LEXUS ES 2012-2015

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Lexus wprowadził model ES w 1989 roku, a do 2012 roku szybko wprowadził nowe modele, liftingi i ulepszenia, osiągając swoją szóstą generację.

Model został zaprezentowany na Targach Motoryzacyjnych w Nowym Jorku w 2012 roku, a jego litery symbolizowały „Executive Sedan”, chociaż niektórzy dealerzy Lexusa twierdzili, że oznaczają „Elegance Sedan”. Tak czy inaczej, obie definicje były trafne. W szóstej generacji ES japońska marka premium dodała więcej opcji silnikowych oraz, oczywiście, napęd hybrydowy, aby zapewnić lepszą efektywność paliwową.

Opierając się na tej samej platformie co Toyota Camry, ES charakteryzował się przednim grillem w kształcie wrzeciona z opadającymi reflektorami skierowanymi w stronę przednich błotników i sygnalizatorami zamontowanymi w rogach. W dolnej części zderzaka, osłona została po obu stronach otoczona okrągłymi światłami przeciwmgielnymi, co kontrastowało z ostrymi kształtami nadwozia. Jego profil zdradzał delikatne wzniesienie przy tylnych drzwiach, tuż przed słupkami C. Wreszcie, z tyłu, ES miał szerokie światła tylne rozciągające się na tylnych ćwiartkach i pokrywie bagażnika.

Jak każdy Lexus, ES oferował eleganckie wnętrze, udekorowane drogimi materiałami i doskonałym wykończeniem. Deska rozdzielcza skupiała się na kierowcy, z małym zestawem wskaźników, który zawierał dwie duże tarcze do prędkościomierza i obrotomierza, otoczone wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego po lewej stronie oraz wskaźnikiem poziomu paliwa po prawej. Lexus zainstalował ekran systemu multimedialnego na szczycie centralnej konsoli w desce rozdzielczej, a jego obsługa odbywała się za pomocą kontrolera umieszczonego na konsoli środkowej. Kabina była przystosowana dla maksymalnie pięciu pasażerów, z dwoma fotelami kubełkowymi z przodu i kanapą z tyłu.

Pod maską Lexus zamontował szeroki wybór silników, wszystkie benzynowe, o mocy od 184 KM do 268 KM. Wersja hybrydowa miała silnik 2.5-litrowy czterocylindrowy do pracy w cyklu Atkinsona oraz silnik elektryczny.

Wprowadzenie zupełnie nowego modelu 2013 ES350 i ES300h oznacza szóstą generację popularnego luksusowego sedana Lexus, który zadebiutował ponad 20 lat temu. Z charakterystycznym grillem w kształcie wrzeciona Lexus, nowoczesnym designem i poprawionym prowadzeniem, ES wnosi nowy poziom wyrafinowania i jakości do segmentu luksusowych samochodów na wejściu. Teraz dostępny z napędem hybrydowym Lexus, ES z pewnością zrobi wrażenie zarówno na nowych, jak i lojalnych klientach.

„Od swojego debiutu w 1989 roku, ES był wzorem luksusowego sedana pod względem jakości, niezawodności, komfortu jazdy i wartości,” powiedział Mark Templin, wiceprezydent grupy Lexus i dyrektor generalny. „Nowy ES350 oraz pierwszy w historii ES hybrid ponownie podnoszą poprzeczkę.”

Silnik/Transmisja/Napęd/Wydajność

Po raz pierwszy Lexus ES będzie dostępny z napędem hybrydowym Lexus Hybrid Drive. Wyposażony w silnik czterocylindrowy o pojemności 2,5 litra w cyklu Atkinsona, ES300h ma osiągnąć klasyfikację EPA dotyczącą zużycia paliwa na poziomie około 40 mpg w mieście, 39 mpg na autostradzie oraz 39 mpg w cyklu mieszanym. ES300h generuje 200 całkowitych koni mechanicznych.

Nowy silnik o niskim tarciu wykorzystuje zaawansowany system zarządzania mocą oraz wysoki stopień sprężania (12.5:1) w celu zwiększenia ogólnej wydajności. Wyposażony w elektryczną pompę wodną, elektryczne wspomaganie kierownicy oraz zintegrowany silnik/generator hybrydowy, ten silnik nie wymaga pasków akcesoryjnych. Brak pasków poprawia wydajność paliwową i ogólną niezawodność.

