.

Dzięki zastosowaniu specyficznych rozwiązań inżynieryjnych i dedykowanego tuningu oprogramowania, inżynierowie Lexusa skoncentrowali się na poprawie zarówno wydajności środowiskowej, jak i jazdy w pełnym układzie hybrydowym szeregowo-równoległym, a także na unikalnie niskich poziomach NVH.

Z łączną mocą systemu wynoszącą 136 DIN hp/100 kW, CT 200h przyspiesza płynnie od 0 do 100 km/h w 10,3 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 180 km/h – najlepsze osiągi w porównaniu do rywali z samego serca segmentu premium kompaktowego.

W przeciwieństwie do tego Lexus CT 200h charakteryzuje się niezwykle niskim zużyciem paliwa – wartość cyklu połączenia wynosi tylko 3,6 l/100 km – i oferując znaczące korzyści z posiadania w wielu europejskich krajach, prowadzi w emisjach CO2 na poziomie zaledwie 82 g/km.

Lexus Hybrid Drive generuje znacznie mniej emisji NOx i cząstek stałych niż porównywalny pojazd z silnikiem diesla. Co więcej, w trybie EV generuje zerowe emisje CO2, NOx i cząstek stałych.

Dalsze wzmocnienie znakomitych osiągów środowiskowych systemu Lexus Hybrid Drive w CT 200h obejmuje liczne dodatkowe środki oszczędzające energię i troszczące się o środowisko. Należą do nich energooszczędny system klimatyzacji z proaktywnymi podgrzewaczami siedzeń, oszczędzające energię oświetlenie LED, energooszczędny wzmacniacz systemu audio oraz głośniki z węglem bambusowym, a także szerokie wykorzystanie materiałów pochodzenia biologicznego.

CHARAKTERYSTYCZNY DESIGN F SPORT

Nowy F Sport został zaprojektowany z silniejszą obecnością na drodze, aby zapewnić mocniejsze zróżnicowanie z innymi wersjami modelu CT 200h.

Nowy projekt kraty wrzecionowej charakteryzuje się tym samym sportowym, agresywnym wzorem siatki, co nowy model IS F Sport, który został odwrócony między górną a dolną częścią. Osłony lamp przeciwmgielnych mają tę samą siatkową strukturę i są podkreślone finem również w czarnym wykończeniu.

Z tyłu ekskluzywny spojler dachowy ma wycięcia, które zapewniają dodatkowy docisk dla lepszej przyczepności i stabilności, a tylne osłony reflektorów są również wykończone w tym samym wzorze siatki, co przednia krata.

17-calowe, 10-ramienne felgi mają unikalne wykończenie F Sport. Pojazd dostępny jest w wyborze 9 kolorów zewnętrznych, w tym nowego czerwonego i ekskluzywnego białego Nova F Sport.

Wnętrze F Sport charakteryzuje się ekskluzywną tapicerką, ozdobami i wykończeniami. Tapicerka siedzeń została udoskonalona syntetycznymi skórzanymi bocznymi bolsterami i zagłówkami, tkaninowymi środkami oraz udoskonalonymi przeszyciami. Oferowana jest w 3 schematach kolorystycznych: czarnym, ciemno-różowym i oceanicznie niebieskim. Pełna tapicerka ze skóry jest również dostępna w wyborze z wykończeniem czarnym lub ciemno-różowym.

Wnętrze F Sport można rozpoznać po aluminiowych pedałach i osłonach, perforowanej skórzanej kierownicy oraz skórzanym dźwigni zmiany biegów z tłoczeniami, a także oznaczeniu F Sport. Wybór 4 wykończeń dekoracyjnych obejmuje drewno Shimamoku lub metal o wykończeniu F Sport.

F Sport oferuje wszystkie ulepszenia wydajności jazdy nowego modelu Lexus CT 200h. Ponadto korzysta z dedykowanych ustawień sprężyn śrubowych i zoptymalizowanego rozkładu sztywności skrętnej przodu i tyłu, aby dalej poprawić swoje sportowe wrażenia z jazdy.

KLASOWE SYSTEMY BEZPIECZEŃSTWA AKTYWNEGO

CT 200h jest wyposażony w najbardziej kompletną gamę aktywnych, pasywnych i bezpieczeństwa w przypadku uderzeń pieszych w segmencie premium kompaktowym. Oferując kierowcom wiodące w swojej klasie systemy bezpieczeństwa zapobiegawczego poprzez wykorzystanie najnowocześniejszej technologii, CT 200h uzyskał ocenę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP i NCAP (USA) oraz 6 gwiazdek w programie testów zderzeniowych J-NCAP (Japonia).