Lexus ES350 jest napędzany silnikiem V6 o pojemności 3,5 litra z systemem Dual VVT-i, który dostarcza 268 koni mechanicznych przy 6200 obr/min i 248 lb-ft momentu obrotowego przy 4700. Sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów z sekwencyjnym przełączaniem, Elektronika Kontrolowana Inteligentnie (ECT-i), zapewnia lepsze osiągi, efektywność paliwową i płynne zmiany biegów. Materiały o niskim tarciu dodatkowo poprawiają efektywność i pomagają w osiągnięciu szacunków EPA dotyczących zużycia paliwa wynoszących 21 mpg w mieście, 31 mpg na autostradzie oraz 24 mpg w cyklu mieszanym.

Zarówno Lexus ES350, jak i ES300h posiadają selektor trybu jazdy. Tryb Normalny zapewnia połączenie wydajności i efektywności, które jest odpowiednie do codziennej jazdy, podczas gdy tryb Eco faworyzuje ekonomię paliwową. Tryb Sport zwiększa reakcję układu napędowego oraz kierownicy, a dla ES300h, wyświetlacz zmienia się z monitora mocy hybrydowej na obrotomierz. ES300h dodaje tryb EV, który pozwala na krótkie przejazdy z ograniczoną prędkością, wykorzystując jedynie moc z akumulatora hybrydowego.

Podwozie/Nadwozie/Zawieszenie/Opony/Hamulec

Zmiany w zawieszeniu, sztywniejsze nadwozie oraz szybszy współczynnik przekładni kierowniczej dostarczają bardziej precyzyjnego prowadzenia w nowym Lexusie ES 2013.

Zawieszenie przednie wykorzystuje sprężyny coil o przeciwnych skrętach, co pozwala na lepszą stabilność podczas jazdy na prostych odcinkach. Zrewidowana geometria zawieszenia tylnego oraz poprawiona charakterystyka tłumienia amortyzatorów poprawiają komfort jazdy. Współczynnik przekładni kierowniczej został zmniejszony z 16.1:1 do 14.8:1, co pozwala na bardziej responsywne i bezpośrednie odczucia z prowadzenia. Zwiększona sztywność nadwozia osiągnięto dzięki zastosowaniu lekkiej stali o wysokiej wytrzymałości, dodatkowym wzmocnieniom i większej liczbie punktów spawania. Przepływ powietrza jest wygładzony pod pojazdem, co poprawia stabilność i efektywność paliwową, a także zmniejsza opory.

ES zostanie wyposażony w standardowe opony 215/55R17 o niskim oporze toczenia na 17-calowych aluminiowych felgach. Lexus ES350 zaoferuje opcjonalne błyszczące felgi 17-calowe oraz, po raz pierwszy, 18-calowe, błyszczące felgi aluminiowe.

Funkcje bezpieczeństwa

Szereg standardowych i opcjonalnych funkcji bezpieczeństwa wspiera kierowcę. Opcjonalny monitor martwego punktu z ostrzeżeniem o ruchu wstecznym (RCTA) pomaga wykrywać pojazdy w martwych punktach. RCTA ostrzega kierowcę o ruchu wstecznym podczas wyjazdu z miejsca parkingowego. Dostępny system ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu (LDA) jest zintegrowany z automatycznym przyciemnianiem świateł drogowych. Dostępny system zapobiegania kolizjom (PCS) wykorzystuje radar fal submilimetrowych, zaprojektowany w celu wykrywania przeszkód znajdujących się z przodu i przygotowania pojazdu na potencjalną kolizję.

ES jest wyposażony w klasowe 10 poduszek powietrznych jako standardowe wyposażenie, w tym poduszki kolanowe kierowcy i pasażera z przodu, a także poduszki boczne montowane w przednich i tylnych siedzeniach oraz poduszki kurtynowe z przodu i z tyłu. Fotele z redukcją urazów przy szyi (WIL) zostały zaprojektowane w celu ograniczenia nadmiernego ruchu głowy w przypadku niektórych zderzeń tylnych, co pomaga zmniejszyć nasilenie urazów typu whiplash.

Lexus Safety Connect, w tym wzbogacona pomoc drogowa, przycisk pomocy (SOS), usługi lokalizacji skradzionego pojazdu oraz automatyczne powiadomienie o kolizji, jest oferowane we wszystkich nowych pojazdach Lexus z rocznym okresem próbnym.

Luksus/Komfort/Wygoda

Nowy ES będzie wyposażony w ulepszone powierzchnie siedzeniowe NuLuxe, zaprojektowane w celu ograniczenia wpływu na środowisko. Skóra naturalna jest dostępna, podobnie jak półanilinowa skóra dla bardziej wyrafinowanego wyglądu i odczucia. Wnętrza są dostępne w kolorach czarnym, jasnoszarym i pergaminowym. Kolory wykończeń i materiały obejmują czarny fortepianowy, espresso z klonem Bird’s-eye oraz bambus w modelu ES300h.

Opcjonalny system nawigacji HDD zawiera polecenia głosowe, zintegrowaną kamerę cofania, ośmiocalowy ekran oraz nową generację systemu Lexus Enform® z zestawem aplikacji. Lexus Enform zapewnia bezproblemowe połączenie z wyszukiwarką Bing™, iHeartRadio, MovieTickets.com, OpenTable®, Pandora®, Yelp® oraz Facebook Places za pomocą kompatybilnych smartfonów. Aplikacje są aktualizowane przez bezprzewodowe pobieranie, dzięki czemu nowe aplikacje i treści mogą być dodawane w miarę ich dostępności. (Roczna subskrypcja Lexus Enform z zestawem aplikacji jest wliczona w cenę.)

Standardowy system dźwiękowy Lexus Premium składa się z ośmiu głośników z automatycznym poziomowaniem dźwięku (ASL), odtwarzaczem CD w desce rozdzielczej, złączem USB/iPod® oraz zintegrowanym odbiornikiem radia satelitarnego SiriusXM z 90-dniową subskrypcją próbną. Opcjonalny pakiet Display Audio dodaje siedmio-calowy ekran, radio HD™ z tagowaniem iTunes®, audio przez Bluetooth®, transfer telefonu, wyświetlacz informacji o pojeździe oraz kamerę cofania.

Dostępny 15-głośnikowy system audio Mark Levinson® o mocy 835 watów wyposażony jest w ośmiocalowy ekran, radio HD z tagowaniem iTunes®, audio/wideo DVD oraz odbiornik radia satelitarnego Sirius XM. Wyjątkowa technologia GreenEdge od Mark Levinson podwaja moc wzmacniacza, jednocześnie redukując zużycie energii o pięćdziesiąt procent.

Design zewnętrzny

Nowy ES charakteryzuje się niższym profilem i czystymi liniami stylistycznymi od przodu do tyłu. Wszystkie cztery narożniki są mocno wciągnięte do wnęk kół, co tworzy charakterystyczne proporcje.

Rozstaw osi nowego ES został wydłużony o 1.8 cala, podczas gdy całkowita długość pojazdu wzrosła o jeden cal, co skutkuje krótszymi zwisami i bardziej przestronnym wnętrzem.

Nowy ES nosi nową twarz Lexusa z charakterystycznym grillem w kształcie wrzeciona. Motyw „L” odbija się w diodowych światłach do jazdy dziennej i kombinowanych lampach tylnych. Lampy przeciwmgielne są zintegrowane w rzeźbionym dolnym zderzaku przednim. Lexus ES350 sportuje podwójne rury wydechowe, podczas gdy ES300h charakteryzuje się wyłącznym tylnym designem z ukrytym wydechem i zintegrowanym tylnym spojlerem. Inne detale specyficzne dla hybrydy obejmują unikalne niebieskie oznaczenia i ekskluzywne 17-calowe felgi aluminiowe.

Design wewnętrzny

ES oferuje lepsze kąty widzenia i widoczność, logicznie umiejscowione elementy sterujące oraz nowe materiały kabinowe, które wyrażają wysoki poziom rzemiosła. Nowoczesne wnętrze zostało zaprojektowane w celu zapewnienia poczucia przestronności i bezpieczeństwa.