Lexus CT 200h może być wyposażony w system Pre-Crash Safety (PCS), który wprowadza system Adaptive Cruise Control (ACC). Osiem poduszek powietrznych oraz fotele z redukcją urazów kręgosłupa (WIL) są standardowo montowane, a udoskonodzony system elektronicznego hamulca regeneracyjnego (ECB-R) obejmuje hamulce ABS, asystenta hamulca, kontrolę trakcji (TRC) i kontrolę stabilności pojazdu (VSC).

Pre-Crash Safety

Nowy CT 200h może być wyposażony w zaawansowany system bezpieczeństwa Pre-Crash (PCS), który może pomóc w zmniejszeniu uszkodzeń w przypadku kolizji i obrażeń. System PCS wyposażony jest w radar sensorowy na fale milimetrowe, działający w promieniu skanowania 20 stopni, aby wykrywać przeszkody przed samochodem, nawet podczas zakrętów. Za pomocą wielu sensorów komputer systemu prekolizyjnego monitoruje prędkość pojazdu, kąt kierowania i dane o prędkości, aby pomóc z wyprzedzeniem określić, czy zbliżająca się kolizja jest nieunikniona.

W przypadku wysokiego prawdopodobieństwa kolizji, PCS ostrzeże kierowcę zarówno sygnałem dźwiękowym, jak i ostrzeżeniem na wyświetlaczu wieloinformacyjnym, aktywuje napinacze pasów Pre-Crash, aby wycofać luz z przednich pasów, a gdy kierowca zacznie hamować, dostarcza asystent hamulca Pre-Crash, aby wspomóc jego wysiłki hamulcowe. Jeśli kierowca nie hamuje i kolizja jest nieunikniona, system Pre-Crash automatycznie zastosuje hamulce, aby zredukować prędkość uderzenia.

Adaptive Cruise Control

Uzupełniający system PCS, Lexus premium kompaktowy pełnohybrydowy również wyposażony jest w system Adaptive Cruise Control (ACC).

Zdolny do różnicowania między pojazdami bezpośrednio przed Lexusem a tymi w sąsiednim pasie, system kontroli odległości między pojazdami wykorzystuje radar sensorowy PCS, w połączeniu z kontrolą prędkości, zwolnienia, treningu i przyspieszania, aby automatycznie zwolnić Lexus CT 200h, dopasować prędkość do pojazdu z przodu i po oczyszczeniu drogi przyspieszyć do wcześniej wybranej prędkości podróżnej.

PIERWSZY LEXUS ROZWIJANY PRZEZ KOBIETĘ JAKO GŁÓWNEGO INŻYNIERA

Nowy Lexus CT 200h został opracowany przez Chikę Kako, pierwszą kobietę powołaną na stanowisko Głównego Inżyniera w firmie.

Kako-san jest inżynierem materiałowym. Dołączyła do Toyota Motor Corporation (TMC) w 1989 roku i była odpowiedzialna za opracowywanie materiałów do wnętrza, na zewnątrz i wygłuszających, a także rozwiązywanie specyficznych problemów, takich jak zaparowanie czy problemy z zapachem w wnętrzach pojazdów.

Pierwsza pracownica TMC, która została wysłana za granicę w ramach badań i rozwoju, przeprowadziła się do Europy w 2001 roku, gdzie pracowała nad specjalnym projektem poprawy jakości sensorycznej wnętrz.

1.8L e-CVT (136 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1798 Cm3
Moc72.8 Kw @ 5200 Rpm
99 Hp @ 5200 Rpm
98 Bhp @ 5200 Rpm
Moment obrotowy105 Lb-Ft @ 2800-4400 Rpm
142 Nm @ 2800-4400 Rpm
Moc silnika elektrycznego60.3 Kw (82 Hp)
Electrical Motor Torque152.7 Lb-Ft (207 Nm)
Całkowita maksymalna moc100 Kw (136 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy152.7 Lb-Ft (207 Nm)
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoHybrydowy
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna113 Mph (182 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówEBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane 254 Mm
Hamulce tylneTarcze 278 Mm
Rozmiar opony215/45 R17
Długość171.3 In (4351 Mm)
Szerokość69.5 In (1765 Mm)
Wysokość57.3 In (1455 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60/59.8 In (1
Rozstaw osi102.4 In (2601 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika13.2 Cuft (374 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3053 Lbs (1385 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4068 Lbs (1845 Kg)
Spalanie miasto61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Spalanie trasa61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Średnie spalanie61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Emisja CO288 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.