Większa przestrzeń na nogi i kolana w tylnych siedzeniach to cechy charakterystyczne przeprojektowanej, bardziej przestronnej kabiny pasażerskiej. Wysokość na głowę z tyłu zwiększyła się o 0.8 cala, przestrzeń na kolana wzrosła o 2.8 cala, a miejsce na nogi wydłużyło się o 4.1 cala. Dodatkowa przestrzeń na stopy pod przednimi siedzeniami poprawia komfort pasażerów z tyłu.

Nowo zaprojektowane fotele z elektryczną regulacją w 10 kierunkach są standardem we wszystkich modelach ES. Opcjonalny fotel z 12 kierunkową regulacją pozwala na wydłużenie poduszki siedzeń o 1.4 cala w celu lepszego wsparcia nóg. Dodatkowo, kąt kierownicy został zmniejszony z 24 stopni do 22 stopni, co zapewnia bardziej naturalną pozycję kontroli.

Kokpit posiada oddzielne strefy wyświetlacza i obsługi, aby pomóc utrzymać wzrok kierowcy na drodze. Zespół wskaźników, z długim, warstwowym wyglądem, umieszcza główny wyświetlacz informacji bezpośrednio w linii wzroku kierowcy, dopełniony centralnym, 3.5-calowym kolorowym wyświetlaczem TFT lub dostępny system nawigacji i multimediów. Poniżej centralnego wyświetlacza znajduje się samodzielnie podświetlany analogowy zegar LED.

Drugiej generacji Interfejs Zdalnego Dotyku (RTI) pozwala użytkownikowi na obsługę klimatyzacji, dźwięku, telefonów, opcjonalnego systemu nawigacji i wielu innych funkcji. Menu na ekranie są wybierane za pomocą kontrolera umiejscowionego na konsoli środkowej. RTI również zmniejsza ruchy oczu i rąk, co pomaga zmniejszyć wysiłek i rozproszenie uwagi.

„ES zawsze był ulubieńcem klientów i kluczowym modelem dla Lexusa,” powiedział Templin. „Włożono ogromny wysiłek w nowego Lexusa ES350 i ES300h, aby zagwarantować, że nasze milion klientów czekających na ES będzie bardziej niż zadowolonych.”

Gwarancja

250 6AT FWD (184 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2494 Cm3
Moc135 Kw @ 6000 Rpm
184 Hp @ 6000 Rpm
181 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy173 Lb-Ft @ 4100 Rpm
235 Nm @ 4100 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna123 Mph (198 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R17
Długość192.7 In (4895 Mm)
Szerokość71.7 In (1821 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.6/42.7 In (1
Rozstaw osi111 In (2819 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika17.3 Cuft (490 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3660 Lbs (1660 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4630 Lbs (2100 Kg)
Spalanie miasto21.4 Mpg Us (11 L/100Km)
Spalanie trasa38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Średnie spalanie29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)

350 6AT FWD (268 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3458 Cm3
Moc197 Kw @ 6200 Rpm
268 Hp @ 6200 Rpm
264 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy248 Lb-Ft @ 4700 Rpm
336 Nm @ 4700 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony215/55Vr17
Długość192.7 In (4895 Mm)
Szerokość71.7 In (1821 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.6/62 In (1
Rozstaw osi111 In (2819 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika15.2 Cuft (430 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3549 Lbs (1610 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4696 Lbs (2130 Kg)
Spalanie miasto21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Spalanie trasa31 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Średnie spalanie24 Mpg Us (9.8 L/100Km)

300h CVT FWD (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2494 Cm3
Moc118 Kw @ 5700 Rpm
160 Hp @ 5700 Rpm
158 Bhp @ 5700 Rpm
Moment obrotowy157 Lb-Ft @ 4500 Rpm
213 Nm @ 4500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówContinuously Variable Automatyczna Transmission
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony215/55Vr17
Długość192.7 In (4895 Mm)
Szerokość71.7 In (1821 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.6/62.4 In (1
Rozstaw osi111 In (2819 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika15.2 Cuft (430 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3702 Lbs (1679 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4740 Lbs (2150 Kg)
Spalanie miasto39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Spalanie trasa39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Średnie spalanie40 Mpg Us (5.9 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.